Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] - skacze temperatura silnika

Silniki wysokoprężne
mops51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2009, 16:52
Lokalizacja: Rumia

[A6 C6] - skacze temperatura silnika

Post autor: mops51 » 21 paź 2009, 22:48

Witam szanownych kolegów.
Pierwsze przymrozki nastały, a co za tym idzie pierwsze problemy :-?
A konkretnie chodzi mi o wskazania temperatury silnika.
Zauważyłem że rano przy około zerowej temp. powietrza, silnik rozgrzewa się sporo dłużej niż dotychczas ( z dużym naciskiem na SPORO) Ale to jestem jeszcze sobie w stanie racjonalnie wytłumaczyć ( duży silnik + duży układ itd) Problem nasila się znacznie w momencie gdy włączę climatronic na Hi. Temperatura rośnie ( bardzo wolno) tylko do 70 stopni i stoi. Z nawiewu leci ciepłe powietrze . W momencie gdy wyłączę climatronic po jakimś czasie temp rośnie do około 90 stopni. Ale nawet stojąc w miejscu ( testowałem) po ponownym włączeniu climatronica temp. spada do około 70 stopni. Po podpięciu pod komputer - błędów brak.
Czy to wina termostatu ? A może czujnika temp ? Dodam tylko iż jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla , ( poza Starem , gdzie takie problemy załatwiało się kartonem , umocowanym przed chłodnicą :lol: he he ) i brak mi porównania .

Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 22 paź 2009, 13:53

Witaj,

Nawiazujac do stara... to powinienes wiedziec, ze jak silnik lapie temperature ponad norme to mozemy ja obnizyc ustawiajac dmuchawe na max obrotow i na gorace powietrze. Tak samo jest tutaj, jak auto zaczyna sie dogrzewac i ustawisz na climatroniku HI to cala cieplote (ktora jeszce nie jest bardzo ciepla) wieje Ci do srodka a nagrzewnica jest chlodzona zimym powietrzem zewnetrznym ktore zamienia sie w cieple po czym nagrzewnica traci cieplote i do obiegu silnika wraca chlodniejsza ciecz. Tak wiec ustaw klimatronik na 23C a on CI bedize sam podnosil temperature adekwatnie do rozgrzania ukladu chlodzenia.

Mam nadzieje, ze sie nie myle :) Na postoju przy zimnej temperaturze zewnetrznej i ustawionym mocnym ogrzewaniu kazdy silnik zrzuci temperture, bo dzieje sie tak jak powyzej sprobowalem wyjasnic - tak mysle ;]

Awatar użytkownika
diabel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:05
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diabel » 22 paź 2009, 14:13

Tez tak mam, w lato non stop temperatura wody 90 stopni, teraz co chwila inna. Na pocieszenie: to prawie napewno nie termostat, moj jest nowy, wymieniany 2 miesiace temu razem z rozrzadem. Podejrzewam, ze tak jak mgruszecki pisze, jest to normalny objaw.

mops51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2009, 16:52
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mops51 » 22 paź 2009, 16:59

Witam
Dziękuję za szybką odp. Co do ogrzewania w starze :mrgreen: he he to było to tak dawno ze nie pamiętam. Ale jeżeli faktycznie w audi jest tak jak pisze kolega mgruszecki , to po raz kolejny niemieccy inżynierowie dali d... Jak pisałem w pierwszym poście jest to mój pierwszy samochód osobowy z silnikiem diesla. Jak do tej pory miałem "naście" aut zasilanych Pb. ( z przewagą japońskich marek) Nigdy nie zauważyłem takich skoków temperatury w żadnym z moich pojazdów. Mało tego , po wnikliwej analizie samochodów z silnikami diesla , wśród znajomych oraz rodziny ( volvo, honda, toyota, itd) wszyscy zgodnie twierdzą , że i owszem po włączeniu ogrzewania zimą na maxa , silnik rozgrzewa się ciut dłużej ( około 1-2 minuty) ale temperatura stoi jak " mur" ( a już w japońskich autach , jest to dopracowane do perfekcji ). A tu :shock: takie jaja .
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 22 paź 2009, 21:41

mops51 pisze:Jak pisałem w pierwszym poście jest to mój pierwszy samochód osobowy z silnikiem diesla. Jak do tej pory miałem "naście" aut zasilanych Pb
A no wlasnie :) diesle sa silnikami wysokopreznymi niskoobrotowymi. Jest znacznie inaczej jak w benzyniaku. Benzyniak zagrzewa sie bardzo szybko, diesel niestety nie :) I czy to jest Audi, czy Volvo czy Mercedes z silnikiem diesla to zachowuje sie tak samo :) Tak wiec spij spokojnie, ustaw 23 na klimatroniku i ciesz sie swoim COOO :)

pozdro

mops51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2009, 16:52
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mops51 » 25 paź 2009, 00:48

Witam. Emocje po walce opadły :evil: , czas wrócić na ziemię. Też mi się wydaje , że te skoki temperatury to raczej nie norma. Mam zatem pytanie do kolegów . Gdzie w tych silnikach ( 2,7 i 3,0) jest umiejscowiony termostat ? Czy aby go wymienić trzeba posiadać" licencję pilota " ( jak w starszych jednostkach 2,5 ). Myślę że sam zakup termostatu , nawet w ASO nie będzie , się wiązał z większymi kosztami . A może się mylę ?

Z góry dziękuję za odp.
Ps. a teraz czas na <alpaga> za Andrzeja
( aby dał już sobie spokój z boksem )
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 25 paź 2009, 04:29

mops51 pisze:Gdzie w tych silnikach ( 2,7 i 3,0) jest umiejscowiony termostat ?
Jest pod kołem pompy wody. A to z kolei jest pod obudową paska zębatego pomp (cr, woda) z przodu silnika.
mops51 pisze:Czy aby go wymienić trzeba posiadać" licencję pilota "
to zależy :) ... jeśli lubisz latać to i bez licencji dasz sobie radę 8-)
mops51 pisze:Myślę że sam zakup termostatu , nawet w ASO nie będzie , się wiązał z większymi kosztami . A może się mylę ?
Nie mylisz się. Sam "termostat" jest troszku podobny do tego z fiata 125p i kosztuje w ASO koło 2 stówek ;-)

pozdr
_TMr
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 25 paź 2009, 08:32

Takie gdybanie. Wymienisz termostat i bedzie to samo, zaloze sie o flache ;] bedzie zimno na dworze, postawisz auto bez ruchu na wolych obrotach, dasz na HI i temp spadnie. Daje se wlosy zgolic!

mops51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2009, 16:52
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mops51 » 25 paź 2009, 13:51

Witam
Jednak chyba to termostat. Dziś rano podczas jazdy , precyzyjnie poddałem obserwacji wskaźnik temperatury. Temperatura powietrza - +7 stopni. Trasa z Sopotu do Rumi ( miastem) Ogrzewanie wyłączone ( off) Czas uzyskania temperatury - 90 stopni - 16 minut ciągłej jazdy w mieście ( dystans około 15-16 km). Wskaźnik temperatury bardzo flegmatycznie przemieszczał się ku górze. Proszę kolegów o wypowiedź w tej kwestii . bo jeżeli ten model tak ma , to odpuszczam tematy i zapominam o sprawie.

Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.

teko-2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: teko-2008 » 28 paź 2009, 15:40

U mnie również skakał wskaźnik temperatury silnika. Okazało się , że tylko ten od zegara, natomiast czujnik temperatury (występują dwa czujniki w jednej obudowie) podający dane do komputera niezmiennie po rozgrzaniu silnika podawał 90C. Także ta temperatura widoczna na zegarze niekoniecznie ma wpływ na dawkę paliwa i spalanie. Najlepiej porównać wskazania na vag-u te dwa wskazania czy się nie różnią znacznie od siebie i porównać je również ze wskaźnikiem temperatury oleju. Jeżeli wszystkie wskazania nie przekraczają 82C to czas na wymianę termostatu.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 28 paź 2009, 16:12

Mops51, u mnie raczej temperatura silnika osiąga przepisowe 90 stopni (nawet z włączonym klimatronikiem na HI.... ) . Myślę że jest to kwestia przejechania kilku-kilkunastu kilometrów teraz.
Czy zauważasz różnicę przy daniu w klimatroniku opcji "auto" przy nastawionej maxymalnej temperaturze? (jeśli tak - to dobrze, jeśli nie - coś jest nie tak).
Klimatronik steruje jednostką pompowo-zaworową w podszybiu (dwa zaworki i jedna pompka obiegu nagrzewnicy) i uwzględnia życzenia kierowcy. Ale nie do końca :) ... w opcji auto przy niedogrzanym silniku stopień otwarcia N171 i N172(te zaworki...) powinien być minimalny, a dmuchawa nie powinna zbyt szaleć. Jeśli jest inaczej - problem może być wszędzie. Tak samo w elemencie czysto mechanicznym jakim jest termostat obiegu silnik-chłodnica (sprawdź łapką czy jest ciepła!), jak i w czujnikach temperatury nawiewu, czujnikach temepratury płynu chłodzącego, błedach w nastawach klimatronika, uszkodzonym module pompowo-zaworowym, błędach w połączeniach wodnych (przy założeniu że auto masz "od kogoś"), błędnym funkcjonowaniu ogrzewania dodatkowego, częściowym zapowietrzeniu układu i pewno kilku innych... :)
pozdr
_TMr

Awatar użytkownika
stanyor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 lis 2008, 07:22
Lokalizacja: Jaworzno / Śląsk

Post autor: stanyor » 20 gru 2009, 19:52

Witam,

podłączam się do tematu, bo mnie niestety ten problem dopadł w piątek :cry: Jechałem z Katowic do Krakowa (+-80 km) DK79 (szkoda mi 8 zeta na A4). W mieście silnik zagrzał się do 90 st. Niestety poza miastem gdzie jechało się płynnie (90-110 km/h) temperatura zaczęła spadać (podczas jazdy). Zauważyłem, że dzieje się tak gdy silnik pracuje poniżej 2.000 obrotów. Jadąć na większych obrotach temperatura znowu rosła a potem malała i tak w kółko. Temperatura na zewnątrz dochodziła niejscami do -18 ale to raczej nie powinno mieć znaczenia na takim odcinku...? Wymieniałem w piątek oleje, fltry i zwróciłem mechanikowi na to uwagę. Ponoć sprawdził czujnik i termostat i są ok. Co może być więc przyczyną?
Aha, jeszcze jedno temperatura w samochodzie 23 st. w trybie ECON.

Dzięki z góry za diagnozę <piwo>

piotr pawlowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lis 2010, 10:36
Lokalizacja: leszno

Post autor: piotr pawlowski » 29 lis 2010, 10:31

witam. u mnie taka mała zagwostka,otóż:ile czasu powinien nagrzewac sie silnik diesla,mam podejrzenia,ze w mojej a6 rozgrzewa sie za długo.czas rozgrzania to około 20min.temp.0 stopni,wczesniej tez mialem diesle ale tak długo to sie nie nagrzewły.termostat wymieniłem i to samo,na kompie pokazuje tyle samo co na zegarze,wiec to chyba nie czujnik?jak juz osiagnie te 90 stopni to chyba jest 93 stopnie bo wskazówka staje za 90-tką.co to moze byc waszym zdaniem?proszę o podpowiedz.Pozdrawiam wszystkich :lol:
piter

piotr pawlowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lis 2010, 10:36
Lokalizacja: leszno

Post autor: piotr pawlowski » 29 lis 2010, 20:15

wielkie dzieki natret:-D troszke mnie twoja odpowiedz uspokoiła :mrgreen: z ta wskazówka to chyba norma,dzis rozmawiałem ze znajomym i tez tak ma,tez mnie uspakajał :-D
piter

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga