Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4] Silnik 2.0E pobiera płyn chłodniczy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
orzel24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19
Lokalizacja: Tarnów

[100 C4] Silnik 2.0E pobiera płyn chłodniczy

Post autor: orzel24 » 08 paź 2009, 15:28

Witam wszystkich jako jest to mój pierwszy post chciałbym prosić o radę i sugestię. Zakupiłem niedawno swoje pierwsze auto Audi 100 C4 2.0E z 92r.
Mam problem z nierówno pracującym zimnym silnikiem. Zaraz po zapaleniu obroty spadają bardzo mocno, silnik dławi się dość mocno i albo trzeba przygazować go kilka razy i trzymać na obrotach albo zgaśnie. Po rozgrzaniu silnika problem znika.
Myślę że jest to problem z mechanicznymi wtryskiwaczami ale nie w tym tkwi głowny problem.
Po przejechaniu kilkuset kilometrów pojawił się problem z temp silnika. Czasami wskaźnik nie pokazuję w ogóle temp a jeżeli zachce mu się działać silnik się przegrzewa. ÂŁapie 90-100 stopni. I zaświeca się lampka o stanie płynu chłodniczego. Po ochłodzeniu silnika zastaje zazwyczaj pusty bak płynu chłodniczego i plamę pod samochodzem. Nie cieknie to ani z zbiorniczka ani z przewodów. ale po prawej stronie komory silnikowej.
Nie wiem czy te dwa problemy są połączone ale ten drugi mnie bardzo nie pokoi. Aha i sam bak jak i przewody chłodnice są jak wrzątek. Nie da się dotknąć.
Jeżdzę bez kurka wlewu paliwa jeżeli to ma jakieś znaczenie ponieważ zaginął w akcji ;)

Pozdrawiam i proszę was o jakiekolwiek sugestie na temat ubywającego płynu chłodniczego.
Pozdrawiam orzel24

Edit: na zdj zaznaczyłem element z którego/ z pod którego wycieka płyn ( przeźroczysty, myślę że chłodniczy)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 08 paź 2009, 21:55

no kolego po pierwsze to radzę nie użytkować auta
ubytki płynu chłodniczego to bardzo często wina padniętej uszczelki pod głowicą (czego nie życzę)
u Ciebie problem z wyciekiem, wiec musisz go namierzyć, nie ma bata, mały silnik więc chyba nie powinno być jakiegoś większego problemu
to co zaznaczyłeś na zdjęciach to nic innego jak pompa ABS (na 99%), wydaje mi się, że nie powinno z tego lecieć
uszczelkę pod głowicą możesz łatwo sprawdzić, mianowicie zalać na maxa płynu po sam korek i na wolnych obrotach odpalić auto, jeżeli będę widać bąbelki powietrza to lipa
polecam namierzyć wyciek :->

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 09 paź 2009, 14:03

Andi 2.5 tdi kolga nic nie wspomniał ze ma brak korka od zbiornika wyrownawczego tylko od paliwa

PS brak korka paliwa nie ma zadnego wplywu na grzanie sie auta moim zdaniem jak najszybciej wymien termostat bo jesli zaniedbasz to koszty naprawy beda znacznie wieksze
Ostatnio zmieniony 09 paź 2009, 16:56 przez william, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga