Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2009-09-03, 20:25   

misiak78 napisał/a:
fassi1 napisał/a:
Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulator, pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.

Jak to fassi? swiece WYKRECONE? Sprawdzalem juz cisnienia w roznych gratach ktorymi jezdzilem, sam jak i rowniez na warsztatach ktore takiej operacji sie podejmowaly. W zadnym z nich nie wykrecali wszystkich swiec! Cos chyba ci sie przeliterowalo :)

PS: Swoja droga skoro sprawdzalem cisnienie bez wcisnietego pedalu gazu i z wkreconymi swiecami to manometr powinien zanizac cisnienie. Dobrze analizuje?


Nic mi się nie przeliterowało.
Z przepustnicą otwartą na maxa powinien pokazać większe ciśnienie.
Ostatnio sprawdzałem u ojca w aucie i zapomniałem wcisnąć pedał gazu.
Potem sprawdziłem jeszcze raz i odczyty były trochę wyższe. <ok>
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
misiak78 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 249
Skąd: Poznan/Anglia
Wysłany: 2009-09-03, 22:44   

W takim razie dzieki za cynk! Zmierze cisnienie zgodnie z zaleceniami, moze wywali mi z 20 barow :))
Pozdrawiam.
_________________
Audina miłość a Suzi kochanka. :)
 
 
MotoRider 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVG
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 147
Skąd: Siemianowice Sląskie
Wysłany: 2009-12-10, 19:17   

mam nadzieje ze silnik nie wybychnoł od tego cisnienienia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jak tam wyniki??
_________________
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
MotoRider 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVG
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 147
Skąd: Siemianowice Sląskie
Wysłany: 2009-12-10, 21:18   

no rzeczywiscie troszke odgrzalem temat
_________________
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
 
 
Kris699 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 29
Skąd: okolice Wrocławia
Wysłany: 2015-05-27, 13:52   

witam szanownych audiholików.
jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia w swojej niuni ale przy okazji wymiany oleju postanowiłem wykręcić wszystkie świece i zalać cylindry naftą (podobno rozpuszcza nagar i uwalnia zapieczone pierścienie). od dwóch dni dolewam i dolewam a wszystko idzie w miskę. 6 litrów poszło i na jednym cylindrze coś trzyma a na innym jak przez dziurawe wiadro. silnik równo pracował do tej pory, przyspieszanie ok, spalanie 12-14 gazu. dziur w tłokach chyba nie ma? warto odkręcić górną miskę i sprawdzić z jaką intensywnością będzie lecieć nafta?
 
 
de_never 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 41
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-05-27, 23:06   

To w koncu jakie cisnienie powinny miec silniki 2.8 v6 30v? Moj silnik do AQD i tez mi wypluwa powyzej 14 bar nawet blisko 15. Co mnie dziwi. A mylslalem ze stan normlany to 9-14. To w koncu ile?
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
xl678 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 08:35   

Masz bardzo dobre ciśnienie.
Istotne jest to,że jest równo.

[ Dodano: 2015-05-28, 08:38 ]
Dla czego tak wysoko ?

Kwestia jak i czym sprawdzałeś.
Jeśli jest pow 10 i jest równo to silnik jest oki.
(ja sprawdzałem zawsze na zimnym silniku)
 
 
mrowa87 


Model: A6 C5
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzych
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 08:55   

Dołączam się do tematu, w programie podano, że prawidłowe ciśnienie to od 9-14bar, różnice między cylindrami nie mogą wynosić 3> bary a temp oleju misi być wyższa niż 30st C podczas kontroli.
U mnie wynik przy wykręconych świecach od 11,5 do 12,5, świece czarne i ucieka mi olej litrami około 1l na 1k km. Zauważyłem, że z prawej strony z pod uszczelki pod głowicy jest wyciek oleju i planuje ją wymienić splanować głowice i wymienić uszczelniacze zaworów.
Teraz pytanie czy muszę od razu zrobić dwie strony i czy zrobienie tego może zatrzymać spalanie tego oleju...
 
 
xl678 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 10:09   

Czy auto dymi ?
Szczególnie rano jak odpalasz ?
Duży ubytek oleju.
Jeśli to uszczelniacze za autem było by siwo.
Czół byś za autem specyficzny zapach spalonego oleju.

Co do wycieku.
To nie był by wyciek.
To by się lało.
Cały silnik był by w oleju,a dodatkowo śmierdziało by okropnie.
Chodzi o olej lejący się na kolektor wydechowy.

Czy można jedną ?
Wszystko można tyle,że to bez sensu.
Dwa razy ta sama robota.

[ Dodano: 2015-05-28, 10:11 ]
Jak dobrze pamiętam w 2.8 pod kolektorem ssącym jest taki dekiel.
Spod niego często lał się olej,a ludzie mylnie interpretowali to jako wyciek spod głowicy.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
de_never 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 41
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-05-28, 18:05   

Ten dekiel to jest wyjscie srodkoowej odmy. Taki jakby odwrocony duzy lejek.
 
 
mrowa87 


Model: A6 C5
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzych
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-28, 21:59   

Auto dymi, spaliny są koloru bezbarwnego jak para ale to pewnie za sprawą katalizatora... jak go na postoju w kręcę na wysokie obroty to wtedy z tyłu czuć zapach jakby palonego oleju i dymu robi się więcej. Zastanawiam się czy robić tą głowicę czy nie, czy przyniesie to zamierzony efekt.

Uszczelki pod klawiaturą, odma i ezektor - ok

Dodam jeszcze, ze olej przybiera kolor czarny.
 
 
xl678 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 08:37   

Jeśli auto dymi i spaliny śmierdzą spalonym olejem to wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe.
Oczywiście ja nie powiem ci,że to będzie na 100 % to.
Twój opis po prostu na to wskazuje.
Trzeba by na to popatrzeć fizycznie.
Nawet sprawdzenie kompresji nie daje 100% pewności co do stanu silnika.
Może przykładowo być pęknięty pierścień olejowy,a uszczelniający cały.
W takim przypadku kompresja będzie dobra.

Tak jak pisałem.
To duży ubytek.
Gdyby to był wyciek to lało by się po silniku.
Gdzie byś nie stanął zostawiał byś plamę oleju.
Sprawdz jeszcze czy nie masz oleju w chłodzeniu.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
mrowa87 


Model: A6 C5
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzych
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-29, 18:59   

Płyn chłodniczy jest cały czas na maksimum i nie pływają w nim "oczka" jak w rosole.
Chyba zaryzykuje i wymienię uszczelniacze.
Zdarzały się przypadki, że pierścień olejowy pęknie ? Zastanawiam się jeszcze jakie jest prawdopodobieństwo tego
 
 
xl678 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 20:35   

Zdarzały się pęknięte albo "stojące" pierścienie olejowe.
Jak będziesz miał zdjęte głowice popatrz na próg na cylindrze.
Wtedy podejmiesz decyzję czy robić stary czy wymienić silnik na inny.
 
 
mrowa87 


Model: A6 C5
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzych
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-03, 22:08   

ok w przyszłym tygodniu wszystko się okaże, wczoraj wróciłem z gór zrobiłem 1500 km z czego 30-40% po górach reszta na autostradach z pełnym załadunkiem i dolewkę zrobiłem raz 0,5l ...
Jak to możliwe, że po tak "ciężkiej" trasie tak mało go ubyło ?!
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: