Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach

Silniki benzynowe
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach

Post autor: misiak78 » 30 sie 2009, 14:28

Witam
Wczoraj sprawdzilem cisnienie w cylindrach, poniewaz ostatnimi czasy wydawalo mi sie ze podnosi sie stan oleju w silniku. W sumie to jeszcze tego przypadku do konca nie zdiagnozowalem. Wracajac natomiast do cisnienia.
Ze specyfikacji Audi A6 dla silnika 2.8 wynika ze cisnienie sprezania cylindra powinno wynosic 10.6. Natomiast u mnie cisnienie przy przebiegu 130tys mil wynosi
1-13.2, 2-13.3, 3-13.4, 4-13.5 5.13.6 6 13.5.
W sumie wszedzie rowno, tylko zdlaczego od 3bary za duzo. Prosze panowie o sprostowanie.
Machanik mowi ze takie wartosci to bardzo dobry wynik, tylko dlaczego o tyle wyzsze od specyfikacji?
Pozdrawiam
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

tomekb164
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: Zbychowo

Post autor: tomekb164 » 30 sie 2009, 14:49

hehe, może poprzednik zamontował jakieś turbo ?, albo i Bi-turbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Re: [A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach

Post autor: Cypek80 » 30 sie 2009, 19:58

misiak78 pisze:Witam
Wczoraj sprawdzilem cisnienie w cylindrach, poniewaz ostatnimi czasy wydawalo mi sie ze podnosi sie stan oleju w silniku. W sumie to jeszcze tego przypadku do konca nie zdiagnozowalem. Wracajac natomiast do cisnienia.
Ze specyfikacji Audi A6 dla silnika 2.8 wynika ze cisnienie sprezania cylindra powinno wynosic 10.6. Natomiast u mnie cisnienie przy przebiegu 130tys mil wynosi
1-13.2, 2-13.3, 3-13.4, 4-13.5 5.13.6 6 13.5.
W sumie wszedzie rowno, tylko zdlaczego od 3bary za duzo. Prosze panowie o sprostowanie.
Machanik mowi ze takie wartosci to bardzo dobry wynik, tylko dlaczego o tyle wyzsze od specyfikacji?
Pozdrawiam
a jak dokonywałeś pomiaru ciśnienia ?
Czy przy pomiarze miałeś wykręcone pozostałe świece?
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 31 sie 2009, 08:14

Cholercia, to mam nadzieje ze manometr byl dobry :) W sumie skoro skala jest do 14 a wywala 13.5 to to miodzio :) Nie spodziewalbym sie - wyglada na to ze regularne zmiany oleju i filtrow od nowego daja rezultaty.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

gitmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: gitmar » 01 wrz 2009, 14:28

Na twoim miejscu cieszylbym sie z takiego wyniku. Przy okazji napisz (jesli to nie tajemnica) jakie sa ubytki oleju. Ja mam taki sam silniczek i tez ostatnio robilem pomiar, u mnie wygladalo to tak: 1 - 14.5, 2 - 13.5, 3 - 15, 4 - 13.5, 5 - 15, 6 - 14.4. Niby wszystko oki poza tym ze wciaga troche oliwy. Srednio 0.5 l na 1000km. Niebawem mam zamiar rozebrac glowice i wymienic uszczelniacze na zaworach.
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 01 wrz 2009, 17:12

U mnie ubytek oleju spowodowany byl wyciekiem z pod miski olejowej. Na samym poczatku cieklo z uszczelniaczy walkow, potem z wanosa z tylu jednej z glowic. Nastepnie przyszla kolej na wymiane ezektora ktory powodowal cisnienie. Teraz natomiast jest juz dobrze. Poziom oleju trzyma sie na MAX od mniej wiecej miesiaca i nie rusza sie zmiejsca. Przez chwile zdawalo mi sie ze nawet rosnie :)), ale na szczescie byla to tylko moja wybujala wyobraznia.
Z cisnienia natomiast sie ciesze, poniewaz jest jak najbardziej w normie. Spojrz na swoje wyniki kolego, nie masz rownego cisnienia na wszystkich cylidrach, powiedzialbym raczej ze to ty masz wiekszy powod do zmartwien niz ja
Pozdrawiam
Piotr
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

gitmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: gitmar » 01 wrz 2009, 18:38

Niczym się nie martwię. Martwiłbym się gdyby rozstrzał był ok.3 barów, a tyle co jest, to norma.
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 wrz 2009, 21:59

gitmar pisze:Na twoim miejscu cieszylbym sie z takiego wyniku. Przy okazji napisz (jesli to nie tajemnica) jakie sa ubytki oleju. Ja mam taki sam silniczek i tez ostatnio robilem pomiar, u mnie wygladalo to tak: 1 - 14.5, 2 - 13.5, 3 - 15, 4 - 13.5, 5 - 15, 6 - 14.4. Niby wszystko oki poza tym ze wciaga troche oliwy. Srednio 0.5 l na 1000km. Niebawem mam zamiar rozebrac glowice i wymienic uszczelniacze na zaworach.
Różnica między cylindrami nie powinna być większa niż 1bar. Jeśli jest większa to jest powód do zmartwień 15.6-13.5=2.1. Na pewno dobrze sprawdziłeś to ciśnienie?

gitmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: gitmar » 01 wrz 2009, 22:51

nie 15.6 tylko 15, dobrze przeczytaj. Maksymalna wartość to 15, a minimalna to 13.5. Pomiar na pewno wykonany prawidłowo. Na czym opierasz twierdzenie, że maksymalna dopuszczalna różnica to 1 bar :?: Ja słyszałem niejednokrotnie, że powód do zmartwień istnieje jeśli różnica wynosi 3 bary. Zresztą ja problemu nie widzę, w razie czego szukam drugiego silnika ( pełno tego teraz :lol: ) albo rozbieram ten, wymieniam pierścienie, gumki, uszczelki i pomykam dalej ;-) Przechodziłem już przez remont V6 w jednym z poprzednich Audi i się nie boję <rotfl>
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 01 wrz 2009, 23:20

Panowie tylko nie zapomnijcie że stopień sprężania a ciśnienie sprężania to nie to samo i zależy gdzie jakie wartości są podawane.Można przeliczyć z ciśnienia stopień sprężania i na odwrót.

Pozdrawiam
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 wrz 2009, 00:11

A to się pomyliłem. Wzrok mi siada od siedzenia na kompie.
Ja wielokrotnie słyszałem i czytałem że 1.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach

Post autor: misiak78 » 02 wrz 2009, 16:03

Cypek80. Piec swiec mialem wkreconych i wszystkie fajki pozdejmowane. Krecilem rozrusznikiem przez 5 sekund tak jak podano w specyfikacji manometru i tak uzyskalem wynik.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 wrz 2009, 19:39

Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulator, pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 wrz 2009, 07:06

Andi 2.5 tdi pisze:
fassi1 pisze:Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulator
z tym jak najbardziej sie zgadzam ale
fassi1 pisze:pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.
w czym to ma pomoc skoro swiece wykrecone a silnik ani lzej przez to nie bedzie mial (chyba ze wcisniemy sprzeglo)
ani szybciej nie bedzie krecil (niz rozrusznik i aku na to pozwola )
A kturędy ma być zassane powietrze pompowane do urządzenia pomiarowego przez tłok w cylindrze?
Jeśli twierdzisz, że nie ma różnicy to sprawdź a się przekonasz. Ja sprawdziłem.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 03 wrz 2009, 08:04

fassi1 pisze:Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulator, pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.
Jak to fassi? swiece WYKRECONE? Sprawdzalem juz cisnienia w roznych gratach ktorymi jezdzilem, sam jak i rowniez na warsztatach ktore takiej operacji sie podejmowaly. W zadnym z nich nie wykrecali wszystkich swiec! Cos chyba ci sie przeliterowalo :)

PS: Swoja droga skoro sprawdzalem cisnienie bez wcisnietego pedalu gazu i z wkreconymi swiecami to manometr powinien zanizac cisnienie. Dobrze analizuje?
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga