Audi [A6 C6] SEDAN Hak hydrauliczny
Audi [A6 C6] SEDAN Hak hydrauliczny
Witam koledzy mam Audi A6 C6 z 2006 2.7 TDI manual bez quatrro , chce założyć hak do przyczepki wysuwany hydraulicznie (ten oryginalny )czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie sa koszta
Widziałem na allegro za 1000 zł
Co w chodzi w skład takiego zestawu
Czy do sedana jest taki sam jak do kombi
Czy w ogóle do sedana da się założyć
Pozdrawiam
Widziałem na allegro za 1000 zł
Co w chodzi w skład takiego zestawu
Czy do sedana jest taki sam jak do kombi
Czy w ogóle do sedana da się założyć
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Haki hydrauliczne (podobnie jak podnośniki, gniazda do podłączenia kosiarek, pługów śnieżnych i jet-pac) dla C6 są dopiero w fazach projektów autorskich, są baaaardzo drogie i praktycznie nieosiąglane na rynku wtórnym
Tak na serio:
Zarówno do sedana, jak i avanta dostępne są fabryczne haki chowane, bądź wypinane.
Różnica jest taka że hak chowany po przekręceniu dzyndzla w bagażniku po lewej stronie (przy szafce MMI jak jest) - się cały razem z gniazdem chowa, a hak wypinany po przekręceniu dowolnego dzyndzla się nie chowa. Można go (trzpień i główkę) odpiąć i tyle.
Wygodniejszy i bardziej estetyczny jest ten pierwszy. Mechanizm wysuwania/chowania to linka i jest to mechanizm półautomatyczny (zarówno pozycja "schowany", jak i "wysunięty" wymaga ręcznego potwierdzenia - coś jak w życiu 8-) ).
Fabryczny koszt haka chowanego to duuużo pieniędzy. W jego skład wchodzi: hak, spodni plastik zderzaka, moduł haka, gniazdo elektryczne i potrzebne wiązki.
Nie widziałem go nigdy za mniej niż 1500PLN (w akceptowalnym stanie i kompletnego) - choć myślę że cuda się zdarzają.
Co do samej idei haka... - w A6 C6 montaż haka nieoryginalnego to samobójstwo. Choć pewnie znajdą się osoby które "mają i sobie chwalą" :lol: - to mniej-więcej tak jakby ktoś usunął sobie jedno koło z samochodu, a w zamian dokręcił deskorolkę :roll: - pewnie tak też można... ... należy jednak wiedzieć o tym że auto z tym systemem ABS i ESP ciągnące przyczepę na nieoryginalnym haku, podczas poślizgu bocznego zachowa się dokładnie odwrotnie niż byśmy chcieli
Innymi słowy: w A6 C6 jeśli hak - to tylko oryginalny Westfalia, z ori wiązką, modułem i kodowaniem. No i osoba która wie jak go zamontować, a nie tylko tak twierdzi :lol:
zapomniałem: hak półautomatyczny, chowany "Westfalia" jest taki sam dla sedana i avanta.
pozdr
_TMr
[ Dodano: 2009-11-10, 07:26 ]
tak na szybko znalazłem tylko to : http://www.allegro.pl/item808537857_hak ... modul.html
reszta w chwili obecnej na allegro to żarty
Tak na serio:
Zarówno do sedana, jak i avanta dostępne są fabryczne haki chowane, bądź wypinane.
Różnica jest taka że hak chowany po przekręceniu dzyndzla w bagażniku po lewej stronie (przy szafce MMI jak jest) - się cały razem z gniazdem chowa, a hak wypinany po przekręceniu dowolnego dzyndzla się nie chowa. Można go (trzpień i główkę) odpiąć i tyle.
Wygodniejszy i bardziej estetyczny jest ten pierwszy. Mechanizm wysuwania/chowania to linka i jest to mechanizm półautomatyczny (zarówno pozycja "schowany", jak i "wysunięty" wymaga ręcznego potwierdzenia - coś jak w życiu 8-) ).
Fabryczny koszt haka chowanego to duuużo pieniędzy. W jego skład wchodzi: hak, spodni plastik zderzaka, moduł haka, gniazdo elektryczne i potrzebne wiązki.
Nie widziałem go nigdy za mniej niż 1500PLN (w akceptowalnym stanie i kompletnego) - choć myślę że cuda się zdarzają.
Co do samej idei haka... - w A6 C6 montaż haka nieoryginalnego to samobójstwo. Choć pewnie znajdą się osoby które "mają i sobie chwalą" :lol: - to mniej-więcej tak jakby ktoś usunął sobie jedno koło z samochodu, a w zamian dokręcił deskorolkę :roll: - pewnie tak też można... ... należy jednak wiedzieć o tym że auto z tym systemem ABS i ESP ciągnące przyczepę na nieoryginalnym haku, podczas poślizgu bocznego zachowa się dokładnie odwrotnie niż byśmy chcieli
Innymi słowy: w A6 C6 jeśli hak - to tylko oryginalny Westfalia, z ori wiązką, modułem i kodowaniem. No i osoba która wie jak go zamontować, a nie tylko tak twierdzi :lol:
zapomniałem: hak półautomatyczny, chowany "Westfalia" jest taki sam dla sedana i avanta.
pozdr
_TMr
[ Dodano: 2009-11-10, 07:26 ]
tak na szybko znalazłem tylko to : http://www.allegro.pl/item808537857_hak ... modul.html
reszta w chwili obecnej na allegro to żarty
dzieki:)
Serdecznie dzieki za wyczerpującą odpowiedz widze że znasz sie na rzeczy , w takim układzie dla przykładu kupując ten z allegro odrazu jade do zakładu i mi go montuja nastepnie do stacji diagnostycznej po papier i mam hak bez żadnych przeróbek ?
Może się oriętujesz gdzie w Warszawie jest dobra firma która mi to zrobi??
Może się oriętujesz gdzie w Warszawie jest dobra firma która mi to zrobi??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Jeśli hak jest kompletny, sprawny i z kompletną wiązką - to warto go kupić.
Co do montażu... jakby to powiedzieć... ... generalnie wychodzę z założenia że wszystko co montuję w swoim aucie montuję albo sam, albo w ASO :D (chociażby po to żeby mieć później kogo zrypać ). A że do ASO nie mam zaufania - robię sam 8-)
No chyba że znajdziesz kogoś kto stwierdzi :"tak, montowałem już takie coś i się udało" ...
W wawie nikogo nie znam. Sam też się tego nie podejmę bo mechanikiem nie jestem, czasu nie mam, żyję z czego innego, a w swoim aucie grzebię bo mnie to odpręża...
pozdr
_TMr
Co do montażu... jakby to powiedzieć... ... generalnie wychodzę z założenia że wszystko co montuję w swoim aucie montuję albo sam, albo w ASO :D (chociażby po to żeby mieć później kogo zrypać ). A że do ASO nie mam zaufania - robię sam 8-)
No chyba że znajdziesz kogoś kto stwierdzi :"tak, montowałem już takie coś i się udało" ...
W wawie nikogo nie znam. Sam też się tego nie podejmę bo mechanikiem nie jestem, czasu nie mam, żyję z czego innego, a w swoim aucie grzebię bo mnie to odpręża...
pozdr
_TMr
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Dla ścisłości: uchwyt mocowania gałki odblokowującej hak w bagażniku jest inny dla sedana i avanta. Na alledrogo można kupić kompletny hak za 900 PLN, ale z uciętą wiązką, którą niestety trzeba samemu dosztukować.
Ja kupiłem hak od gościa z Gliwic
http://www.allegro.pl/item801839345_hak ... sedan.html
Dostałem hak, gałkę, moduł i uciętą wiązkę. Dokupiłem 3 wtyki w ASO, trochę lutowania kabelków i hak działa.
Hak rzeczywiście jest oryginalny, natomiast moduł wydaje mi się trochę dziwny. Oryginalny Westfalii ma 3 gniazda, ten na zdjęciu ma jedno duże. Nie wierzę w cuda, że oryginalny hak można podpiąć nie ingerując w wiązkę samochodu. Jak wpiąć się w can, zasilanie?tmr pisze: tak na szybko znalazłem tylko to : http://www.allegro.pl/item808537857_hak ... modul.html
reszta w chwili obecnej na allegro to żarty
Ja kupiłem hak od gościa z Gliwic
http://www.allegro.pl/item801839345_hak ... sedan.html
Dostałem hak, gałkę, moduł i uciętą wiązkę. Dokupiłem 3 wtyki w ASO, trochę lutowania kabelków i hak działa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Dla ścisłości: w sedanie jest uchwyt, w avancie go nie ma. Ów uchwyt kosztuje w serwisie około 40PLNDamyk pisze:Dla ścisłości: uchwyt mocowania gałki odblokowującej hak w bagażniku jest inny dla sedana i avanta.
numer owego czegoś: 4F5813685A
i to jedyna "różnica" pomiędzy hakiem do avanta i sedana
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Uchwyt w avancie też jest, gałka nie tłucze się po bagażniku :lol: . Nr 4F9 813 685 A. Cena w ASO Germany 13 euro, czyli u nas 65 PLN.tmr pisze: Dla ścisłości: w sedanie jest uchwyt, w avancie go nie ma. Ów uchwyt kosztuje w serwisie około 40PLN
numer owego czegoś: 4F5813685A
i to jedyna "różnica" pomiędzy hakiem do avanta i sedana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Masz rację Damyk - dziwny jakiś ten moduł - trzeba by to sprawdzić u sprzedającego.Damyk pisze:Hak rzeczywiście jest oryginalny, natomiast moduł wydaje mi się trochę dziwny. Oryginalny Westfalii ma 3 gniazda, ten na zdjęciu ma jedno duże
fakt, gość ma dobre i stosunkowo tanie części, wystawia faktury i nie robi problemów ze zwrotami. Jeśli miałby coś kompletnego - napewno można mu zaufać.Damyk pisze:Ja kupiłem hak od gościa z Gliwic
http://www.allegro.pl/ite..._4f0_sedan.html
[ Dodano: 2009-11-11, 17:17 ]
jestDamyk pisze:Uchwyt w avancie też jest, gałka nie tłucze się po bagażniku . Nr 4F9 813 685 A.
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
i jak?
udalo Ci sie go schowac?
ps. jak jest z montazem tego haka?
robil to ktos?
na co zwrocic uwage?
ile i jakie sruby trzeba dokupic?
udalo Ci sie go schowac?
ps. jak jest z montazem tego haka?
robil to ktos?
na co zwrocic uwage?
ile i jakie sruby trzeba dokupic?
Ostatnio zmieniony 19 sie 2010, 19:43 przez Ataman70, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja montowałem sam, jeden kolega z forum też. Mechanika łatwa, elektryka już nie.
ÂŚrub praktycznie żadnych nie musisz dokupować, pasują te od belki którą zastąpisz hakiem, potrzeba jedynie takie nakrętki z dużymi podkładkami pod podłużnice. Kupuj z jak największą ilością przewodów i kostkami przy module, znacznie to ułatwi budowę wiązki.
pozdr
ÂŚrub praktycznie żadnych nie musisz dokupować, pasują te od belki którą zastąpisz hakiem, potrzeba jedynie takie nakrętki z dużymi podkładkami pod podłużnice. Kupuj z jak największą ilością przewodów i kostkami przy module, znacznie to ułatwi budowę wiązki.
pozdr
Własnymi rencyma:
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
Generalnie to ELSA tylko, nie dotykaj się bez niej szczególnie elektryki. Także załatw sobie a tam będziesz miał wszystko łącznie jak zdemontować zderzak i zamontować hak, a tu już trzeba trochę podłogi rozebrać w bagażniku.
Własnymi rencyma:
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga