Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C5 2.5tdi] jak wyjąc napinacz paska wielokrokowego?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
zerus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 gru 2009, 09:51
Lokalizacja: MRĄGOWO

[Audi A6 C5 2.5tdi] jak wyjąc napinacz paska wielokrokowego?

Post autor: zerus » 16 gru 2009, 12:14

Witam drodzy użytkownicy ... zwracam sie do was z wielką prośba o pomoc....
ostatnio postanowilem wymienic filtr paliwa w mojej audi... wszystko fajnie pieknie kupilem filterek i pojechalem do pobliskiego warszatatu z mysla ze zrobia to jak w servisie.... oczywiscie gdybym wiedzial ze wezma wykreca zaleja paliwem i wsadza na miejsce tak jak bylo to sam bym to zrobil....// ale to mniejsza oto uklad jest widocznie zapowietrzony bo powietrze leci w przewodach ..../ mam pompke podcisnieniowa wiec bede dzialac tak jak jeden kolega z forum opisal :-)


przechodzac do sedna sprawy :

ostatnio przy odpaleniu zaczelo cos strasznie piszczec okropny dzwiek... po chwili przestawal
i tak za kazdym razem jak odpalalem auto (ktore dluzej postalo) co sie okazalo patrze na pasek wielok.... a tu niteczka zostala no to do wymiany.... rozebralem caly przod (zderzak,lampy,chlodnice odciagnelem ) i tuuu niespodziankaaaa rolka na ktorej leci pasek rozwalona i wtopiona w ten plastki (osłonka plastikowa) no to oczywiscie dobra rolka do wymiany, kupilem wszystko pasek od klimy pasek wielok.. dwie rolki wszytsko zakladam z myśla ze jest ok a tutaj kolejny problem po zalozeniu i odpaleniu auta pasek delikatnie zjerzdza z rolki ktora znajduje sie na napinaczu (jakies 4mm wyjerzdza)i tak zostaje ..... no dowiedzialem sie ze do wymiany mam napinacz (jedna z pierwszych zeczy jakie siadaja w audi w tym ukladzie).... teraz pytanie do was..... jak to cholerstwo wyjac ???

jestem zielony odkrecilem dwie sruby jedna co przytwierdza ten napinacz(spręzyne do silnika) i druga co wchodzi do tuleji.... i nie ma opcji zeby go wyjac jak to zrobic?? prosze o pomoc moze ktos z was juz to przerabiał..... dzieki bardzo z gory za odp,ewentualnie jakies foty na maila :-) pifko napewno postawie jak i nie wodę święconą %%% :-) ..... <piwo>
Obrazek

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 cze 2010, 00:46

Pawel,
nie moge sobie wyobrazic w jaki sposob ten magiczny superzestaw wykreci nam srubke od strony silnika.... bo chyba nie sluzy tylko do nabicia tulejek.....??
Pytam calkiem powaznie - ja po walce z ta srubeczka doszedlem do wniosku ze latwiej/prosciej/przyjemniej jest wykrecic cala lape..... oczywiscie nie pozbawiajac sie frajdy 'wyrwania' jeszcze chlodnicy oleju w celu latwiejszego dostepu do srub mocujacych podstawe.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 01 cze 2010, 22:59

Pawel,
:shock: o tym nie pomyslalem, dzieki za wyjasnienia :) Pelnie szczescia osiagnelibysmy gdyby zestaw pomagal pozniej te extra twarda srube z tloczka wykrecic :mrgreen:

niezla :idea:

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 cze 2010, 23:41

mam jeszcze wrazenie ze pojedyncza tulejka bedzie wspoldzialac z osia z dosc duzym oporem (w koncu nie moze miec luzow skoro jest osia dla ramienia napinacza) - jak to sie 'zapiecze' lub przyrdzewieje to napinacz przestanie spelniac swoja funkcje..... (ramie jest na sztywno przykrecone do osi) do takich wnioskow doszedlem jak zastanawialem sie dlaczego wymyslili to w taki sposob (tulejki lozyskujace na koncach i wyrazna szczelina wewnatrz cylindra) - nie wiem czy mam racje, tak tylko lazilo mi po glowie jak to rozkrecalem.

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 19 lip 2010, 23:50

a ja mam pytanie czy te tuleje na których opiera się ramię napinacza mają krecić się?? i z jaka siłą dokręcić śrubę trzymającą te ramię?

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 21 lip 2010, 14:03

czyli ramię ma pracować na śrubie??

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 21 lip 2010, 18:39

No to mam coś zrypane bo u mnie śruba stoi w miejscu, a jak mocno ją dokręce to ramie nie pracuje :-/

tomasbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2010, 11:24
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomasbw » 21 lip 2010, 22:10

to właśnie było regenerowane tak że tam nic nie pracuje wszystko jest na szytwno

bartas555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: bartas555 » 14 maja 2011, 00:28

Troche stary temat ale podepne sie z pytaniem. Mam rozebrany caly przód razem z chłodnicami wiec dostep jest super.Allroad 2.5 tdi 2002 rok. Zerknąłem pod pokrywy rozrządu. Padł mi napinacz paska wielorowkowego. Cały sie przechylił na bok tak, że pasek prawie spadł a kółko tarło o blok. Raczej sobie z nim poradze albo zestaw naprawczy , albo tokarz. Mam jednak kilka pytań:
1 Czy przy tej okazji mam wymieniać koło pasowe dwumasowe na wale i ew jak mam sprawdzić w jakim jest stanie?
2 Czy powinienem wymienić amortyzator tego napinacza i jak sprawdzić jego stan?
3 Czy jakieś inne element też sprawdzić ew wymienić typu łozysko alternatora, łożysko pompy wspomagania?
4 jak mocno mam napiąć napinacz paska od pompy wspomagania, zwyczajnie z wyczuciem czy jest na to jakaś określona siła lub sposób?
5 Jak sprawdzić stan rozrządu, wygląda ładnie ale nie wiem kiedy był wymieniany, podobno kilka tys jest na nim zrobione ale pewności nie mam. Auto ma na liczniku 120tys ale na oko widać, ze wiecej.
6 Jakiej firmy kupić cześci? Auto raczej zostanie na dłużej w rodzinie :) Kilometrów raczej robie mało 1tys miesięcznie

Dzieki za podpowiedzi

[ Dodano: 2011-05-14, 19:10 ]
Panowie pomocy!!!!! Nie mogę odkrecic łapy trzymającej pompe klimy. Od tyłu jest śruba klucz13 nie mam dojscia bo przeszkadza mi na mała aluminiwa puszka. Jak chce odkrecic tą puszkę to leci olej a i tak nie wychodzi do końca bo ta łapa przeszkadza i tak koło sie zamyka. Pamieta ktoś ile śrub trzyma tą postawe napinacza odkreciłem juz trzy srubi i nadal nic, ta nakretka nad tą puszką tez musi byc odkrecona? No i najważniejsze pytanie tego oleju duzo wyleci. Mam spuszczac z silnika czy poprostu cos tam sobie poleci i przestanie. Moze ma ktoś jakis magiczny sposób na wykrecenie tej sruby trzymającej łapę od pompy klimy. Dodam tylko , że musze zdemontować tą łapę napinacza. Oś napinacza wytarła tulejki do zera i zrobilo sie jajko nawet w podstawie napinacza.

[ Dodano: 2011-05-14, 21:54 ]
ÂŁapa napinacza wyjęta. Odkręciłem już w swoim życiu "kilka" nakrętrek ale ten napinacz to dopiero była gimnastyka :) Pierwsza część moich pytań nadal aktualna.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 20 cze 2011, 18:08

Witam wszystkich.
Problem ze zsuwającym się paskiem wielorowkowym dopadł też mnie.
Ale po kolei.
Dziś odpalając auto po pracy zauważyłem,że świeci ładowanie aku,wskazówka stoi na 12 v.
Po wjechaniu na kanał i odkręceniu dolnej osłony silnika chciałem sprawdzić stan przewodów przy alternatorze.jednak od razu zauważyłem,że pasek wielorowkowy jest przesunięty o jeden rowek w stronę silnika(na kole wału oraz na kole pompy wspomagania-jak również przesunięty na rolce napinacza) i jest postrzępiony.
Jutro zdejmuje przód,bo alternator raczej do mechanika :[
Mam pytanie do znawców-czy zsuwający się pasek,ale w stronę przeciwną jak opisano w tym temacie-to również awaria napinacza?
Na chłopski rozum chyba tak,ale wolę się upewnić.
Dzięki.

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 14 sie 2011, 12:22

Witam panowie mnie tez dopadł problem z napinaczem wszystko rozebrałem tuleki wymieniłem i mam takie pytanie czy ten trzpień trzymający napinzcz w tych tulejach powinien mieć jakiś luz?

bartas555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: bartas555 » 17 sie 2011, 13:12

nie powinien. Na maxa wszystko skrecone i powinien sie swobodnie obracać bez jakiś luzów.
MERCEDES 123 280 CE, OMEGA B 2.0, CLIO III 1.5 DCI (chwila słabości), PASSAT B5 1.8T, BMW e39 523i, ALLROAD C5 2.5 TDI

martyna13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2011, 12:49
Lokalizacja: wrocław

Post autor: martyna13 » 16 lut 2012, 12:21

witam ostatnio przerabiałem temat napinacza paska z kolegą. Przyjechał znajomy audi a6 c5 163KM brak wspomagania i paląca się lampka akumulatora. Po ściągnięciu osłony silnika zobaczyliśmy głowkę śruby napinacza.Diagnoza urwana śruba napinacza paska klinowego.Polecam kupić ori zestaw naprawszy z aso(nowe tulejki ślizgowe fabrycznie pokryte są grafitem, uszczelnienia sruby i tuleje) Temat do ogarnięcia w ciągu jednego dnia.Polecam uzywanie klucza dynamometrycznego przy skręcaniu. Jak coś to pisać na PW

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 19 gru 2018, 21:06

Witam.

Mnie spotkało co innego,mnianowice poluzowała się śruba napinacza i ocierał o obudowę , ta na torx, więc ją dokręciłem i posmarowałem klejem zrywalnym. Po przejechaniu może 600 km brak wspomagania.
Rozkręciłem dzisiaj cały ryj (od razu rozrząd zrobię) i co się okazało , że śrubę którą dokręciłem urwało łep.
Co mnie zastanawia dlaczego mocowanie napinacza luźno chodzi w tej tulei. Nic tam nie jest wytarte. Tak jak by sie spierało wszystko na śrubie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga