Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
joker.007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
Kontakt:

[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.

Post autor: joker.007 » 04 cze 2008, 14:02

Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.

pozdro for all, ...

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Re: [C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.

Post autor: sebbie » 04 cze 2008, 14:16

joker.007 pisze:Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.

pozdro for all, ...
ÂŁańcucha się nie wymienia (a jak trzeba to masz przerąbane bo cały silnik trzeba wyciągać).

Olej wg wskazań komputera pokładowego, lej sprawdzony olej Long Life, poszukaj na forum, jest dużo opinii na ten temat. Zazwyczaj komp pokazuje 12-16tys. mil (20-26tys. km) na long life i ok. 6tys. mil na standard inspection (13tys. km).
sebbie

Code so clean you could eat off it!

macieja910

Post autor: macieja910 » 04 cze 2008, 14:52

joker.007 rozrzadem nie musisz sie martwic bo masz praktycznie wieczny lancuszek rozradu, ktory wymaga wymiany kiedy jest uszkodzony (lub bardzo stary jakies 500 tys km). Co do oleju lejesz taki jak masz zalany lub jak pisze sebbie long life ;-)

Awatar użytkownika
joker.007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
Kontakt:

Post autor: joker.007 » 04 cze 2008, 17:13

oki wielkie dzięk :-)

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 06 cze 2008, 12:53

Tego Ci kolego zazdroszcze ze masz lancuszek rozrzadu.

Mnie czeka niedlugo wymiana, jakies 2 tys musze szykowac :-/
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 06 cze 2008, 19:41

Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 06 cze 2008, 23:21

Zagadzam się w pełni z Levuss-em, problem z napinaczem, zaczyna się pojawiać po około 150-180tkm.

OT. Levuss dostałeś moją odpowiedź na PW, bo nie jestem pewny czy dotarła?

macieja910

Post autor: macieja910 » 06 cze 2008, 23:36

Panowie poczytalem wlasnie o tym i owszem wystepuje problem z napinaczem ale podobno w pozniejszych wersjach zostal usuniety ;-)

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 07 cze 2008, 13:04

Nie do końca - troche zostało to poprawione w autach od 2006 roku z silnikami o mocy 233KM. Jednak problem do końca nie został wyeliminowany.

Awatar użytkownika
sebbie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 maja 2008, 22:05
Lokalizacja: Rochester/UK

Post autor: sebbie » 07 cze 2008, 13:42

Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
Nie wiem jak to było w A6C6 ale w Audi A8 (ten sam motor 3.0) wymieniano ten napinacz (i "górny łańcuszek" - cokolwiek to znaczy, ja to tylko tłumaczę) za darmo w ramach serwisu (koniec 2005 początek 2006). Poradnik Parkers (presiżowy na wyspach) poleca sprawdzić przy zakupie A8 czy te prace były wykonane i czy zostało to odnotowane.
sebbie

Code so clean you could eat off it!

Awatar użytkownika
joker.007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
Kontakt:

Post autor: joker.007 » 09 cze 2008, 17:05

Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:

ATLAS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: ATLAS » 21 maja 2009, 00:41

joker.007 pisze:
Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:

Była na ten temat debata na forum AKP i ktoś tam to opisywał - koszt rozrzadu czyli tych napinaczy itd to 5-6tys. w aso a jak strzeli to od 10k w górę

Jak znajdę do zapodam linka
EDIT:
Własnie kapłem że temat z zeszłego roku :-?
a było to nie na akp tylko tutaj:
a6-c6kupno-vt8188.htm?highlight=rozrz%B1d
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...

http://www.a8team.pl/topics4/51.htm

bob budowniczy

Post autor: bob budowniczy » 09 cze 2010, 15:00

joker.007, witam , czy juz wymieniałeś napinacze łańcucha rozrządu ? jaki to jest koszt ? bo jestem przed wymiana tego tematu . prosze o info , pozdrawiam

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 cze 2010, 19:56

macieja910 pisze: rozrzadem nie musisz sie martwic bo masz praktycznie wieczny
BZDURY! Mam nabite 197tyś, tydzień temu przeskoczył mi łańcuch rozrządu (mam nadzieje, że o 1 ząbek). Koszt nowych części i wymiany to minimum 6tyś. Jeżeli okaże się, że padało coś jeszcze w silniku koszty mogą się podwoić! Nie liczcie na to, że rozrząd na łańcuchu wytrzyma 500tyś.! Ja i tak miałem szczęście, że łańcuch się nie urwał bo koszty byłyby jeszcze większe...

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 cze 2010, 20:04

Aron

Co ty kombinujesz ? Założyłeś temat o złym paliwie, pisząc o problemach z zdiagnozowaniem awarii, a tu raptem strzelasz z rozrządem ... . :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga