Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Post autor: @mail » 27 lis 2009, 13:13

mam taki objaw,że po nocy podobno schodzi olej z napinaczy (lub napinacza) łańcucha rozrządu,rozrząd nie wymieniany przez 176tys,proszę o info,może ktoś miał podobne objawy

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 lis 2009, 16:56

@mail pisze:rozrząd nie wymieniany przez 176tys
w tym modelu jest pasek rozrządu, a nie łańcuch (dopiero w C6 2.4 jest keta)
jeżeli masz oznaczenie silnika BDV czyli poliftowy silnik ze 170PS to masz rozrząd co 180 tysi, więc radzę powoli się za to zabierać

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 lis 2009, 12:26

A jakie masz objawy? ÂŁańcuchy jak są już mega wyciągnięte, to będą hałasować na ciepłym. U mnie po 220000km były wyciągnięte tylko nieznacznie. Jeśli źle działa napinacz, to hałas może powstawać też na zimno. Generalnie warto zdjąć dekle i zerknąć. Niestety jeden napinacz z elektryką kosztuje w okolicach 1000zł :-/ A nie za bardzo go można serwisować. Jedyne co jest wymienne to ślizgacze (ale nie do kupienia; ew. z napinacza od 1.8), elektryczny siłownik oraz zaworek+sprężynka pod nim.

Dodam, że niektóre problemy z siłownikiem i zaworem będą generować błędy w VAGu.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale część rozrządu z paskiem nie była wymieniana przez 176000km??
Pozdrawiam,
Krisker

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 28 lis 2009, 15:34

tak mam motor BDV;
dzięki za info;
słychać małą terkotkę po każdej nocy przez jakieś 3sek po uruchomieniu zimnego silnika;
ale teraz walczę z katalizatorami wstępnymi i układem powietrza wtórnego i mam tym głowę :roll: zaprzątniętą;

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 09 gru 2009, 19:40

U mnie też slychać taka terkotkę jak to nazwałeś . Raz na jakis czas przy porannym odpalaniu zaterkocze przez sekundę może mniej . Używam oleju Mobil 1 pełen syntetyk . Zbliża się czas wymiany . Nom licząc ze wymienia się co 10000 km. Mam jeszcze z 1000 km .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 gru 2009, 19:57

Widzę że nasze Audiczki tak mają, też się nad tym zastanawiałem i na razie nie ma się czym martwić. Rano gdy odpalam ślicznotkę słyszę ok. mniej niż 0,5 sekundy "terkotanie" po podłączeniu vag-a błędów nie ma. 8-).Myślę że możemy na ten temat podyskutować niech się inni wypowiedzą, może mają większe doświadczenie z tym "terkotaniem"

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 09 gru 2009, 20:16

Temat jakby mi spadł z nieba ;-) Wczoraj późnym wieczorem (po postoju ok 8 godz.) odpaliłem autko i pojawiło się właśnie opisywane wyżej "terkotanie" gdzieś ok. 1 sek. Był to pierwszy raz jak to usłyszałem. Dzisiaj rano to już się nie powtórzyło więc się specjalnie tym nie zmartwiłem, ale widzę u Was też to występuje.
ÂŻółty pisze:Myślę że możemy na ten temat podyskutować niech się inni wypowiedzą, może mają większe doświadczenie z tym "terkotaniem"

Jestem za :lol:

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 gru 2009, 20:21

grzesiek_wroc pisze:Temat jakby mi spadł z nieba ;-) Wczoraj późnym wieczorem (po postoju ok 8 godz.) odpaliłem autko i pojawiło się właśnie opisywane wyżej.....
A jak u Ciebie wygląda sytuacja po podłączenie vag-a? 8-)

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 09 gru 2009, 20:26

ÂŻółty, Problem powstał wczoraj więc nie miałem okazji tego sprawdzić. Sam nie obsługuję VAG-a więc muszę uśmiechnąć się do specjalisty.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 gru 2009, 20:36

grzesiek_wroc nie ma po co się uśmiechać do specjalisty na Allegro jest pełno Vag czyli jak sobie kupisz to nie musisz za każdym razem wydawać kaski na podłączenie u mechanika. Ja się postawiłem nieuczciwym pseudo mechanikom w moim mieście i nie płacę im za każdym razem 100 zł za diagnozę, jak podejrzewam że coś się dzieje to sam wszystko mogę sprawdzić. 8-)

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 09 gru 2009, 20:49

ÂŻółty, powiem szczerze że myślałem o tym. Przeczytałem mnóstwo tematów na forum na temat VAG-a ale trochę się boję że coś spieprzę i będzie przysłowiowa dupa (chociaż wiem że jak się nie miesza to się nic nie zepsuje ;-). Jestem w tym temacie po prostu całkowitym laikiem.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 gru 2009, 20:52

rubio pisze:U mnie też tak jest i błędów żadnych nie ma...
no to witaj w klupie i czekamy dalej na jakieś sugestie ze strony bardziej doświadczonych, jak bedziemy podklepywać temat to może ktoś nam podpowie coś w tym temacie 8-)

[ Dodano: 2009-12-09, 21:28 ]
grzesiek_wroc pisze:ÂŻółty, powiem szczerze że myślałem o tym. Przeczytałem mnóstwo tematów na forum na temat VAG-a ale trochę się boję że coś spieprzę i będzie przysłowiowa dupa (chociaż wiem że jak się nie miesza to się nic nie zepsuje ;-). Jestem w tym temacie po prostu całkowitym laikiem.
Ja też tak myślałem że coś spieprze, ale zmieniłem zdanie jak kupiłem vag-a i sam się zabrałem do diagnozy nie ma co się bać. 8-)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 11 gru 2009, 16:03

To "terkotanie" to jest normalna rzecz, chwile trwa zanim olej dopłynie do popychaczy i spokój, zrobiło się zimniej i olej gęstnieje (dlatego nie zauważaliście tego wcześniej, było cieplej). To nie ma nic wspólnego z rozrządem.

cyt z instrukcji
"po uruchomieniu silnika jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie. Jest to zjawisko normalne i nie powinno budzić obaw".

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 11 gru 2009, 16:10

Nom ja wiem że popychacze popychaczami ale dźwięk czegoś co się przesuwa po czymś jest to raczej . :) popychacze klepią a tu jest ciągły chwilowy dźwięk. od 0.5 do jednej sekundy u mnie i to nie za każdym razem . Ale jedną rację kolega ma na pewno : musi minąć czas zanim olej dotrze do napinaczy i każda inna część zacznie pracować poprawnie. Poza tym nie ma co się czepiać wydaje mi się bo auto jeździ bardzo dobrze a jak będzie tak chrupało podczas jazdy to wtedy będzie wiadomo ze to jest do wymiany . Trzeba się trochę nacieszyć tym autem :) ostatnio przejechałem się VW 2.5 TDI 140KM i jestem szczęśliwy ze mam 2.8 B+G nawet jak chrupie rano czasami :) tamten chrupał mi całą drogę :) Lepiej poczekać aż na prawdę będzie się coś działo albo co najmniej zwiększy się uciążliwość tego.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 23:54 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 2 razy.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 12 gru 2009, 23:41

Dzięki kolego za wstawkę . :) Bardzo edukacyjne moim zdaniem i przydadzą się na forum <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga