Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:18
[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego
Autor Wiadomość
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1260
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-06, 15:59   [A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego

witam więc do roboty :mrgreen:

jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona <ok> [prawy gwint] )

odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)

wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )

odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)

w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub

jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )


przegub wychodzi w tym położeniu:



jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi

odpinamy opaski

wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci <ok>

jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób

i zakladamy pierscien

zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem <ok> :mrgreen:
zwanym "obcęgami" <piwo>


teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)

zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube



składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności <piwo>


M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby <piwo>
by alukard <piwo>
_________________
<quattro>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
stasiuszef 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 454
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-12-11, 19:22   

Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła :-D .Skręcamy koła i przegub wyskakuje.Nie wiem po co ściągać zacisk z tarczą, jakieś plastikowe osłony odkręcać- po co??Szkoda czasu i nerwów na takie zbędne rzeczy.Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
_________________
usunieto !!
 
 
stasiuszef 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 454
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-12-12, 19:04   

Użytkownik wychwyci wszystko :mrgreen: Pozdro
_________________
usunieto !!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1260
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-12, 22:58   

stasiuszef napisał/a:
Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.


ja jakies 70 <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:00 ]
Użytkownik napisał/a:
alukard, Nie wiem jakie jest źródło tych fotek ale z tej wynika że bezwzglednie do wymiany jest przewód hamulcowy elastyczny. I smiem przypuszczać że z drugiej strony jest podobnie.


[url=http://images37.foto...35m.jpg]Obrazek[/URL]


fotki mojego autorstwa mojego auta <ok>

wiem ze jest do wymiany i bedzie zrobione jeszcze w tym roku przy okazji jak bede wymienial klocki zleje plyn i bedzie gites :mrgreen:

z drogiej strony jest cycus glancus <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:01 ]
stasiuszef napisał/a:
Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła .Pozdro.


wszystko ok
tylko jak nie mamy sciagacza do sworzni to robi sie duzy problem :-/
pozatym wahacz jest jeszcze od nowosci i nie widac zeby ktos kiedys go odkrecal :-/
_________________
<quattro>
 
 
sawik 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 314
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-12-12, 23:45   

Użytkownik napisał/a:
No nie zwlekaj z tym zbyt długo, bo jak Ci pier....nie to nie przy lajtowym hamowanku dojeżdżając do świateł tylko przy np. awaryjnym hamowaniu gdy depniesz na hamulec z całej siły a w tedy to nie będzie najlepszy moment na "szukanie" hamulca.


święte słowa, miałem tak z tyłu - ja na hamulec, a on jedzie dalej! Dla Twojego bezpieczeństwa i innych - zrób to jak najszybciej! <ok>
 
 
Raf4rb 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 144
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2009-12-13, 00:46   

Przy demontarzu przegubu można rozpiąć górne wahacze (śrubę ściskającą koniecznie wyjmujemy), dobry dostęp i nie trzeba ściągacza (na dolnych też nie jest konieczny, można przecież odkręcić go z drugiej strony), odchylamy zwrotnicę i przegub wychodzi bez problemu, zacisku też nie trzeba demontować, bo w niczym nie przeszkadza.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1260
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-14, 00:18   

wymienie wymienie <ok>

[ Dodano: 2009-12-14, 08:39 ]
zreszta koledzy ja odkrecilem tylko 2 sroby wiecej niz wy <ok>
co zajmuje hmmm z cale 5 minut roboty :mrgreen:
_________________
<quattro>
 
 
cameleon741 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 18 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-17, 20:10   

alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P
_________________

 
 
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1260
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2009-12-21, 12:12   

cameleon741 napisał/a:
alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P


wtedy pasuje do poloski bo ona ma taka dziurke :mrgreen:
_________________
<quattro>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tkmarian 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: bristol uk
Wysłany: 2009-12-26, 13:12   

Swiena robotka ale zeby ja sobie ulatwic mozna kupic cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/STR...=item27ad9a0167

+ elastyczne oslony gumowe i nie musimy zdejmowac przegubu tylko zakladamy stozek na przegub i przeciagamy po nim oslone i po bolu.
 
 
stasiuszef 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 454
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-12-26, 20:20   

Używałem czegoś takiego jak wymieniałem gumę w moim drugim aucie.Lobro sprzedaje takie gumy, są wykonane z bardziej miękkiej gumy, bo jakby nie było trzeba ją wywinąć na drugą stronę.
_________________
usunieto !!
 
 
robertinno 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-21, 15:30   

masakra

[ Dodano: 2010-08-21, 15:34 ]
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Bo założyli mi taką więcej plastikową niż gumową i spada mi cały czas, ześlizguje się.
Albo może jest jakiś sposób żeby jakoś umocować tą plastikową osłonę? Prosze o rady. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
robsonb73 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARJ
Imię: Robert
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 424
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2010-08-21, 23:06   

No przecież musisz mieć opaski metalowe. :mrgreen:
Zawsze są w komplecie z osłoną gumową, śrubą i smarem.
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
_________________
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt.
 
 
eldo 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: DSG
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 420
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-08-22, 13:19   

robsonb73 napisał/a:
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.


albo jej nie ma wcale... zapomnieli założyć :roll:

robertinno napisał/a:
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?


TAK ;-)

Osobiście wymieniałem wg. TEGO OPISU
_________________
Była: A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
 
 
reco 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2010-10-10, 21:31   

I ja jestem już po samodzielnej wymianie przeubu. Jak na pierwszy raz :) poszło bardzo dobrze. Sruby nie musiałem piłować , przegub szybko znalazł sie w moich ręcach. największy problem miałem z ponownym zamontowaniem sworznia dolnego wachacza, macie może na to jakiś sposób, aby on ponownie znalazl się w zrotnicy?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: