[a6 c4 2,5Tdi AEL] wskaźnik temperatury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
[a6 c4 2,5Tdi AEL] wskaźnik temperatury
Koledzy mam pytanko, bo nie wiem czy to coś groźnego czy nie. Mianowicie w dniu dzisiejszym po nagrzaniu silnika miałem dziwny objaw, jaki mi się nigdy wcześniej nie pojawił, podczas jazdy temperatura silnika z 90 stopni spada mi na ok. 60, natomiast gdy się zatrzymam rośnie do 90, ruszam, a po chwili dalej to samo i spada na ok. 60. Dodam jeszcze że temp. oleju w silniku stoi na ok. 80 niezmiennie. Co to oznacza, czy termostat siadł?, czy może czujnik temp. silnika, a może to coś zupełnie innego . Proszę o pomoc
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
moze byc termostat... trzeba bylo zobczyc na climatroniku na na kanale 51 jaka masz temp silnika.
posprawdzaj jeszcze weze od chlodnicy... wtedy bedziesz wiedzial czy sie otwiera termostat czy nie
posprawdzaj jeszcze weze od chlodnicy... wtedy bedziesz wiedzial czy sie otwiera termostat czy nie
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009, 17:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
ale przynajmniej mniej wiecej bedziesz wiedzial jaka jest temp. nie kazdy ma na pokladzie lapka z kabelkiem ...Andi 2.5 tdi pisze:kanal 51 w klimatroniku jest do pomiaru plynu chlodzenia jaki plynie do nagrzewnicy w momencie jak uklad nagrzewania auta jest czesciowo wylaczony lub wylaczony calkowicie (temp nie ustawiona na max) pomiar jest bledny ( nie pokazuje rzeczywistej temp.silnika-jak ktos nie wierzy prosze sprawdzic )
P.S. sprawdzalem ostatnio i temp. miredzy kompem a wynikiem na climatroniku roznila sie o 3 stopnie... takze jakis odnosnik jest. a przynajmniej mozna wyczaic czy sie czasem nie przegrzewa silnika!
- hercules69
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 08:21
- Lokalizacja: Gostynin
Odświeże temat, mam podobny problem ze wskazaniem temperatury na zegarze prawie cały czas pokazuje około 60C, dodam że na climatroniku kanał 51 pokazuje około 86-88C na vagu około 90C. Nie moge ustalić który czujnik odpowiedzialny jest za wskazanie temp. w liczniku, odpiołem ten przy głowicy górny na 2piny, dolny na 3piny i ten co idzie na wężu do nagrzewnicy przy grodziówce a wskaźnik nadal 55C(wiadomo schłodził się troche) dodam że jak nieraz go coś kopnioe to pokazuje dobrze.
PS Vag nie pokazuje żadnych błędów.
PS Vag nie pokazuje żadnych błędów.
- hercules69
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 08:21
- Lokalizacja: Gostynin
- hercules69
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 08:21
- Lokalizacja: Gostynin
Andi dzisiaj to sprawdze, wczoraj rozkręciłem licznik i podłączyłem inny wskaźnik temp. ale sytuacja jest tak sama też wychyla się tylko troche. Wygląda to tak jak by nie dochodziła masa do tego czujnika i nie miał siły się unieść.
[ Dodano: 2010-09-01, 22:07 ]
Więc sprawa wygląda tak po podłączeniu masy do kostki na 3piny za pierwszym razem wskaźnik szedł do góry ale później opadł i tak na przemian. Kurde czyli wniosek z tego że jest przerwa w instalacji, przynajmniej tak mi się wydaje.
[ Dodano: 2010-09-21, 20:51 ]
Kurde czy nikt nie miał podobnego problemu? Dodam że po podłączeniu vaga wyświetla mi się błąd 1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
[ Dodano: 2010-09-01, 22:07 ]
Więc sprawa wygląda tak po podłączeniu masy do kostki na 3piny za pierwszym razem wskaźnik szedł do góry ale później opadł i tak na przemian. Kurde czyli wniosek z tego że jest przerwa w instalacji, przynajmniej tak mi się wydaje.
[ Dodano: 2010-09-21, 20:51 ]
Kurde czy nikt nie miał podobnego problemu? Dodam że po podłączeniu vaga wyświetla mi się błąd 1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
To jak już rozkminiacie o temperaturze silnika to ja Wam dam taką zagwozdkę :?:
Powiedzcie mi co jest wpiz...du nie tak z tym moim autkiem a dokładnie chodzi mi o to że nie może złapać temperatury !!!!!! drugą zimę już z tym walczę i nic
Wymieniłem już 3 termostaty i nic. W końcu się wku...wiłem i założyłem ściski stolarskie na węże gumowe góra i dół, pomyślałem że jak odetnę go od zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy to temperatura moment wzrośnie :?: no i pupa. Auto dosłownie 2 godziny na biegu jałowym chodziło a temp. na climatroniku na kanale 51 80-82st.C na zegarach ok 10st.C mniej. W czasie jazdy temp. wzrosła aż do max. 75st.C i to pod obciążeniem pod górki.
Dodam że to wszystko na małym obiegu czyli silnik-nagrzewnica :-? :-? :-?
Powiedzcie mi co jest wpiz...du nie tak z tym moim autkiem a dokładnie chodzi mi o to że nie może złapać temperatury !!!!!! drugą zimę już z tym walczę i nic
Wymieniłem już 3 termostaty i nic. W końcu się wku...wiłem i założyłem ściski stolarskie na węże gumowe góra i dół, pomyślałem że jak odetnę go od zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy to temperatura moment wzrośnie :?: no i pupa. Auto dosłownie 2 godziny na biegu jałowym chodziło a temp. na climatroniku na kanale 51 80-82st.C na zegarach ok 10st.C mniej. W czasie jazdy temp. wzrosła aż do max. 75st.C i to pod obciążeniem pod górki.
Dodam że to wszystko na małym obiegu czyli silnik-nagrzewnica :-? :-? :-?
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
CROKODYL, normalne, też myślałem że to problem, ale te silniki tak mają(wkładałem nawet termostat z wyższą temp otwarcia :!: ), na dodatek nie ma tutaj dogrzewacza płynu+spora sprawność+duża powierzchnia oddawania ciepła samego silnika a w zimie nagrzewnica... wczoraj przy -3* na autostradzie emerycko 110kmh i temperatura spadła do okolic 80*C z tym że ogrzewanie dość mocno dawało Ja zamontowałem dogrzewacz od bmw i jest spora róznica w szybkości nagrzewania Trzeba też wziąć poprawke na błędy wskazania - czujnik albo wskaźnik :roll:
Hincó mi się wydaje że to nie za bardzo normalne. U mnie jak się motor rozgrzeje - a trwa to dość długo przy obecnej pogodzie - wskazówka dochodzi do 90 st i tak zostaje. Nieważne czy jadę potem w korku czy na trasie 150 km/h. I bez żadnego podgrzewacza. Miałem jeszcze niedawno problem ze wskazaniem temperatury - wskazówka wariowała, raz 90, raz 70 potem spadało do 50 stopni i z powrotem w górę. Wymieniłem wskazany wyżej trzypinowy czujnik Behr i wariacje wskazówki się skończyły. Wszystko gra. Raz tylko tej zimy przy -15 stopniach wskazówka na chwilę opadła do jakichś 80 stopni, ale zaraz potem wróciła do normy.Hincó pisze:CROKODYL, normalne, też myślałem że to problem, ale te silniki tak mają(wkładałem nawet termostat z wyższą temp otwarcia :!: ), na dodatek nie ma tutaj dogrzewacza płynu+spora sprawność+duża powierzchnia oddawania ciepła samego silnika a w zimie nagrzewnica... wczoraj przy -3* na autostradzie emerycko 110kmh i temperatura spadła do okolic 80*C z tym że ogrzewanie dość mocno dawało Ja zamontowałem dogrzewacz od bmw i jest spora róznica w szybkości nagrzewania Trzeba też wziąć poprawke na błędy wskazania - czujnik albo wskaźnik :roll:
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
bryku104, być może to wina wskaźnika, ale wątpię, czuć to po ogrzewaniu i innych specyficznych obserwacjach Jak nie używam ogrzewania(sprawdzałem co jest grane) to wskazówka dochodziła do okolic 90*, po włączeniu ogrzewania (1-2 bieg wentylatora i max cieplo-nie klimatronik) i czyściutkim układzie wraz z nowymi chłodznicami nagrzewnicami itp temperatura przy spokojnej trasie czyli okoli 100 na autostradzie temperatura spadała w okolice 75-80. Myślałem że termostat-nic to nie zmienia. Niestetty te silniki tak potwornie powoli się grzeją że wrzuciłem podgrzewacz przepływowy z 2,0 i 3,0D z bmw i jak jeżdżę do pracy 6-7km to w końcu uświadcze troche ciepłego powietrza przed wysiadaniem w duże mrozy
Mój silnik przy około -10* przy przejeździe 7km do pracy przez miasto bez większych zatrzymań nie osiągnie 50*. Węze,chłodnica zimne itd... z dogrzewaczem spokojnie łapie 50* plus ogrzewa środek :mrgreen:
Uprzedzając kwestię termostatu- robiłem testy z zaciśniętymi wężami od chłodnicy-zero róznicy, no chyba że nie włącze ogrzewania...
Mój silnik przy około -10* przy przejeździe 7km do pracy przez miasto bez większych zatrzymań nie osiągnie 50*. Węze,chłodnica zimne itd... z dogrzewaczem spokojnie łapie 50* plus ogrzewa środek :mrgreen:
Uprzedzając kwestię termostatu- robiłem testy z zaciśniętymi wężami od chłodnicy-zero róznicy, no chyba że nie włącze ogrzewania...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga