Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego

Warsztat
diego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2010, 16:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: diego » 15 lis 2010, 18:15

takie gupie pytanie
po co to się wymienia a raczej kiedy jest taka konieczność, jak obczaić czy juz?

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 15 lis 2010, 18:20

diego, koniecznośc jest wtedy gdzy już pęka i zaczyna smar wychodzic siłą odśrodkową. Bez smaru nie pojedzie. Pęka ze starości zazwyczaj... Do środka dostaje sie piach który działa jak pasta mocno scierna. Po czymś takim cału przegub się już do niczego nie nadaje i albo nowy albo regeneracja.

Pozdro
Toperz

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 15 lis 2010, 18:46

Toperz pisze:albo nowy albo regeneracja.
Nie ma czegoś takiego jak regeneracja przegubu przynajmniej ja nie słyszałemOsobiście nawet jakby coś takiego istniało to nie polecam.Tylko nowy przegub.
usunieto !!

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 15 lis 2010, 18:50

stasiuszef pisze:
Toperz pisze:albo nowy albo regeneracja.
Nie ma czegoś takiego jak regeneracja przegubu przynajmniej ja nie słyszałemOsobiście nawet jakby coś takiego istniało to nie polecam.Tylko nowy przegub.
Z tego co wiem to mierzą kielich i jak sie nadaje jeszcze to chyba podmieniają kulki w środku. Niestety cena jest nie wiele mniejsza niż nowego z gwarancji zazwyczaj zadniej. Osobiscie też polecam nowe :mrgreen:

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 05 sty 2011, 15:59

Szkoda ze nikt nie napisal ze sruba na przegubie jast jakas niestandardowa i dzis tego nie zrobilem przez ta <font color='red'><b>censored</b></font> srube :[
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Awatar użytkownika
daroxxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:00
Lokalizacja: UK

Post autor: daroxxl » 26 lut 2011, 10:27

Właśnie, jak się nazywa klucz do odkręcenia piasty ? ( ta pojedyncza, centralna śruba ) wygląda jak jakiś masywny imbus ( hexagen )
Bo chcę kupić i nie wiem o co dokładnie pytać ( nazwa / rozmiar ).
Audi, Audi Ăźber alles ...

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 04 kwie 2011, 09:22

wymiana jest naprawde prosta nie trzeba odkręcac żadnych wahaczy jedynie koło i srube mocującą przegub wystarczy unieść piaste jak było napisane w pierwszym poście. A narzędzia to mocny klucz , nasadkę imbusową 14mm.młotek, śrubokręt i obcęgi do zaciskania

obi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 lip 2011, 15:42
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: obi80 » 20 lip 2011, 15:56

piecka9 pisze:wymiana jest naprawde prosta nie trzeba odkręcac żadnych wahaczy jedynie koło i srube mocującą przegub wystarczy unieść piaste jak było napisane w pierwszym poście. A narzędzia to mocny klucz , nasadkę imbusową 14mm.młotek, śrubokręt i obcęgi do zaciskania
Witam ,dokładnie jw nie trzeba odkręcać wahaczy, trzeba na podnośniku podnieść piastę koła skręcić na maksa w lewo lub prawo w zależności jaki wahacz ,( jak prawy to w lewo) i wychodzi. a nasadkę to zależy jaki wahacz bo są na 38frezów to będzie 17 i na 33 frezy to jest 14 pzdr

daniel1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 lut 2010, 21:19
Lokalizacja: Polska/War.Maz.

Post autor: daniel1976 » 14 maja 2012, 08:38

Nie wiem co za rozmiary u Was, ale u mnie centralna śruba jest na imbus 18mm.

[ Dodano: 2012-05-14, 13:18 ]
Jestem po wymianie osłony, zero problemów bardzo prosta sprawa. Wykręcamy centralną śrubę - bez podnoszenia auta. Następnie luzujemy koło, lewarek i w górę, zwalamy koło. Następnie podkładamy pod sworzeĂą dolny np.3 cegły opuszszamy auto tak aby drążki były w poziomie ( koło najdalej odsunięte) koła skręcone aby przegub wyszedł na stronę zacisku hamulcowego, a więc do tyłu.
FAKTYCZNIE: NIC NIE WYKRęCAMY WIęCEJ - TYLKO JEDNÂĄ ÂŚRUBę CENTRALNÂĄ.
Jak wyciągnęliśmy półośkę to zaokrągloną ( bo musi trafić w nakiełek półośki) śrubę wkręcamy na siłę w przegub wtedy nam zejdzie - nie idzie lekko. Robota prosta i wbrew pozorom bardzo łatwa.
Daniel.

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 16 lip 2012, 19:13

Witam właśnie zabieram się do wymiany osłon gumowych na przegubach zewn.bo są już zpękane (jeszcze nie chlapią).
Pytanie ma ktoś sposób na zdjęcie przegbu z półośki ?,śróby tej imbusowej nie mam zmieru szlifować bo mam tylko jedną.... <uoee>
A jak doczytałem trzeba by było ją podszlifować czy coś?
Brać z życia ile się da....

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 16 lip 2012, 23:09

Pytanie ma ktoś sposób na zdjęcie przegbu z półośki ?
jak juz bedziesz mial polos wyjeta z piasty , to wkrec ta srube od przeglubu wkrec do konca i odskoczy przeglub , wykrecasz ja i schodzi :]
ps. to ta sama sruba co odkrecasz , chyba na duzy imbus

daniel1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 lut 2010, 21:19
Lokalizacja: Polska/War.Maz.

Post autor: daniel1976 » 17 lip 2012, 07:37

Chyba kupiłeś jakiś lipny zestaw, do którego nie dają śruby. W takim przypadku pamiętaj o smarze. ÂŚrubę jak zeszlifujesz - zaokrąglisz na koĂącu to i tak możesz użyć jej ponownie. Nie uszkadzasz jej, ta powierzchnia i tak nie ma na nic wpływu, chodzi tylko o to że jak zaokrąglisz łatwiej wpasuje się w nakiełek ( takie zawiercenie centralnie na środku ) półosi, ustawi się wszystko centrycznie. Zaznaczam, że troszkę przy kręceniu zęby trzeba zagryźć. Bo trzyma zabezpieczenie, ale jak puści to jest przegób w ręku. Zabezpieczenia rozumiem masz nowe - jak nie to daruj sobie wymianę zaopatrz się w dobry komplet koszt ok. 35 zł strona ( osłona, smar, śruba, zabezpieczenia) i dopiero się weź z robotę, inaczej szkoda czasu i nerwów.
Daniel.

Awatar użytkownika
audizeus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 17 lip 2010, 05:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: audizeus » 19 lip 2012, 22:44

Gotowe :) śróby nie szlifowałem i przy wkręcaniu puścił :] przegubik
Zabezpieczene dałem nowe(druciany pierścieĂą) ,stare się wymieliło <lol>
Jakoś bez odczepienia wachaczy bym sobie nie poradził ,wypiełem górne bo najławiej-jak dla mnie.
Koniecznie dwa lewarki i po sprawie.
Brać z życia ile się da....

daniel1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 lut 2010, 21:19
Lokalizacja: Polska/War.Maz.

Post autor: daniel1976 » 19 lip 2012, 23:45

No i dobrze, że zrobione.
Daniel.

diego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2010, 16:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: diego » 16 lis 2012, 17:31

Które wahacze z góry rozpinacie, te po stronie zderzaka czy środka samochodu?

Dzisiaj udało mi się zrobić jedną stronę, stary przegub rozpadł się na pół więc nie trzeba było wyciągać, później jakoś wsadziłem nowy bez rozkręcania wahaczy.
Z drugiej strony nie udało mi się nawet wyciągnąć starego, koło skręcone na maxa z lewarkiem pod piastą.

I jeszcze jedno pytanie, otóż dałem stare zabezpieczanie to ostanie na półosi, w które się wbija przegub gdyż nie byłem w stanie wbić przegubu z nowym zabezpieczeniem, czy to w czymś przeszkadza, że jest stare?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga