Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1998 1.9 AFN] Montaż Tempomatu

Warsztat
chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[1998 1.9 AFN] Montaż Tempomatu

Post autor: chelsea78 » 05 sie 2015, 00:00

Witam, ostatnio w swoim audi postanowiłem zamontować tempomat a że sprawa nie jest nie wiadomo jak trudna zamówiłem wszystkie potrzebne części i dzisiaj zabrałem się do pracy. Co jest nam potrzebne?
MANETKĘ o numerze 8L0 953 513H
WTYCZKĘ do manetki. Numer 8L0 972 980
I przewód mniej więcej 0.35mm2 około 6-7 metrów.
Przystępujemy do działania, zdejmujemy kierownicę, nie będę tu się rozpisywał nad tym jak to zrobić bo można to znaleźć w minutę poprzez google, trzeba tylko pamiętać aby zaznaczyć sobie jakimś markerem położenie kierownicy względem kolumny. Po zdjęciu kierownicy, rozkręcamy obudowę kolumny i oczom naszym ukazują się manetki. I teraz, jeśli kupiliśmy jedną manetkę a nie zestaw dwóch (bo np FIS już mamy zamontowany) to w miejsce zaznaczone na czerwono wsuwamy mały płaski śrubokręt, odginamy zatrzask i wyjmujemy do siebie prawą manetkę. Natomiast jeżeli chcemy wymienić cały zestaw tj. lewa i prawa manetka to odkręcamy z tyłu za manetkami śrubkę obejmy imbusem i po odłączeniu wtyczek wyciągamy manetki do siebie.
FOTO
Gdy już mamy to zrobione, zdejmujemy dolną konsolę (tę którą mamy nad nogami), jest ona przykręcona 4 lub czasem 5 śrubkami na klucz 8. Pierwsze dwie śrubki będziemy widzieć po zdjęciu kierownicy, są one po lewej i prawej stronie kolumny kierowniczej, następne dwie znajdują się z dołu na skraju prawej i na skraju lewej strony, piątą (chociaż niekoniecznie musi tam być) znajdziemy po zdemontowaniu zaślepki gniazda bezpieczników, gdy ją zdejmiemy zobaczymy tę śrubkę. Wyjmujemy konsolę i idziemy pod maskę. Rozkręcamy skrzyneczkę ECU
FOTO
Z czego jedna śrubka znajduje się pod listwą podszybia, jeśli nie mamy specjalnych narzędzi to bez odkręcania wycieraczek i zdejmowania listwy się nie obędzie. Odpinamy ECU, odkładamy na bok a naszym oczom ukazuje się to:
FOTO
Oczywiście w te gniazda będą powpinane kostki (TAM PO PRAWEJ STRONIE GNIAZDA BRĄZOWEGO JEST JESZCZE GNIAZDO CZARNE, BĘDZIE NAM POTRZEBNE).
I teraz rzecz najważniejsza dla której utworzyłem ten poradnik
Wszędzie w opisach jest mowa o kostce białej 15-sto pinowej. U mnie jak mogłem się tego spodziewać było inaczej (bo czemu miałoby być tak jak u wszystkich?). Ta kostka biała (czyli pierwsza) posiadała 10 pinów. Więc zacząłem szperać, szperać aż w końcu wyszperałem jak należy to zrobić. W przypadku kiedy mamy 10-cio pinową kostkę białą NIE CZEPIAMY SIĘ JEJ.
Należy wypiąć kostkę żółtą, brązową i czarną.
Należy do tych kostek wpiąć się tak:

PIN Z MANETKI <---> PIN W DANEJ KOSTCE (ORYGINALNY KOLOR PRZEWODU)
PIN 6 <----> KOSTKA ŻÓŁTA - PIN 8 (Czerwono-Biały)
PIN 2 <----> KOSTKA ŻÓŁTA - PIN 1 (Niebieski)
PINy 4 i 7 (łączymy razem) <---> KOSTKA ŻÓŁTA - PIN 9 (Czarno-żółty)
PIN 3 <----> KOSTKA CZARNA - PIN 8 (Czerwono-żółty)
PIN 5 <----> KOSTKA BRĄZOWA - PIN 1 (Czerwono-szary)

Metoda podłączenia dowolna, można się wlutować w owe przewodziki, ja natomiast używałem złączek
TAKICH
Jest to złączka 12 torowa H-4mm2
Jeśli ktoś nie czuje się na siłach aby lutować coś na tak małych przestrzeniach złączki są jak znalazł. Po podłączeniu wszystkich kabelków składamy ECU, składamy kierownicę i podpinamy VAG'a aby aktywować tempomat. Wchodzimy W ENGINE, sprawdzamy i kasujemy błędy, wchodzimy w LOGIN-11 tam wpisujemy login 11463 i wciskamy Do It! Po tym zamykamy Vaga i KONIECZNIE WYŁĄCZAMY ZAPŁON. Potem możemy jeszcze sprawdzić na sucho czy tempomat działa bez konieczności jazdy. Wchodzimy w VAG'u w ENGINE, potem w bloki pomiarowe i wybieramy blok 6. W trzeciej komórce mamy informacje dotyczące tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat, suwak na maxa w prawo w trzeciej komórce powinno być 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej w trzeciej komórce powinno być 000011
Przesuwamy suwak lekko w prawo, w trzeciej komórce powinno być 000010
Suwak przesunięty na maxa w lewo, trzecia komórka powinna wskazywać 001011
Wciśnięty przycisk ten po lewej stronie manetki, trzecia komórka powinna wskazywać 000111
Naciskamy pedał hamulca, w trzeciej komórce powinno być 010011
Naciskamy pedał sprzęgła, w trzeciej komórce powinno być 100011
Jeśli wszystko jest tak jak napisałem to odłączamy VAG'a i wyjeżdżamy na drogę aby sprawdzić działanie tempomatu. Należy pamiętać że tempomat działa od 40km/h

PS. Jeśli po wpisaniu loginu 11463 VAG wyrzuci nam że login jest nieprawidłowy należy skorzystać z VAG'a 311. Miałem wcześniej taki problem z licznikiem gdzie wpisywałem pin licznika a VAG usilnie informował mnie że pin jest niepoprawny, dopiero użycie VAG'a 311 wyeliminowało problem, na innych forach czytałem że właśnie przy aktywowaniu tempomatu VAG również lubi wyrzucić komunikat o błędnym loginie.

mimax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2015, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mimax » 05 lut 2017, 22:23

nawet nie wiesz jak mnie uszczęśliwiles kolego dzieki wielkie za ten temat <okok>
1.A6 C5 1.9 AVG 2000r avant
2.A6 C5 1.9 AFN 1998r sedan

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 mar 2018, 22:02

w twoim przypadku podpinasz pod białą 15 pinową wtykę , a zasilanie pod gruby czarno-niebieski w pomarańczowej wtyce

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 mar 2018, 17:05

są opisy na forum , standart pin 7,8,9 i 10 w białej wtyce

RyBa23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 mar 2018, 20:47
Lokalizacja: białystok

Post autor: RyBa23 » 12 mar 2018, 21:04

Witam. podepnę się do tematu. Chce założyć tempomat ale nie wiem jaką manetkę kupić (jaki numer). Czy jest jakaś uniwersalna manetka lub czy da się dojść po VIN alboco jakiego zamiennika potrzebuję. Dodam że chodzi o to żeby ustalić numer części bez demontażu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga