Witam wszystkich jako jest to mój pierwszy post chciałbym prosić o radę i sugestię. Zakupiłem niedawno swoje pierwsze auto Audi 100 C4 2.0E z 92r.
Mam problem z nierówno pracującym zimnym silnikiem. Zaraz po zapaleniu obroty spadają bardzo mocno, silnik dławi się dość mocno i albo trzeba przygazować go kilka razy i trzymać na obrotach albo zgaśnie. Po rozgrzaniu silnika problem znika.
Myślę że jest to problem z mechanicznymi wtryskiwaczami ale nie w tym tkwi głowny problem.
Po przejechaniu kilkuset kilometrów pojawił się problem z temp silnika. Czasami wskaźnik nie pokazuję w ogóle temp a jeżeli zachce mu się działać silnik się przegrzewa. ÂŁapie 90-100 stopni. I zaświeca się lampka o stanie płynu chłodniczego. Po ochłodzeniu silnika zastaje zazwyczaj pusty bak płynu chłodniczego i plamę pod samochodzem. Nie cieknie to ani z zbiorniczka ani z przewodów. ale po prawej stronie komory silnikowej.
Nie wiem czy te dwa problemy są połączone ale ten drugi mnie bardzo nie pokoi. Aha i sam bak jak i przewody chłodnice są jak wrzątek. Nie da się dotknąć.
Jeżdzę bez kurka wlewu paliwa jeżeli to ma jakieś znaczenie ponieważ zaginął w akcji
Pozdrawiam i proszę was o jakiekolwiek sugestie na temat ubywającego płynu chłodniczego.
Pozdrawiam orzel24
Edit: na zdj zaznaczyłem element z którego/ z pod którego wycieka płyn ( przeźroczysty, myślę że chłodniczy)
[100 C4] Silnik 2.0E pobiera płyn chłodniczy
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no kolego po pierwsze to radzę nie użytkować auta
ubytki płynu chłodniczego to bardzo często wina padniętej uszczelki pod głowicą (czego nie życzę)
u Ciebie problem z wyciekiem, wiec musisz go namierzyć, nie ma bata, mały silnik więc chyba nie powinno być jakiegoś większego problemu
to co zaznaczyłeś na zdjęciach to nic innego jak pompa ABS (na 99%), wydaje mi się, że nie powinno z tego lecieć
uszczelkę pod głowicą możesz łatwo sprawdzić, mianowicie zalać na maxa płynu po sam korek i na wolnych obrotach odpalić auto, jeżeli będę widać bąbelki powietrza to lipa
polecam namierzyć wyciek
ubytki płynu chłodniczego to bardzo często wina padniętej uszczelki pod głowicą (czego nie życzę)
u Ciebie problem z wyciekiem, wiec musisz go namierzyć, nie ma bata, mały silnik więc chyba nie powinno być jakiegoś większego problemu
to co zaznaczyłeś na zdjęciach to nic innego jak pompa ABS (na 99%), wydaje mi się, że nie powinno z tego lecieć
uszczelkę pod głowicą możesz łatwo sprawdzić, mianowicie zalać na maxa płynu po sam korek i na wolnych obrotach odpalić auto, jeżeli będę widać bąbelki powietrza to lipa
polecam namierzyć wyciek
Andi 2.5 tdi kolga nic nie wspomniał ze ma brak korka od zbiornika wyrownawczego tylko od paliwa
PS brak korka paliwa nie ma zadnego wplywu na grzanie sie auta moim zdaniem jak najszybciej wymien termostat bo jesli zaniedbasz to koszty naprawy beda znacznie wieksze
PS brak korka paliwa nie ma zadnego wplywu na grzanie sie auta moim zdaniem jak najszybciej wymien termostat bo jesli zaniedbasz to koszty naprawy beda znacznie wieksze
Ostatnio zmieniony 09 paź 2009, 16:56 przez william, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga