[A6 C6] Wymiana oleju i filtra
[A6 C6] Wymiana oleju i filtra
Witam,
szukałem troche na forum ale nie udało mi sie znaleźć rzadnych szczegółów wiec pytanie: chodzi o wymianę oleju w silniku - chciałbym zrobić to samemu ale nie jestem pewien czy może spotkać mnie coś zaskakującego? Np. jakieś czujniki pod śrubą, nietypowy gwint itp.
Prosze napiszcie czy olej w tym silniku to zwyczajne spuszczenie go poprzez odkrecenie śruby od spodu i montaż filtra (wiem,że wcześniej trzeba filtr go zalać olejem:)
Czy wg was filtr pt. filtron nie nie nadaje sie? Słyszałem o Knecht-cie.
szukałem troche na forum ale nie udało mi sie znaleźć rzadnych szczegółów wiec pytanie: chodzi o wymianę oleju w silniku - chciałbym zrobić to samemu ale nie jestem pewien czy może spotkać mnie coś zaskakującego? Np. jakieś czujniki pod śrubą, nietypowy gwint itp.
Prosze napiszcie czy olej w tym silniku to zwyczajne spuszczenie go poprzez odkrecenie śruby od spodu i montaż filtra (wiem,że wcześniej trzeba filtr go zalać olejem:)
Czy wg was filtr pt. filtron nie nie nadaje sie? Słyszałem o Knecht-cie.
Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej, wiec aby nie oszaleć, nieraz musimy udawać szaleńców
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Dzieki wielkie Krzycho0110, pewnie masz rację, choć wielokrotnie słyszałem, że filtron nie jest złą firmą (opinia kilku mechaników) ale to tak jak w życiu pewnie prawda leży gdzieś po środku :lol:
Mimo wszystko kupię w takim razie knehta
pozdrawiam
Mimo wszystko kupię w takim razie knehta
pozdrawiam
Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej, wiec aby nie oszaleć, nieraz musimy udawać szaleńców
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Jaki oelej ?
Podepnę się pod temat o wymianie oleju, ale nie jak wymieniać, tylko co wlać.
Jak kupuję auto, to pierwszą czynnością jest upewnienie się, kiedy była wymiana rozrządu i wymiana oleju i filtra oleju. Wg książki serwisowej moje auto miało ostatni serwis long life i od tego czasu już przejechane 20k km. Jeżeli long life, to olej na pewno wg normy 507 00. Miałem w komorze silnika przywieszkę od Mobila, ale nie było na niej napisane, jaki dokładnie typ oleju. Ponieważ na różnych forach stoi, że najwłaściwszy w takim przypadku jest Castrol Edge 507 00, to zalałem właśnie taki. I tu mam wątpliwości. Trafiłem na opinię, że robi się on z czasem coraz rzadszy i pozostawia w silniku osad. Lepszym ma być Mobil 1 ESP Formula 507 00. Widać, że oleje są tej samej klasy, ale... . Moje auto miało ostatni przegląd u niemiaszków. I oni zalali właśnie Mobila. Coś w tym musi być i teraz się zastanawiam, czy nie lepiej jednak, przy następnej wymianie zalać Mobila. Zauważyłem też, że auto spaliło ok 0.5 l oleju na 1500 km. Niby poniżej normy podanej w instrukcji, ale jednak dużo. Poprzedni właściciel twierdził, że auto nie brało mu w ogóle oleju. Ja tę wielkość zużycia usprawiedliwiam tym, że jechałem na południe Europy w dużym upale, no i może to jest wynikiem większego spalania. Dodam, że muszę stosować olej z normy 507 00, bo auto posiada katalizator i filtr cząstek stałych. Może Mobil będzie jednak lepszy pod kątem zużycia. Co sądzicie?
Pozdrawiam
Jak kupuję auto, to pierwszą czynnością jest upewnienie się, kiedy była wymiana rozrządu i wymiana oleju i filtra oleju. Wg książki serwisowej moje auto miało ostatni serwis long life i od tego czasu już przejechane 20k km. Jeżeli long life, to olej na pewno wg normy 507 00. Miałem w komorze silnika przywieszkę od Mobila, ale nie było na niej napisane, jaki dokładnie typ oleju. Ponieważ na różnych forach stoi, że najwłaściwszy w takim przypadku jest Castrol Edge 507 00, to zalałem właśnie taki. I tu mam wątpliwości. Trafiłem na opinię, że robi się on z czasem coraz rzadszy i pozostawia w silniku osad. Lepszym ma być Mobil 1 ESP Formula 507 00. Widać, że oleje są tej samej klasy, ale... . Moje auto miało ostatni przegląd u niemiaszków. I oni zalali właśnie Mobila. Coś w tym musi być i teraz się zastanawiam, czy nie lepiej jednak, przy następnej wymianie zalać Mobila. Zauważyłem też, że auto spaliło ok 0.5 l oleju na 1500 km. Niby poniżej normy podanej w instrukcji, ale jednak dużo. Poprzedni właściciel twierdził, że auto nie brało mu w ogóle oleju. Ja tę wielkość zużycia usprawiedliwiam tym, że jechałem na południe Europy w dużym upale, no i może to jest wynikiem większego spalania. Dodam, że muszę stosować olej z normy 507 00, bo auto posiada katalizator i filtr cząstek stałych. Może Mobil będzie jednak lepszy pod kątem zużycia. Co sądzicie?
Pozdrawiam
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
No tak, ale skąd większe zużycie. Może Castrol jest rzadszy i szybciej go ubywa. Nie mam podstaw, aby nie wierzyć poprzedniemu włścicielowi. Będę jeszcze obserwował zachowanie Castrola.pawelk600 pisze:Cancer, Moim zdaniem CASTROL EDGE jest lepszy a na pewno nie gorszy niż Mobil, ja bym został przy Castrolu.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Ale nie wymieniaj go w trybie LL tylko najpóźniej przy 15 tys. km.Cancer pisze:Ja, niestety nie mogę używać oleju innego niż 507 00, bo auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych (norma Euro 4).martinshadow pisze:A ja zalewam AKE Mobilem 1 turbodiesel 0W40, 505.00 i uważam ,że jest ok.
Czy ktoś z forum też go używa ?
Pozdrawiam
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Nie było komentarza co do Mobila 1 0W40 to chyba dobry olej do 2.5 TDI
mam tylko pytanie po wymianie i ujechaniu 100m zapaliła się jeden raz kontrolka smarowania , zatrzymałem silnik i zapaliłem jeszcze raz - co to mogło być ?
mam tylko pytanie po wymianie i ujechaniu 100m zapaliła się jeden raz kontrolka smarowania , zatrzymałem silnik i zapaliłem jeszcze raz - co to mogło być ?
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 09:43 przez martinshadow, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga