Witam
Niedawno nabyłem a6 1.9tdi 81kw. Po uruchomieniu auta słychać było głuche odgłosy wydobywające sie z okolic paska wieloklinowego i niekiedy delikatnie popiskiwał pasek lub pompa wspomagania bo objawiało sie to przy skręcie. Po psyknięciu wd40 w okolice łożyska wiskozy dźwięki te jakby na chwilę ustawały więc rozebrałem cały przód auta zdemontowałem alternator, oraz jego podstawę wraz z pompą wspomagania, pompą wody wiskozą , termostatem itd.
Wymieniłem łożysko wiskozy na nowe (stare po przekręceniu samą rolką wiskozy tak jakby trochę szumiało ale nie miało luzu) , wymieniłem śrubę wiskozy (w starej się omycnoł ampul) wymieniłem również oring łączący podstawę z silnikiem oraz termostat bo nie działał poprawnie. wymieniłe również płyn wspomagania oraz płyn chłodzący
po złożeniu wszystkiego do kupy przez chwilę wszystko było Ok ale potem znów wydobywają sie głuche dźwięki tyle że trochę ciszej.
postanowiłem że wymienię koło pasowe alternatora .będę próbował zdemontować alternator nic poza nim nie odkręcając z tym że wpierw chciałbym nabyć koło pasowe więc ziołem plastikową pokrywkę na której są nr F 225 653 - 91 INA . przeglądając allegro natknąłem się na koło pasowe o nr F 225 653.7 link do aukcji
Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie odp. czy to koło pasowe będzie pasowało do mojego auta???
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem!
Zanim zaczniesz uczestniczyć w życiu forum, przywitaj się w tym temacie! Przywitaj się z nami!
[1.9 TDI 110KM] Koło pasowe alternatora
[1.9 TDI 110KM] Koło pasowe alternatora
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 14:53 przez tomect, łącznie zmieniany 1 raz.
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
ja kupilem takie
http://moto.allegro.pl/item817234459_ko ... _audi.html
ale do tego muszisz miec specjalny klucz
http://moto.allegro.pl/item843906585_kl ... 13_mm.html
inaczej jest bardzo ciezko odkrecic
ja musilem ucinac go mala szlifierka
ale wolal bym dac te 50zl za klucz
http://moto.allegro.pl/item817234459_ko ... _audi.html
ale do tego muszisz miec specjalny klucz
http://moto.allegro.pl/item843906585_kl ... 13_mm.html
inaczej jest bardzo ciezko odkrecic
ja musilem ucinac go mala szlifierka
ale wolal bym dac te 50zl za klucz
a czy bez problemu zdemontowałeś alternator , bo czytałem ze trzeba wyłamać 2 ząbki rdiatora wiskozy aby wyciągnąc jedną śrubę. Ja demontowałem uprzednio alternator ale miełem wczesniej zdemontowany cały przód i wentylator wiskozy, troche było zabawy z tą jedną srubą ale weszła i wyszła bez łamania nie wiem jak to bedzie w momencie kiedy śmigło wiskozy jest przykręcone
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
wsumie racjaAndi 2.5 tdi pisze:tomect, moze problemem w twoim wypadku jest to: ze rolka w szczegolnosci napinacza , czasem potrafi sie ustawic min pod katem wzgledem paska(wymiana napinacza z rolka pomaga) - to tez bedzie powodowalo piszczenie , sprawdzales.
dlatego po zlozeniu moze przez chwile miales spokoj?
sprzeglo alternatora raczej szelesci
natomiast uszkodzony napinacz nie stoi w pionie tylko sie pochyla co powoduje piszczenie
paska micro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga