[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.
Witam.
Mam prośbę do posiadaczy Audi A6 C5 z multitronikiem. Chcę ustalić występujące wersje oprogramowania oraz samych skrzyń. Pomoże mi w tym podanie oznaczenia skrzyni oraz nr VAG skrzyni. Potrzebny będzie również dokładny rocznik auta (miesiąc a najlepiej dokładna data produkcji będzie również pomocna) oraz typ i model silnika oraz czy skrzynia jest z funkcją S czy bez S.
Dla przykładu moja skrzynia to FSC a aktualna wersja VAG-a dla skrzyni to 4B1 910 155J - A6 C5 2.5 TDI AYM z 26.02.2002 roku. Pierwsza wersja VAG-a była 4B1 910 155D - skrzynia posadała wtedy 6 lamelek.
Każdy posiadacz multitronika powinien mieć VAG nr 4B1 910 155 ... oraz oznaczenie literowe - i tutaj są różnice z wersjach. Wersji oprogramowania dla multitroników z 2001-2004 powinno być 5 oraz różne oznaczenia kodowe skrzyń.
Skrzynie były montowane w 2000 roku do silnika benzynowego 2.8 V6 oraz od 2001 do benzynowych 1.8, 2.0, 2.4, 3.0 i dieselków 1.9 TDI i 2.5 TDI i występowały do 2003 bez funkcji S, oraz od 2003 z funkcją S.
Wersje VAG-a mogę się różnić nie tylko ze względu na kolejne modele, ale rónież mogą być inne w skrzyniach po naprawach - prosiłbym o podanie informacji czy skrzynia posiada 6 czy 7 tarczek/lamelek.
Kolegów, którzy posiadają multitroniki w A4 również proszę o takie same dane.
Informacje te pozwolą ustalić mniej więcej kolejne etapy "modernizacji" skrzyń oraz krytycznych poprawek w oprogramowaniu, które miały miejsce w przedziale 2001-2004.
Materiał ten będzie bardzo pomocny w identyfikacji multitroników oraz użyty w temacie o tych skrzyniach - jeżeli taki w końcu powstanie na przykładzie zbioru wiedzy o Tiptroniku
pozdrawiam
Paweł
ps. Aby zdobyć informacje od jak największej liczby użytkowników, temat taki założony jest na forum AKP.
Mam prośbę do posiadaczy Audi A6 C5 z multitronikiem. Chcę ustalić występujące wersje oprogramowania oraz samych skrzyń. Pomoże mi w tym podanie oznaczenia skrzyni oraz nr VAG skrzyni. Potrzebny będzie również dokładny rocznik auta (miesiąc a najlepiej dokładna data produkcji będzie również pomocna) oraz typ i model silnika oraz czy skrzynia jest z funkcją S czy bez S.
Dla przykładu moja skrzynia to FSC a aktualna wersja VAG-a dla skrzyni to 4B1 910 155J - A6 C5 2.5 TDI AYM z 26.02.2002 roku. Pierwsza wersja VAG-a była 4B1 910 155D - skrzynia posadała wtedy 6 lamelek.
Każdy posiadacz multitronika powinien mieć VAG nr 4B1 910 155 ... oraz oznaczenie literowe - i tutaj są różnice z wersjach. Wersji oprogramowania dla multitroników z 2001-2004 powinno być 5 oraz różne oznaczenia kodowe skrzyń.
Skrzynie były montowane w 2000 roku do silnika benzynowego 2.8 V6 oraz od 2001 do benzynowych 1.8, 2.0, 2.4, 3.0 i dieselków 1.9 TDI i 2.5 TDI i występowały do 2003 bez funkcji S, oraz od 2003 z funkcją S.
Wersje VAG-a mogę się różnić nie tylko ze względu na kolejne modele, ale rónież mogą być inne w skrzyniach po naprawach - prosiłbym o podanie informacji czy skrzynia posiada 6 czy 7 tarczek/lamelek.
Kolegów, którzy posiadają multitroniki w A4 również proszę o takie same dane.
Informacje te pozwolą ustalić mniej więcej kolejne etapy "modernizacji" skrzyń oraz krytycznych poprawek w oprogramowaniu, które miały miejsce w przedziale 2001-2004.
Materiał ten będzie bardzo pomocny w identyfikacji multitroników oraz użyty w temacie o tych skrzyniach - jeżeli taki w końcu powstanie na przykładzie zbioru wiedzy o Tiptroniku
pozdrawiam
Paweł
ps. Aby zdobyć informacje od jak największej liczby użytkowników, temat taki założony jest na forum AKP.
2.5 TDI AYM 2002
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Witam.
Pinio czekam na wieści z niecierpliwością
MrBorrows dzięki za info. Ważna informacja to przy wersji VAG dla skrzyni czyli 4B1 910 155 .... - tutaj musi być oznaczenie kodowe-literowe, np. J, N itd. Po tym odczytamy wersję programu. Odczytasz to na pewno nawet najprostszym VAG-iem 311.2.
Panowie w związku, że chyba nie będzie więcej chętnych osób do poświęcenia to proszę tylko o takie proste dane jak:
Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2002
Oznaczenie skrzyni, np. GHQ
Wersja VAG, np. 4B1 9.. ...
Przebieg, naprawy, modyfikacje itp - mile widziane, ale nie konieczne.
Dziękuję za poświęcony czas.
Dzieki koledze Bart-S z AKP, który poświęcił niestrudzenie dużo czasu mam bogaty materiał na forum AKP, bardzo przydatny do skonstruowania tematu poświęconego tylko i wyłącznie multitronikowi. Jeżeli w końcu ujrzy światło dzienne będzie bardzo przydatny i pomocny wielu z nas.
pozdr.
Paweł
pozdr.
Pinio czekam na wieści z niecierpliwością
MrBorrows dzięki za info. Ważna informacja to przy wersji VAG dla skrzyni czyli 4B1 910 155 .... - tutaj musi być oznaczenie kodowe-literowe, np. J, N itd. Po tym odczytamy wersję programu. Odczytasz to na pewno nawet najprostszym VAG-iem 311.2.
Panowie w związku, że chyba nie będzie więcej chętnych osób do poświęcenia to proszę tylko o takie proste dane jak:
Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2002
Oznaczenie skrzyni, np. GHQ
Wersja VAG, np. 4B1 9.. ...
Przebieg, naprawy, modyfikacje itp - mile widziane, ale nie konieczne.
Dziękuję za poświęcony czas.
Dzieki koledze Bart-S z AKP, który poświęcił niestrudzenie dużo czasu mam bogaty materiał na forum AKP, bardzo przydatny do skonstruowania tematu poświęconego tylko i wyłącznie multitronikowi. Jeżeli w końcu ujrzy światło dzienne będzie bardzo przydatny i pomocny wielu z nas.
pozdr.
Paweł
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Dziekuję .
Wszystko się przyda Im więcej takich informacji tym bardziej wiarygodny materiał o multitroniku może powstać. Bo suche dane z ETKI i ELSY to jedno, ale z tamtąd nie dowiesz się przy jakim przebiegu nastąpi(ła) awaria, naprawa, dołożenie lamelki, wymiana na inny soft (można sprawdzić wtedy od jakiego multitronika dostał soft). Każde info bezcenne. THX :-D
pozdr.
Paweł
Wszystko się przyda Im więcej takich informacji tym bardziej wiarygodny materiał o multitroniku może powstać. Bo suche dane z ETKI i ELSY to jedno, ale z tamtąd nie dowiesz się przy jakim przebiegu nastąpi(ła) awaria, naprawa, dołożenie lamelki, wymiana na inny soft (można sprawdzić wtedy od jakiego multitronika dostał soft). Każde info bezcenne. THX :-D
pozdr.
Paweł
2.5 TDI AYM 2002
Siema paw moja niunia już po serwisie i wiec tak wymiana sterownika skrzyni odbyła się pomyślnie autko teraz hasa jak wściekle bez poślizgów i szarpania koszt to 1300 euro do tego jeszcze olej ale kiedy wyjechałem z serwisu pojawił mi się błąd 18151 sporadycznie wykasowałem go i teraz już nie wychodzi a co do opisu skrzyni to mam to
numer ident..4B1910155d V3001J 2,5TDI RDW 2310
KOD PROGRAMOWE 1
WSC Warsztatu 4940
Jak pomogłem to ok ale myślę ze tak
ale nie wiem co to za błąd coś tam chyba ze sprzęgłem powiązane moze ty coś bardziej poradzisz bo już się nie pokazuje jak co to pisz Pozdrawiam
numer ident..4B1910155d V3001J 2,5TDI RDW 2310
KOD PROGRAMOWE 1
WSC Warsztatu 4940
Jak pomogłem to ok ale myślę ze tak
ale nie wiem co to za błąd coś tam chyba ze sprzęgłem powiązane moze ty coś bardziej poradzisz bo już się nie pokazuje jak co to pisz Pozdrawiam
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Dziękuję pinio.pinio pisze:Siema paw moja niunia już po serwisie i wiec tak wymiana sterownika skrzyni odbyła się pomyślnie autko teraz hasa jak wściekle bez poślizgów i szarpania koszt to 1300 euro do tego jeszcze olej ale kiedy wyjechałem z serwisu pojawił mi się błąd 18151 sporadycznie wykasowałem go i teraz już nie wychodzi a co do opisu skrzyni to mam to
numer ident..4B1910155d V3001J 2,5TDI RDW 2310
KOD PROGRAMOWE 1
WSC Warsztatu 4940
Jak pomogłem to ok ale myślę ze tak
ale nie wiem co to za błąd coś tam chyba ze sprzęgłem powiązane moze ty coś bardziej poradzisz bo już się nie pokazuje jak co to pisz Pozdrawiam
Ciesze się, że już po wszystkim. Czy tego błędu (18151 / P1743) nie miałeś wcześniej i czy pojawił się po naprawie ? Widzisz ten błąd - kontrola poślizgu sprzęgła - jest o tyle ciekawy (poważny), że pokazuje kilka istotnych możliwości takich jak: Zamontowana niewłaściwa skrzynia biegów; Właściwości płynu ATF są nieprawidłowe - chodzi o zużycie, czyli jest stary; Uszkodzone sprzęgło. Pewne błędy mogą pojawiać się w serwisie podczas naprawy i nie zostały wykasowane. Spokojnie za jakiś czas podłącz się i sprawdź jak to wygląda. Najważniejsze, że skrzynia chodzi i tak mam być
pozdr.
paweł
2.5 TDI AYM 2002
Czesc Paw1972,
Na poczatek wielki szacun za wszystkie Twoje posty dotyczace multitronic'a
Ostatnio bedac u mechanika podpialem kompa i oto moje dane:
Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2004
Wersja VAG, np. 4B1 910155 B
01J927156HT V3001J 1.9 RdW
Skrzynia pracuje bez zarzutu (i oby tak dalej :mrgreen: ). Co prawda, ostatnio jak podlaczalem kompa wyskoczyl blad sterownika 2 - obroty silnika (blad sporadyczny). Lepiej dmuchac na zimne, wiec juz kontaktowalem sie z sSerwisem i na poczatku listopada smigam do Czernicy naprawic sterownik elektryczny + przy okazji wymiana oleju, bo juz termin sie zbliza...
Mam nadzieje, ze pomoglem w kompletowaniu danych o multitronic'u.
Pozdrawiam
Na poczatek wielki szacun za wszystkie Twoje posty dotyczace multitronic'a
Ostatnio bedac u mechanika podpialem kompa i oto moje dane:
Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2004
Wersja VAG, np. 4B1 910155 B
01J927156HT V3001J 1.9 RdW
Skrzynia pracuje bez zarzutu (i oby tak dalej :mrgreen: ). Co prawda, ostatnio jak podlaczalem kompa wyskoczyl blad sterownika 2 - obroty silnika (blad sporadyczny). Lepiej dmuchac na zimne, wiec juz kontaktowalem sie z sSerwisem i na poczatku listopada smigam do Czernicy naprawic sterownik elektryczny + przy okazji wymiana oleju, bo juz termin sie zbliza...
Mam nadzieje, ze pomoglem w kompletowaniu danych o multitronic'u.
Pozdrawiam
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Swietna robota, dziękiByczek pisze:Czesc Paw1972,
Na poczatek wielki szacun za wszystkie Twoje posty dotyczace multitronic'a
Ostatnio bedac u mechanika podpialem kompa i oto moje dane:
Model Audi, np. A6 C5 1.9 TDI AVF 2004
Wersja VAG, np. 4B1 910155 B
01J927156HT V3001J 1.9 RdW
Skrzynia pracuje bez zarzutu (i oby tak dalej :mrgreen: ). Co prawda, ostatnio jak podlaczalem kompa wyskoczyl blad sterownika 2 - obroty silnika (blad sporadyczny). Lepiej dmuchac na zimne, wiec juz kontaktowalem sie z sSerwisem i na poczatku listopada smigam do Czernicy naprawic sterownik elektryczny + przy okazji wymiana oleju, bo juz termin sie zbliza...
Mam nadzieje, ze pomoglem w kompletowaniu danych o multitronic'u.
Pozdrawiam
Zaktualizuję dane i powoli przygotowuję tutoriał o multi
pozdr.
ps. Dobrze, że wybrałeś Sserwis
2.5 TDI AYM 2002
Witam
Dodam troszkę danych
Model: A6 Avant TDI 2.5
Data produkcji: 2003-04-30
Kod skrz.b.: GHD
VAG : 4B1 910 155 E
Przebieg autka to 240 tyś.
Przy 130 tyś była naprawa ale z czym mam to zjeść to nie wiem Czy mam 6 czy 7 lameli też nie wiem
Opis serwisu:
Reklamacja klienta: SCHAKELT SLECHT
Kodowanie klienta: 0201040307 Drive train > Function > Automatic gear shift area > Gear shift - transitions >Hard shifts in the -D- plane - while driving
Warunki brzegowe:
Opinia warsztatu: WAGEN SCHAKELT SLECHT
Kodowanie warsztatu: 032198 Transmission > Automatic transmission area complete > Cannot be encoded in DISS> >
Część oryginalna usuwająca uszkodzenie: 01J398241
Dodam troszkę danych
Model: A6 Avant TDI 2.5
Data produkcji: 2003-04-30
Kod skrz.b.: GHD
VAG : 4B1 910 155 E
Przebieg autka to 240 tyś.
Przy 130 tyś była naprawa ale z czym mam to zjeść to nie wiem Czy mam 6 czy 7 lameli też nie wiem
Opis serwisu:
Reklamacja klienta: SCHAKELT SLECHT
Kodowanie klienta: 0201040307 Drive train > Function > Automatic gear shift area > Gear shift - transitions >Hard shifts in the -D- plane - while driving
Warunki brzegowe:
Opinia warsztatu: WAGEN SCHAKELT SLECHT
Kodowanie warsztatu: 032198 Transmission > Automatic transmission area complete > Cannot be encoded in DISS> >
Część oryginalna usuwająca uszkodzenie: 01J398241
Ostatnio zmieniony 03 lis 2009, 11:33 przez pip33, łącznie zmieniany 1 raz.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Wymienili komplet tarczek - fachowo nazywa się to "Komplet Tarczek Ciernych". Nie znam niemieckiego a więc nie wiem co tam naszprechali ale niektóre słowa zalatują angielszczyzną. Wg mnie serwis założył tyle tarczek ile było pierwotnie. Można odczytać to po wersji załadowanego softu po naprawie skrzyni. Szczerze mówiąc nigdy nie spotkałem się z większą akcją serwisową w sprawie tarczek (tzn. nigdy nikt nie potwierdził, że taka akcja miała miejsce globalnie - były "regionalnie" przeprowadzane i min. niektóre "włoskie" audi dostały tarczki w ramach akcji. Nic jednak takiego dużego Audi oficjalnie nie przeprowadziło - oczywiście bezpłatnie. Natomiast każde ASO przeprowadzi wymianę tarczek w ramach procedury serwisowej na kosz właściciela. Jakieś dwa lata temu ASO PL brało około 5 tys. zł tylko za dołożenie siódmej tarczki i oczywiście co się z tym wiąże - wymianą sterowników (komplet dla skrzynki i silnika).pip33 pisze:Witam
Część oryginalna usuwająca uszkodzenie: 01J398241
Jeżeli twoja wersja softu dla skrzyni to: 01J 927 156 FK to masz 6 lamel, a jeśli 4B1 910 155 E to masz 7 lamel. Ilość lamel (tarczek) to nie ilość biegów - niestety
pozdr.
ps. MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to JBX a pełna wersja softu to 4B1 910 155 N to twoja skrzynia posiada 7 lamel.
Kuna twoja skrzynia FSC posiadała nr softu 01J 927 156 CN i była 6-cio lamelkowa, a po dołożeniu 7-mej lameli powinna mieś soft 4B1 910 155 D.
Pinio twoja skrzynka wg. wersji oprogramowania ma 7 tarczek.
Byczek twoja skrzynia też ma 7 tarczek.
A tak wyglądają te sławne tarczki - nr. 8 to lamelki i w tej wersji jest ich 6 szt. W wersji z 7 szt. jest po prostu o jeden komplet więcej.
A tak wyglądają od "góry" :
Sa bardzo cieńkie i niezwykle precyzyjnie ustawione. Popalone wyglądają podobnie trochę (kolorystycznie) do ostro przegrzewanych tarcz hamulcowych lub końcówek tłumików ścigaczy. Szkoda, że same dołożenie tarczki nie jest lekarstwem na kompletne uleczenie bolączek tej skrzyni, choć znacznie poprawia jej wytrzymałość ...
2.5 TDI AYM 2002
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
hmmm słyszałem z TV o takie właśnie akcji w DE, w PL pewnie by tego za free nie zrobilipaw1972 pisze:Nic jednak takiego dużego Audi oficjalnie nie przeprowadziło - oczywiście bezpłatnie.
oraz że wystarczyła aktualizacja sterownika, w co bardziej wierzą, niż wymianę na nowy, skoro nowy ten co podałeś kosztuje 4000 tyś złotych, plus cała zabawa ze zmianą lameli, to razem taki zabieg kosztowałby spory kawał całego auta i kto by się w to bawił
a to wyczytałem na forum vw albo audi, nie pamiętampaw1972 pisze:Ilość lamel (tarczek) to nie ilość biegów - niestety
ale jeżeli tak nie jest, to sry my mistake
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga