Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.

Post autor: paw1972 » 07 wrz 2009, 01:28

Witam.
Mam prośbę do posiadaczy Audi A6 C5 z multitronikiem. Chcę ustalić występujące wersje oprogramowania oraz samych skrzyń. Pomoże mi w tym podanie oznaczenia skrzyni oraz nr VAG skrzyni. Potrzebny będzie również dokładny rocznik auta (miesiąc a najlepiej dokładna data produkcji będzie również pomocna) oraz typ i model silnika oraz czy skrzynia jest z funkcją S czy bez S.
Dla przykładu moja skrzynia to FSC a aktualna wersja VAG-a dla skrzyni to 4B1 910 155J - A6 C5 2.5 TDI AYM z 26.02.2002 roku. Pierwsza wersja VAG-a była 4B1 910 155D - skrzynia posadała wtedy 6 lamelek.
Każdy posiadacz multitronika powinien mieć VAG nr 4B1 910 155 ... oraz oznaczenie literowe - i tutaj są różnice z wersjach. Wersji oprogramowania dla multitroników z 2001-2004 powinno być 5 oraz różne oznaczenia kodowe skrzyń.
Skrzynie były montowane w 2000 roku do silnika benzynowego 2.8 V6 oraz od 2001 do benzynowych 1.8, 2.0, 2.4, 3.0 i dieselków 1.9 TDI i 2.5 TDI i występowały do 2003 bez funkcji S, oraz od 2003 z funkcją S.
Wersje VAG-a mogę się różnić nie tylko ze względu na kolejne modele, ale rónież mogą być inne w skrzyniach po naprawach - prosiłbym o podanie informacji czy skrzynia posiada 6 czy 7 tarczek/lamelek.
Kolegów, którzy posiadają multitroniki w A4 również proszę o takie same dane.
Informacje te pozwolą ustalić mniej więcej kolejne etapy "modernizacji" skrzyń oraz krytycznych poprawek w oprogramowaniu, które miały miejsce w przedziale 2001-2004.
Materiał ten będzie bardzo pomocny w identyfikacji multitroników oraz użyty w temacie o tych skrzyniach - jeżeli taki w końcu powstanie na przykładzie zbioru wiedzy o Tiptroniku
pozdrawiam
Paweł
ps. Aby zdobyć informacje od jak największej liczby użytkowników, temat taki założony jest na forum AKP.
2.5 TDI AYM 2002

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 07 wrz 2009, 18:44

Witaj jak moje autko wróci z serwisu to obiecuje ze opisze wszystko tak jak napisałeś co potrzebujesz do twojego poematu myślę ze się przyda w dalszym czasie użytkowania pojazdu pozdrawiam ;-)

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 07 wrz 2009, 22:03

No dobra, oto moja:
A6 C5 Avant 1.9 TDI AVF z 30.05.2003
4B1910155 V30 01J RdW 3400 (<-- co z tego jest istotne? albo skąd wziąć więcej info?)

Wersja PRND, bez S.

Obrazek

PPPIIIIIIIIIIEEEEEEEEERRRRRRRRRRWWWWWWWWWWSSSSSSZZZZZZYYYYY, hehe <ok>

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 09 wrz 2009, 22:07

Witam.
Pinio czekam na wieści z niecierpliwością ;-)
MrBorrows dzięki za info. Ważna informacja to przy wersji VAG dla skrzyni czyli 4B1 910 155 .... - tutaj musi być oznaczenie kodowe-literowe, np. J, N itd. Po tym odczytamy wersję programu. Odczytasz to na pewno nawet najprostszym VAG-iem 311.2.

Panowie w związku, że chyba nie będzie więcej chętnych osób do poświęcenia ;-) to proszę tylko o takie proste dane jak:
Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2002
Oznaczenie skrzyni, np. GHQ
Wersja VAG, np. 4B1 9.. ...
Przebieg, naprawy, modyfikacje itp - mile widziane, ale nie konieczne.
Dziękuję za poświęcony czas.
Dzieki koledze Bart-S z AKP, który poświęcił niestrudzenie dużo czasu mam bogaty materiał na forum AKP, bardzo przydatny do skonstruowania tematu poświęconego tylko i wyłącznie multitronikowi. Jeżeli w końcu ujrzy światło dzienne będzie bardzo przydatny i pomocny wielu z nas.
pozdr.
Paweł
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 13 wrz 2009, 02:19

Dziekuję :-) .
Wszystko się przyda ;-) Im więcej takich informacji tym bardziej wiarygodny materiał o multitroniku może powstać. Bo suche dane z ETKI i ELSY to jedno, ale z tamtąd nie dowiesz się przy jakim przebiegu nastąpi(ła) awaria, naprawa, dołożenie lamelki, wymiana na inny soft (można sprawdzić wtedy od jakiego multitronika dostał soft). Każde info bezcenne. THX :-D
pozdr.
Paweł
2.5 TDI AYM 2002

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 19 wrz 2009, 10:56

Siema paw moja niunia już po serwisie i wiec tak wymiana sterownika skrzyni odbyła się pomyślnie autko teraz hasa jak wściekle bez poślizgów i szarpania koszt to 1300 euro do tego jeszcze olej ale kiedy wyjechałem z serwisu pojawił mi się błąd 18151 sporadycznie wykasowałem go i teraz już nie wychodzi a co do opisu skrzyni to mam to

numer ident..4B1910155d V3001J 2,5TDI RDW 2310
KOD PROGRAMOWE 1
WSC Warsztatu 4940
Jak pomogłem to ok ale myślę ze tak
ale nie wiem co to za błąd coś tam chyba ze sprzęgłem powiązane moze ty coś bardziej poradzisz bo już się nie pokazuje jak co to pisz Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 19 wrz 2009, 23:40

pinio pisze:Siema paw moja niunia już po serwisie i wiec tak wymiana sterownika skrzyni odbyła się pomyślnie autko teraz hasa jak wściekle bez poślizgów i szarpania koszt to 1300 euro do tego jeszcze olej ale kiedy wyjechałem z serwisu pojawił mi się błąd 18151 sporadycznie wykasowałem go i teraz już nie wychodzi a co do opisu skrzyni to mam to

numer ident..4B1910155d V3001J 2,5TDI RDW 2310
KOD PROGRAMOWE 1
WSC Warsztatu 4940
Jak pomogłem to ok ale myślę ze tak
ale nie wiem co to za błąd coś tam chyba ze sprzęgłem powiązane moze ty coś bardziej poradzisz bo już się nie pokazuje jak co to pisz Pozdrawiam <ok>
Dziękuję pinio.
Ciesze się, że już po wszystkim. Czy tego błędu (18151 / P1743) nie miałeś wcześniej i czy pojawił się po naprawie ? Widzisz ten błąd - kontrola poślizgu sprzęgła - jest o tyle ciekawy (poważny), że pokazuje kilka istotnych możliwości takich jak: Zamontowana niewłaściwa skrzynia biegów; Właściwości płynu ATF są nieprawidłowe - chodzi o zużycie, czyli jest stary; Uszkodzone sprzęgło. Pewne błędy mogą pojawiać się w serwisie podczas naprawy i nie zostały wykasowane. Spokojnie za jakiś czas podłącz się i sprawdź jak to wygląda. Najważniejsze, że skrzynia chodzi i tak mam być ;-)
pozdr.
paweł
2.5 TDI AYM 2002

Byczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Byczek » 18 paź 2009, 17:42

Czesc Paw1972,

Na poczatek wielki szacun za wszystkie Twoje posty dotyczace multitronic'a <piwo>

Ostatnio bedac u mechanika podpialem kompa i oto moje dane:

Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2004
Wersja VAG, np. 4B1 910155 B
01J927156HT V3001J 1.9 RdW

Skrzynia pracuje bez zarzutu (i oby tak dalej :mrgreen: ). Co prawda, ostatnio jak podlaczalem kompa wyskoczyl blad sterownika 2 - obroty silnika (blad sporadyczny). Lepiej dmuchac na zimne, wiec juz kontaktowalem sie z sSerwisem i na poczatku listopada smigam do Czernicy naprawic sterownik elektryczny + przy okazji wymiana oleju, bo juz termin sie zbliza...

Mam nadzieje, ze pomoglem w kompletowaniu danych o multitronic'u.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 18 paź 2009, 18:47

Byczek pisze:Czesc Paw1972,

Na poczatek wielki szacun za wszystkie Twoje posty dotyczace multitronic'a <piwo>

Ostatnio bedac u mechanika podpialem kompa i oto moje dane:

Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2004
Wersja VAG, np. 4B1 910155 B
01J927156HT V3001J 1.9 RdW

Skrzynia pracuje bez zarzutu (i oby tak dalej :mrgreen: ). Co prawda, ostatnio jak podlaczalem kompa wyskoczyl blad sterownika 2 - obroty silnika (blad sporadyczny). Lepiej dmuchac na zimne, wiec juz kontaktowalem sie z sSerwisem i na poczatku listopada smigam do Czernicy naprawic sterownik elektryczny + przy okazji wymiana oleju, bo juz termin sie zbliza...

Mam nadzieje, ze pomoglem w kompletowaniu danych o multitronic'u.

Pozdrawiam
Swietna robota, dzięki <piwo>
Zaktualizuję dane i powoli przygotowuję tutoriał o multi ;-)
pozdr.
ps. Dobrze, że wybrałeś Sserwis :-)
2.5 TDI AYM 2002

pip33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2008, 09:48
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pip33 » 27 paź 2009, 10:42

Witam :)

Dodam troszkę danych ;)

Model: A6 Avant TDI 2.5
Data produkcji: 2003-04-30
Kod skrz.b.: GHD
VAG : 4B1 910 155 E


Przebieg autka to 240 tyś.
Przy 130 tyś była naprawa ale z czym mam to zjeść to nie wiem :( Czy mam 6 czy 7 lameli też nie wiem :(

Opis serwisu:

Reklamacja klienta: SCHAKELT SLECHT
Kodowanie klienta: 0201040307 Drive train > Function > Automatic gear shift area > Gear shift - transitions >Hard shifts in the -D- plane - while driving
Warunki brzegowe:
Opinia warsztatu: WAGEN SCHAKELT SLECHT
Kodowanie warsztatu: 032198 Transmission > Automatic transmission area complete > Cannot be encoded in DISS> >
Część oryginalna usuwająca uszkodzenie: 01J398241
Ostatnio zmieniony 03 lis 2009, 11:33 przez pip33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 paź 2009, 17:06

pip33 pisze:Czy mam 6 czy 7 lameli też nie wiem
przełącz w tryb manualny to na wyświetlaczu Ci wyświetli ile masz

pip33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2008, 09:48
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pip33 » 27 paź 2009, 21:37

Nie wiedziałem ,ze lamele to biegi inaczej :oops:

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 paź 2009, 22:31

pip33 pisze:Nie wiedziałem ,ze lamele to biegi inaczej :oops:
jak wiadomo, audi przyznało się do błędu w tej skrzyni i za free właśnie robili ten zabieg (pewnie za robociznę kasowali) dodawali lamelę i aktualizowali oprogramowanie sterownika skrzyni

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 paź 2009, 02:52

pip33 pisze:Witam :)

Część oryginalna usuwająca uszkodzenie: 01J398241
Wymienili komplet tarczek - fachowo nazywa się to "Komplet Tarczek Ciernych". Nie znam niemieckiego a więc nie wiem co tam naszprechali ;-) ale niektóre słowa zalatują angielszczyzną. Wg mnie serwis założył tyle tarczek ile było pierwotnie. Można odczytać to po wersji załadowanego softu po naprawie skrzyni. Szczerze mówiąc nigdy nie spotkałem się z większą akcją serwisową w sprawie tarczek (tzn. nigdy nikt nie potwierdził, że taka akcja miała miejsce globalnie - były "regionalnie" przeprowadzane i min. niektóre "włoskie" audi dostały tarczki w ramach akcji. Nic jednak takiego dużego Audi oficjalnie nie przeprowadziło - oczywiście bezpłatnie. Natomiast każde ASO przeprowadzi wymianę tarczek w ramach procedury serwisowej na kosz właściciela. Jakieś dwa lata temu ASO PL brało około 5 tys. zł tylko za dołożenie siódmej tarczki i oczywiście co się z tym wiąże - wymianą sterowników (komplet dla skrzynki i silnika).
Jeżeli twoja wersja softu dla skrzyni to: 01J 927 156 FK to masz 6 lamel, a jeśli 4B1 910 155 E to masz 7 lamel. Ilość lamel (tarczek) to nie ilość biegów - niestety ;-)
pozdr.
ps. MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to JBX a pełna wersja softu to 4B1 910 155 N to twoja skrzynia posiada 7 lamel.
Kuna twoja skrzynia FSC posiadała nr softu 01J 927 156 CN i była 6-cio lamelkowa, a po dołożeniu 7-mej lameli powinna mieś soft 4B1 910 155 D.
Pinio twoja skrzynka wg. wersji oprogramowania ma 7 tarczek.
Byczek twoja skrzynia też ma 7 tarczek.

A tak wyglądają te sławne tarczki - nr. 8 to lamelki i w tej wersji jest ich 6 szt. W wersji z 7 szt. jest po prostu ;-) o jeden komplet więcej.

Obrazek
A tak wyglądają od "góry" :
Obrazek
Sa bardzo cieńkie i niezwykle precyzyjnie ustawione. Popalone wyglądają podobnie trochę (kolorystycznie) do ostro przegrzewanych tarcz hamulcowych lub końcówek tłumików ścigaczy. Szkoda, że same dołożenie tarczki nie jest lekarstwem na kompletne uleczenie bolączek tej skrzyni, choć znacznie poprawia jej wytrzymałość ...
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 paź 2009, 09:08

paw1972 pisze:Nic jednak takiego dużego Audi oficjalnie nie przeprowadziło - oczywiście bezpłatnie.
hmmm słyszałem z TV o takie właśnie akcji w DE, w PL pewnie by tego za free nie zrobili
oraz że wystarczyła aktualizacja sterownika, w co bardziej wierzą, niż wymianę na nowy, skoro nowy ten co podałeś kosztuje 4000 tyś złotych, plus cała zabawa ze zmianą lameli, to razem taki zabieg kosztowałby spory kawał całego auta i kto by się w to bawił
paw1972 pisze:Ilość lamel (tarczek) to nie ilość biegów - niestety ;-)
a to wyczytałem na forum vw albo audi, nie pamiętam
ale jeżeli tak nie jest, to sry my mistake

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga