Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AFB] wycieki spod głowicy??

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[A6 C5 AFB] wycieki spod głowicy??

Post autor: Levuss » 11 paź 2009, 09:11

Witajcie mam kilka problemów ze swoim AFB a więc do rzeczy:
1. Być może jestem uczulony, ale wydaje mi się, że silnik w moim aucie bardzo, ale to bardzo szybko osiąga temperaturę roboczą tzn. płyn chłodniczy. Wczoraj jak zwykle przed wyjazdem w miasto odpalam auto i czekam ze 2-3 minuty niech sobie pracuje na jałowym. Auto popracowało ok 3 minut po czym wyjechałem na miasto. Przejechałem maks 3 km patrzę a tu płyn chłodniczy osiągnął już 90st. Czy nie za szybko się nagrzewa?. Wydaje mi się, że wcześniej auto potrzebowało dłuższego dystansu, aby płyn chłodniczy osiągnął 90st.
2. Kolejny być może problem wynika z punktu 1. Czy po rozgrzaniu płyn chłodniczy ma również u Was taką ciemniejszą barwę o konsystencji galarety?
3. W aucie mam dość spore wycieki, ale nie wiem czy to ropa, czy olej. Zalewa mi cały blok silnika od góry tam gdzie jest odma i filtr oleju po czym wszystko spływa na dół. Na zdjęciach dobrze widać ślady oleju lub innej substancji.
Obrazek

Wydaje mi się, że to może być spowodowane nieszczelnością czujnika temperatury oleju od T ponieważ zalany jest również blok na wysokości turbiny, po czym wszystko spływa pod filtr oleju. ÂŚlady wycieku również widać na kolektorze ssącym w okolicach T jak i również na deklu od strony pasażera i róże dolotowej poniżej dekla. Wszystkie te objawy pozwoliły wysnuć mi teorię, że winę za taki stan rzeczy ponosi nieszczelny czujnik.
Obrazek
Obrazek


Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 15:58 przez Levuss, łącznie zmieniany 1 raz.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 11 paź 2009, 11:21

ad 2) co masz na mysli 'konsystencja galarety' - bo chyba nie to, ze zmienia sie z plynu w jakas wyraznie zageszczona mase ?!?

Awatar użytkownika
Oscar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 05 paź 2009, 16:47
Lokalizacja: Elblag-PL/Tipperary-IR

Post autor: Oscar » 11 paź 2009, 12:25

wymien plyn chlodzacy
Oscar-Mario
usunieto pkt 29 regulaminu
Obrazek

AndyN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: AndyN » 11 paź 2009, 14:21

tx-didi pisze:ad 2) co masz na mysli 'konsystencja galarety' - bo chyba nie to, ze zmienia sie z plynu w jakas wyraznie zageszczona mase ?!?
Olej w płynie chłodzącym?

Zmartwiłbym się tym :-/

Levuss, kiedy płyn był zmieniany? Np. przy okazji wymiany rozrządu?

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 11 paź 2009, 20:56

AndyN pisze:
tx-didi pisze:ad 2) co masz na mysli 'konsystencja galarety' - bo chyba nie to, ze zmienia sie z plynu w jakas wyraznie zageszczona mase ?!?
Olej w płynie chłodzącym?

Zmartwiłbym się tym :-/

Levuss, kiedy płyn był zmieniany? Np. przy okazji wymiany rozrządu?
Panowie może troszkę przesadziłem z tą galaretą, ale po rozgrzaniu płyn jest na pewno gęstszy niż na zimnym silniku i ma troszkę inną barwę. Oleju w płynie raczej nie ma. Co do wymiany płyty to był tylko dolewany, jak było coś robione z rozrządem, a tak od 2 lat nie ruszaliśmy go. Dzisiaj pojeździłem samochodem i płyn nagrzewał się tak jak kiedyś. Być może wczoraj bylem przewrażliwiony, bo już dawno nie jeździłem swoim autkiem. Tak czy inaczej będę musiał chyba przepłukać układ chłodzenia, na pewno nie zaszkodzi a może nawet pomoże. Tak wygląda mój płyn chłodniczy:
Obrazek
Obrazek
Co polecacie na przepłukanie układu chłodniczego?. Nowy płyn kupię Febi G12 w półtoralitrowym opakowaniu. Czy wystarczy?. Mam go rozcieńczyć z wodą destylowaną?

Dodaję nowe zdjęcia na których widać wyciek oleju(robione telefonem).
Obrazek
Znalazłem zdjęcie bloku silnika V6 Tdi i strzałkami zaznaczyłem miejsca gdzie mam olej. Najwięcej gromadzi się do w miejscach zaznaczonych czerwonymi strzałkami. Niebieskie strzałki przedstawiają śladowe ilości wycieku. Jak widać zalewana jest strona pasażera. Dzisiaj odessałem troszkę tej substancji i sam do końca nie wiem czy to jest olej. Po rozprowadzaniu jej na palcach nie ma aż takiej lepkości i właściwości smarnych jak olej oraz nie ma takiej woni. Substancję tą daję się łatwo wsmarować w dłonie tzn. pocierając palcami za chwilkę znika. Olej raczej by się dalej trzymał. Co to może być?
Obrazek
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 paź 2009, 00:03

Moze to moj nieskalibrowany monitor, lecz ten plyn nie ma takiej ladnej, rozowej barwy (jaka powinien miec) czy to jest G12 ?

Czy to 'cos' co odessales przypomina Twoj plyn chlodniczy ? Pytam, poniewaz zbiera sie akurat w miejscu, gdzie mozliwy jest wyciek....

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 12 paź 2009, 08:39

tx-didi pisze:Moze to moj nieskalibrowany monitor, lecz ten plyn nie ma takiej ladnej, rozowej barwy (jaka powinien miec) czy to jest G12 ?

Czy to 'cos' co odessales przypomina Twoj plyn chlodniczy ? Pytam, poniewaz zbiera sie akurat w miejscu, gdzie mozliwy jest wyciek....
Na olej to to raczej nie wygląda jedyne co przychodzi mi do głowy co to może być to ropa lub właśnie płyn, chociaż nie stwierdzam jego ubytków. Obecnie zalany mam jakiś płyn Borygo. Jest on takiej niebieskiej barwy, na zdjęciu tego nie widać, bo wnętrze zbiorniczka wyrównawczego jest brudne, jednak jak włoży się do niego palec to płyn ma niebieską barwę. Jak będę wymieniał płyn (koniecznie G12) to w jakich proporcjach mam go rozcieńczyć i z czym oraz czy mogę zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i go przeczyścić od środka?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 paź 2009, 11:50

Levuss pisze: Jak będę wymieniał płyn (koniecznie G12) to w jakich proporcjach mam go rozcieńczyć i z czym oraz czy mogę zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i go przeczyścić od środka?
proporcje zalezne od docelowych temperatur - u nas okolo 1:1 (g12 i woda des/dem) mozesz z lekka przewaga plynu g12 (u mnie przy wymianie wlazlo okolo 7 litrow - a z cala pewnoscia nie byl spuszczony caly), przeplukalbym woda (kilka razy w jeden dzien - w nocy temp niebezpiecznie zbliza sie do .... 0). Jak bedzie spuszczony plyn to zbiorniczek jest pusty - nie widze przeciwskazan aby go wyjac i wyczyscic.
Zapoznaj sie z postami Piotrusia o wymianie plynu i odpowietrzaniu (goraco polecam !! - kopalnia wiedzy) - szczegolnie z : procedura Piotrusia.

wracajac do wycieku: jezeli nie jestes w stanie rozpoznac czy jest to : olej, ropa czy plyn (a oleju i plynu nie ubywa) to : albo wyciek jest tak niewielki, albo to nie jest olej ani plyn tylko musi byc ropa. (innych plynow ustrojowych chyba ten silnik nie posiada). Tak czy inaczej chyba jednak umylbym porzadnie silnik i dopiero wypatrywal skad, oraz co cieknie...

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 12 paź 2009, 13:02

tx-didi pisze:
Levuss pisze:wracajac do wycieku: jezeli nie jestes w stanie rozpoznac czy jest to : olej, ropa czy plyn (a oleju i plynu nie ubywa) to : albo wyciek jest tak niewielki, albo to nie jest olej ani plyn tylko musi byc ropa. (innych plynow ustrojowych chyba ten silnik nie posiada). Tak czy inaczej chyba jednak umylbym porzadnie silnik i dopiero wypatrywal skad, oraz co cieknie...
Dokładnie silnik działa tylko na płynie chłodniczym, oleju i ropie. Silnik był myty kascherem w wakacje i aż lśnił. Obserwowałem skąd bierze się wyciek i zauważyłem, że wydzielina brała swój początek w tym miejscu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak kolega odda mi cyfrówkę to zrobię lepsze zdjęcia (o ile dostęp do tego miejsca mi pomoże) i pokażę dokładnie gdzie po umyciu zauważyłem pierwsze ślady wycieku.
Proporcje 1:1 czyli rozumiem, że np. półtora litra płyny+półtora litra wody destylowanej?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 paź 2009, 14:02

Levuss pisze: Proporcje 1:1 czyli rozumiem, że np. półtora litra płyny+półtora litra wody destylowanej?
tak,

a wracajac do wycieku :)...
jezeli jestes pewny poczatku - akurat tutaj mozesz miec:
olej spod uszczelki podstawy filtra,
woda z oringow rury wodnej (ta z czujnikiem temperatury), polaczenie z rura zasilajaca oraz z blokiem silnika.
paliwo z wezy do pompy wtryskowej ....
Czyli, k... wa juz gorzej nie dalo sie ... 3 w 1. Zakladajac ze nie jest to mix wszystkich czynnikow wydaje sie ze mozna wykryc rodzaj wycieku (organoleptycznie) i usunac.

od najtrudniejszych:
1) uszczelka pod podstawa filtra oleju - przejeb... na maxa
2) oringi - przejeb - z mozliwoscia na maksa (przyrdzewiala koncowka rury wodnej)
3) podkladki przy pompie - totalny luz.

trzymam kciuki ze to tylko 3 opcja.... lecz niestety wydaje mi sie ze mix 1 i 2

ropa wydziela jednak specyficzny zapach - nie poczulbys go ? - poza tym mialbys niemal na pewno wieczne problemy z zapowietrzaniem (a nie wspominales o takowych)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 12 paź 2009, 15:27

tx-didi pisze:ropa wydziela jednak specyficzny zapach - nie poczulbys go ? - poza tym mialbys niemal na pewno wieczne problemy z zapowietrzaniem (a nie wspominales o takowych)
Dokładnie auto nie jest zapowietrzone, i zapach ropy na pewno wyczułbym. Później zrobię nowe fotki i spróbuję raz jeszcze przyjrzeć się tej substancji.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Qris

Post autor: Qris » 12 paź 2009, 16:02

galaretka - głowica (jesli nie równo chodzi na jałowym)
borygo - zły pomysł za bardzo ostry płyn jak na audi petrygo albo ori Gxx
wyciek z tyłu - uszczelniacz napinacza (jesli jest) uszczelka p.zaw i uk odpowietrzania odma

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 12 paź 2009, 18:10

Qris pisze:galaretka - głowica (jesli nie równo chodzi na jałowym)
borygo - zły pomysł za bardzo ostry płyn jak na audi petrygo albo ori Gxx
wyciek z tyłu - uszczelniacz napinacza (jesli jest) uszczelka p.zaw i uk odpowietrzania odma
1. silnik pracuje równo
2. dlatego właśnie zmieniam na oryginalny płyn
3. hmm napinacz odpada bo to nie ta strona, uszczelka pod pokrywę zaworów wymieniana jakieś 3.5 miesiąca tamu a gdzie jest układ odpowietrzenia?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 paź 2009, 07:59

Qris pisze:galaretka - głowica (jesli nie równo chodzi na jałowym)
wydaje mi sie ze nie ma mozliwosci aby to byla glowica/uszczelka bez objawow, ktorych Levuss nie raportuje (np zabrudzonego oleju, nadmiernego cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym, itp). Na moj gust odpada. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne ze ma jakis, delikatnie mowiac syf, zamiast wody chlodzacej. (i istotnie ma :shock: )

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 13 paź 2009, 13:03

Wnioskując z fotki pierwszej-tej z wieloma strzałkami najprawdopodobniej padła ta metalowa uszczelka pod pompą wtryskowa i odmą. uszczelka tzw.kibla. Miałem to samo. jest to kawałek blachy z wyciętymi otworami. Raz demontowany kibel dyskwalifikuję tą uszczelkę do ponownego montażu. Sama uszczelka kosztuje ok20zł.,ale wymiana jej to jednak kupa roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga