Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0 TDI 140 KM BRE] filtr DPF

Silniki wysokoprężne
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 15 maja 2012, 17:59

witam tak czytam i sie zastanawiam,jesli stan oleju sie podniosl z powodu niedokonczonego wypalania to czy po wypalaniu wymuszonym(vcds)poziom oleju wroci do normy? <mysli>

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 15 maja 2012, 20:10

napewno nie . kolego ale jak stan oleju ci siue podniósł to juz sie wymieszal z ropa i to wypala tloki, wiec jak najszybciej trzeba cos z tym zrobic .

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 15 maja 2012, 20:27

no wlasnie <uoee> nie wiem czy w tym topiku moge zabrac glos(bo mam inny silnik)ale zaryzykuje,wlasnie przedwczoraj zauwazylem,ze podniosl mi sie stan oleju i prawie cala kulka jest juz zanurzona.wtryski sprawdzam na bierzaco i wartosci sa w normie(wedlug norm znalezionych na forach)gr.72:-6.0,-2.0,0.0 gr.73:-38.0,-2.0,0.0 gr.74:-20.0,0.0,0.0 gr.75:-4.0,6.0,10.0 gr76:-12.0,0.0,0.0 gr77:0.0,0.0,0.0 wiec wrtyski raczej wykluczam(a moze sie myle <mysli> )nie wiem dokladnie w ktorej grupie mam sprawdzic kondycje dpfa,a z tego co udalo mi sie znalezc to,ze w grupie 104 na trzeciej pozycji powinno byc mniej niz 68g.u mnie w grupie 104 wyniki sa takie:0.36,14.1,16.2,450km tylko,ze tam nie ma zadnych gramow ani mg i nie wiem o co kaman.co o tym myslicie chlopaki,bo zaczynam sie martwic?i jak dokladnie sprawdzic tego dpfa?

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 16 maja 2012, 22:09

kolego włancza ci sie procedura wypalania a ze jezdzisz pewniwe po miescie to nie moze sie w pełni zakonczyc i dlatego masz rope w oleju . j napisalem wczesniej wywalałem DPF-a tez w 3.0 tdi ojca, i mial te same objawy jak ty. po wywaleniu DPF-a spokój na wieki hehe

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 16 maja 2012, 22:16

jezdze w sumie nie tylko po miescie.codziennie do roboty 17km w jedna strone z tego okolo 15 po autostradzie,no i co jakies dwa miechy trasa do polski okolo 1000km z tym,ze ostatnio bylem na wielkanoc.czyli co radzisz kolego,wymusic wypalanie vcdesem i zmienic olej?czy najpierw zmiana a potem wypalanie?pozdro

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 17 maja 2012, 07:22

bo widzisz w grupie wv wypalanie DPF-a nastepuje wtedy jak sie zapcha i to jest do dupy.Natomiast np w peugeocie wypala nawet jak jest czysty a sa sprzyjające temu warunki . W tym rozwiazniu grupa VW sie nie popisala .

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 24 maja 2012, 20:50

jako że hobbystycznie jeżdze sobie z lapkiem i vagiem od tygodnia , mam już spostrzeżenia.
podwyższone obroty są miarodajnym wskaźnikiem przystąpienia samochodu do samoczynnego oczyszenia dpf.
mój załącza sie po ok 300 km przejechanych w mieście stopieĂą zasadzenia z pozycji 68 miałem 45% . zobaczyłem na odpalony silniku ze obroty mi sie podwyższyły wiec zaraz przełączyłem sie na kanały i patrzę co się dzieje. temperatura wzrosła w dpf oraz dawka na wtryskach wiec dokładnie 10 km zajęło mi wypalenie go do 5% nie zachwiało tego zatrzymanie auta oraz zmiana biegów. jechałem albo 65 na 2 albo 85 na 3 biegu. wypalanie postępowało. Po przejechaniu 5km! miałem już 17% zawróciłem i dojechałem do celu mając 5%. Wniosek mój jest takie a mechanikiem nie jestem wiec mnie poprawcie ze bład dpf następuje jak się kilka takich prób przeoczy czy też niemożliwi mu sie samoczynnego oczyszenia poprzez wyłączenie silnika.
Czyli u mnie już teraz bez vaga bede wiedział ze obroty świadczą o tym iż chce się oczyścić wiec bede musiał mu w tym pomóc.
stałe zapylenie popioły/olej mam nadal takie samo 60.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 25 maja 2012, 22:07

dokładnie tak jak napisałes . szkoda tylko ze nie pomysleli o jakiejs kontrolce która by wskazywala ze dpf sie wlaśnie wypala . Mysle ze to rozwiazanie by bardzo pomoglo

driver09
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2010, 15:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: driver09 » 27 maja 2012, 22:38

Ja na twoim miejscu bym go usunął i bedziesz miał spokój na wieki wieków. Sam robie takie przeszczepy usuwanie filtra fizycznie i ze sterownika zabieg 1000zł

Co to ma być? Pochwała druciarstwa czy autoreklama? Na takie coś nie ma miejsca, poczytaj Regulamin.
Otrzymujesz OSTRZEÂŻENIE !
/mod G
Ostatnio zmieniony 28 maja 2012, 18:00 przez driver09, łącznie zmieniany 2 razy.

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 11 cze 2012, 23:50

Witam,

To może ja jeszcze opiszę swój problem:) Silnik jak w temacie: 2,0 TDI, BRE, 2006, 168.000km, Multitronic.

Otóż to co dzieje się z moim DPF'em to jakiś koszmar... Jeżdżę głównie po mieście. Błąd DPF dostaję regularnie co jakieś 1,5-2 tygodnie (sic!), czyli 150-200km. Co gorsza, na pewien czas (kilkanaście km) przed zapaleniem się błędu, silnik zaczyna strasznie szarpać.
Problem ustępuje zaraz po zasygnalizowaniu potrzeby wypalenia DPF (już nie szarpie). Potem kieruję się na okoliczną drogę szybkiego ruchu, gdzie dopalam DPF i mam spokój na kolejne 1,5-2 tygodnie...

Macie może pomysł o co chodzi?

Patryk77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 13 cze 2012, 11:38
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: Patryk77 » 26 cze 2012, 11:20

estor pisze:jako że hobbystycznie jeżdze sobie z lapkiem i vagiem od tygodnia , mam już spostrzeżenia.
podwyższone obroty są miarodajnym wskaźnikiem przystąpienia samochodu do samoczynnego oczyszenia dpf.
mój załącza sie po ok 300 km przejechanych w mieście stopieĂą zasadzenia z pozycji 68 miałem 45% . zobaczyłem na odpalony silniku ze obroty mi sie podwyższyły wiec zaraz przełączyłem sie na kanały i patrzę co się dzieje. temperatura wzrosła w dpf oraz dawka na wtryskach wiec dokładnie 10 km zajęło mi wypalenie go do 5% nie zachwiało tego zatrzymanie auta oraz zmiana biegów. jechałem albo 65 na 2 albo 85 na 3 biegu. wypalanie postępowało. Po przejechaniu 5km! miałem już 17% zawróciłem i dojechałem do celu mając 5%. Wniosek mój jest takie a mechanikiem nie jestem wiec mnie poprawcie ze bład dpf następuje jak się kilka takich prób przeoczy czy też niemożliwi mu sie samoczynnego oczyszenia poprzez wyłączenie silnika.
Czyli u mnie już teraz bez vaga bede wiedział ze obroty świadczą o tym iż chce się oczyścić wiec bede musiał mu w tym pomóc.
stałe zapylenie popioły/olej mam nadal takie samo 60.


[ Dodano: 2012-06-26, 11:21 ]
hejka patryk ztej strony mi tez tak sie podnosza obroty do 1000 i mam nowy dpf od miesiaca.Tylko wczesniej przed wymiana przy oczyszczaniu zapalala sie kontrolka swiec zarowych tak powinno byc a teraz nie tylko obroty

[ Dodano: 2012-06-26, 11:26 ]
rstr pisze:Witam,

To może ja jeszcze opiszę swój problem:) Silnik jak w temacie: 2,0 TDI, BRE, 2006, 168.000km, Multitronic.

Otóż to co dzieje się z moim DPF'em to jakiś koszmar... Jeżdżę głównie po mieście. Błąd DPF dostaję regularnie co jakieś 1,5-2 tygodnie (sic!), czyli 150-200km. Co gorsza, na pewien czas (kilkanaście km) przed zapaleniem się błędu, silnik zaczyna strasznie szarpać.
Problem ustępuje zaraz po zasygnalizowaniu potrzeby wypalenia DPF (już nie szarpie). Potem kieruję się na okoliczną drogę szybkiego ruchu, gdzie dopalam DPF i mam spokój na kolejne 1,5-2 tygodnie...

Macie może pomysł o co chodzi?


[ Dodano: 2012-06-26, 11:27 ]
No wlasnie silniki z DPF nie sa na miasto ta nowoczesnosc i ekologia naraza nast tylko na wyzsze koszty eksploatowania.Mam pierwszy raz diesla i nigdy wiecej nie ma co benzynka niema problemow .pozdro

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 26 cze 2012, 18:22

Ja swoim jeżdżę w zasadzie tylko po mieście i jego obrzeżach (samochód posiadam od 2 lat, przebieg prawie 210 tys. km) i u mnie wypalanie DPF-a załącza się co jakieś 300-400 km czyli też dosyć często. Nigdy nie zaświeciła mi się natomiast żadna kontrolka, po prostu obroty podnoszą się do 1000 i wtedy w zależności gdzie akurat jestem staram się wypalić filtr. Ja zawsze przełączam skrzynie w tryb sekwencyjny i w zależności od rodzaju drogi jadę na 3 lub na 4 tak aby obroty były powyżej 2000. Zdecydowanie łatwiej jest jak ma się w pobliżu jakąś drogę "szybkiego ruchu" ale z tym to niestety u nas ciężko. Natomiast faktem jest, że jak już załączy się procedura wypalania filtra to samochód staje się nieco "nerwowy" ale ma to związek z podniesionymi obrotami i nie jest to jakoś bardzo uciążliwe a co najważniejsze nie trwa to zbyt długo.

rstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 lip 2009, 03:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rstr » 26 cze 2012, 22:19

Ale po mieście właściwie nie da się jechać przez dłuższy czas jednostajnym tempem:/ Stąd wniosek (nie wiem czy słuszny?), że u mnie procedura odpala się, ale się też nie koĂączy bo nie ma takiej możliwości (ciągłej jazdy w jednostajnym tempie). Kurcze, ale z drugiej strony, czy na prawdę ktoś wpadł na taki genialny pomysł żeby tak obniżyć komfort jazdy, tylko z powodu DPFa?

Poza tym, posiadam moją A6kę już 3 lata i przynajmniej na początku aż tak nie szarpała?

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 29 cze 2012, 13:36

czy na ktoś sprawdzony warsztat w Poznaniu i bliskiej okolicy odnośnie wycięcia DPF ?
czy zabieg można zrobić przez łącze nie rozbierając komputera
a6 2.0 tdi 2008 przed liftem .

gdzie znajduje sie komputer ?
pozdr

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 02 lip 2012, 10:07

komputer znajduje sie na podszybiu , pewnie ze mozna ten zabieg zrobic przez łącze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga