Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,8 Quattro 193KM] awaria silnika

Silniki benzynowe
mazek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:01
Lokalizacja: Tychy

[2,8 Quattro 193KM] awaria silnika

Post autor: mazek » 16 lis 2009, 09:56

Witam klubowiczów i prosze o porade.
Przez jakiś czas jak się ochłodziło moje auto trudno zapalało z rana, później w ciągu dnia zawsze za pierwszym razem, no i tak jeździłem bo do serwisu byłem umówiony za jakiś czas na wymianę rozrządu. Pewnego dnia rano auto już nie zapaliło tzn rozrusznik kręcił a silnik tak jakby już miał zapalić ale nie mógł do końca zaskoczyć i tak za którymś razem już akumulator się rozładował, więc zadzwoniłem do mechanika, i wzięli auto lawetą, ja mieszkam w tychach a on jest z katowic, zaznaczę jeszcze że generalnie silnik chodził cicho i równo, ale miał przestawiony zapłon kilka stopni przez co podobno nie rozwijał pełnej mocy, tzn nie udało mi się nim jechać więcej jak 190km/h także i tak szykowała się wymiana rozrządu bo podobno przy rozrządzie ustawia się zapłon. No i teraz po tym jak wzieli auto mechanik mi oświadczył że rozrząd sie prawdopodobnie poprzestawiał i nie ma ciśnienia na pięciu cylindrach i na 95% są pokrzywione popychacze i zawory bo silnik kręci rozrusznikiem ale wogóle nie ma zamiaru odpalić koszt naprawy razem ze sprawdzeniem głowicy ok 5 tys zł. no i generalnie auto bedzie stało jakieś 3 tygodnie co też jest problemem bo potrzebuje je do pracy. Dzisiaj bedą rozbierali silnik żeby to potwierdzić. Pytanie mam takie czy przy odpalaniu rzeczywiście mogła nastąpić taka awaria?zaznaczam ze nigdy z autem się nic nie działo podczas jazdy. Bardzo prosze o wasze zdanie co o tym sadzicie czy czasem mechanik nie chce sobie na mnie dorobić na święta.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2009, 10:25 przez mazek, łącznie zmieniany 1 raz.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 16 lis 2009, 10:34

oczywiście, przy odpalaniu mógł przeskoczyć pasek i narobić szkód. Na twoim miejscu zakazałbym na tą chwile rozbierania silnika i przejechał się do warsztatu żeby przy tobie zrobili pomiar cisnienia sprężania. Nawet jeśli warsztat jest ci znany i mu ufasz - ufaj i.. kontroluj...

mazek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: mazek » 16 lis 2009, 10:54

O.K. a co jeżeli rzeczywiście nie ma ciśnienia?i co w przypadku jeżeli będzie ciśnienie, pytam bo niestety nie jestem mechanikiem. tak czy siak gdy rozrusznik kręci silnik ani na chwile nie myśli o zapaleniu.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 16 lis 2009, 11:54

jak ciśnienie jest to szukamy czego nie ma - albo iskry albo paliwa. Mechanik powinien sobie poradzić ;-) oczywiście do weryfikacji ustawienie rozrządu. twoje problemy z odpalaniem na zimnym wskazują albo na niesprawny czujnik temperatury, albo urządzenie wzbogacające mieszankę "na zimno" (nie wiem co za to odpowiada w naszych silnikach), ale jeśli na ciepło odpalał dobrze, to jakoś nie wierzę w przeskoczenie rozrządu...
jesli nie ma ciśnienia to niestety głowice trzeba zrzucać i wymieniać co jest do wymiany (zawory, planowanie głowic, może któryś tłok nawet...)

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 17 lis 2009, 08:23

arthurr, zgadzam sie z Toba. tez mnie dziwi ze na "cieplo" odpala bez problemu. Ja takze miewam problemu z odpaleniem z rana albo wieczorem auta i wydaje mi sie ze sprawa tkwi w przeplywomierzu. Dziwi mnie tylko fakt ze jedziesz 190 km/h max. a co do rozbierania silnika to ja bym sie wstrzymal i zrobil wpierw adaptacje przeplywki. moze to pomoze?:)

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 19 lis 2009, 09:05

mazek pisze:O.K. a co jeżeli rzeczywiście nie ma ciśnienia?i co w przypadku jeżeli będzie ciśnienie, pytam bo niestety nie jestem mechanikiem. tak czy siak gdy rozrusznik kręci silnik ani na chwile nie myśli o zapaleniu.
rozbieranie silnika to jak cesarskie ciecie zeby sprawdzic czy kobieta jest w ciazy czy tez nie jest :mrgreen:
spotkanie tloka z zaworem napewno usluszal by gluchoniemy :mrgreen:
nic ci nie preskoczylo bo nie ma prawa (a jesli to bys to tez uslyszal).
a czy ktos ci sprawdzal cisnienie na pompie paliwa???pewnie nie bo za rozebranie silnika mozna przeciez wiecej skasowac :shock:
ps.tez mam 2.8 q i wiem ze te motory sa niezniszczalne <ok>
zamiast jezdzic po mechanikach to mogles zapytac na forum ,przyjechal bym do ciebie z vagiem a nie rozbieral bym ci silnika <ok>

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 19 gru 2009, 10:14

Witam wszystkich,
Nie jestem tu nowy bo poprzednio miałem nick mazek ale coś mi się profil zepsuł bo żadne hasło mi nie przechodziło przy logowaniu. A teraz do tematu.
Co do odpowiedzi od kolegi mariusz888 no niestety wiele razy już pisałem na forum bo odkąd kupiłem auto miałem problem z mocą tzn 190 km/h i dalej nie dawał rady, nikt nie wiedział co się dzieje.W końcu silnik nie odpalił i stracił kompresje. Teraz już silnik jest rozebrany. Pierwsza rzecz jaką zauważyłem z mechanikiem to rozrząd był ustawiany na mazak więc pewnie był źle ustawiony (poprzedni właściciel serwisował w ASO), okazało się że silnik żle spalał paliwo przez co była podwyższona też temperatura spalin i gdy rozebraliśmy silnik to okazało się że przyczyną nie zapalenia było to że bardzo drobniutkie opiłki metalu były na zaworach (zablokowało zawory)i generalnie w wielu miejscach (katalizator się wypalał pomalutku), w tej chwili auto miało splanowaną głowice (jest idealna) wymienione gniazda zaworów, na szczęście same zawory i popychacze były ok wystarczyło je oczyścić, w poniedziałek mechanik zabierze się za składanie silnika, odrazu wymienimy profilaktycznie pierścienie na tłokach wyczyścimy i wypolerujemy wszystko wymienimy wszystkie możliwe uszczelki w silniku jeden regulator faz rozrządu no i później mam nadzieje ze wszystko będzie chodziło jak należy, może coś mogłem przekręcić ale to dlatego że nie jestem mechanikiem :) Tak w sumie dobrze że silnik został rozebrany bo niektóre uszczelki np jakaś taka pod napinaczem faz rozrządu była przyklejona na silikon, nie było tego widać bo akurat to było z tyłu silnika. Chyba niczego nie pominołem , aha wsadzimy też strumienice zamiast katów . W sumie miałem szczęście że awaria nastąpiła podczas rozruchu a nie np przy 140 km/h. bo pewnie by się wszystko posypało. Także sama wymiana rozrządu jak pierw myślałem nic by nie pomogła i chyba bez rozebrania silnika byśmy się nie dowiedzieli co się dzieje bo Vag nic nie wykazywał.
Quattro i długo długo nic !!

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 19 gru 2009, 12:09

mazek pisze:O.K. a co jeżeli rzeczywiście nie ma ciśnienia?i co w przypadku jeżeli będzie ciśnienie, pytam bo niestety nie jestem mechanikiem. tak czy siak gdy rozrusznik kręci silnik ani na chwile nie myśli o zapaleniu.


jeśli rzeczywiście w silniku sypną rozrząd i uszkodził głowicę to nie wiem czy ja bym osobiście podjął się naprawy moim zdaniem lepiej kupić używany motor kosztuje około 1500 zł często z gwarancją rozruchową nie daleko mnie jest taki szrot że stoi wiele aut i często zanim chłopaki wykręcą można zobaczyć jak pracuje i zdecydować o kupnie teraz dużo aut przyjeżdża do nas z angli więc konkurencja spora i ceny dość przyzwoite

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

[A6 C5 2,8 Quattro] awaria silnika

Post autor: Krzysiek84 » 19 gru 2009, 20:02

Rzecz w tym że przyczyną awarii nie był sypnięty rozrząd on był żle ustawiony ale nie aż tak że odrazu coś pieprzneło , bo auto na tym rozrządzie przejechało 60tys km,i ciągle żle spalało paliwo i poprostu to był powolny efekt wypalania katalizatorów z którego opiłki znalazły się w silniku. I nie napisałem że głowica została uszkodzona, tylko skoro już i tak rozebraliśmy silnik to profilaktycznie głowica poszła do pieca i została oddana z milionową gwarancja że jest w stanie idealnym, zostały jedynie wymienione gniazda zaworów. Poza tym uważam że w momencie gdy blok silnika i głowica tłoki zawory popychacze są idealne bez sensu jest kupować nowy (używany) silnik bo tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy np głowica nie była spawana czy cuś, a gwarancja rozruchowa nic nie daje bo w moim aucie też się wydawało że silnik jest zdrowy bo chodził równo cicho i VAG żadnych błędów nie pokazywał, a teraz mechanik który robi mi silnik daje na robotę gwarancje 2 lata.
Quattro i długo długo nic !!

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 19 gru 2009, 20:11

Krzysiek84 pisze:poprostu to był powolny efekt wypalania katalizatorów z którego opiłki znalazły się w silniku.
a, powiedz nam jak to jest mozliwe ze opilki z katalizatorow znalazly sie w silniku :lol:
katalizator jest ceramiczny :lol: i jest za silnikiem a nie przed nim :lol:
bez urazy ale ktos tu cos kreci :roll:
a opilki w gniazdach znalazly sie po tym jak przy instalacji lpg wiercino otwory w kolektorze ssacym ;-) i taka pewnie jest prawda.
pozdrawiam <ok>
Ostatnio zmieniony 19 gru 2009, 21:08 przez mariusz888, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 19 gru 2009, 20:41

Jak to katalizator jest ceramiczny? nawet w roczniku 98? a istnieje możliwość żeby w silniku tworzyło się jakieś tam podciśnienie i silnik zasysał spaliny z powrotem?Jakby pytanie było smieszne to odrazu mówię że mechnikiem nie jestem :)

[ Dodano: 2009-12-19, 20:43 ]
Aha i po co wiercić otwory w kolektorze ssącym?z tego co widziałem to mój kolektor nie był wogóle nawiercany.

[ Dodano: 2009-12-19, 20:59 ]
mariusz888 wydaje się logiczne to co mówisz ale już tyle różnych opini słyszałem i tylu mechaników odwiedziłem i w sumie nikt mi nie pomógł, tak więc w obecnym serwisie już robi się co się robi i nic na to nie poradze. :( a poza tym to jest gm serwis w katowicach na ulicy ceglanej:)
Quattro i długo długo nic !!

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 19 gru 2009, 21:02

Krzysiek84 pisze:Jak to katalizator jest ceramiczny? nawet w roczniku 98? a istnieje możliwość żeby w silniku tworzyło się jakieś tam podciśnienie i silnik zasysał spaliny z powrotem?Jakby pytanie było smieszne to odrazu mówię że mechnikiem nie jestem :)

[ Dodano: 2009-12-19, 20:43 ]
Aha i po co wiercić otwory w kolektorze ssącym?z tego co widziałem to mój kolektor nie był wogóle nawiercany.
a jak jest doprowadzony gaz do cylindrow :shock:
skoro nie przez kolektor ssacy :-/

ps. mysle ze kazdy chce znac przyczyne awari.

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 19 gru 2009, 21:15

hmm no nie wiem, a co do cofania się spalin to chyba jest to możliwe i z tego co wiem katalizatory się mogą wypalić bo już nie raz o tym pisano na forum, chyba największy problem w tym że u Nas usługi serwisowe nie stoją na tak wysokim poziomie jak w np w niemczech i tak naprawdę nigdy na sto procent taki laik jak ja nie może być pewny czy ktoś go nie naciąga :(
Quattro i długo długo nic !!

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 19 gru 2009, 21:17

chciałbym wierzyć że mechanik wie co robi a tylko ty z racji tego że (jak zaznaczasz) nie jesteś mechanikiem, przekazujesz nam to co przekazujesz... NIe ma możliwości żeby jakiekolwiek opiłki z katalizatorów znalazły się w głowicy... silnik "wydmuchuje" spaliny i NIE MA MOÂŻLIWOÂŚCI żeby je zassał. Tak jak napisał mariusz - opiłki mogły się znaleźć na zaworach z nawiercania kolektora pod dycze gazowe - jeśli masz instalację sekwencyjną LPG to MUSISZ MIEć nawiercone otwory (6 sztuk) pod dycze gazu - jeśli instalator nie ściągał do tego kolektora - tak się to kończy. Po wszystkim co napisałeś wydaje mi się że przyczyną twoich kłopotów jest instalacja LPG. Albo ktoś ją niefachowo założył i ustawił (jeździłeś na zbyt ubogiej mieszance), albo (być może oba czynniki razem) masz źle dobrane elementy instalacji. Rozrząd na mazak nie ma tu praktycznie nic do rzeczy... Co gorsza, jeśli zrobisz to co opisałeś z silnikiem a nie ruszysz LPG - problem będzie istniał nadal...

P.S. Chciałbym się mylić, napisz jak wrażenia po złożeniu auta...

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 19 gru 2009, 21:29

oczywistą oczywistością jest to ze jak dotre silnik na samej benzynie to zanim załącze lpg to pojade do dobrego warsztatu, to co piszesz jest logiczne ale bym na lpg nie zwalał z tego względu że przez dwa dni przed awarią jeżdziłem tylko i wyłącznie na banzynie bo przy mrozie miałem problem z odpalaniem więc też myślałem że to lpg, poza tym odkąd kupiłem auto miałem problem z mocą, więcej jak 190 nie jechał też sprawdzane na benzynie.
Quattro i długo długo nic !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga