Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 części audi a6 sklep audi a6 reklama forum a6 Tarcze, hamulce led
Sklep alufelgiExpress Parts Części do A6/S6 Motostacja.pl Firma Konektor AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] 3.0TDI kontrolka silnika "check engine"  
Autor Wiadomość
czolgista778


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 64
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 2009-07-25, 23:40   [A6 C6] 3.0TDI kontrolka silnika "check engine"

Witam.W Audicy A6 C6 3.0TDI z 2005r. którą oglądałem świeci się nieustannie kontrolka silnika.Ale auto jeździ w porządku nic nie stuka silnik pracuje idealnie nic nie dźwięczy.Co ciekawe ma też rąbnięty wskaźnik paliwa stoi cały czas na 0 i świeci się żeby zatankować.
Auto jest od początku serwisowane u dealera.Wydaje mi się też że ta " gruba stalowa rura która widać po prawej stronie pod maską jest mokra przy uszczelce.Nic spod niej nie kapie.

Co jej może dolegać,VAGa niestety nie mam.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
tx-didi 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2009-07-26, 00:10   

lepiej podjedz do sprawdzenia do pierwszego z brzegu warsztatu z odpowiednim oprogramowaniem - nie mam doswiadczen, lecz widzialem juz 'check engine' gdzie usuniecie usterki to 5 min przy zerowych kosztach, jak rowniez taka gdzie ladnych pare stowek z portfela ubylo...
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
tmr 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 876
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-07-26, 05:35   

Takiego samochodu nie bierz !! !
Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:

Pozdr
_TMr
 
 
czolgista778


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 64
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 2009-07-26, 07:13   

Dzięki za porady,dzisiaj ją odmawiam i biore swoja zaiczke z powrotem,mam nadzieje ze nie bedzie problemów.Masz rację że gościu by to już wymienił a to musi być coś poważniejszego.Jde do niego niech oddaje kase bo już znalazłem ładniejszą i taniej.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bartuzel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Łódź/Anglia
Wysłany: 2012-12-06, 12:50   

tmr napisał/a:
Takiego samochodu nie bierz !! !
Gdyby to było coś błachego - to wierz mi, że na 100% sprzedający by usunął te usterki.
A jeśli to jakiś syf (np. uwalona turbina, brak kompresji, inne poważne usterki), to już spotkałem się z takimi posunięciami, że handlarz celowo wywołuje jakąś inną mało istotną usterkę (np. odłącza czujnik poziomu paliwa), po to żeby zasugerować napalonemu kupującemu iż za "max. dwadzieścia euro się naprawi i auto będzie jak nowe" :lol:

Pozdr
_TMr



Witam
Czy uszkodzony czujnik poziomu paliwa może powodować że pali się check engine?
Dzięki.
 
 
slg 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 91
Skąd: Stoczek / Lubelskie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-06, 13:31   

Nie.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
czolgista778


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 64
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 2012-12-09, 01:41   

Ha, tego się nie spodziewałem że ktoś odpisze w 3-letnim wątku! ;)

Check Engine paliło się bo był jakiś problem z przepustnicą. Sprzedawca zrobił cały przegląd i usunął na swój koszt wszystkie usterki (1700 eur!)
Autko ma w tej chwili około 292.000km na liczniku :) Poza drobnostkami typu uszkodzony przełącznik opuszczania szyb, czy słynne zaworki od ogrzewania które co jakiś czas trzeba smarować (skubani francuzi, nawet tego nie potrafią zrobić dobrze! Niby BOSCH ale Made in France i są efekty <lol> ) to auto śmiga jak nowe.
 
 
KL4K50N 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamilek
Pomógł: 11 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 883
Skąd: Zeewolde
Wysłany: 2012-12-09, 11:01   

czolgista778, No to gratki! A powiedz mi czy słychać u Ciebie rozrząd na starcie? pozdr kolegę z okolic :-)
_________________
3.0 TDI V6 - \\\ K L 4 K 5 0 N /// - 3.0 TDI V6 - more than stock

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
czolgista778


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 64
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Amsterdam
Wysłany: 2012-12-09, 14:14   

Czy chodzi Ci o stuknięcie przy odpalaniu? To jest od zawsze.
 
 
KL4K50N 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamilek
Pomógł: 11 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 883
Skąd: Zeewolde
Wysłany: 2012-12-09, 14:22   

czolgista778 napisał/a:
Czy chodzi Ci o stuknięcie przy odpalaniu? To jest od zawsze.


Chodzi mi o ten dźwięk napinaczy co u 99% właścicieli 3.0TDI ;)
_________________
3.0 TDI V6 - \\\ K L 4 K 5 0 N /// - 3.0 TDI V6 - more than stock

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
nikos 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: David
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 877
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-12-09, 22:10   

KL4K50N napisał/a:
czolgista778 napisał/a:
Czy chodzi Ci o stuknięcie przy odpalaniu? To jest od zawsze.


Chodzi mi o ten dźwięk napinaczy co u 99% właścicieli 3.0TDI ;)


Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...
 
 
KL4K50N 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamilek
Pomógł: 11 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 883
Skąd: Zeewolde
Wysłany: 2012-12-10, 11:20   

nikos napisał/a:
Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...


A myślisz, że wszyscy wymieniają rozrząd za 8-10tysięcy? Jak tak to śmieszny jesteś. Chyba, że u Ciebie wymieniłeś same górne napinacze i ulżyłeś sobie na sercu myśląc, że po problemie...
_________________
3.0 TDI V6 - \\\ K L 4 K 5 0 N /// - 3.0 TDI V6 - more than stock

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
nikos 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: David
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 877
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-12-10, 12:02   

KL4K50N napisał/a:
nikos napisał/a:
Te 99 % to chyba sobie napisałeś, żeby ulżyć na sercu ...


A myślisz, że wszyscy wymieniają rozrząd za 8-10tysięcy? Jak tak to śmieszny jesteś. Chyba, że u Ciebie wymieniłeś same górne napinacze i ulżyłeś sobie na sercu myśląc, że po problemie...


Po pierwsze: piszę się u "siebie wymieniłeś", a nie u "Ciebie wymieniłeś".
Piszmy po Polsku.

?mieszny to jesteś ty kolego, zagłuszając swoje sumienie, że każdy tak ma .... Poczytaj sobie przypadek Arona, czy inne tutaj lub np na forum A8team. Albo najlepiej popytaj w fachowym warsztacie zajmującym się Audi np. SSerwis lub ASO. Dowiesz się jak takie grzechotanie się kończy. Albo czasem go nie słychać, a też przeskakuje. To po drugie.

Po 3 Znam przypadki 3.0 tdi z przebiegami ponad 300 tyś. km i nic nie słychać. Odpala idealnie, żadnego grzechotania. Więc Twoje 99 % jest mylne co najmniej o 40 %.

Po 4 - wymiana górnych napinaczy - zmniejsza ryzyko przeskoczenia łańcucha ( w górnej części). Pozostaje nadal dół ....

Po 5 Wymieniłem cały rozrząd na nowych ORI częściach Audi pozbawionych wad fabrycznych. Obecnie mam około 206 tyś, do 190 tyś nie było słychać. Więc coś w tym jest, że rozrząd wytrzymuje 200 tyś km ...

Po 6 Wcale nie miałem jakiegoś tragicznego grzechotania przy odpalaniu (1-2 s.), jednak zgłębiłem temat dokładnie ( od marcu się tym zajmowałem) i postanowiłem na wymianę samej góry, jednak przy rozebraniu samochodu z mechanikiem zdecydowaliśmy się na wymianę całości.

Czy wymieniać czy nie to jest pytanie równoznaczne temu czy wymieniać olej w TiP ?

Oczywiście grzechotanie nie jest normalnym objawem w takim samochodzie - chyba się zgodzisz ?
Można z tym jeździć, jednak im dłużej jeździsz, tym napinacz coraz mniej napina łańcuch, co zwiększa ryzyko przeskoczenia. Zima zwiększa ryzyko przeskoczenia.

Po ente jeśli stać mnie na masło to też musi mnie być stać na bułki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: