Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"

Silniki wysokoprężne
misiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2009, 10:42
Lokalizacja: poznan

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"

Post autor: misiu » 13 lis 2009, 00:37

Witam!
Pacjent a6 Q 2.7 TDI tiptronic
ÂŚwieci kontrolka silnika - wyskakuje błąd przepustnicy (klapy do gaszenia turbiny) - poziom za wysoki.
Po wymianie na inną, używaną (koszt nowej ok. 1500zł) jest cały czas ten sam błąd ale kontrolka zgasła na ok. 4 odpalenia - po czym znowu świeci.
Czy robi się jakąś adaptację tej przepustnicy??
Ostatnio zmieniony 14 sie 2013, 13:54 przez misiu, łącznie zmieniany 2 razy.

makalech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 lut 2010, 20:56
Lokalizacja: głuchołazy

Post autor: makalech » 20 lut 2010, 01:18

proszę o pomoc zapala się ten błąd drallklap i mechanik stwierdził że przy włączeniu zapłonu 1 z silniczków nie wykonuje pełnego obrotu tylko się zacina(robi to powoli )
jak naprawić taki silniczek (jest jakiś zestaw naprawczy?) czy da się samemu rozebrać go bez uszkodzenia części plastikowych ?

[ Dodano: 2010-02-20, 01:24 ]
czym może skończyć się lekceważenie tego błędu ?

makalech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 lut 2010, 20:56
Lokalizacja: głuchołazy

Post autor: makalech » 20 lut 2010, 10:53

Dzięki bardzo,teraz rozumiem ,że tylko zostaje znaleźć takiego sprytnego mechanika
Pozdrawiam Leszek

m.czach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2010, 15:56
Lokalizacja: Dartford

Post autor: m.czach » 09 maja 2010, 12:55

Witam
Właśnie zapaliła mi się kontrolka silnika na desce. Vag pokazał dwa błędy;

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 409 A HW: 4F0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G000SG 0010
Revision: --H04--- Serial number:
Coding: 0011312
Shop #: WSC 66565 257 00032

2 Faults Found:
004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 119867 km
Time Indication: 0
Date: 2010.05.06
Time: 19:46:01

Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 62.4 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.98 V
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %

001538 - Internal Control Module: Programming Error
P0602 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Torque: 0.0 Nm
Inj. Quantity: 0.0 mg/str
Torque: 0.0 Nm
Time: 0.00 ms

Readiness: 1 1 0 0 0
*********************************************

Po przeczytaniu tego tematu myślę że to ta sama przypadłość ?
utwierdźcie mnie w tym lub nie. Mam parę pytań , co oznacza bank2, czy to się tyczy strony prawej lub lewej. Oraz , które tulejki należy dorobić czy te w kolektorze przy każdej z przepustnic na głównym wałku, czy te na motorze V275 i pierwsza na kolektorze dolotowym. Jeżeli mógłby mi ktoś podać więcej szczegółów odnośnie tych nowych tulejek np rysunków to z góry dzięki
Pozdrawiam m.czach <smuty>

szynszyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:31
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szynszyl » 09 maja 2010, 19:38

Bank2 to rząd cylindrów po stronie kierowcy. Zanim wpakujesz sie w koszty i robotę: mam podobny problem, błędy j.w. Serwis polecił wymianę kolektora, cenę już znamy. Jednak sam posprawdzałem to wszytko i sprawa tulejek w moim przypadku odpadła. Po odpięciu cięgiełka sprawdziłem jak pracują i tu zaskoczenie chodzą bardzo lekko o zatarciu nie ma mowy. Zrobiłem VCDS-em test elementów i lewy silnik stoi,z odpietym cięgłem (choć po przekręceniu kluczyka coś tam kręcił). Dla pewności podpiąłem go pod prawy i nadal stoi.Diagnoza-padła elektronika przy tymże silniku. I teraz można kupić nowy (okazuje się że jest nawet w ASO bez kolektora ok 1000zł) lub używkę ok 200-300 zł. Wydaje mi się że będzie po problemie. Sama wymiana to 5 min roboty.
Pozdr

fora audi

Post autor: fora audi » 10 maja 2010, 00:14

tylko ze po wymianie nalezy je zaadoptowac a to nie jest takie oczywiste...

m.czach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2010, 15:56
Lokalizacja: Dartford

Post autor: m.czach » 10 maja 2010, 00:15

Dzięki kolego. Nie wpadł bym na to z tą elektroniką. We wtorek jeszcze raz podepnę VCDS-a i przetestuję jak Ty i zobaczę co mi wyjdzie. a później zdejmę kolektor i zobaczę. Jak to tulejki to to mam fachowca który mi to dorobi. Zrobię mały tutorial z fotkami i wymiarami dorobionych części i wrzucę na forum.
Jak to elektronika motoru V275 to tylko wymiana.
Dam znać co załatwię
Pozdrawiam Marek

[ Dodano: 2010-05-10, 05:20 ]
Kolego mateoosh a co to ta adaptacja. Można trochę jaśniej? :?: :?: :?:
m.czach

szynszyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:31
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szynszyl » 10 maja 2010, 12:44

Dziś się też dowiedziałem że prawdopodobnie trzeba adoptować i nie jest to proste. No ale jak się nową w ASO kupi to pewnie też, czy tak?? I czy ta adaptacja faktycznie taka trudna?

Pozdr

m.czach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2010, 15:56
Lokalizacja: Dartford

Post autor: m.czach » 11 maja 2010, 23:08

Dzisiaj się za to zabrałem. Najpierw wyczyściłem wszystko i nasmarowałem. Jak zdjąłem cięgno z motoru v275 na wałku przepustnic można było wyczuć opór przed końcem .
Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu opór znikł. Złożyłem to wszystko z powrotem, podpiąłem do kompa , wykasowałem błędy , odpaliłem , pogoniłem niunię trochę , jeszcze raz do kompa i o dziwo błąd (004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded) nie powrócił. Pojeżdżę tak trochę zobaczę czy nie powróci. Ale pozostał jeszcze jeden błąd:
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 409 A HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000SG 0010
Software Coding: 0011312
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032

001538 - Internal Control Module: Programming Error
P0602 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Torque: 0.0 Nm
Inj. Quantity: 0.0 mg/str
Torque: 0.0 Nm
Time: 0.00 ms

___________________________________________________________________

Jest to błąd jednostki centralnej (Powertrain Control Module):
16986 P0602 425A Oprogramowanie Jednostki Kontrolnej PCM -Złe funkcjonowanie
Czy macie jakieś pomysły?????????
Mam nadzieję że nie będę musiał jej wymieniać. k***** mam ten samochód prawie trzy tygodnie , a tu się wszystko sypie.
Dodam tylko że wyciągnąłem wtyczkę od motoru przepustnicy v275 , którą to właśnie czyściłem ale wydaje mi się , że miało to miejsce po zaistnieniu tego błędu.
Pozdrawiam Marek
m.czach

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 maja 2010, 08:07

m.czach

Chyb coś nie tak z twoim opisem auta. Masz auto z 2007r i 232KM, albo z przed 06.2006 i wtedy 224KM... .

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 12 maja 2010, 14:47

Tutaj koledzy są rysunki z opisem w j. polskim. To tak jakby ktoś potrzebował :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

szynszyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:31
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szynszyl » 12 maja 2010, 18:20

Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku po wymianie silnika klap, problem znikł, nie ginący do dziś błąd, nie pojawia się. Czas naprawy 15min, koszt silnika 250 zł.
pozdr

slawoszxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2010, 15:34
Lokalizacja: sdl

Post autor: slawoszxx » 18 cze 2010, 16:06

szynszyl pisze:Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku po wymianie silnika klap, problem znikł, nie ginący do dziś błąd, nie pojawia się. Czas naprawy 15min, koszt silnika 250 zł.
pozdr
Widzę, że rozwiązałeś problem z nastawnikiem, więc mam kilka pytań:

1) czy rozróżnia się nastawnik lewy i prawy ( na alle... nie piszą, która strona, domyślam się że nie, ale proszę o potwierdzenie )
2) na VCDS odczytany błąd miał w opisie: zespół 2, czy jest to równoznaczne z: Bank 2 w programie VAG ?
3) czy po wymianie nastawnika musiałeś robić adaptację?
4) jak jest z dostępem do w/w nastawnika, jeszcze nie zdejmowałem górnej osłony więc stąd to pytanie

z góry dzięki za wskazówki, jak sobie coś przypomnę to dorzucę do zestawu pytań ;-)

Pozdrawiam

szynszyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:31
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szynszyl » 18 cze 2010, 18:13

Witam
Prawy i lewy są takie same, u mnie było bank2, czyli lewy kolektor, zespół2 to pewnie to samo. Adaptacji nie robiłem, działa, robiłem jedynie test elementu, dostęp doskonały po zdjęciu górnej osłony silnika.

Pozdr

slawoszxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2010, 15:34
Lokalizacja: sdl

Post autor: slawoszxx » 18 cze 2010, 21:42

Dzięki szynszyl, po weekendzie zabieram się za to i zdam relację jak poszło. <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga