Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 sklep audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Express Parts Motostacja.pl Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego  
Autor Wiadomość
alukard 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1292
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-06, 15:59   [A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego

witam więc do roboty :mrgreen:

jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona <ok> [prawy gwint] )

odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)

wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )

odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)

w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub

jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )


przegub wychodzi w tym położeniu:



jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi

odpinamy opaski

wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci <ok>

jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób

i zakladamy pierscien

zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem <ok> :mrgreen:
zwanym "obcęgami" <piwo>


teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)

zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube



składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności <piwo>


M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby <piwo>
by alukard <piwo>
_________________
<quattro>
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
stasiuszef 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 465
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-12-11, 19:22   

Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła :-D .Skręcamy koła i przegub wyskakuje.Nie wiem po co ściągać zacisk z tarczą, jakieś plastikowe osłony odkręcać- po co??Szkoda czasu i nerwów na takie zbędne rzeczy.Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
_________________
usunieto !!
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
stasiuszef 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 465
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-12-12, 19:04   

Użytkownik wychwyci wszystko :mrgreen: Pozdro
_________________
usunieto !!
 
 
alukard 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1292
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-12, 22:58   

stasiuszef napisał/a:
Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.


ja jakies 70 <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:00 ]
Użytkownik napisał/a:
alukard, Nie wiem jakie jest źródło tych fotek ale z tej wynika że bezwzglednie do wymiany jest przewód hamulcowy elastyczny. I smiem przypuszczać że z drugiej strony jest podobnie.


[url=http://images37.foto...35m.jpg]Obrazek[/URL]


fotki mojego autorstwa mojego auta <ok>

wiem ze jest do wymiany i bedzie zrobione jeszcze w tym roku przy okazji jak bede wymienial klocki zleje plyn i bedzie gites :mrgreen:

z drogiej strony jest cycus glancus <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:01 ]
stasiuszef napisał/a:
Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła .Pozdro.


wszystko ok
tylko jak nie mamy sciagacza do sworzni to robi sie duzy problem :-/
pozatym wahacz jest jeszcze od nowosci i nie widac zeby ktos kiedys go odkrecal :-/
_________________
<quattro>
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
sawik 
Normalniak



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-12-12, 23:45   

Użytkownik napisał/a:
No nie zwlekaj z tym zbyt długo, bo jak Ci pier....nie to nie przy lajtowym hamowanku dojeżdżając do świateł tylko przy np. awaryjnym hamowaniu gdy depniesz na hamulec z całej siły a w tedy to nie będzie najlepszy moment na "szukanie" hamulca.


święte słowa, miałem tak z tyłu - ja na hamulec, a on jedzie dalej! Dla Twojego bezpieczeństwa i innych - zrób to jak najszybciej! <ok>
 
 
Raf4rb 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 144
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2009-12-13, 00:46   

Przy demontarzu przegubu można rozpiąć górne wahacze (śrubę ściskającą koniecznie wyjmujemy), dobry dostęp i nie trzeba ściągacza (na dolnych też nie jest konieczny, można przecież odkręcić go z drugiej strony), odchylamy zwrotnicę i przegub wychodzi bez problemu, zacisku też nie trzeba demontować, bo w niczym nie przeszkadza.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
alukard 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1292
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-14, 00:18   

wymienie wymienie <ok>

[ Dodano: 2009-12-14, 08:39 ]
zreszta koledzy ja odkrecilem tylko 2 sroby wiecej niz wy <ok>
co zajmuje hmmm z cale 5 minut roboty :mrgreen:
_________________
<quattro>
 
 
cameleon741 
Natręt



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 533
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-17, 20:10   

alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P
_________________
Szukasz zespołu lub DJ'a na wesele? Dobrze trafiłeś! Powołując się na klub, dostaniesz rabat <radocha> :-) (kliknij w banner)

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
alukard 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1292
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-21, 12:12   

cameleon741 napisał/a:
alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P


wtedy pasuje do poloski bo ona ma taka dziurke :mrgreen:
_________________
<quattro>
 
 
tkmarian 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: bristol uk
Wysłany: 2009-12-26, 13:12   

Swiena robotka ale zeby ja sobie ulatwic mozna kupic cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/STR...=item27ad9a0167

+ elastyczne oslony gumowe i nie musimy zdejmowac przegubu tylko zakladamy stozek na przegub i przeciagamy po nim oslone i po bolu.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
stasiuszef 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 465
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-12-26, 20:20   

Używałem czegoś takiego jak wymieniałem gumę w moim drugim aucie.Lobro sprzedaje takie gumy, są wykonane z bardziej miękkiej gumy, bo jakby nie było trzeba ją wywinąć na drugą stronę.
_________________
usunieto !!
 
 
robertinno 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 28
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-21, 15:30   

masakra

[ Dodano: 2010-08-21, 15:34 ]
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Bo założyli mi taką więcej plastikową niż gumową i spada mi cały czas, ześlizguje się.
Albo może jest jakiś sposób żeby jakoś umocować tą plastikową osłonę? Prosze o rady. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
robsonb73 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Robert
Pomógł: 10 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 440
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2010-08-21, 23:06   

No przecież musisz mieć opaski metalowe. :mrgreen:
Zawsze są w komplecie z osłoną gumową, śrubą i smarem.
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
_________________
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt.
 
 
eldo 
Nawiedzacz



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: DSG
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 424
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-08-22, 13:19   

robsonb73 napisał/a:
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.


albo jej nie ma wcale... zapomnieli założyć :roll:

robertinno napisał/a:
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?


TAK ;-)

Osobiście wymieniałem wg. TEGO OPISU
_________________
Była: A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
reco 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-10-10, 21:31   

I ja jestem już po samodzielnej wymianie przeubu. Jak na pierwszy raz :) poszło bardzo dobrze. Sruby nie musiałem piłować , przegub szybko znalazł sie w moich ręcach. największy problem miałem z ponownym zamontowaniem sworznia dolnego wachacza, macie może na to jakiś sposób, aby on ponownie znalazl się w zrotnicy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: