Witam,
Od ponad roku walcze już z klapkami nawiewu,ktróre notorycznie się psują (silniczki). Czy znacie jakiś serwis w Warszawie lub na śląsku,który mógłby mi to raz a dobrze naprawić? robi się zimno,a mnie znowu tylko do kabiny wieje...a w nogi zimno, nie mówiąc o parującej szybie...
Pozdrawiam
[A6 C4] klapki nawiewa
- kubistyczny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 C4] klapki nawiewa
kubistyczny
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sie 2009, 12:22
- Lokalizacja: Karlino
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sie 2009, 12:22
- Lokalizacja: Karlino
Pewnie że mogę, nigdy nie traktuję wiedzy ściśle zarobkowo
Na początek sprawdź VAGiem kodowanie klimatronika. Generalnie w software coding powinieneś zobaczyć 00050, 00053 itp wartości.
Później sprawdź kody błędów (może być z poziomu klimatronika (przycisk obieg wewnętrzny + strzałka górnego nawiewu, wybierasz plusem/minusem grupę 01C i wciskasz przycisk obiegu wewnętrznego kolejny raz, sprawdź i napisz wszystkie błądy).
Sterownik klimatronika steruje klapkami bez pośrednictwa żadnych przekaźników (zresztą jak miało by takie sterowanie wyglądać? przecież przekaźnik jest tylko dwustanowy). W sterowniku siedzą sobie drivery silniczków, które pomimo tego że są zabezpieczone prądowo i termicznie lubią notorycznie padać (szczególnie jak któryś silniczek jest zatarty/zwarty/niesprawny). Do sprawdzenia masz - driverki silniczków w panelu - w razie uszkodzenia poznasz napewno - bardzo fajnie "wybuchają" lub się efektywnie "gotują", smoląc płytkę w okolicach.
Poza tym złączki przewodów do modułu klap - dwie złączki pod panelem klimatronika - czerwona i czarna, z reguły czerwona lubi się "zaśniedzić".
Wreszcie silniczki klap. W zasadzie interesują Cię trzy silniczki - dwa niedaleko złączek, o których pisałem wyżej (jest tam bardzo ciężki dostęp, wymagający (najlepiej) demontażu deski, oraz klapa sterująca temperaturą (na podszybiu pod maską, duża czarna prostokątna klapka (zdaje się na 3 śruby) pod którą jest kolejny silniczek. Silniczek ten należy bardzo ostrożnie wyjmować celem czyszczenia, ponieważ nie można naruszyć jego bazowego położenia jak również położenia klapki regulacji powietrza, którą steruje (żółtej). rozsynchronizowanie tego nawet o ząbek powoduje problemy z nastawami temperatury na "man", kiedy manualnie ustawiasz siłę nawiewu. Adaptacja VAGiem nic na to nie pomaga.
Poza tym "zębnik" którym steruje silczniek tej klapy jest BARDZO kruchy. w przypadku wykruszenia jest spory problem.
powodzenia
Na początek sprawdź VAGiem kodowanie klimatronika. Generalnie w software coding powinieneś zobaczyć 00050, 00053 itp wartości.
Później sprawdź kody błędów (może być z poziomu klimatronika (przycisk obieg wewnętrzny + strzałka górnego nawiewu, wybierasz plusem/minusem grupę 01C i wciskasz przycisk obiegu wewnętrznego kolejny raz, sprawdź i napisz wszystkie błądy).
Sterownik klimatronika steruje klapkami bez pośrednictwa żadnych przekaźników (zresztą jak miało by takie sterowanie wyglądać? przecież przekaźnik jest tylko dwustanowy). W sterowniku siedzą sobie drivery silniczków, które pomimo tego że są zabezpieczone prądowo i termicznie lubią notorycznie padać (szczególnie jak któryś silniczek jest zatarty/zwarty/niesprawny). Do sprawdzenia masz - driverki silniczków w panelu - w razie uszkodzenia poznasz napewno - bardzo fajnie "wybuchają" lub się efektywnie "gotują", smoląc płytkę w okolicach.
Poza tym złączki przewodów do modułu klap - dwie złączki pod panelem klimatronika - czerwona i czarna, z reguły czerwona lubi się "zaśniedzić".
Wreszcie silniczki klap. W zasadzie interesują Cię trzy silniczki - dwa niedaleko złączek, o których pisałem wyżej (jest tam bardzo ciężki dostęp, wymagający (najlepiej) demontażu deski, oraz klapa sterująca temperaturą (na podszybiu pod maską, duża czarna prostokątna klapka (zdaje się na 3 śruby) pod którą jest kolejny silniczek. Silniczek ten należy bardzo ostrożnie wyjmować celem czyszczenia, ponieważ nie można naruszyć jego bazowego położenia jak również położenia klapki regulacji powietrza, którą steruje (żółtej). rozsynchronizowanie tego nawet o ząbek powoduje problemy z nastawami temperatury na "man", kiedy manualnie ustawiasz siłę nawiewu. Adaptacja VAGiem nic na to nie pomaga.
Poza tym "zębnik" którym steruje silczniek tej klapy jest BARDZO kruchy. w przypadku wykruszenia jest spory problem.
powodzenia
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sie 2009, 12:22
- Lokalizacja: Karlino
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 maja 2010, 21:58
- Lokalizacja: lublin
WItam. Odświeżę temat. Na klimatroniku pokazują mi się błędy 11.5 i 13.7. Nie działa regulacja nawiewu na nogi, środek, szybę. I mam pytanie, który silniczek za to jest odpowiedzialny? Znalazłem kilka rodzajów tych silniczków. Jakieś z niebieskimi, czerwonymi, żółtymi wtyczkami oraz całe czarne. W numerach 4A0 820 511 różnią się literami A,B, D i w numerze 0 132 801 019 końcówka zmienia się z 019 na 018 i 022. Pomoże ktoś?
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
ogolnie mialem problem z zimnym\cieplym wyciagnalem ten silniczek rozebralem i wyczyscilem okazalo sie ze ten silniczek wyglada jak w tych co sie kupuje dziecia do zabawy tyle ze ma male szczoteczki ktore zasyfiaja tulejke i nie moze przez to sie obrucic i stal w miejscu troche spirytusu anielskiej cierpliwosci i zrobione tylko ze jezeli ktos jak ja ma misowe dlonie to sie troche na wku.... przy tym wiem sam po sobie a druga sprawa chcialem jeszcze wyczyscic te od sterowania nawiewem gora\srodek\dol i jak sie za to zabrac ? aha jeszcze jedna rzecz odnosnie klimatronika ja w swojej audicy mam od a4 i znajomy mi wgral nastawy fabryczne od a6 i smiga przed wgraniem nie zamykal i nie otwieral do konca klap tak wiec wszystko idzie zrobic
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga