[a6 c4 2,5tdi AAT]zimny kopci na biało, turbina słabo dmucha
[a6 c4 2,5tdi AAT]zimny kopci na biało, turbina słabo dmucha
Witam. Mam problem ponieważ moje audi a6 c4 2,5 tdi AAt dziwnie się zachowuje. Mianowicie auto gdy jest zimne to po odpaleniu kopci na biało a gdy sie nagrzeje problem ten znika. Dym ten jest biały i raczej nie wynika z różnicy temp. bo taki objaw jest także w + temp. Objaw ten pojawił się równocześnie z faktem że auto stało się mułowate. po podpięciu do kompa wyszło że wszystko jest ok zero błędów, zapłon ok, dawka ok, tylko turbo coś słabo dmucha bo od 980 mBar do max 1380 mBar. Sterowanie turbiną sprawdzone (egr i n75 sprawne), wężyki podciśnienia ok , połączenie do IC ok(szczelne i suche). Dodam tylko że auto nie kopci na niebiesko nawet z butem w podłodze, oleju nie ubywa, płynu chłodzącego też nie ubywa. Nie wiem co jeszcze mi pozostało poza katalizatorem a potem to już chyba tylko regeneracja turbo.Byłbym wdzięczny za jakieś pomocne rady i z góry dziękuje za pomoc.
sajgon a czy w takim razie nie powinno na vagu wyjść że z dawką jest coś nie tak ?
[ Dodano: 2009-10-17, 15:07 ]
Wczoraj w nocy troche załamany tą sytuacją postanowiłem auto troche pogonić na trasie i nie wiem co o tym wszystkim myśleć, ponieważ brak kopcenia ( kolega jechał z tyłu), 0-100 13,9 s (nie profesjonalny pomiar) i to na oponie 235/45/17. Auto przed kupnem stało ok 7 miesięcy i czy możliwe jest ze turbo jest zamulone , bo wydaje mi sie że w biegu troche lepiej sie zbiera. po podłączeniu do vaga sprawdzę ile teraz dmucha.
[ Dodano: 2009-10-17, 15:07 ]
Wczoraj w nocy troche załamany tą sytuacją postanowiłem auto troche pogonić na trasie i nie wiem co o tym wszystkim myśleć, ponieważ brak kopcenia ( kolega jechał z tyłu), 0-100 13,9 s (nie profesjonalny pomiar) i to na oponie 235/45/17. Auto przed kupnem stało ok 7 miesięcy i czy możliwe jest ze turbo jest zamulone , bo wydaje mi sie że w biegu troche lepiej sie zbiera. po podłączeniu do vaga sprawdzę ile teraz dmucha.
No tak 11,2 to manual a u mnie automat siedzi Po najbliższych pomiarach, przy braku poprawy chyba będę musiał dokonać tego najgorszego ( bo kosztownego ) czyli regeneracja turbo
[ Dodano: 2009-10-17, 19:31 ]
właśnie przed chwilą odłączyłem wtyczke od przepływomierza i zimny nie zakopcił ale dalej mulił
[ Dodano: 2009-10-17, 19:31 ]
właśnie przed chwilą odłączyłem wtyczke od przepływomierza i zimny nie zakopcił ale dalej mulił
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
- Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew
Wg. mnie turbo jest jak najbardziej w porządku. U mnie przy depnięciu w podłoge podczas jazdy (WAÂŻNE) zegar leciał na ok 1,1/1,2 Bara po czym zawór wyraźnie zbijał na ok 0,9 bara i tak delikatnie oscylował. Kolejny bieg tak samo. Na postoju przy depnięciu do końca wskazówka dochodziłą ledwo do 0,7Bara. Większe ciśnienie uszkodzi silnik. W tym momencie mam założone końcówki wtrysków od 150 konnego silnika i też troche kopci na zimnym silniku(ale teraz może :-D ). Przed zmianą na oryginalnych końcówkach też występowało dymienie, ale tamte były już zmęczone życiem Sugeruję więc sprawdzenie sprawności końcówek wtysków.
P.S. Polecam większe końcówki. Do 140 wyyyraaaaaźźźnie przyszpiesza
Pozdrawiam! :mrgreen:
P.S. Polecam większe końcówki. Do 140 wyyyraaaaaźźźnie przyszpiesza
Pozdrawiam! :mrgreen:
Witam!
Może nie w ten temat wpasowałem się ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Mam taki problem jeżdżę autem dość spokojnie, km robię kilkadziesiąt codziennie i przyznam się że zamulam swoje cacko Ale dzieje się tak:
Chcąc wyprzedzić kogoś, idzie redukcja np. na 3 bieg i kręcę silnik np do 4-4,5 tys gaz w podłogę.. I... Z tyłu jest czarno ... Ale tak czarno że widać tylko światła wyprzedzanego auta.. Ale.... Zauważyłem coś takiego jeżeli przegonie swoje Audi tak np z 500- 1000 metrów na wyższych granicznych obrotach przestaje kopcić, tzn. jest lekki dymek jak to w dieslu przy mocniejszym obciążeniu.. I jest tak ok, przez 3-4 dni gdy znów jeżdżę spokojnie i znów sytuacja się powtarza. Co to może być? Co może być już walnięte a co warto sprawdzić ? Dzięki za radę
Może nie w ten temat wpasowałem się ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Mam taki problem jeżdżę autem dość spokojnie, km robię kilkadziesiąt codziennie i przyznam się że zamulam swoje cacko Ale dzieje się tak:
Chcąc wyprzedzić kogoś, idzie redukcja np. na 3 bieg i kręcę silnik np do 4-4,5 tys gaz w podłogę.. I... Z tyłu jest czarno ... Ale tak czarno że widać tylko światła wyprzedzanego auta.. Ale.... Zauważyłem coś takiego jeżeli przegonie swoje Audi tak np z 500- 1000 metrów na wyższych granicznych obrotach przestaje kopcić, tzn. jest lekki dymek jak to w dieslu przy mocniejszym obciążeniu.. I jest tak ok, przez 3-4 dni gdy znów jeżdżę spokojnie i znów sytuacja się powtarza. Co to może być? Co może być już walnięte a co warto sprawdzić ? Dzięki za radę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
??Kłęby Białego Dymu ?? Błagam pomóżcie ??
witam
Mam problem , duzy problem , prosze o pomoc , ostanio oddałem samochód mechanikowi (wymiana rozrzadu )
Mechanik po podłączeniu do kompa , stwierdził ze jest zapłon przestawiony , ze turbina niby nie daje (kazał wsiąśc i przytrzymac silnik na 3000 tys )
na drugi dzień odebarałem samochód od mechanika i pierwsze co mnie zaniepokojiło to ze samochód musiałem bardzo długo piłowac zeby odpalic , co predzej wystarczyło duzo mniej na zimnym zeby odpalił , ale mechanik powiedział ze tak juz jest , ze zapłon ustawiony idealnie i ze moze to pompa siada ,
puzniej co mnie spaotkało na drodze po paru minutach jazdy od mechanika , to jechałem i przytrzymałem go chwilke na 3000prm , zpusciłem mu z 200prm i znów dodałem gazu a wtedy on zaczoł sie krztusic i szarpac a gdy spojzałem w lustrko była ogromna chmura białego dymu , i puzniej juz tego nie zrbił , tylko troche na baiało dymił tak troszke ,a na drugi dzinek znów to samo z krztuszeniem sie i dławieniem .
a przedtem nigdy nic takiego nie było
Prosze pomuszcie , bo mi sie wydaje to dziwne zeby tak z dnia nadzien wogule silnik inaczej zaczoł chodzic ,
Niewiem sam co mam robic , boje sie ze moze cos mechanik podmnienił w silniku lub namieszał .
dodam tylko ze przed wymiana było ok z odpalaniem i ze kopcił troche na czarno przy dodawaniu gazu , jak to diselek .
Mam problem , duzy problem , prosze o pomoc , ostanio oddałem samochód mechanikowi (wymiana rozrzadu )
Mechanik po podłączeniu do kompa , stwierdził ze jest zapłon przestawiony , ze turbina niby nie daje (kazał wsiąśc i przytrzymac silnik na 3000 tys )
na drugi dzień odebarałem samochód od mechanika i pierwsze co mnie zaniepokojiło to ze samochód musiałem bardzo długo piłowac zeby odpalic , co predzej wystarczyło duzo mniej na zimnym zeby odpalił , ale mechanik powiedział ze tak juz jest , ze zapłon ustawiony idealnie i ze moze to pompa siada ,
puzniej co mnie spaotkało na drodze po paru minutach jazdy od mechanika , to jechałem i przytrzymałem go chwilke na 3000prm , zpusciłem mu z 200prm i znów dodałem gazu a wtedy on zaczoł sie krztusic i szarpac a gdy spojzałem w lustrko była ogromna chmura białego dymu , i puzniej juz tego nie zrbił , tylko troche na baiało dymił tak troszke ,a na drugi dzinek znów to samo z krztuszeniem sie i dławieniem .
a przedtem nigdy nic takiego nie było
Prosze pomuszcie , bo mi sie wydaje to dziwne zeby tak z dnia nadzien wogule silnik inaczej zaczoł chodzic ,
Niewiem sam co mam robic , boje sie ze moze cos mechanik podmnienił w silniku lub namieszał .
dodam tylko ze przed wymiana było ok z odpalaniem i ze kopcił troche na czarno przy dodawaniu gazu , jak to diselek .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lip 2010, 17:11
- Lokalizacja: lubin
chciałbym się odnieść do pierwszego tematu czyli kopci na zimnym silniku a na ciepłym już nie kopci czy udało ci się rozwiązać problem ponieważ ja mam identyczny jak ty mam jakieś wnioski co do tego dymienia ale najpierw poczekam z twoją odpowiedzią czy udało ci się rozwiązać i czego próbowałeś ponieważ może to być pikuś za 100zł w części do wymienienia pozdrawiam michał
Michał
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga