[A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach
Witam
Wczoraj sprawdzilem cisnienie w cylindrach, poniewaz ostatnimi czasy wydawalo mi sie ze podnosi sie stan oleju w silniku. W sumie to jeszcze tego przypadku do konca nie zdiagnozowalem. Wracajac natomiast do cisnienia.
Ze specyfikacji Audi A6 dla silnika 2.8 wynika ze cisnienie sprezania cylindra powinno wynosic 10.6. Natomiast u mnie cisnienie przy przebiegu 130tys mil wynosi
1-13.2, 2-13.3, 3-13.4, 4-13.5 5.13.6 6 13.5.
W sumie wszedzie rowno, tylko zdlaczego od 3bary za duzo. Prosze panowie o sprostowanie.
Machanik mowi ze takie wartosci to bardzo dobry wynik, tylko dlaczego o tyle wyzsze od specyfikacji?
Pozdrawiam
Wczoraj sprawdzilem cisnienie w cylindrach, poniewaz ostatnimi czasy wydawalo mi sie ze podnosi sie stan oleju w silniku. W sumie to jeszcze tego przypadku do konca nie zdiagnozowalem. Wracajac natomiast do cisnienia.
Ze specyfikacji Audi A6 dla silnika 2.8 wynika ze cisnienie sprezania cylindra powinno wynosic 10.6. Natomiast u mnie cisnienie przy przebiegu 130tys mil wynosi
1-13.2, 2-13.3, 3-13.4, 4-13.5 5.13.6 6 13.5.
W sumie wszedzie rowno, tylko zdlaczego od 3bary za duzo. Prosze panowie o sprostowanie.
Machanik mowi ze takie wartosci to bardzo dobry wynik, tylko dlaczego o tyle wyzsze od specyfikacji?
Pozdrawiam
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
Re: [A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach
a jak dokonywałeś pomiaru ciśnienia ?misiak78 pisze:Witam
Wczoraj sprawdzilem cisnienie w cylindrach, poniewaz ostatnimi czasy wydawalo mi sie ze podnosi sie stan oleju w silniku. W sumie to jeszcze tego przypadku do konca nie zdiagnozowalem. Wracajac natomiast do cisnienia.
Ze specyfikacji Audi A6 dla silnika 2.8 wynika ze cisnienie sprezania cylindra powinno wynosic 10.6. Natomiast u mnie cisnienie przy przebiegu 130tys mil wynosi
1-13.2, 2-13.3, 3-13.4, 4-13.5 5.13.6 6 13.5.
W sumie wszedzie rowno, tylko zdlaczego od 3bary za duzo. Prosze panowie o sprostowanie.
Machanik mowi ze takie wartosci to bardzo dobry wynik, tylko dlaczego o tyle wyzsze od specyfikacji?
Pozdrawiam
Czy przy pomiarze miałeś wykręcone pozostałe świece?
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Cholercia, to mam nadzieje ze manometr byl dobry W sumie skoro skala jest do 14 a wywala 13.5 to to miodzio Nie spodziewalbym sie - wyglada na to ze regularne zmiany oleju i filtrow od nowego daja rezultaty.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Na twoim miejscu cieszylbym sie z takiego wyniku. Przy okazji napisz (jesli to nie tajemnica) jakie sa ubytki oleju. Ja mam taki sam silniczek i tez ostatnio robilem pomiar, u mnie wygladalo to tak: 1 - 14.5, 2 - 13.5, 3 - 15, 4 - 13.5, 5 - 15, 6 - 14.4. Niby wszystko oki poza tym ze wciaga troche oliwy. Srednio 0.5 l na 1000km. Niebawem mam zamiar rozebrac glowice i wymienic uszczelniacze na zaworach.
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
U mnie ubytek oleju spowodowany byl wyciekiem z pod miski olejowej. Na samym poczatku cieklo z uszczelniaczy walkow, potem z wanosa z tylu jednej z glowic. Nastepnie przyszla kolej na wymiane ezektora ktory powodowal cisnienie. Teraz natomiast jest juz dobrze. Poziom oleju trzyma sie na MAX od mniej wiecej miesiaca i nie rusza sie zmiejsca. Przez chwile zdawalo mi sie ze nawet rosnie , ale na szczescie byla to tylko moja wybujala wyobraznia.
Z cisnienia natomiast sie ciesze, poniewaz jest jak najbardziej w normie. Spojrz na swoje wyniki kolego, nie masz rownego cisnienia na wszystkich cylidrach, powiedzialbym raczej ze to ty masz wiekszy powod do zmartwien niz ja
Pozdrawiam
Piotr
Z cisnienia natomiast sie ciesze, poniewaz jest jak najbardziej w normie. Spojrz na swoje wyniki kolego, nie masz rownego cisnienia na wszystkich cylidrach, powiedzialbym raczej ze to ty masz wiekszy powod do zmartwien niz ja
Pozdrawiam
Piotr
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Różnica między cylindrami nie powinna być większa niż 1bar. Jeśli jest większa to jest powód do zmartwień 15.6-13.5=2.1. Na pewno dobrze sprawdziłeś to ciśnienie?gitmar pisze:Na twoim miejscu cieszylbym sie z takiego wyniku. Przy okazji napisz (jesli to nie tajemnica) jakie sa ubytki oleju. Ja mam taki sam silniczek i tez ostatnio robilem pomiar, u mnie wygladalo to tak: 1 - 14.5, 2 - 13.5, 3 - 15, 4 - 13.5, 5 - 15, 6 - 14.4. Niby wszystko oki poza tym ze wciaga troche oliwy. Srednio 0.5 l na 1000km. Niebawem mam zamiar rozebrac glowice i wymienic uszczelniacze na zaworach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
nie 15.6 tylko 15, dobrze przeczytaj. Maksymalna wartość to 15, a minimalna to 13.5. Pomiar na pewno wykonany prawidłowo. Na czym opierasz twierdzenie, że maksymalna dopuszczalna różnica to 1 bar :?: Ja słyszałem niejednokrotnie, że powód do zmartwień istnieje jeśli różnica wynosi 3 bary. Zresztą ja problemu nie widzę, w razie czego szukam drugiego silnika ( pełno tego teraz :lol: ) albo rozbieram ten, wymieniam pierścienie, gumki, uszczelki i pomykam dalej Przechodziłem już przez remont V6 w jednym z poprzednich Audi i się nie boję
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach
Cypek80. Piec swiec mialem wkreconych i wszystkie fajki pozdejmowane. Krecilem rozrusznikiem przez 5 sekund tak jak podano w specyfikacji manometru i tak uzyskalem wynik.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A kturędy ma być zassane powietrze pompowane do urządzenia pomiarowego przez tłok w cylindrze?Andi 2.5 tdi pisze:z tym jak najbardziej sie zgadzam alefassi1 pisze:Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulatorw czym to ma pomoc skoro swiece wykrecone a silnik ani lzej przez to nie bedzie mial (chyba ze wcisniemy sprzeglo)fassi1 pisze:pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.
ani szybciej nie bedzie krecil (niz rozrusznik i aku na to pozwola )
Jeśli twierdzisz, że nie ma różnicy to sprawdź a się przekonasz. Ja sprawdziłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jak to fassi? swiece WYKRECONE? Sprawdzalem juz cisnienia w roznych gratach ktorymi jezdzilem, sam jak i rowniez na warsztatach ktore takiej operacji sie podejmowaly. W zadnym z nich nie wykrecali wszystkich swiec! Cos chyba ci sie przeliterowalofassi1 pisze:Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulator, pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.
PS: Swoja droga skoro sprawdzalem cisnienie bez wcisnietego pedalu gazu i z wkreconymi swiecami to manometr powinien zanizac cisnienie. Dobrze analizuje?
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga