Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Silnik BMK 3.0 i skrzynia HKG - rozrząd, konwerter i wtrysk

Silniki wysokoprężne
kakashi

Silnik BMK 3.0 i skrzynia HKG - rozrząd, konwerter i wtrysk

Post autor: kakashi » 06 sie 2019, 21:29

Cześć,
przywitam się, dzień dobry, mam od lutego Audi A6 3.0TDI z silnikiem BMK i skrzynią HKG.
Sprawa generalnie jak w temacie - problemy aż nazbyt częste w zestawie BMK+HKG.
Od początku. Auto mam od mniej więcej marca.
Generalnie przed zakupem właściciel się chwalił, że konwerter był niedawno robiony (miał na to sprzed prawie roku fakturę) no i napinacze w rozrządzie były robione. Faktycznie żadnych hałasów ani problemów nie słyszałem jako laik, dwóch mechaników do których pojechałem by go sprawdzili też nie usłyszeli. Jedynie komputer pokazał że jeden z wtrysków ma czasy lania ok. 24ms więc generalnie już raczej pada. No ale ok, pieniądze zmieniły właściciela i zacząłem jeździć i cieszyć michę ze świetnej jazdy.

Po czym 2 miesiące później równo rok po zrobieniu konwertera, samochód zaczął mi przy gdzieś 80km/h telepać budą, wyrok raczej wiadomy - konwerter do wymiany. Przy okazji Olgierd z Azetu wyczuł że kończy się 4ty bieg w skrzyni więc i kosz w teorii dochodzi.
Zaraz później zacząłem słyszeć łańcuch - wiadomo od czego.
I **** mnie strzelił no ale trudno, coś z tym fantem trzeba zrobić.

Po czym jako że krucho raczej z kasą, nie świrowałem a zacząłem po prostu zbierać od czerwca mamonę i teraz mam na razie 3k uzbierane.

Po czym walnę małe sprostowanie:
jakiś tydzień po tym jak zacząłem konwerter czuć, zrobiłem mu długą na 600 km trasę i nagle telepanie ustąpiło - ki diabeł? Nie wiem. Wiem tyle że właściciel sam sprzęgło zmieniał. Nie wiem czy oleju dolał odpowiednią ilość ale to na razie gdybanie (bo przeczytałem że i skrzynia może telepać od niedostatku oleju).
Ale zauważyłem że zaczął ssać mocniej wachę niż na samym początku, w Gdańsku 13.5L/100, trasa ok. 10L od zalania do zalania. W jednej trasie starałem się utrzymywać te 100km/h, ale generalnie wynik 9.5L/100 więc dałem sobie spokój z wkurwiającą jazdą na granicy z tempomatem i zacząłem jeździć z moją cięższą nogą - wynik w trasie ok. 10.5L/100.

Anyway, jako że konwerter na razie siedzi cicho, pozostał problem słyszalności łańcuchów, wtrysku i spalania.
Patrząc na to, że raczej na długo chcę mieć tą Audicę, to raczej coś chcę zrobić.
Na razie mam plan by wymienić olej w silniku na Penrite'a 5W30 z wcześniejszą płukanką (by kompletnie zmienić olej) plus nowy filtr i zobaczymy, bo przeczytałem że telepać może łańcuchem również z powodu złego oleju. No ok. Za parę dni się przekonamy bo muszę znaleźć czas na wymianę i wtedy ruszam ponownie w trasę 300km w jedną stronę.

I o ile sytuacja się nie poprawi mam takie wyjścia (nie licząc robocizny):
a) Wymiana po bożemu rozrządu - 3.6k zł za sam komplet by FEBI z wyrżniętymi znakami Audi ;) Do tego dochodzi wtrysk (wtryski?) - sprawdzać całość czy po prostu wymienić ten lejący? 1200zł za jeden?
No i konwerter 2k przez ZFa robiony, wróble forumowe zaćwierkały że mają dostęp w ludzkich (hehe) cenach.
Do tego olej do skrzyni - 900 zł.
Więc całość w kosztach części - 7700 zł. Robocizna w mniejszej kwocie bo i tak wszystko trzeba zrzucić, a tak to się wszystko ogarnie za jednym zamachem.

Pytanie czy po tych zabiegach mam spokój na jakieś powiedzmy 150k km? Plus czy zużycie wachy będzie mniejsze?

b) Wymiana tylko tego co może być przyczyną telepania w rozrządzie (podejrzewam wyciągnięte łańcuchy - 4x280, do tego ew. których z napinaczy 1x670) i wtrysku (w teorii bardzo chyba mające sens rozwiązanie) do tego sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni i ew. dolanie.
Czyli razem za opcję b) ok. 3k.
Ew. później dokupienie i zmiana konwertera wraz z olejem - kolejne 2900 zł.

c) Poczekać aż rozrząd pierdolnie i kupić silnik ASB? A skoro rozrząd pierdolnie i korba powie światu dzień dobry to i skrzynia będzie do wymiany - wtedy HKG zmienić na KGX? Macie jakies doświadczenie? Czytałem że wymiana wszystkiego to koszta jakieś 12k wraz ze sprzętem z jakiegoś jeżdżącego anglika albo holendro/francuzo/niemco/hiszpano/włocha (do choinki, zachodniego europejczyka).

Przede wszystkim martwi mnie te spalanie, chciałbym by samochód mniej mi w Gdańsku palił niż te 13.5L i to tyle, później może jeszcze go podciągnąć w koniach bo czuję zdecydowaną mniejszą ilość kucy niż deklarowane.

Sorki za długi wywód ale chciałbym mieć doświadczone oko na te sprawy vs. ekonomia wszystkiego.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 06 sie 2019, 22:17

Odnośnie spalania. Ostatnio jeździłem po Gdańsku, tam się jedzie tam się kręci motogodzinę ;) i te 13 l to musisz się z tym pogodzić.
Na trasie spokojnie przy 140 powinien 7 opchnac, testowane od 20 tys u mnie.
Co do reszty diagnostyka diagnostyka diagnostyka.
Znajdź ogarnięta osobę co ci to sprawdzi,

kakashi

Post autor: kakashi » 07 sie 2019, 00:20

konradkry77 pisze: Na trasie spokojnie przy 140 powinien 7 opchnac, testowane od 20 tys u mnie.
Co do reszty diagnostyka diagnostyka diagnostyka.
Znajdź ogarnięta osobę co ci to sprawdzi
No właśnie - spokojnie 7 a wali 10. Klima włączona, DPF wywalony w kosmos, klapy metalowe zrobiony mod. Mogę prosić o namiar na diagnostę porządnego w okolicach pomorskiego?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 07 sie 2019, 07:20

Spalanie może być efektem. słabego konwertera.
Do do klap one są prawie niezniszczalne w tym samochodzie no chyba że jest pół miliona na motorze.

kakashi

Post autor: kakashi » 08 sie 2019, 17:26

konradkry77 pisze:Spalanie może być efektem. słabego konwertera.
Do do klap one są prawie niezniszczalne w tym samochodzie no chyba że jest pół miliona na motorze.
Niezniszczalnych...
tak samo jak podobno łańcucha który jest niezniszczalny, jak i konwertera, który też wg. wielu jest niezniszczalny. Kurde, a co 2go użyszkodnika ww. uderzają po kieszeni, a warsztaty są pełne takich napraw.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 08 sie 2019, 22:16

Jak byś zobaczył jak są zbudowane to to samo byś powiedział.
Co do łańcucha jest to jedno z bardziej kosztownych rozwiązań rozrządu, i twierdzenie że jest wieczny tak zgodzę się jak sam łańcuch ma metr długości i jest dwurzędowy. Reszta musi generować koszty.
Konwerter cóż zalecenia olej na całą żywotność skrzyni wpływa pozytywnie na przyspieszenie końca życia.

kakashi

Post autor: kakashi » 09 sie 2019, 15:18

Dobra. Mały live update:
Tak jak mówiłem, wziąłem się za wymianę oleju, przez wcześniejszego właściciela był zalany bodajże Castrol, wlałem płukankę Penrite'a, zlałem całość i zalałem nowy olej Penrite 5W30. Weiszło 7.5L zgodnie z przewidywaniami.

I teraz mam drugi dzień jeżdżenia i szkurde... Łańcuch przestał brzęczeć. Więc zostawiam ten temat na razie, będę zrzucać skrzynię i wymieniam konwerter wraz z olejem. W dalszych planach ogarnięcie tego słabego wtrysku.

Btw. od mechaniora usłyszałem że piezo wtrysków się nie regeneruje, wymiana tylko na nowe, za to w internetach pełno ofert regeneracji. Opinie? Pomoże takie przeczyszczenie na lanie?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 09 sie 2019, 16:23

Ogarnij ten wtrysk. Na cito bo zaraz ten olej będzie 0w10
Jak boli wydać na nowy szukaj używek sprawdzonych też solidne rozwiązanie.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 13 sie 2019, 21:11

Siema, jak z rozrządem? Dalej cisza?
U mnie zaczął się napinacz odzywać po odpaleniu. Zaterkocze trochę i później cisza. Też jestem przed wymianą oleju i zastanawiam się na ile taka wymiana pomoże.....olej może być rozrzedzony przez czas i pewnie trochę przez paliwo, które spływa po niedokładnym wypalaniu dpf. Nie jeżdzę tras, głównie Gdańsk - Osowa, więc nawet nie ma go gdzie przepędzić. Obwodnica raz na jakiś czas niewiele da.
Więc może takie parametry oleju nie wpływaja dobrze na "wygłuszenie" rozrządu.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 sie 2019, 22:14

świeży olej,
a dodatkowo lepkość jak masz dpf nie masz dużego wyboru tylko 5w30 z uwagi na normy odnośnie DPF-a,

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 13 sie 2019, 22:39

Dokładnie. Tylko 5W30. Przyspieszę troche wymianę. Zaleje ponownie LM Toptec 4300. Jak nie wyciszy, to zostanie wymiana napinacza bądź rozrządu :-)

kakashi

Post autor: kakashi » 21 sie 2019, 20:33

grzes283 pisze:Siema, jak z rozrządem? Dalej cisza?
U mnie zaczął się napinacz odzywać po odpaleniu. Zaterkocze trochę i później cisza. Też jestem przed wymianą oleju i zastanawiam się na ile taka wymiana pomoże.....olej może być rozrzedzony przez czas i pewnie trochę przez paliwo, które spływa po niedokładnym wypalaniu dpf.
Dalej cisza, może coś tam zaterkoce szybko z rana ale generalnie spokój. 1.5k km zrobione. DPF wywalony jakieś 1200km przed wymianą oleju. Też fajnie obroty zaczęły chodzić. Ale dalej pozostaje wyczuwalny problem na skrzyni...

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 22 sie 2019, 07:30

Problem na skrzyni....tzn??

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 22 sie 2019, 16:51

I jak się objawiał kończący sie 4 bieg?

kakashi

Post autor: kakashi » 24 sie 2019, 17:03

mietek69 pisze:I jak się objawiał kończący sie 4 bieg?
Kończący się czwarty bieg znaczy tyle co bardzo długo automatowi zajmuje przerzucenie się z biegu czwartego na piąty, przeciąga, również w dół ma problem z zejściem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga