[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Daj znać czy błędy wróciły
Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 16:13 przez carlos666, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie, proszę o radę:
Zapala mi się przedmiotowa kontrolka od czasu do czasu, świeci przez następne 5-6 odpaleń silnika i gaśnie na kolejne 2- 3 tygodnie. Nie mam kabla więc nie wiem jakie błędy są generowane.
Test przepustnic po włączeniu zapłonu przebiega następująco:
prawa - szybko do góry i szybko w dół (kierunek ruchu cięgna),
lewa - szybko w dół i woolno w górę i to chyba czasami nie podoba się komputerowi bo poprostu ją wyłącza (można ją ręcznie przesunąć w dół i sama szybko odbija w górę, ciągle przy włączonym zapłonie oczywiście).
Sprawdzając ręcznie to wycierające się ustrojstwo nie czuję jakiegoś wielkiego luzu - minimalny jest, więc chyba problem w silniczku.
W związku z powyższym pytanie : kombinować dalej, czy przyjąć, że to silnik jest wadliwy, wymienić go i adoptować wg opisu carlos666 ?
Zapala mi się przedmiotowa kontrolka od czasu do czasu, świeci przez następne 5-6 odpaleń silnika i gaśnie na kolejne 2- 3 tygodnie. Nie mam kabla więc nie wiem jakie błędy są generowane.
Test przepustnic po włączeniu zapłonu przebiega następująco:
prawa - szybko do góry i szybko w dół (kierunek ruchu cięgna),
lewa - szybko w dół i woolno w górę i to chyba czasami nie podoba się komputerowi bo poprostu ją wyłącza (można ją ręcznie przesunąć w dół i sama szybko odbija w górę, ciągle przy włączonym zapłonie oczywiście).
Sprawdzając ręcznie to wycierające się ustrojstwo nie czuję jakiegoś wielkiego luzu - minimalny jest, więc chyba problem w silniczku.
W związku z powyższym pytanie : kombinować dalej, czy przyjąć, że to silnik jest wadliwy, wymienić go i adoptować wg opisu carlos666 ?
Dzięki.
Cięgno jest ok. - ręcznie można przesunąć go w dół bez problemu, po czym wraca szybko w górę, jednak w czasie testu, po włączeniu zapłonu, w dół idzie szybko, a w górę około 4-5s.
Zastanawiam się, czy jest sens wymiany samego silnika, skoro kilka razy w tym wątku pojawiała się informacja, że są to elementy sparowane fabrycznie? Patrz rysunek:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 5325d84b49
mbrzez pisał :
"Znalazłem gościa, który wygląda na doświadczonego w tym temacie i twierdzi, że: jeżeli wymieniłem sam kolektor bez silniczka a one są pasowane fabrycznie to muszę je nie tylko zaprogramować VASem, ale jest urządzenie, którym muszę je zgrać ze sobą, bo inaczej będzie gubił nastawy."
Jeśli tak jest, to by znaczyło, że adaptacja opisana wyżej dotyczy całego elementu, a nie sparowania silnika z przepustnicą, a koledzy, którym się udało wymienić silnik mieli po prostu szczęście (to tak, jak z kupowaniem garnituru bez mierzenia - czasem pasuje).
Carlos666 miał, jak się wydaje, mniej szczęścia i stąd problemy z adaptacją.
Ale skoro szynszyl pisał, że ASO sprzedaje same silniczki, to jakiś sposób sparowania elementów istnieć chyba musi?
A może ktoś zaglądał do środka silniczka? Może da się to reanimować jeśli całkiem nie padło?
Sory Chłopaki, jeśli bredzę, ale to tylko luźne dywagacje kogoś, komu Audi zawsze służyło do jeżdżenia, a nie do grzebania...póki nie kupił A6
Cięgno jest ok. - ręcznie można przesunąć go w dół bez problemu, po czym wraca szybko w górę, jednak w czasie testu, po włączeniu zapłonu, w dół idzie szybko, a w górę około 4-5s.
Zastanawiam się, czy jest sens wymiany samego silnika, skoro kilka razy w tym wątku pojawiała się informacja, że są to elementy sparowane fabrycznie? Patrz rysunek:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 5325d84b49
mbrzez pisał :
"Znalazłem gościa, który wygląda na doświadczonego w tym temacie i twierdzi, że: jeżeli wymieniłem sam kolektor bez silniczka a one są pasowane fabrycznie to muszę je nie tylko zaprogramować VASem, ale jest urządzenie, którym muszę je zgrać ze sobą, bo inaczej będzie gubił nastawy."
Jeśli tak jest, to by znaczyło, że adaptacja opisana wyżej dotyczy całego elementu, a nie sparowania silnika z przepustnicą, a koledzy, którym się udało wymienić silnik mieli po prostu szczęście (to tak, jak z kupowaniem garnituru bez mierzenia - czasem pasuje).
Carlos666 miał, jak się wydaje, mniej szczęścia i stąd problemy z adaptacją.
Ale skoro szynszyl pisał, że ASO sprzedaje same silniczki, to jakiś sposób sparowania elementów istnieć chyba musi?
A może ktoś zaglądał do środka silniczka? Może da się to reanimować jeśli całkiem nie padło?
Sory Chłopaki, jeśli bredzę, ale to tylko luźne dywagacje kogoś, komu Audi zawsze służyło do jeżdżenia, a nie do grzebania...póki nie kupił A6
Po wizycie na diagnostyce dostałem taki wydruk ;
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 401 J HW: 4F0 907 401 A
Komponent: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0011772
Kod serwisu: WSC 02334 785 00200
Znaleziono 1 błÂšd:
005445 - Sterowanie przepustnicy: nieprawidłowe działanie
P1545 - 002 - Dolna warto?ć skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 0
Często?ć błędu: 4
Przebieg: 172121 km
Wska?nik czasu: 0
Data: 2010.08.23
Czas: 17:50:14
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1050 /min
Moment obrotowy: 78.0 Nm
Prędko?ć: 14.6 km/h
Napięcie: 13.60 V
Cykl pracy: 67.5 %
Bity binarnie: 000
Ilo?ć powietrza/Obr.: 299.6 mg/suw
Czy jest zna ktos sposob na to i jest z okolic 3miasta ?
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 401 J HW: 4F0 907 401 A
Komponent: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0011772
Kod serwisu: WSC 02334 785 00200
Znaleziono 1 błÂšd:
005445 - Sterowanie przepustnicy: nieprawidłowe działanie
P1545 - 002 - Dolna warto?ć skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 0
Często?ć błędu: 4
Przebieg: 172121 km
Wska?nik czasu: 0
Data: 2010.08.23
Czas: 17:50:14
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1050 /min
Moment obrotowy: 78.0 Nm
Prędko?ć: 14.6 km/h
Napięcie: 13.60 V
Cykl pracy: 67.5 %
Bity binarnie: 000
Ilo?ć powietrza/Obr.: 299.6 mg/suw
Czy jest zna ktos sposob na to i jest z okolic 3miasta ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Przeorałem temat wzdłuż i w szerz.remek78 pisze:W serwisie ta cześć 1450.00 złotych ,jestem ciekaw czy można to naprawić mniejszym kosztem,czy to o tym pisano w tym temacie o jakiś tulejkach .
Miałem kilka sztuk 3,0TDI i mogłem się temu przyjrzeć bliżej.
W 2,7TDI będzie pewnie to samo :mrgreen:
Wbrew pozorom problemem nie są wyhuśtane tulejki tylko wyrobione cięgna łączące silniczek z klapami.
Wyklepane gniazda cięgien powodują luzy i przekłamania w odczycie % otwarcia silniczków.
Miałem kilka kolektorów mniej lub bardziej wyhuśtanych.
Testowałem każdy na różnych cięgnach i silniczkach.
Czasem pomaga ponowne uformowanie cięgien metodą cieplną, ale to na krótką metę.
Niestety w ASO nie można kupić samych cięgien a szkoda...
Problemów z tym cała kupa - u mnie np. z prawej przepustnicy cięgno ślata (chwilowo metoda cieplna+ drutowanie, bo pękło), a w lewej elektronika sterująca silniczkiem szwankuje. Ale dopiero metodą gostka z A4-klub zdiagnozowałem problemy. Podobno regeneruje te podzespoły (wystarczy mu przesłać)- zawsze warto zapytać.
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Takie sobie czytam ten wątek i widzę, że linkujecie do forum A4 Klub Polska, do wypowiedzi OLO_GDA w sprawie przepustnic...Dirty pisze:Kilka stron wcześniej w tym temacie... a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15 ... htm#281544carlos666 pisze: Wbrew pozorom problemem nie są wyhuśtane tulejki tylko wyrobione cięgna łączące silniczek z klapami.
Tak się składa, że OLO to mój wspólnik, z którym wspólnie tworzymy AZ Serwis :mrgreen: On jest szczęśliwym posiadaczem A4 3.0 TDi Quattro i problemy 3.0 są mu tak samo znane jak mi problemy z 2.0 TDI. Po za tym jest u nas specem od rozwiązywania trudnych przypadków i wymyślaniu jak coś naprawić, a nie wymieniać .
Uważam, że post kolegi Dirty na 5 stronie wątku całkowicie wyczerpuje temat klap gaszących, tego co się psuje i jak to naprawić aby było dobrze i nie wydawać na to 3200zł w ASO.
Jeśli ktoś ma z tym nadal problem lub po prostu nie ogarnia spraw mechanicznych samemu, to oczywiście służymy pomocą w naprawie.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga