Przycisk LPG jak ORI :)
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Przycisk LPG jak ORI :)
Od zawsze wkurzała mnie STAG'owska centralka (przycisk) LPG w ogóle niekolorystycznie pasująca do naszych aut.
Postanowiłem to zmienić
Co nam będzie potrzebne do wykonania "ORI" przycisku LPG ?
1) Centralka STAG'a.
Używamy obecnie zainstalowanej centralki STAG LED 300. (lub kupujemy nową jeśli boimy się zepsuć obecnej).
2) Przycisk konsoli ASR lub ESP od A6 C5.
Najlepiej jakby miał już wtyczkę z obciętymi przewodami.
3) Przewody
4) Dioda LED 3mm dwukolorowa - Czerwono/Zielona. (WK - wspólna katoda,wspólna masa)
Normalny stan instalacji LPG - Dioda czerwona
Rezerwa- Dioda czerwona + Dioda zielona = pomarańczowy
5) Dwa rezystorki nastawne o wartości 1kΩ
Diody LED i Rezystorki (10 szt. w komplecie) kupiłem u tego sprzedawcy na allegro:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=25160079
Potencjometr motażowy 1K _ 1 kohm _ 10szt
Dioda LED 3mm czerwono-zielona wsp. katoda 10szt
Oczywiście dostaniecie to w każdym elektronicznym.
Jak wlutować się w aktualną centralkę STAGa ?
Na 1 obrazku mamy pokazane gdzie należy pozbyć się ciągłości ścieżek.
Na 2 natomiast mamy kolejno:
1 - Przewód czarny - Masa dla LED i dla przycisku.
2 - Przewód czarno/szary - Sterowanie przyciskiem (Włączanie/Wyłączanie LPG)
3 - Przewód biało/zielony - Zasilanie diody LED stanu instalacji, czyli w naszym przypadku zasilenie diody podświetlającej przycisk (czerwona dioda) - Napięcie w tym miejscu 3,9 V
4 - Podłączenie zasilania LED Rezerwy (zielonej diody) - Napięcie w tym miejscu 6,43 V
Oczywiście wartości napięć mogą się nieco różnić, więc warto po przecięciu ścieżek sprawdzić jakie jest u was.
Następnie musimy rozebrać przycisk ASR/ESP na części drobne.
Trzeba wylutować starą diodę i wlutować nową tak by każda z nóżek była zasilana z osobnego przewodu.
Akurat przycisk jest tak zbudowany, że płytka z diodą ma możliwość podłączenia dwóch diod (wykorzystywane to było do przycisku parktronica i podnoszenia w allroadach, które mają dodatkową diodę sygnalizacyjną)
Zapomniałem zanotować, który pin za co odpowiada, ale łatwo to sprawdzicie po samej drodze ścieżki lub też za pomocą miernika na ciągłość.
Kolejnym krokiem będzie dołożenie jednego przewodu do wtyczki ASR/ESP, ponieważ do wtyczki dochodzi tylko 2 przewody na górne wsuwki, a nam będzie potrzebne 3:
- dioda 1
- masa
- dioda 2
Dolne wsuwki z przewodami wykorzystujemy do zasilania przycisku:
- masa
- zasilanie przycisku
Wszystko wyłapiecie miernikiem, za co który przewód odpowiada.
Teraz trzeba tylko umiejętnie wlutować się w centralkę LPG z nowym przyciskiem i powinno wszystko pięknie działać, czyli:
Dioda 1, przyjmijmy Zielona - poprzez wtyczkę ma trafić za rezystor (oznaczony jako 4 element) na płytce centralki.
Dioda 2 - Czerwona - ma być wlutowana bezpośrednio w przewód biało zielony (3) na płytce centralki.
Masę zarówno dla przycisku jak i diod bierzemy z przewodu czarnego (1) płytki centralki.
Sterowanie przycisku bierzemy z przewodu szaro-czarnego (2) z płytki centralki.
Dodatkowo w przewody idące do diody w celach zabezpieczenia diod, oraz wpasowania intensywności podświetlania dajemy 2 rezystorki nastawne.
Bez nich też będzie wszystko działać, ale możemy nie uzyskać pożądanego efektu.
Rezerwę ustawiamy sobie w programie STAGa, ja ustawiłem sobie pomarańczową lampkę na 50 km.
Tak to wygląda w rzeczywistości:
Robiłem to na szybkiego ale jak na razie działa rewelacyjnie
Przerobienie zaślepki z ASR/ESP na LPG:
Piszcie tu: lebubb@wp.pl, ktoś już polecał na forum w dziale odnowy/regeneracji przycisków.
Postanowiłem to zmienić
Co nam będzie potrzebne do wykonania "ORI" przycisku LPG ?
1) Centralka STAG'a.
Używamy obecnie zainstalowanej centralki STAG LED 300. (lub kupujemy nową jeśli boimy się zepsuć obecnej).
2) Przycisk konsoli ASR lub ESP od A6 C5.
Najlepiej jakby miał już wtyczkę z obciętymi przewodami.
3) Przewody
4) Dioda LED 3mm dwukolorowa - Czerwono/Zielona. (WK - wspólna katoda,wspólna masa)
Normalny stan instalacji LPG - Dioda czerwona
Rezerwa- Dioda czerwona + Dioda zielona = pomarańczowy
5) Dwa rezystorki nastawne o wartości 1kΩ
Diody LED i Rezystorki (10 szt. w komplecie) kupiłem u tego sprzedawcy na allegro:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=25160079
Potencjometr motażowy 1K _ 1 kohm _ 10szt
Dioda LED 3mm czerwono-zielona wsp. katoda 10szt
Oczywiście dostaniecie to w każdym elektronicznym.
Jak wlutować się w aktualną centralkę STAGa ?
Na 1 obrazku mamy pokazane gdzie należy pozbyć się ciągłości ścieżek.
Na 2 natomiast mamy kolejno:
1 - Przewód czarny - Masa dla LED i dla przycisku.
2 - Przewód czarno/szary - Sterowanie przyciskiem (Włączanie/Wyłączanie LPG)
3 - Przewód biało/zielony - Zasilanie diody LED stanu instalacji, czyli w naszym przypadku zasilenie diody podświetlającej przycisk (czerwona dioda) - Napięcie w tym miejscu 3,9 V
4 - Podłączenie zasilania LED Rezerwy (zielonej diody) - Napięcie w tym miejscu 6,43 V
Oczywiście wartości napięć mogą się nieco różnić, więc warto po przecięciu ścieżek sprawdzić jakie jest u was.
Następnie musimy rozebrać przycisk ASR/ESP na części drobne.
Trzeba wylutować starą diodę i wlutować nową tak by każda z nóżek była zasilana z osobnego przewodu.
Akurat przycisk jest tak zbudowany, że płytka z diodą ma możliwość podłączenia dwóch diod (wykorzystywane to było do przycisku parktronica i podnoszenia w allroadach, które mają dodatkową diodę sygnalizacyjną)
Zapomniałem zanotować, który pin za co odpowiada, ale łatwo to sprawdzicie po samej drodze ścieżki lub też za pomocą miernika na ciągłość.
Kolejnym krokiem będzie dołożenie jednego przewodu do wtyczki ASR/ESP, ponieważ do wtyczki dochodzi tylko 2 przewody na górne wsuwki, a nam będzie potrzebne 3:
- dioda 1
- masa
- dioda 2
Dolne wsuwki z przewodami wykorzystujemy do zasilania przycisku:
- masa
- zasilanie przycisku
Wszystko wyłapiecie miernikiem, za co który przewód odpowiada.
Teraz trzeba tylko umiejętnie wlutować się w centralkę LPG z nowym przyciskiem i powinno wszystko pięknie działać, czyli:
Dioda 1, przyjmijmy Zielona - poprzez wtyczkę ma trafić za rezystor (oznaczony jako 4 element) na płytce centralki.
Dioda 2 - Czerwona - ma być wlutowana bezpośrednio w przewód biało zielony (3) na płytce centralki.
Masę zarówno dla przycisku jak i diod bierzemy z przewodu czarnego (1) płytki centralki.
Sterowanie przycisku bierzemy z przewodu szaro-czarnego (2) z płytki centralki.
Dodatkowo w przewody idące do diody w celach zabezpieczenia diod, oraz wpasowania intensywności podświetlania dajemy 2 rezystorki nastawne.
Bez nich też będzie wszystko działać, ale możemy nie uzyskać pożądanego efektu.
Rezerwę ustawiamy sobie w programie STAGa, ja ustawiłem sobie pomarańczową lampkę na 50 km.
Tak to wygląda w rzeczywistości:
Robiłem to na szybkiego ale jak na razie działa rewelacyjnie
Przerobienie zaślepki z ASR/ESP na LPG:
Piszcie tu: lebubb@wp.pl, ktoś już polecał na forum w dziale odnowy/regeneracji przycisków.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
marek_gnd,
Z tąd
Z tąd
xoslox pisze:Piszcie tu: lebubb@wp.pl, ktoś już polecał na forum w dziale odnowy/regeneracji przycisków.
Lektor.
dobry pomysl musze nad tym pomyslec tylko ja mam kme i inna centralke chyba ze ktos modzil na kme
bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
metyoo, Koszt przerobienia przycisku to 15 zł + koszty wysyłki (7-8 zł). Sam przycisk ASR/ESP idzie kupić do 20 zł... Kolega kupił za 10 na szrocie. Może być powycierany - to dla was bez różnicy bo i tak jest malowany na nowo.metyoo pisze:xoslox, napisz jeszcze jaki jest koszt całej operacji tak przycisku, jak zmiany napisu na nim...
Dioda, rezystorki to sprawy groszowe. Kilka przewodów gdzieś się zawsze znajdzie :P
aplauz pisze:Rewelka. Ciekaw jestem czy nie ma problemu ze ścieraniem się napisu LPG
aplauz, Co do ścierania przycisku to jak na razie jest super. Nic nie schodzi.
Tak samo działanie bez żadnych zastrzeżeń.
Anielski, ja miałem wcześniej w tym miejscu centralkę STAGA, która za nic nie pasowała do reszty, także taki przycisk wygląda dużo lepiej niż ona.Anielski pisze:Fajne,ale z drugiej strony po co? chyba ,że tylko pod względem wizualnym...
Ja też tego przycisku nie używam, dlatego jest prosty i funkcjonalny. A stan gazu mi nie potrzebny bo i tak nigdy na to nie patrzę. Zawsze wyznacznikiem tankowania jest wskaźnik km na zegarach. Ale w zapasie mam pomarańczowy kolorek rezerwy
Jedyny minus to to, że nie ma zgodności czcionki z ASR. Może ktoś z was ma mozliwość zrobienia takiego szablonu napisu LPG zgodnego z czcionką AUDI ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:08
- Lokalizacja: Koło
A co jeżeli mam inny przycisk asr w nesie 6 nóżek po 3 góra/dół?
Nie potrzebuję rezerwy a w zamian tego chciałbym aby dopóki nie włączy mi się LPG dioda mrugała tak jak w ori stagu. Da radę tak zrobić?
Da radę wykorzystać ori diodę z przełącznika?
chciałbym aby ta dioda co jest teraz po przekręceniu zapłonu mrugała tak jak w ori stagu a gdy gaz się załączy to dioda przestanie mrugać. cały sęk w tym aby zamiast zielonej wykorzystać diode z przycisku oraz, żeby przycisk działał włącz/wyłącz gaz
Nie potrzebuję rezerwy a w zamian tego chciałbym aby dopóki nie włączy mi się LPG dioda mrugała tak jak w ori stagu. Da radę tak zrobić?
Da radę wykorzystać ori diodę z przełącznika?
chciałbym aby ta dioda co jest teraz po przekręceniu zapłonu mrugała tak jak w ori stagu a gdy gaz się załączy to dioda przestanie mrugać. cały sęk w tym aby zamiast zielonej wykorzystać diode z przycisku oraz, żeby przycisk działał włącz/wyłącz gaz
Nie widzę problemu. Zrób mi tylko zdjęcie ori przycisków dokładnie na wprost i zmierz wielkość literek.xoslox pisze: Jedyny minus to to, że nie ma zgodności czcionki z ASR. Może ktoś z was ma mozliwość zrobienia takiego szablonu napisu LPG zgodnego z czcionką AUDI ?
Im więcej przycisków tym lepiej.
Zrobię Ci w krzywych (w Corelu).
[ Dodano: 2014-04-06, 00:06 ]
Tak na szybko:
Vangelion Car Audio
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga