Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ a6c5 ] samo sprzęgło czy też dwumas ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

[ a6c5 ] samo sprzęgło czy też dwumas ?

Post autor: yogibear1 » 17 paź 2009, 12:31

Witam panowie.Chciałbym się dowiedzieć,muszę wymienić sprzęgło,bierze pod samą górą i teraz czy wymieniać sam komplet sprzęgła czy też koło dwumasowe.Jakie objawy świadczą o tym że trzeba je wymienić?
Jak zdiagnozować bez demontażu skrzyni,słychać stuki czy coś podobnego?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2009, 13:59 przez yogibear1, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 17 paź 2009, 13:16

Jeśli sie nic nie dzieje to jedynie sprzęgło. Wpisz w google objawy zużytego koła dwumasowego i na pewno znajdziesz interesujące rzeczy. Co do kosztów jest kilka tematów niżej Do wymiany sprzęgła i tak musisz demontować skrzynię albo ja odsunąć ale nie wiem czy się da na tyle aby wymienić sprzęgło.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 17 paź 2009, 13:59

powiem tak ,po wyłaczeniu silnika cisza,bez stuków,przy rozruchu też,przy wcisnietym pedale sprzegła cisza,pracuje cicho,na luzie tez cisza
sprawdziłem,to chyba dobrze rokuje. :-/

[ Dodano: 2009-10-17, 14:00 ]
sorki censored
<ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 18 paź 2009, 20:37

no tak.Ale tu jest jeden problem,bo do 2.8 benzyna chyba nie ma takich zestawów,albo regeneracja jeszcze,zgłupieć mozna. :-D :-D
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 20 paź 2009, 01:24

pawelk600
to co powyżej napisałeś wyczerpało temat całkowicie.... <brawo2>
Na moim starym dwumasie kręcąc w prawo stawiał taki opór ze stukiem, w lewo nie było stuku ale tak jak by stawiał "większy" opór i "przytrzymywało" go pod koniec .
No i był również luz osiowy ze stukiem....
Pozdrawiam <ok>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 20 paź 2009, 01:25

Jeżeli dwumasa jest dobra to wymieniaj samo sprzęgło. Mi jak padła dwumasa to w przedziale obrotów od 1200 do około 2200 ( bardziej przy spadających obrotach)z silnika dochodziły odgłos głuchej wibracji trudny do zlokalizowania dopiero jak wszedłem do kanału i " przyłożyłem ucho" do łączenia skrzyni z silnikiem słychać było go lepiej. Po zdjęciu skrzyni na oko wszystko wyglądało ok, żadnych kawałków metalu a koło wewnętrzne w dwumasie ani drgnęło , nie mogłem go ruszyć. Po uruchomiłem silnika bez skrzyni już bardzo wyraźnie było słychać ten odgłos. Koło wewnętrzne powinno dać się delikatnie ruszyć a u mnie posypały się tłumiki i koło zablokowało się na amen.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 21 paź 2009, 15:00

Panowie.wyjąłem skrzynie dwumasa ok.Uff! <piwo> <piwo> <piwo> Teraz jeszcze takie zapytanie,sprzegło nowe powinno brać nisko czy wysoko?Założony jest sachs a w oryginale był luk.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 16:05

luk chyba nie kladli w orginale ......................... nowe powinno brac od samego spodu az do konca prawie , sprzeglo im bardziej zuzyte tym w mniejszym zakresie "bierze"
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 21 paź 2009, 18:42

Pal licho panie Sikor.Luk czy sachs,nie bedzie sie spierać.tak czy owak bierze jak mówisz.chyba jest ok.chodzi teraz jak w nowym samochodzie.lekko. <piwo> <ok> <piwo>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 21 paź 2009, 21:18

To że cięzko to jeszcze nic.ale mi brało tuz przy samej gorze.nie chciał isc za bardzo.od nowosci nie bylo wymieniane(luk).mam wiarygodny przebieg.w salonie vw sprawdzałem.190000 i trza bylo wymienic.ale teraz jest znaczna roznica.bierze cholernie nisko i trzeba sie przyzwyczaic.mowiłes o dzwiekach.czasami moze byc słychac takie klikniecie,docisk nowy i to jest to.chociaz teraz mam cicho,np w 80b4miałem kiedys ze klikało.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 paź 2009, 23:13

u mnie w 80 b4 chodzi duzo luzniej sprzeglo niz w a6 , chyba to normalne zreszta wspomaganie kierownicy tez jest mocniejsze w 80 , ma brac od samego dolu az do samej gory , tak jest idealnie , co do odglosow mysle ze jakies klikniecie jest dopuszczalne
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

AudiForever
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:58
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: AudiForever » 02 kwie 2012, 18:24

Witam panowie ja mam problem ze swoim sprzęgłem a mianowicie jak przy ruszaniu puszczam sprzęgło to auto całe drży i przy zmianie biegów na wyższe jest bardzo twarde powiedzcie mi czy to tylko sprzęgło czy terz dwumas lub coś innego . Z góry dzięki :D

daniel1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2011, 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: daniel1204 » 20 sie 2012, 19:10

yogibear możesz mi powiedzieć jak odkręciłeś dwumasę
silnik ze skrzynią mam wyjety z samochodu skrzynia jest odpięta?
została tylko dwumasa do przełożenia do nowego silnika w starym przeskoczył rozrząd i sam wiesz czym to może skutkować

raafQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2010, 15:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raafQ » 27 sie 2012, 20:54

Witam, dołączę się do pytania czy moja sytuacja może być winną dwumasu?.

A wiec, powyżej 25tys-30tys Obr, moje auto zaczyna szarpać ,wrażenie jak by nie dostawał paliwa, gdy podjadę dłużej na takim szarpaniu, silnik potrafi zacząć się telepać razem z tym czasem się załącza ESP(NIE CHAÂŁASUJE BRAK STUKÓW ITP), gdy dociskam gazu, silnik mocniej telepie, i traci moc przy tym telepaniu, po zgaszeniu i zapaleniu ponownym samochód chodzi normalnie i wszystko wraca do normy, dodam że ostatnio wyczyściłem siatkę w zbiorniku bo tak mi doradził znajomy mechanik fakt był tam syfik czarna tłusta maś pokrywała cały pływak łącznie z siatka, wszystko oczyściłem benzyno, następnie wlałem lepszego paliwa Golda ze statoila, zrobiłem z 40 km i jak na razie różnicy nie ma, na co postawić proszę o pomoc już któryś raz z kolej pisze w tym temacie i nikt mi jeszcze nie pomógł , POMOCY :(
-Ford Mondeo 1.8 1.6v + Gaz 1995r
-Audi A6 1.9 2001r 131KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga