[ALL] Wahania temperatury w układzie chłodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 gru 2007, 18:53
- Imię: Edek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: szwelice/Pułtusk
[ALL] Wahania temperatury w układzie chłodzenia
Witam wszystkich klubowiczów. Mam taki problem z moim autkiem zaczynając jazdę zimnym silnikiem no i oczywiście ją kontynuując klimatronic mam ustawiony na 23 stopnie C po przejechaniu jakiś 3-4 kilometrów dmuchawa rusza na maxa a temperatura na wskaźniku jest troszkę powyżej 50 stopni powiedzmy o gróbość wskazówki, po chwili odziwo jest ciepło w samochodzie tylko że dmuchawa pracuje cały czas gdzieś na 80 % prędkości ale najciekawsze jest to że jadąc dalej gdzieś po 20 km. wskaźnik podnosi się w oczach powiedzmy w 5 sekumd na 90 stopni chwilkię postoi i w takim samym zawrotnym tempie opada znów nz 55 60 stopni i cały cykl się tak powtarza gdzię co 15 min. Czy to może być termostat? wiem że jest przekichane go wymienić czy może coś z czujnikami . Z góry wielkie dzięki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 18:32 przez edi1976_ee, łącznie zmieniany 1 raz.
edi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 gru 2007, 18:53
- Imię: Edek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: szwelice/Pułtusk
- gumisv6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
[A6 C4] Temperatura płynu chłodniczego
witam
mam do was takie pytanko
spada mi na wskaźniku po lewej na desce rozdzielczej temperatura płynu chłodniczego co by oznaczało że termostat do wymiany, ale jak włączam w climatroniku funkcje 51c czyli "temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC" wskazuje że ostro trzyma swoje 90stopni cały czas. Nie znam się ale czy to by oznaczało że wskaźnik na desce rozdzielczej robi sobie po prostu co chce i to nim trzeba sie zająć, a nie termostatem??
Liczę i czekam na wasze odpowiedzi.
z pozdrowieniami
mam do was takie pytanko
spada mi na wskaźniku po lewej na desce rozdzielczej temperatura płynu chłodniczego co by oznaczało że termostat do wymiany, ale jak włączam w climatroniku funkcje 51c czyli "temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC" wskazuje że ostro trzyma swoje 90stopni cały czas. Nie znam się ale czy to by oznaczało że wskaźnik na desce rozdzielczej robi sobie po prostu co chce i to nim trzeba sie zająć, a nie termostatem??
Liczę i czekam na wasze odpowiedzi.
z pozdrowieniami
- gumisv6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
[c4 2.6] niska temp płynu chłodniczego
witam
mam problem który już mnie od jakiegoś czasu nęka więc tak jak w temacie temp płynu w dzień w mieście 90* na trasie raczej też czasami spadnie trochę, w nocy lipa za niska 50-60* bo za mała temp zewnętrzna co może być przyczyną??
jestem po wymianie rozrządu w tym nowiutki dzisiaj termostat, ale problem niestety nie znikł myślałem że to termostat i podobno był zawieszony ale dalej to samo...
jakiś czujnik??
mam problem który już mnie od jakiegoś czasu nęka więc tak jak w temacie temp płynu w dzień w mieście 90* na trasie raczej też czasami spadnie trochę, w nocy lipa za niska 50-60* bo za mała temp zewnętrzna co może być przyczyną??
jestem po wymianie rozrządu w tym nowiutki dzisiaj termostat, ale problem niestety nie znikł myślałem że to termostat i podobno był zawieszony ale dalej to samo...
jakiś czujnik??
Termostat - miałem to samo w swojej 80tce, w mieście trzymało temperaturę, a na trasie 60-70. Z tego co pamiętam, to prawidłowa temperatura płynu dla tego silnika powinna stabilizować się na poziomie 87°C.
Możesz sam to wymienić, trzeba tylko kilka kluczy i trochę posiłować się odkręceniem napinacza paska wielorowkowego. Paska zębatego z rozrządu nie musisz zdejmować. Będziesz i tak miał lepiej, niż ja w 80tce, bo znacznie więcej masz przestrzeni między silnikiem a chłodnicą, możliwe, że nie będziesz musiał jej odkręcać i odginać.
Możesz sam to wymienić, trzeba tylko kilka kluczy i trochę posiłować się odkręceniem napinacza paska wielorowkowego. Paska zębatego z rozrządu nie musisz zdejmować. Będziesz i tak miał lepiej, niż ja w 80tce, bo znacznie więcej masz przestrzeni między silnikiem a chłodnicą, możliwe, że nie będziesz musiał jej odkręcać i odginać.
Witaj
Też tak miałem więc wymieniłem termostat po wymianie to samo więc reklamacja na termostat i znowu wymiana .Po wymianie na nowy zwała zegar pokazuje max 70-80-C.
Więc poszedłem po rozum do głowy i zacząłem sam kombinować
Jesli masz klimatronik to możesz sprawdzić temp na nim kanał 51 .
Okazało się że super mechanicy nie odpowietrzyli dobrze układu i cuda się działy .U mnie wystarczyło otworzyć nagrzewnicę na max kilka rundek po wsi odkręcasz(powoli korek wlewu)
uchodzi powietrze bul-bul bul .Na chwilę obecną temperatura 90 non stop jedyny problem to to, że zegar pokazuje temp z opóźnieniem w SPAM do klimatronika np 90na klmie już po 3-4 km ana blacie z 3km dalej
Też tak miałem więc wymieniłem termostat po wymianie to samo więc reklamacja na termostat i znowu wymiana .Po wymianie na nowy zwała zegar pokazuje max 70-80-C.
Więc poszedłem po rozum do głowy i zacząłem sam kombinować
Jesli masz klimatronik to możesz sprawdzić temp na nim kanał 51 .
Okazało się że super mechanicy nie odpowietrzyli dobrze układu i cuda się działy .U mnie wystarczyło otworzyć nagrzewnicę na max kilka rundek po wsi odkręcasz(powoli korek wlewu)
uchodzi powietrze bul-bul bul .Na chwilę obecną temperatura 90 non stop jedyny problem to to, że zegar pokazuje temp z opóźnieniem w SPAM do klimatronika np 90na klmie już po 3-4 km ana blacie z 3km dalej
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga