Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)

Warsztat
TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

[A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)

Post autor: TFSI » 12 paź 2009, 23:23

Witam
Podam poniżej (łopatologicznie ;-) tak aby każdy zakumał ) metodę uruchomienie pełnego komputera pokładowego potocznie zwanego FIS-em (DIS). Mod tyczy się tych którym wyświetla się tylko sama wartość kilometrów do przejechania na paliwe w zbiorniku.
Obrazek

Zaznaczam na początku że mod dotyczy operacji m.in. na kablach od poduszki powietrznej w kierownicy więc jeśli nie jesteś dobry w te klocki to może zleć to komuś zanim zrobisz coś nie tak co może zaważyć na twoim bezpieczeństwie.

Całą operacje zaczynamy od zgromadzenia potrzebnych elementów i narzędzi w tym przypadku potrzebujemy:

Przełącznika wycieraczek z obsługą komp. z symbolem 4E0 953 503B (to dla wersji sedan dla avant-a jest inna litera na końcu odsyłam do katalogu ETK-a)
Interfejs VAG z obsługą szyny CAN (zwykły nie da rady)
długi śrubokręt torx 8
torx 25
torx 30
klucz nasadwy 8
spline M12
grzechotki duża i mała

Obrazek

Pracę można zacząć od odpięcia akumulatora (dla bardziej bojaźliwych ;-) ) lub robić to na zapietym aku. tak jak ja. Nie zdecydowałem się na odpięcie aku bo w moim przypadku prawdopodobnie wiazałoby się to z adaptacją przepustnicy silnika co ma podobno miejsce w silniku benzynowym po odpięciu aku. (takie miałem info więc wolałem nie ryzykować).

Na początek ustawiam ramiona kierownicy na mniej więcej 2:40 i wyciągamy kluczyk w celu jej zablokowania co ułatwi nam potem odkręcenie poduszki jak i samej kiery. Jeśli nie odpinacie aku. to od tego momentu nie wkładać i nie włączać stacyjki do samego końca moda aż wszystko będzie poskładane.

Zaczynamy :shock:

Długim śrubokretem wykręcamy dwie śrubki od spodu obudowy przełączników (od strony kiery) śrubokręt musi mieć min. 8cm dł. bo inaczej nie sięgnie śrubki
Obrazek
Następnie odkręcamy trzy śruby M8 trzymającą dolną osłonę deski (to co jest nad nogami kierowcy) dwie śruby są na krawędziach osłony w okolicach jej środka i jedna jest pod boczną pokrywką bezpieczników następnie delikatnie ciągniemy za miejsce jej styku w okolicach listw ozdobnych i odciągamy (tam są klipsy więc ciągnąć z czuciem) odchylamy osłonę nie trzeba jej całej wyciągać.
Obrazek
Teraz wykręcimy dolną osłonę kolumny kierowniczej. Kluczem torx T25 odkręcamy rączkę regulacji kiery i dwie śruby na końcu obudowy całą obudowę wyciągamy.
Obrazek
Teraz odpinamy dwie zaślepki śrub trzymających airbag. To dwie półkoliste zaślepki znajdujące się na godzinie 3:45 na krawędzi kiery i obudowy przełączników naciskamy je w kierunku obudowy i wyskakują. W otworach znajdują się śruby na klucz torx T30
Obrazek
Teraz powoli wysuwamy poduszkę i odpinamy jej główną wtyczkę (duża żółta)wciskając wzdłuż jej osi fioletowy suwak wtyczka sama wyskoczy jesli mamy multi kierę to wypinamy też wtyczkę od sterowania.
Obrazek
Teraz odkręcamy kierę potrzebny jest klucz spline M12 i najlepiej grzechotka. Dobrze jest przytrzymać kierę jedną ręką tak aby nie obciążac elektrycznego mechanizmu blokady kiery.
UWAGA! Po jej odkręceniu zaznaczyć sobie niezmywalnym pisakiem lub zarysować znak jej ustwienia tak aby potem tak samo włożyć ją na wieloklin
Obrazek
Po odkręceniu kiery najlepiej zabezpiczyć sobie tależ zwijaka taśmy lepcem tak aby się nam nie obrócił a następnie odpinamy trzy spinki trzymające cały zwijak jak i żółtą wtyczkę po prawej stronie w głebi otworu na obudowę kolumny kier.
Obrazek
Obrazek
Teraz możemy się zabrać do wykręcenia przełącznika wycieraczek
Wykręcamy dwie śrubki torx T8 te które są bliżej kolumny kier. a nastepnie pociągamy do siebie cały przełącznik który powinien lekko wyjść.
Obrazek

Po jego wyciągnięciu montujemy "nowy" z obsługą kompa i przechodzimy przez wszystko w odwrotnej kolejności.
Po zmontowaniu wszystkiego (dokładnie wszystkiego) robimy test manetki czy wycieraczki działają itd.
Obrazek

nie przejmować się świecąca kontrolką ESP sama się wyłączy po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.

Teraz podpinamy VAG-a.
Obrazek

Wchodzimy w grupę 17 Instruments następnie: kodowanie
Kod który się nam wyświetli bezwzględnie zapisujemy zanim cokolwiek zaczniemy zmieniać pozwoli nam to wrocić do punktu wyjścia jeśli coś zrobicie źle :-/
W moim przypadku było to 0262108
Zmieniamy wynik tylko pierwszych czterech cyfr (trzy ostatnie nie służą do kodowania sumarycznego)
Oto możliwości kodowania
Obrazek
Na początku odiąłem od 0262 liczbę 0002 (w/o Driver Information System DIS) a dodatkowo dodałem 2048 (Switch Option of Bord Computer Levels (MY 2006+)
Na pewno musi być odjęta ta "2" ale co (i czy wogole coś) daje ten kod 2048 tego nie wiem dałem go w ciemno :-/

Jeśli ktoś wie do czego on jest to proszę o info ja mam A6 z 2007 uznałem że może mnie to dotyczy ale szczerze mówiąc nie wiem czy coś mi to daje :oops: .

Na koniec dajemy D'it i wychodzimy z grupy 17
Obrazek

Teraz wchodzimy w grupę 16 Stering Whell następnie: kodowanie
Mamy takie mozliwości

Obrazek
I tak jak poprzednio odczytujemy swój kod zapisujemy kod przed zmianami.
Mój kod to 0002021
Zmieniamy przed ostatnią cyfrę na 4 czyli wynikowo 0002041
dajemy D'it i wychodzimy całkiem z programu
Obrazek
Od tego momentu możemy się cieszyć pełnym komputerem mamy do dyspozycji dwie grupy pomiarowe oraz cyfrowy prędkościomerz tak to przynajmniej u mnie wyglądało .
Obrazek Obrazek Obrazek

I w ten sposób omineliśmy żenującą pazerność audi bo takie coś jest już od dawna w standarcie u innych marek bez dopłacania a audi wymyśliło sobie że można jeszcze strzyc klienta nawet za takie podstawowe cechy wyposarzenia. Każdy z nas ma FIS-a tylko w niektórych wersjach nie wstydzmy się tego słowa "bidniejszych" jest to zablokowane brakiem przełącznika w manetce jak i ustawieniami w kompie.
No to się napisałem ale może uszczęśliwie niejednego posiadacza C6 <piwo>
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 paź 2009, 17:16 przez TFSI, łącznie zmieniany 1 raz.

Qris

Post autor: Qris » 13 paź 2009, 03:56

Szacun!

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 13 paź 2009, 06:28

<piwo> :mrgreen:
gratki dla TFSI !

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 13 paź 2009, 14:06

Jak się ktoś zdecyduje na tego moda to manetka jest ta sama co w A4 B6 i B7 i chyba w A5 i Q5 no i wiadomo A6 C6. Radzę tylko jeśli to możliwe upewnić się że nie jest wylatana tzn. czy nie ma luzu bo jeśli trafimy na używany starszy lub wyeksploatowany egzemplarz to po założeniu manetka może mieć nieprzyjemny luz. U mnie jest to minimalnie wyczuwalne w porównaniu z poprzednią którą miałem (ta miała "0" luzu) ale jest porównywalny z manetką od kierunków ale wiadomo tą machamy dużo częściej niż wycieraczkami ale radzę zwrócić na to uwagę żeby nie psuło to radości z moda ;-)
Manetka na allegro to koszt ok. 100-120zł
Niech moc będzie z wami :mrgreen:

Aha i wyłączyłem ten dodatkowy kod 2048 o którym pisałem. Nie wiem czy dobrze to zauważyłem bo zrobiłem to na szybko nie zapamietując dokładnie jak wyświetlało z tym kodem ale wydaje mi się że teraz wyświetla chwilowe spalanie bez znacznika że jest to dla gr I czy grII pomiaru wydaje mi się że przedtem miałem w rogu oznaczenie 1 lub 2 gdy przełączałem funkcje ale nie dam sobie za to głowy uciąć. W każdym razie wyłączyłem to kodowanie i wydaje mi się że licznik wskazuje to co przedtem jeśli chodzi o info.
Jeśli ktoś wie czego dotyczy dokładnie to kodowanie 2048 Switch Option for Bord Computer Levels (MY2006+) rozumiem to jako: Zmiana (przełączanie) opcji dla poziomów (funkcji?) komputera (od maja 2006) jak myślicie o to chodzi ? bo mi to nie daje spokoju

matrix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:52
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: matrix » 13 paź 2009, 15:44

Super opis <ok>

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 14 paź 2009, 11:39

<piwo> <piwo>
I to jest ten moment kiedy człowiek uświadamia po co czyta te setiki postów , a czasem i sam coś spłodzi .

kozik0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 gru 2008, 15:12
Imię: Kozik
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kozik0 » 15 paź 2009, 12:59

Witam, szacunek dla twórcy opisu. Mam tylko jedno pytanko mianowicie czy wystarczy dołożyć (wymienić) samą manetkę z wycieraczek na posiadającą sterowanie - wpiąć do tego głównego modułu?

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 15 paź 2009, 17:47

Tak wystarczy sama manetka podałem na początku co jest potrzebne podstawowa sprawa to manetka i VAG dla CAN-a bo zwykły się nie połączy

mlody257
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: mlody257 » 06 lis 2009, 20:03

WITAM, A CZY OS TAKIEGO ZADZIAÂŁA A6 C5 2000 R.?

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 06 lis 2009, 22:13

Przypuszczam że tak skoro taki sam temat jest w A4 B6 i B7 to przypuszczam że jest też tak w C5 i C6 bo chyba FIS-y wyglądają tutaj podobnie ale nie dam za to głowy można zaryzykować 100zł za manetkę i się dowiedzieć.

Awatar użytkownika
kryssiwy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 04 cze 2009, 12:11
Lokalizacja: FZG

Post autor: kryssiwy » 28 sty 2010, 16:35

...u mnie jest kolorowy FIS z dwoma grupami pomiarowymi,manetka z obsługą komputerów a niema cyfrowego prędkościomierza.

...Czy to jest kwestia kodowania??
...i czy vag-commander cos tu zdziała??

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 28 sty 2010, 17:25

Jeśli twój vag widzi sterowniki to nim to powinieneś zrobić sprawdź czy masz ustawienia takie jak podałem ale w/g. mnie vag commander jest do licznika i chyba nim nic nie zrobisz ale głowy za to nie daję

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 05 lut 2010, 20:26

A czy w roczniku modelowym 2006 VAGiem uda sie uaktywnić cyfrowy prędkościomierz. Nie ukrywam, że byłby to atrakcyjny gadżet.

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 05 lut 2010, 20:49

Szczerze mówiąc nie wiem od czego dokładnie to zależy bo nie robiłem tego w innych A6 a w np. A4 (B6 , B7) wcale taki licznik nie występuję

gizmo1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 lut 2010, 14:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: gizmo1983 » 21 lut 2010, 19:14

Sympatyczny kolego a jaki byłby koszt tej operacji wykonany przez Ciebie? Oczywiście manetkę kupię. Chodzi mi o montaż i VAG?
Wprowadzone mody
- pełny fis
- tylnie światła LED
- chip na 172 KM
- przyciemnione szybki
- koła 17"
- kamera cofania

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga