Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C4 2.5tdi 140kM] Wtryski czy turbina?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

[ A6 C4 2.5tdi 140kM] Wtryski czy turbina?

Post autor: Michał T » 04 wrz 2009, 19:15

Witam kolegów.
Ostatnimi czasy znajomy zrobił mi logi statyczne i mechaniczne i z tego co mi powiedział to ze mam padnięte wtryskiwacze z 5 jeden tylko jest sprawny. Wszystko inne powiedział ze jest sprawne turbo chodzi jak trzeba kat wtrysku tez oki jedynie co mu sie nie podobało to to ze dawka była na poziomie 6 i skakała co +- 0,5. Powiedział zebym pojechał domechanika i zeby mi wyjął na stół wtryski i sprawdził. Dziś podrodze z pracy zajechałem do mechanika i ten mi powiedział zeby najpierw ustawić na zegarze odpowiednia dawke i zobaczyc co sie bedzie działo. Facet uważa ze to turbo trzeba przeczyscic i ze przy sprzedarzy ktos zwiększył dawkę zeby auto miało kopa co prawda auto nie ma za duzego kopa do 2000 jest muł w porównaniu do pasata 1.9 tdi moich rodziców po 2000 daje sobie rade nie dymi na czarno tylko bardziej na szaro lub bezbarwnie ciężko okreslić tak jakby podnosił kurz z ziemi :D Facet chce 200zł za sprawdzenie i wrazie co 400zł za przeczyszczenie turbiny. Co o tym myślicie? Czy facet mądrze gada czy opowiada bajki?

Ps: Ptyał sie mnie jak szybko łapie temperature wiec mu powiedziałem ze tak po przejechaniu 4-5km on ni na to ze te silniki bardzo długo sie grzeja wiec u mnie za szybko co jest przyczyna zwiekszonej dawki a co za bym idzie turbina do przeszyszczeia.

Pozdrawiam i czekam na opinie :)
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michał T » 07 wrz 2009, 18:07

Hm... jak tylko bede miał mozliwośc to wrzucę te logi :) czyli facet opowiada mi bajki? Tak?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-09-07, 18:11 ]
Auto było rozgrzane do 90 stopni.
Zapomniałem dodać ze jak już się zagrzeje to na wolnych obrotach i przy przyspieszaniu poniżej 2000obrotów strasznie trzęsie autem. Sprawdzałem poduszki wszystkie są oki.
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 paź 2009, 14:40

Andi 2.5 tdi pisze:Do czyszczenia turbiny bez demontazu kupilem srodek o nazwie Bell Add koszt ok 90 zl
kolego a gdzie kupiłeś w/w srodek ? Bo przegrzebałem internet i znalazłem tylko to :


WYNN'S EGR 3 - DIESEL

Koszt zdecydowanie... mniejszy a z opisu widze ze dokladnie to samo ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 paź 2009, 22:36

Andi 2.5 tdi pisze:eldo, kupowalem to w Danii ,w polsce raczej znajdziesz tylko odpowiedniki
...dla tego namierzyłem tylko jedna firme, he ;-) dziwne ze NIKT jeszcze na Allegro tego nie wystawił :-P a zupełnie wyleciałem z butów dzisiaj w motoryzacyjnym u mnie, bo kolo mi wyciągna z pod lady ostatnia ZAREZERWOWANÂĄ sztuke ! Stwierdził ze preparat działa wyjatkowo skutecznie i schodzi w mgnieniu oka ( w porównaniu do innych specyfików ) z opini ludzi którzy zakupili i przyszli po kolejne... koszt 29pln

Pytanie: czy konieczne jest odpinanie przepływki ? Nie pisze o tym nic w instrukcji ...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 09 paź 2009, 22:46

w PL chyba tylko ten preparat jest dostepny na rynku :

Obrazek

dzisiaj wpakowałem całą puche w turbine wg. instrukcji i całkiem sprawnie poszło ;-) nie wiem czy jest jakas roznica, zrobilem logi dynamiczne PRZED w wolnej chwili zrobie PO i porownam...

p.s. nie odpinalem przepływki, błedu też nie zapisało... widziałem za to jak pierońsko ssa turbina przy 2000 obr/min :shock: ten preparat wessało jak do odkurzacza :mrgreen:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
SPeak_8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 28 wrz 2008, 12:25
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SPeak_8 » 10 paź 2009, 16:05

eldo, i jak tam efekty? :-) ja mam cos takiego ze po 2500 obr/min autko lekko traci ciąg...chyba też trzeba przeczyścić nie sądzicie :?: pzdr

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 10 paź 2009, 17:03

SPeak_8 pisze:eldo, i jak tam efekty? :-) ja mam cos takiego ze po 2500 obr/min autko lekko traci ciąg...chyba też trzeba przeczyścić nie sądzicie :?: pzdr
no mozna wrozyc ...

nie lepiej zdiagnozowac (zrobic logi) najpierw auto i wtedy dopiero cos dzialac?? chyba ze wolisz w ciemno...
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
SPeak_8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 28 wrz 2008, 12:25
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SPeak_8 » 10 paź 2009, 17:51

robilem niedawno (w wakacje) i doladowanie bylo lekko w tyle ale nie odczuwalem spadku mocy..teraz troche czuc stad moje zadumanie :-P

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 10 paź 2009, 18:12

SPeak_8 pisze:teraz troche czuc stad moje zadumanie :-P
to nie dumaj tylko rob jeszcze raz logi i wstawiaj do oceny....
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 11 paź 2009, 07:15

U mnie dławiło w okolicy 3 tys obr/min ale dosłownie tak na 2-3 sek. ( zapieczone kierownice ? hmm ) błędu żadnego nie było :-P przepływka wyczyszczona, kombinerki i WD-40 prosto w sztange + góra - dół itd. nastepnie logowanie BS 011 i powtórka z WD-40. Na jakiś czas pomogło, zero dlawienia... a że spać przez to nie mogłem i trafiłem na ten temat to kupiłem preparat... zrobilem dokładnie to co producent pisze i kolega Andi 2.5 tdi ! Efekt: na dzień dzisiejszy ZERO dławienia :!:

Wg. mnie czyszczenie pomogło, wnioskuje po logach i realnym zachowaniu turbiny. Nie wiem na jak długo, ale gołym okiem widać ze doładowanie w okolicy 3 tyś znacznie się poprawiło...puki co jest <ok>

Logi przed czyszczeniem :[/b]

Obrazek

Logi po czyszczeniu :[/b]

Obrazek
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Przy dodawaniu gazu potrafi zakopcić na czarno

Post autor: axidix » 12 paź 2009, 11:55

witam
Jestem swiezeym posiadaczem AUDI , mam silnik 2,5 tdi 140km i mam pytanie .
ponieważ zauwazyłem ze jak zimny i dodam gazu to potrafi zakopcić pożadnie na czarno , i jak juz ciepły też , a nie widziałem zeby turbina byla jakas oblana olejem .
zastanawiam sie czy to jest cos poważnego i czy trzeba mysleć o warsztacie ?

dziekuje bardzo za oddpowiedzi pozdro AXI.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 12 paź 2009, 12:02

zrob logi. moze kat wtrysku zle ustawiony, dawka...

eldo tylko ze wczesniej ciagnal od 2300 a teraz od 2500

cos tam sie poprawilo.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 12 paź 2009, 18:19

elmi_k pisze:eldo tylko ze wczesniej ciagnal od 2300 a teraz od 2500
własnie wyczaiłem ze miałem 80% gazu przy 2300 :-P mój błąd podczas logowania...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
SPeak_8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 28 wrz 2008, 12:25
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SPeak_8 » 15 paź 2009, 15:17

jak kopci na czarno to moze też byc problem z dolotem powietrza...za malo dostaje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga