[Audi A6 C5 2.5tdi] jak wyjąc napinacz paska wielokrokowego?
[Audi A6 C5 2.5tdi] jak wyjąc napinacz paska wielokrokowego?
Witam drodzy użytkownicy ... zwracam sie do was z wielką prośba o pomoc....
ostatnio postanowilem wymienic filtr paliwa w mojej audi... wszystko fajnie pieknie kupilem filterek i pojechalem do pobliskiego warszatatu z mysla ze zrobia to jak w servisie.... oczywiscie gdybym wiedzial ze wezma wykreca zaleja paliwem i wsadza na miejsce tak jak bylo to sam bym to zrobil....// ale to mniejsza oto uklad jest widocznie zapowietrzony bo powietrze leci w przewodach ..../ mam pompke podcisnieniowa wiec bede dzialac tak jak jeden kolega z forum opisal
przechodzac do sedna sprawy :
ostatnio przy odpaleniu zaczelo cos strasznie piszczec okropny dzwiek... po chwili przestawal
i tak za kazdym razem jak odpalalem auto (ktore dluzej postalo) co sie okazalo patrze na pasek wielok.... a tu niteczka zostala no to do wymiany.... rozebralem caly przod (zderzak,lampy,chlodnice odciagnelem ) i tuuu niespodziankaaaa rolka na ktorej leci pasek rozwalona i wtopiona w ten plastki (osłonka plastikowa) no to oczywiscie dobra rolka do wymiany, kupilem wszystko pasek od klimy pasek wielok.. dwie rolki wszytsko zakladam z myśla ze jest ok a tutaj kolejny problem po zalozeniu i odpaleniu auta pasek delikatnie zjerzdza z rolki ktora znajduje sie na napinaczu (jakies 4mm wyjerzdza)i tak zostaje ..... no dowiedzialem sie ze do wymiany mam napinacz (jedna z pierwszych zeczy jakie siadaja w audi w tym ukladzie).... teraz pytanie do was..... jak to cholerstwo wyjac ?
jestem zielony odkrecilem dwie sruby jedna co przytwierdza ten napinacz(spręzyne do silnika) i druga co wchodzi do tuleji.... i nie ma opcji zeby go wyjac jak to zrobic?? prosze o pomoc moze ktos z was juz to przerabiał..... dzieki bardzo z gory za odp,ewentualnie jakies foty na maila pifko napewno postawie jak i nie wodę święconą %%% .....
ostatnio postanowilem wymienic filtr paliwa w mojej audi... wszystko fajnie pieknie kupilem filterek i pojechalem do pobliskiego warszatatu z mysla ze zrobia to jak w servisie.... oczywiscie gdybym wiedzial ze wezma wykreca zaleja paliwem i wsadza na miejsce tak jak bylo to sam bym to zrobil....// ale to mniejsza oto uklad jest widocznie zapowietrzony bo powietrze leci w przewodach ..../ mam pompke podcisnieniowa wiec bede dzialac tak jak jeden kolega z forum opisal
przechodzac do sedna sprawy :
ostatnio przy odpaleniu zaczelo cos strasznie piszczec okropny dzwiek... po chwili przestawal
i tak za kazdym razem jak odpalalem auto (ktore dluzej postalo) co sie okazalo patrze na pasek wielok.... a tu niteczka zostala no to do wymiany.... rozebralem caly przod (zderzak,lampy,chlodnice odciagnelem ) i tuuu niespodziankaaaa rolka na ktorej leci pasek rozwalona i wtopiona w ten plastki (osłonka plastikowa) no to oczywiscie dobra rolka do wymiany, kupilem wszystko pasek od klimy pasek wielok.. dwie rolki wszytsko zakladam z myśla ze jest ok a tutaj kolejny problem po zalozeniu i odpaleniu auta pasek delikatnie zjerzdza z rolki ktora znajduje sie na napinaczu (jakies 4mm wyjerzdza)i tak zostaje ..... no dowiedzialem sie ze do wymiany mam napinacz (jedna z pierwszych zeczy jakie siadaja w audi w tym ukladzie).... teraz pytanie do was..... jak to cholerstwo wyjac ?
jestem zielony odkrecilem dwie sruby jedna co przytwierdza ten napinacz(spręzyne do silnika) i druga co wchodzi do tuleji.... i nie ma opcji zeby go wyjac jak to zrobic?? prosze o pomoc moze ktos z was juz to przerabiał..... dzieki bardzo z gory za odp,ewentualnie jakies foty na maila pifko napewno postawie jak i nie wodę święconą %%% .....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Pawel,
nie moge sobie wyobrazic w jaki sposob ten magiczny superzestaw wykreci nam srubke od strony silnika.... bo chyba nie sluzy tylko do nabicia tulejek.....
Pytam calkiem powaznie - ja po walce z ta srubeczka doszedlem do wniosku ze latwiej/prosciej/przyjemniej jest wykrecic cala lape..... oczywiscie nie pozbawiajac sie frajdy 'wyrwania' jeszcze chlodnicy oleju w celu latwiejszego dostepu do srub mocujacych podstawe.
nie moge sobie wyobrazic w jaki sposob ten magiczny superzestaw wykreci nam srubke od strony silnika.... bo chyba nie sluzy tylko do nabicia tulejek.....
Pytam calkiem powaznie - ja po walce z ta srubeczka doszedlem do wniosku ze latwiej/prosciej/przyjemniej jest wykrecic cala lape..... oczywiscie nie pozbawiajac sie frajdy 'wyrwania' jeszcze chlodnicy oleju w celu latwiejszego dostepu do srub mocujacych podstawe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mam jeszcze wrazenie ze pojedyncza tulejka bedzie wspoldzialac z osia z dosc duzym oporem (w koncu nie moze miec luzow skoro jest osia dla ramienia napinacza) - jak to sie 'zapiecze' lub przyrdzewieje to napinacz przestanie spelniac swoja funkcje..... (ramie jest na sztywno przykrecone do osi) do takich wnioskow doszedlem jak zastanawialem sie dlaczego wymyslili to w taki sposob (tulejki lozyskujace na koncach i wyrazna szczelina wewnatrz cylindra) - nie wiem czy mam racje, tak tylko lazilo mi po glowie jak to rozkrecalem.
Troche stary temat ale podepne sie z pytaniem. Mam rozebrany caly przód razem z chłodnicami wiec dostep jest super.Allroad 2.5 tdi 2002 rok. Zerknąłem pod pokrywy rozrządu. Padł mi napinacz paska wielorowkowego. Cały sie przechylił na bok tak, że pasek prawie spadł a kółko tarło o blok. Raczej sobie z nim poradze albo zestaw naprawczy , albo tokarz. Mam jednak kilka pytań:
1 Czy przy tej okazji mam wymieniać koło pasowe dwumasowe na wale i ew jak mam sprawdzić w jakim jest stanie?
2 Czy powinienem wymienić amortyzator tego napinacza i jak sprawdzić jego stan?
3 Czy jakieś inne element też sprawdzić ew wymienić typu łozysko alternatora, łożysko pompy wspomagania?
4 jak mocno mam napiąć napinacz paska od pompy wspomagania, zwyczajnie z wyczuciem czy jest na to jakaś określona siła lub sposób?
5 Jak sprawdzić stan rozrządu, wygląda ładnie ale nie wiem kiedy był wymieniany, podobno kilka tys jest na nim zrobione ale pewności nie mam. Auto ma na liczniku 120tys ale na oko widać, ze wiecej.
6 Jakiej firmy kupić cześci? Auto raczej zostanie na dłużej w rodzinie Kilometrów raczej robie mało 1tys miesięcznie
Dzieki za podpowiedzi
[ Dodano: 2011-05-14, 19:10 ]
Panowie pomocy!!!!! Nie mogę odkrecic łapy trzymającej pompe klimy. Od tyłu jest śruba klucz13 nie mam dojscia bo przeszkadza mi na mała aluminiwa puszka. Jak chce odkrecic tą puszkę to leci olej a i tak nie wychodzi do końca bo ta łapa przeszkadza i tak koło sie zamyka. Pamieta ktoś ile śrub trzyma tą postawe napinacza odkreciłem juz trzy srubi i nadal nic, ta nakretka nad tą puszką tez musi byc odkrecona? No i najważniejsze pytanie tego oleju duzo wyleci. Mam spuszczac z silnika czy poprostu cos tam sobie poleci i przestanie. Moze ma ktoś jakis magiczny sposób na wykrecenie tej sruby trzymającej łapę od pompy klimy. Dodam tylko , że musze zdemontować tą łapę napinacza. Oś napinacza wytarła tulejki do zera i zrobilo sie jajko nawet w podstawie napinacza.
[ Dodano: 2011-05-14, 21:54 ]
ÂŁapa napinacza wyjęta. Odkręciłem już w swoim życiu "kilka" nakrętrek ale ten napinacz to dopiero była gimnastyka Pierwsza część moich pytań nadal aktualna.
1 Czy przy tej okazji mam wymieniać koło pasowe dwumasowe na wale i ew jak mam sprawdzić w jakim jest stanie?
2 Czy powinienem wymienić amortyzator tego napinacza i jak sprawdzić jego stan?
3 Czy jakieś inne element też sprawdzić ew wymienić typu łozysko alternatora, łożysko pompy wspomagania?
4 jak mocno mam napiąć napinacz paska od pompy wspomagania, zwyczajnie z wyczuciem czy jest na to jakaś określona siła lub sposób?
5 Jak sprawdzić stan rozrządu, wygląda ładnie ale nie wiem kiedy był wymieniany, podobno kilka tys jest na nim zrobione ale pewności nie mam. Auto ma na liczniku 120tys ale na oko widać, ze wiecej.
6 Jakiej firmy kupić cześci? Auto raczej zostanie na dłużej w rodzinie Kilometrów raczej robie mało 1tys miesięcznie
Dzieki za podpowiedzi
[ Dodano: 2011-05-14, 19:10 ]
Panowie pomocy!!!!! Nie mogę odkrecic łapy trzymającej pompe klimy. Od tyłu jest śruba klucz13 nie mam dojscia bo przeszkadza mi na mała aluminiwa puszka. Jak chce odkrecic tą puszkę to leci olej a i tak nie wychodzi do końca bo ta łapa przeszkadza i tak koło sie zamyka. Pamieta ktoś ile śrub trzyma tą postawe napinacza odkreciłem juz trzy srubi i nadal nic, ta nakretka nad tą puszką tez musi byc odkrecona? No i najważniejsze pytanie tego oleju duzo wyleci. Mam spuszczac z silnika czy poprostu cos tam sobie poleci i przestanie. Moze ma ktoś jakis magiczny sposób na wykrecenie tej sruby trzymającej łapę od pompy klimy. Dodam tylko , że musze zdemontować tą łapę napinacza. Oś napinacza wytarła tulejki do zera i zrobilo sie jajko nawet w podstawie napinacza.
[ Dodano: 2011-05-14, 21:54 ]
ÂŁapa napinacza wyjęta. Odkręciłem już w swoim życiu "kilka" nakrętrek ale ten napinacz to dopiero była gimnastyka Pierwsza część moich pytań nadal aktualna.
Witam wszystkich.
Problem ze zsuwającym się paskiem wielorowkowym dopadł też mnie.
Ale po kolei.
Dziś odpalając auto po pracy zauważyłem,że świeci ładowanie aku,wskazówka stoi na 12 v.
Po wjechaniu na kanał i odkręceniu dolnej osłony silnika chciałem sprawdzić stan przewodów przy alternatorze.jednak od razu zauważyłem,że pasek wielorowkowy jest przesunięty o jeden rowek w stronę silnika(na kole wału oraz na kole pompy wspomagania-jak również przesunięty na rolce napinacza) i jest postrzępiony.
Jutro zdejmuje przód,bo alternator raczej do mechanika
Mam pytanie do znawców-czy zsuwający się pasek,ale w stronę przeciwną jak opisano w tym temacie-to również awaria napinacza?
Na chłopski rozum chyba tak,ale wolę się upewnić.
Dzięki.
Problem ze zsuwającym się paskiem wielorowkowym dopadł też mnie.
Ale po kolei.
Dziś odpalając auto po pracy zauważyłem,że świeci ładowanie aku,wskazówka stoi na 12 v.
Po wjechaniu na kanał i odkręceniu dolnej osłony silnika chciałem sprawdzić stan przewodów przy alternatorze.jednak od razu zauważyłem,że pasek wielorowkowy jest przesunięty o jeden rowek w stronę silnika(na kole wału oraz na kole pompy wspomagania-jak również przesunięty na rolce napinacza) i jest postrzępiony.
Jutro zdejmuje przód,bo alternator raczej do mechanika
Mam pytanie do znawców-czy zsuwający się pasek,ale w stronę przeciwną jak opisano w tym temacie-to również awaria napinacza?
Na chłopski rozum chyba tak,ale wolę się upewnić.
Dzięki.
- Karecki998
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
- Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk
witam ostatnio przerabiałem temat napinacza paska z kolegą. Przyjechał znajomy audi a6 c5 163KM brak wspomagania i paląca się lampka akumulatora. Po ściągnięciu osłony silnika zobaczyliśmy głowkę śruby napinacza.Diagnoza urwana śruba napinacza paska klinowego.Polecam kupić ori zestaw naprawszy z aso(nowe tulejki ślizgowe fabrycznie pokryte są grafitem, uszczelnienia sruby i tuleje) Temat do ogarnięcia w ciągu jednego dnia.Polecam uzywanie klucza dynamometrycznego przy skręcaniu. Jak coś to pisać na PW
Witam.
Mnie spotkało co innego,mnianowice poluzowała się śruba napinacza i ocierał o obudowę , ta na torx, więc ją dokręciłem i posmarowałem klejem zrywalnym. Po przejechaniu może 600 km brak wspomagania.
Rozkręciłem dzisiaj cały ryj (od razu rozrząd zrobię) i co się okazało , że śrubę którą dokręciłem urwało łep.
Co mnie zastanawia dlaczego mocowanie napinacza luźno chodzi w tej tulei. Nic tam nie jest wytarte. Tak jak by sie spierało wszystko na śrubie.
Mnie spotkało co innego,mnianowice poluzowała się śruba napinacza i ocierał o obudowę , ta na torx, więc ją dokręciłem i posmarowałem klejem zrywalnym. Po przejechaniu może 600 km brak wspomagania.
Rozkręciłem dzisiaj cały ryj (od razu rozrząd zrobię) i co się okazało , że śrubę którą dokręciłem urwało łep.
Co mnie zastanawia dlaczego mocowanie napinacza luźno chodzi w tej tulei. Nic tam nie jest wytarte. Tak jak by sie spierało wszystko na śrubie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga