Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Wahania temperatury w układzie chłodzenia

Silniki benzynowe
edi1976_ee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2007, 18:53
Imię: Edek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: szwelice/Pułtusk

[ALL] Wahania temperatury w układzie chłodzenia

Post autor: edi1976_ee » 19 sty 2009, 16:19

Witam wszystkich klubowiczów. Mam taki problem z moim autkiem zaczynając jazdę zimnym silnikiem no i oczywiście ją kontynuując klimatronic mam ustawiony na 23 stopnie C po przejechaniu jakiś 3-4 kilometrów dmuchawa rusza na maxa a temperatura na wskaźniku jest troszkę powyżej 50 stopni powiedzmy o gróbość wskazówki, po chwili odziwo jest ciepło w samochodzie tylko że dmuchawa pracuje cały czas gdzieś na 80 % prędkości ale najciekawsze jest to że jadąc dalej gdzieś po 20 km. wskaźnik podnosi się w oczach powiedzmy w 5 sekumd na 90 stopni chwilkię postoi i w takim samym zawrotnym tempie opada znów nz 55 60 stopni i cały cykl się tak powtarza gdzię co 15 min. Czy to może być termostat? wiem że jest przekichane go wymienić czy może coś z czujnikami . Z góry wielkie dzięki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 18:32 przez edi1976_ee, łącznie zmieniany 1 raz.
edi

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 19 sty 2009, 21:23

Stawiał bym na termostat ale może tez byc czujnik temperatury silnika najlepiej podłączyć Vaga i zobaczyć czy temperatura jaką pokazuje czujnik na desce jest zgodna z tym na Vagu

cobra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2007, 21:20
Imię: Karol
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cobra » 20 sty 2009, 21:21

dokręć śrubki mocujące wskaźnik temperatury w liczniku

edi1976_ee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 gru 2007, 18:53
Imię: Edek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: szwelice/Pułtusk

Post autor: edi1976_ee » 21 sty 2009, 11:48

wielkie dzięki będę coś działał w tym temacie
edi

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

[A6 C4] Temperatura płynu chłodniczego

Post autor: gumisv6 » 27 mar 2009, 09:32

witam
mam do was takie pytanko
spada mi na wskaźniku po lewej na desce rozdzielczej temperatura płynu chłodniczego co by oznaczało że termostat do wymiany, ale jak włączam w climatroniku funkcje 51c czyli "temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC" wskazuje że ostro trzyma swoje 90stopni cały czas. Nie znam się ale czy to by oznaczało że wskaźnik na desce rozdzielczej robi sobie po prostu co chce i to nim trzeba sie zająć, a nie termostatem??
Liczę i czekam na wasze odpowiedzi.
z pozdrowieniami

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 27 mar 2009, 09:48

dzięki za poradę zaraz sie ochłodzi i zobaczę co jest grane

no i padło na termostat
w sumie całe szczęście że teraz bo do rozrządu mam 5 tyś :)

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

[c4 2.6] niska temp płynu chłodniczego

Post autor: gumisv6 » 08 sie 2009, 01:04

witam
mam problem który już mnie od jakiegoś czasu nęka więc tak jak w temacie temp płynu w dzień w mieście 90* na trasie raczej też czasami spadnie trochę, w nocy lipa za niska 50-60* bo za mała temp zewnętrzna co może być przyczyną??
jestem po wymianie rozrządu w tym nowiutki dzisiaj termostat, ale problem niestety nie znikł myślałem że to termostat i podobno był zawieszony ale dalej to samo... :(

jakiś czujnik??

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 09 sie 2009, 11:03

Sprawdź jaką pokazuje temp. na VAG-u a termostaty nowe czasem też są wadliwe ewentualnie jak są zanieczyszczone styki lub skorodowane to też przekłamuje spróbuj ewentualnie podstawić inny czujnik może twój się kończy

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 10 sie 2009, 19:35

ja jak kupiłem swoją niunie to też temperatura utrzymywała sie na 50 stopni okazało sie że termostat sie za wcześnie otwierał po wymianie śmiga do dziś :-)

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 11 sie 2009, 10:37

koledzy widzę że z lubelskiego jesteście a macie może VAGa??
z browaresem przyjadę

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 11 sie 2009, 21:59

marecki666, tak sie składa że mieszkam w tym samym mieście co ty ale niestety Vaga nie posiadam :-P

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 12 sie 2009, 10:56

Do Radzynia trochę dalej ale jak by co to dawaj tylko z OBD-1 to bywa różnie podłączałem się pod kilka "setek" i nie każda się łączyła a jak jest OBD-2 to 99,99%

Awatar użytkownika
rash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwie 2009, 18:21
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: rash » 16 sie 2009, 18:02

Termostat - miałem to samo w swojej 80tce, w mieście trzymało temperaturę, a na trasie 60-70. Z tego co pamiętam, to prawidłowa temperatura płynu dla tego silnika powinna stabilizować się na poziomie 87°C.

Możesz sam to wymienić, trzeba tylko kilka kluczy i trochę posiłować się odkręceniem napinacza paska wielorowkowego. Paska zębatego z rozrządu nie musisz zdejmować. Będziesz i tak miał lepiej, niż ja w 80tce, bo znacznie więcej masz przestrzeni między silnikiem a chłodnicą, możliwe, że nie będziesz musiał jej odkręcać i odginać.

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 19 sie 2009, 07:32

Witaj
Też tak miałem więc wymieniłem termostat po wymianie to samo więc reklamacja na termostat i znowu wymiana .Po wymianie na nowy zwała zegar pokazuje max 70-80-C.
Więc poszedłem po rozum do głowy i zacząłem sam kombinować
Jesli masz klimatronik to możesz sprawdzić temp na nim kanał 51 .
Okazało się że super mechanicy nie odpowietrzyli dobrze układu i cuda się działy .U mnie wystarczyło otworzyć nagrzewnicę na max kilka rundek po wsi odkręcasz(powoli korek wlewu)
uchodzi powietrze bul-bul bul .Na chwilę obecną temperatura 90 non stop jedyny problem to to, że zegar pokazuje temp z opóźnieniem w SPAM do klimatronika np 90na klmie już po 3-4 km ana blacie z 3km dalej

Awatar użytkownika
artur v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: artur v6 » 19 sie 2009, 21:37

jeśli chodzi o vaga a nawet skanowanie auta na zimnym i ciepłym silniku w Chełmie mamy super warsztat z najnowszym sprzętem na Rampie Brzeskiej Firma AUTO-FIX polecam jakich rzeczy się dowiedziałem o moim autku
Poturbowany

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga