Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Byron100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 06 lis 2008, 11:09
Lokalizacja: Kraków

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Post autor: Byron100 » 28 sie 2009, 15:19

Witam,
szukałem troche na forum ale nie udało mi sie znaleźć rzadnych szczegółów wiec pytanie: chodzi o wymianę oleju w silniku - chciałbym zrobić to samemu ale nie jestem pewien czy może spotkać mnie coś zaskakującego? Np. jakieś czujniki pod śrubą, nietypowy gwint itp.
Prosze napiszcie czy olej w tym silniku to zwyczajne spuszczenie go poprzez odkrecenie śruby od spodu i montaż filtra (wiem,że wcześniej trzeba filtr go zalać olejem:)
Czy wg was filtr pt. filtron nie nie nadaje sie? Słyszałem o Knecht-cie.
Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej, wiec aby nie oszaleć, nieraz musimy udawać szaleńców :)

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 28 sie 2009, 16:37

odnośnie filtrów to zapomnij o filtronie bo to "dziadostwo" ;-)
bierz te opcje:
1.oryginał serwis
2.kneht
3.mann

Awatar użytkownika
Byron100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 06 lis 2008, 11:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Byron100 » 28 sie 2009, 21:26

Dzieki wielkie Krzycho0110, pewnie masz rację, choć wielokrotnie słyszałem, że filtron nie jest złą firmą (opinia kilku mechaników) ale to tak jak w życiu pewnie prawda leży gdzieś po środku :lol:
Mimo wszystko kupię w takim razie knehta
pozdrawiam
Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej, wiec aby nie oszaleć, nieraz musimy udawać szaleńców :)

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 29 sie 2009, 09:50

Nie ma żadnych ukrytych problemów z samodzielną wymianą oleju, ale jest dużo roboty ze zdjęciem osłony silnika. Obserwowałem to i za 20 zł - koszt wymiany szkoda brudzić rąk.

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Jaki oelej ?

Post autor: Cancer » 30 sie 2009, 12:25

Podepnę się pod temat o wymianie oleju, ale nie jak wymieniać, tylko co wlać.
Jak kupuję auto, to pierwszą czynnością jest upewnienie się, kiedy była wymiana rozrządu i wymiana oleju i filtra oleju. Wg książki serwisowej moje auto miało ostatni serwis long life i od tego czasu już przejechane 20k km. Jeżeli long life, to olej na pewno wg normy 507 00. Miałem w komorze silnika przywieszkę od Mobila, ale nie było na niej napisane, jaki dokładnie typ oleju. Ponieważ na różnych forach stoi, że najwłaściwszy w takim przypadku jest Castrol Edge 507 00, to zalałem właśnie taki. I tu mam wątpliwości. Trafiłem na opinię, że robi się on z czasem coraz rzadszy i pozostawia w silniku osad. Lepszym ma być Mobil 1 ESP Formula 507 00. Widać, że oleje są tej samej klasy, ale... . Moje auto miało ostatni przegląd u niemiaszków. I oni zalali właśnie Mobila. Coś w tym musi być i teraz się zastanawiam, czy nie lepiej jednak, przy następnej wymianie zalać Mobila. Zauważyłem też, że auto spaliło ok 0.5 l oleju na 1500 km. Niby poniżej normy podanej w instrukcji, ale jednak dużo. Poprzedni właściciel twierdził, że auto nie brało mu w ogóle oleju. Ja tę wielkość zużycia usprawiedliwiam tym, że jechałem na południe Europy w dużym upale, no i może to jest wynikiem większego spalania. Dodam, że muszę stosować olej z normy 507 00, bo auto posiada katalizator i filtr cząstek stałych. Może Mobil będzie jednak lepszy pod kątem zużycia. Co sądzicie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 30 sie 2009, 17:02

pawelk600 pisze:Cancer, Moim zdaniem CASTROL EDGE jest lepszy a na pewno nie gorszy niż Mobil, ja bym został przy Castrolu.
No tak, ale skąd większe zużycie. Może Castrol jest rzadszy i szybciej go ubywa. Nie mam podstaw, aby nie wierzyć poprzedniemu włścicielowi. Będę jeszcze obserwował zachowanie Castrola.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 01 wrz 2009, 11:22

A sle o czym mówisz. O konkretnym przypadku czy o tym że generalnie silniki na Castrolu biorą wiecej oleju?
Myślę, że generalnie Castrol jest zużywany szybciej.

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 01 wrz 2009, 14:31

A ja zalewam AKE Mobilem 1 turbodiesel 0W40, 505.00 i uważam ,że jest ok.
Czy ktoś z forum też go używa ?

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 02 wrz 2009, 09:29

martinshadow pisze:A ja zalewam AKE Mobilem 1 turbodiesel 0W40, 505.00 i uważam ,że jest ok.
Czy ktoś z forum też go używa ?
Ja, niestety nie mogę używać oleju innego niż 507 00, bo auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych (norma Euro 4).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 02 wrz 2009, 13:13

Cancer pisze:
martinshadow pisze:A ja zalewam AKE Mobilem 1 turbodiesel 0W40, 505.00 i uważam ,że jest ok.
Czy ktoś z forum też go używa ?
Ja, niestety nie mogę używać oleju innego niż 507 00, bo auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych (norma Euro 4).
Pozdrawiam
Ale nie wymieniaj go w trybie LL tylko najpóźniej przy 15 tys. km.
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

kuba007ja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 06 cze 2009, 16:31
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kuba007ja » 02 wrz 2009, 18:07

Jaki olej polecacie. W ASO byl zalewany olejem z norma 506.01 jaki olej teraz wlac i jak czesto wymieniac

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 03 wrz 2009, 08:22

Nie było komentarza co do Mobila 1 0W40 :-) to chyba dobry olej do 2.5 TDI
mam tylko pytanie po wymianie i ujechaniu 100m zapaliła się jeden raz kontrolka smarowania , zatrzymałem silnik i zapaliłem jeszcze raz - co to mogło być ?
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 09:43 przez martinshadow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 03 wrz 2009, 08:58

Po raz drugi zalewam mobil 5w30 syst s special vw 50501 i filtr Mana. Przejechałem już ponad 12 tyś i dolalem tylko 1 l oleju i poziom na miarce jest max. Obecnie czekam na ten sam olej i kolejna wymiana.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 03 wrz 2009, 09:27

1l oleju :roll: to one tak biorą :?: ja od wymiany do wymiany nie moge uznać na miarce różnicy ,wiadome ze coś tam chlapnie ,ale nie widać tego po miarce ,a ty tu piszesz 1l na 12tyś km :roll:

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 03 wrz 2009, 19:54

Te silniki biorą olej i to bez względu na przebieg, a na dotarciu to szaleństwo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga