Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] ÂŁącznik stabilizatora wymiana

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

[A6 C6] ÂŁącznik stabilizatora wymiana

Post autor: Zygi » 21 wrz 2009, 23:28

witam, bylem na przeglądzie i niestety go nie przeszedłem z winy łącznika stabilizatora a dokładnie za popękane gumy w łącznikach. Zakupiłem łączniki firmy Lemforder na obie strony. Moje pytanie brzmi: na co powinienem zwrócić uwagę przy wymianie łączników, czy sama wymiana wymaga kanału, czy jestem w stanie sam to wymienić?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Qris

Post autor: Qris » 22 wrz 2009, 00:03

Podnosisz auto stawiasz na kobyłkach odkręcasz koło odkręcasz łączniki i skręcasz.

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 22 wrz 2009, 00:14

cos mi tu jeden koleś w pracy mówił ze powinienem odpowiednio przykręcić śruby tzn. aby nie przekręcić lub słabo dokręcić bo później trzeba jechać na zbieżność hmmm!?? wiecie cos o tym?

piter

Post autor: piter » 22 wrz 2009, 08:45

Zygi pisze:cos mi tu jeden koleś w pracy mówił ze powinienem odpowiednio przykręcić śruby tzn. aby nie przekręcić lub słabo dokręcić bo później trzeba jechać na zbieżność hmmm!?? wiecie cos o tym?
Kolego jeśli uda ci się przekręcić tę śrubę to gratulacje, siły masz niczym Pudzian <ok> . Normalnie, odkręcasz, wywalasz stare śruby (może to nie być proste, czasem przydaje sie palnik żeby podgrzać trochę gniazdo i dopiero wybić). Zakładasz nowe części wkręcając śruby od tej samej strony co ściągałeś i dokręcasz ile fabryka. Te małe podkówki trzymają w kupie w sumie najważniejszą rzecz układu zawieszenia, czyli stabilizator, jakby nie on to nasze autka na pierwszych zakrętach pojechałyby w sobie tylko znaym kierunku. :lol: Dletego muszą być dociągnięte na maxa. O zbieżności nic nie słyszałem i raczej nie powinieneś się tym przejmować. Pozdro.

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 22 wrz 2009, 10:06

Zygi , zwróć uwagę na strzałki na łącznikach kture wskazuja kierunek monteżu ,górna śruba / ta w wachaczu / nakrtka samokątrująca dociągnąć mocno ale bez przesady , ale śruba wkręcana w stabilizator powinna być wkręcona na klej do śrub , a nie ile bozia siły dała. Każda śruba ma podany moment dokręcenia w Nm wartości można znależć instrukcji serwisowej w etce teżpowinne być .

Awatar użytkownika
nokio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 wrz 2008, 20:34
Lokalizacja: KĂśnigshĂźtte

Post autor: nokio » 22 wrz 2009, 12:23

No i nie musisz kół ściągać. Najwygodniej to zrobić na podnośniku nożycowym. Cała akcja około 10 min.
Moja czarnulka

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 23 wrz 2009, 22:19

witam, trochę mi to zajęło tzn okolo 1h razem ze ściągnięciem kół i założeniem, cale szczęście ze podłożyłem koła pod auto bo spadło mi z jednego podnośnika!! nic sie nie stało z autem. śruby juz dokręciłem na maxa bez kleju (za późno przeczytałem powyższe posty) będę obserwował czy cos sie z nimi dzieje. Myślę ze łatwiej by to poszło bez ściągania kół bo czasami trzeba było podciągać lub opuszczać wahacz. Przegląd przeszedłem co najważniejsze gdyz jutro czeka mnie dluga droga, a nie chcialem sie poruszac bez przeglądu.

Dziękuje Wszystkim za pomoc i rozwiązanie problemu

Pozdrawiam

beyca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: beyca » 23 wrz 2009, 23:19

witam
Zygi gdzie dostales lemfordera i w jakiej cenie bo u nas tylko MOOG (nie wiem czy solidny)
lub ASO

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 23 wrz 2009, 23:35

beyca pisze:witam
Zygi gdzie dostales lemfordera i w jakiej cenie bo u nas tylko MOOG (nie wiem czy solidny)
lub ASO
na stronie www.eurocarparts.com tam wpisujesz dokladnie model itd i wyskakują Ci wszystkie części do Twojego modelu. ÂŁączniki nazywają sie Anti Roll Bar lub Stabiliser Link

dokładnie był ten sam numer audi jak miałem na starych łącznikach

zresztą masz tu gotowego linka http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Audi_ ... Components

jak coś potrzebujesz to daj znać, podjadę Ci kupić.

tobada
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 paź 2009, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk/Egersund.no

Post autor: tobada » 18 cze 2011, 19:18

panowie wymiana łączników to nie problem.Problemem jest prawidłowe dokręcenie śrub zawieszenia. Wszyscy zapomnieli (mechanicy również zapominają a raczej im się nie chce) że wszystkie elementy zawieszenia powinny być skręcane na obciążonych kołach tzn. jak auto stoi 4 kołami na ziemi. W takim położeniu nie wystąpią niszczące naprężenia na tulejach metalowo-gumowych i zawieszenie wytrzyma o wiele dłużej. Najlepszym rozwiązaniem na dokręcenie śrub w zawieszeniu jest ''kanał'' . Dodatkowo producent zaleca obciążyć auto tzn. dwie osoby ok 75-80 kilo siedzą na przednich fotelach. i w takich warunkach powinno być skręcone zawieszenie.
GT

mismlx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2010, 00:42
Lokalizacja: crewe

Post autor: mismlx1 » 10 kwie 2012, 10:31

mam dwa pytania

jak podejsc do tej gornej sruby czy wystarczy skrecic kola? druga sprawa ktos pisal wczesnie ze jak odkrece to stare sruby trzeba wyrzuic ,czy moglibisie mi powiedziec jakie sruby kupic, i gdzie, jestem w angli moze ktos nazwe sklepu podpowie,(nie wydaje mi sie zeby sruby byly w zestawie.

dziekuje pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-04-11, 21:28 ]
ok dostalem mail ze sruby sa w zestawie ale w paczce nie dostalem srub ,druga sprawa na stronie twierdza ze pasuje to na lewa i praw strone ale strzalka jest tylko z jedne strony ,teraz to juz calkiem zgupialem

ma ktos jakies zdanie na ten temat

[ Dodano: 2012-04-17, 14:49 ]
ktos tu pisal wczesniej ze sruby nie da rady przekrecic ,no to sie pomylil wlasnie urwalem dolna srube na szczescie cudem wykrecilem z gniazda.

prosze pomozcie-nie mam mozliwosci skorzystania z kanalu wiec musze zrobic to na podnosniku .

cholera nie wiem na ile moge dociagnac to dolna srube moze ktos wie ile wynosi moment na kluczy nanometrycznych. albo nie dociagne na maxa tylko posmaruje jakism klejem do srub.

jakies sugestie panowie.....

Korektor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 maja 2012, 08:43
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Korektor » 13 lip 2012, 12:11

koledzy,
chcę kupić łączniki Lemforder - czy macie sprawdzonego dostawcę bo na allegro są spore różnice w cenie.
I pytanie - rozumiem,że wystarczy kupić tzw. komplet czyli 2szt?
Czy powinny być nowe śruby w komplecie?

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 13 lip 2012, 12:54

Korektor, Kolego kup w ASO łączniki są nie drogie 200.56 zł sztuka + śruba po 5.52 zł to tego.
numer katalogowy do ciebie łącznika lewy i prawy 4E0411317E oraz numer katalogowy śruby N10516702
Pozdrawiam.

Korektor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 maja 2012, 08:43
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Korektor » 13 lip 2012, 13:31

igo_89 pisze:Korektor, Kolego kup w ASO łączniki są nie drogie 200.56 zł sztuka + śruba po 5.52 zł to tego.
numer katalogowy do ciebie łącznika lewy i prawy 4E0411317E oraz numer katalogowy śruby N10516702
Pozdrawiam.
Dzięki za info - ale za org. 423,3zł a za polecane Lemforder ok 150zł to jednak spora różnica.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 13 lip 2012, 15:05

Korektor, Tzn ta są ceny dla kogoś kto kupi w ASO ja kupuję tylko w ASO ale za wiele mniej. Dla przykładu świeca żarowa w ASO sztuka 102 zł ja kupuje ja również w ASO ale za 50 zł :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga