Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 110KM] Koło pasowe alternatora

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

[1.9 TDI 110KM] Koło pasowe alternatora

Post autor: tomect » 06 gru 2009, 14:43

Witam

Niedawno nabyłem a6 1.9tdi 81kw. Po uruchomieniu auta słychać było głuche odgłosy wydobywające sie z okolic paska wieloklinowego i niekiedy delikatnie popiskiwał pasek lub pompa wspomagania bo objawiało sie to przy skręcie. Po psyknięciu wd40 w okolice łożyska wiskozy dźwięki te jakby na chwilę ustawały więc rozebrałem cały przód auta zdemontowałem alternator, oraz jego podstawę wraz z pompą wspomagania, pompą wody wiskozą , termostatem itd.
Wymieniłem łożysko wiskozy na nowe (stare po przekręceniu samą rolką wiskozy tak jakby trochę szumiało ale nie miało luzu) , wymieniłem śrubę wiskozy (w starej się omycnoł ampul) wymieniłem również oring łączący podstawę z silnikiem oraz termostat bo nie działał poprawnie. wymieniłe również płyn wspomagania oraz płyn chłodzący

po złożeniu wszystkiego do kupy przez chwilę wszystko było Ok ale potem znów wydobywają sie głuche dźwięki tyle że trochę ciszej.

postanowiłem że wymienię koło pasowe alternatora .będę próbował zdemontować alternator nic poza nim nie odkręcając z tym że wpierw chciałbym nabyć koło pasowe więc ziołem plastikową pokrywkę na której są nr F 225 653 - 91 INA . przeglądając allegro natknąłem się na koło pasowe o nr F 225 653.7 link do aukcji
Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie odp. czy to koło pasowe będzie pasowało do mojego auta???

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem!

Zanim zaczniesz uczestniczyć w życiu forum, przywitaj się w tym temacie! Przywitaj się z nami!
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 14:53 przez tomect, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 06 gru 2009, 15:01

ja kupilem takie
http://moto.allegro.pl/item817234459_ko ... _audi.html

ale do tego muszisz miec specjalny klucz
http://moto.allegro.pl/item843906585_kl ... 13_mm.html


inaczej jest bardzo ciezko odkrecic
ja musilem ucinac go mala szlifierka
ale wolal bym dac te 50zl za klucz <ok>

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 06 gru 2009, 15:30

a czy bez problemu zdemontowałeś alternator , bo czytałem ze trzeba wyłamać 2 ząbki rdiatora wiskozy aby wyciągnąc jedną śrubę. Ja demontowałem uprzednio alternator ale miełem wczesniej zdemontowany cały przód i wentylator wiskozy, troche było zabawy z tą jedną srubą ale weszła i wyszła bez łamania nie wiem jak to bedzie w momencie kiedy śmigło wiskozy jest przykręcone

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 06 gru 2009, 16:46

da sie i nic nie trzeba wylamywac
jest specjalny otwor ktory to umozliwia pokrecisz troche i napewno zczaisz o co chodzi

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 06 gru 2009, 16:53

Andi 2.5 tdi pisze:tomect, moze problemem w twoim wypadku jest to: ze rolka w szczegolnosci napinacza , czasem potrafi sie ustawic min pod katem wzgledem paska(wymiana napinacza z rolka pomaga) - to tez bedzie powodowalo piszczenie , sprawdzales.
dlatego po zlozeniu moze przez chwile miales spokoj?
wsumie racja <piwo>
sprzeglo alternatora raczej szelesci
natomiast uszkodzony napinacz nie stoi w pionie tylko sie pochyla co powoduje piszczenie
paska micro
<ok>

tomect
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 15:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomect » 06 gru 2009, 23:02

widze że pasek drży napinacz też jak naciskam np. stop drgania sie jeszcze bardziej nasilają bo alternator stawia jeszcze większy opór . wszystko wskazuje na uszkodzone koło pasowe alternatora zapewne sie zatarło i ciągnie tak samo w obje strony przez co nie działa porawnie i nie tłumi drgan.

emty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 2009, 15:00
Lokalizacja: cabinteely

Post autor: emty » 31 sty 2010, 17:51

wymiana rolki alternatora pomogła? bo ja jestem już przy trzeciej wyminie napinacza i jestem troche zdesperowny i dochodze do wniosku że audi nalezy przerobic na zippo
nie znam się na niczym szczególnie na samochodach!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga