Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,4 165KM] Problem z plynem chłodniczym

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
daniel508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Siedlce/Tamworth

[2,4 165KM] Problem z plynem chłodniczym

Post autor: daniel508 » 09 lis 2009, 09:03

Witam mam problem z płynem chłodniczym. Pewnego razu zaobserwowałem ze mam wycieki na przewodach np. pod parownikiem od gazu i w okolicach chłodnicy. Podokrecalem ale nic nie pomogło. Wiec zdjąłem oring z koreczka ze zbiorniczka wyrównawczego to pomogło (wymiana korka na nowy nie pomogło). Teraz korek jest bez oringu ale po dłuższej trasie jak zgaszę silnik to płyn mi ucieka korkiem ( jak odkręci się korek to jest tam taki otwór służy on np jak wlewasz płyn i go rozlejesz to on tamtędy ucieka). Temperatura silnika ok. Czy to bezie uszczelka pod głowicą. Wykręciłem wszystkie świece nie ma na nich śladu ze płyn idzie na tłoki. Do oleju tez nie ucieka. Jak macie jakieś uwagi to proszę pisać.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 18:06 przez daniel508, łącznie zmieniany 1 raz.
Srebna strzała

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 09 lis 2009, 22:30

daniel508 pisze:Teraz korek jest bez oringu ale po dłuższej trasie jak zgaszę silnik to płyn mi ucieka korkiem ( jak odkręci się korek to jest tam taki otwór służy on np jak wlewasz płyn i go rozlejesz to on tamtędy ucieka)
Boże patrzysz i nie grzmisz
człowieku załóż ten oring bo znęcasz się na Audi :-( odgrywa on bardzo ważną rolę, nie wiem co Ci przyszło do głowy go zdejmować
ten otwór nie jest po to, aby wylewał się wylany płyn, tylko po to, że jak jest za dużo to autko wyrzuci go właśnie przez ten otwór

Awatar użytkownika
daniel508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Siedlce/Tamworth

Post autor: daniel508 » 10 lis 2009, 07:45

No tak znawca mechaniki nie jestem, tak mi polecono żeby zdjąć ten oring. Ale pozalozeniu tego oringu to będę miał wycieki na przewodach.
Srebna strzała

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 lis 2009, 08:10

daniel508 pisze:Ale pozalozeniu tego oringu to będę miał wycieki na przewodach.
a co za problem pozakładać dobre opaski i uszczelnić układ, bo nie widzę problemu, a nawet innego wyjścia
no chyba, że wolisz bez oringu śmigać, ale żeby potem nie było, że silnik padł

Awatar użytkownika
daniel508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Siedlce/Tamworth

Post autor: daniel508 » 10 lis 2009, 09:41

trochę się przejolem czy mógłbyś napisać jakie mogą być skutki takiej jazdy. A oring założę jeszcze dziś.
Srebna strzała

Kosa

Post autor: Kosa » 10 lis 2009, 09:46

Brak tego oringu skutkuje tym iż w układzie chłodniczym nie ma nadciśnienia a co za tym idzie temperatura wrzenia płynu spada do ok 100 ze 115. Więc jazda bez niego jest niewłaściwa. Można łatwo zagotować płyn.
A co do wycieków to może juz przewody zrobiły sie twarde ze starości albo krućce się poodkształacały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga