Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Seba3.0TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:54
Imię: Seba
Moje auto: RS6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Seba3.0TDI » 11 lis 2014, 11:19

Witajcie

W kwestii części zamiennych o których mowa (FEBI), którymi zajmuję się od przeszło 10 lat, powiem tak:

FEBI wykonuje podzespoły dla różnych fabryk na pierwszy montaż-w tym grupy audi, oraz na rynek części zamiennych
różnica w częściach FEBI polega na tym że do fabryki dana część jedzie z oryginalnym znaczkiem audi , a na rynek zamienny do dystrybutorów z oryginalnym numer FEBI

bardzo często zdarzało się, że część FEBI z rynku części zamiennych miała "szlifierką" zamazane widoczne ślady znaczka AUDI

to tylko taka mała podpowiedź z mojej strony, wydawanie pieniędzy i interpretacja należy osobiście do każdego z Was, ja jednak nie lubię wydawać swoich pieniędzy "na marne" (KULCZYK) :)

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 11 lis 2014, 15:08

To wezmę FEBI bo widziałem gdzieś na fotkach że faktycznie to są te same części co w salonie Audi tylko mają usunięte szlifierką logo. Różnica w cenie spora jest bo cena jednego górnego napinacza w salonie to ok 700zł a cena Febi 400zł

Jedynie łańcuchy kupię w serwisie.

Ps. a czy koła zębate należy wymieniać? bo prawdę mówiąc mało kiedy się one wyrabiają.
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 11 lis 2014, 16:10

Jesli chodzi i napinacze z Febi to zeczywiscie maja zeszlifowane nr.

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 11 gru 2014, 21:29

Stało się... przebieg 262000km - na 99% oryginał, przy 240 000km zmienione górne napinacze, czasami przy odpalaniu było słychać rozrząd przez niecałą sekundę... dzisiaj pojechałem na wymianę oleju (wszystko było cały czas ok), i przy pierwszym odpalaniu po wymianie filtrów (w tym również paliwa - więc dłużej kręciła) przeskoczył rozrząd... Sam nie wiem co teraz robić, czy to wina rozrządu, czy mechanik coś zrobił nie tak....
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 gru 2014, 21:58

Może nie zalał filtra olejem, rozrząd był na wykończeniu i tak się stało... :(

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 gru 2014, 22:09

łapek, współczuję Kolego <zalamka>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 gru 2014, 22:36

Dlatego ja po przekalkulowaniu kosztów tj. silnik bez historii ok. 10 tysięcy, wymiana ok. 3 tysięcy, do tego grzechem nie zrobić rozrządu jak się ma silnik "na stole" to mi wyszła ponad 2 ray wymiana rozrządu dlatego zrobiłem rozrządzik i mam spokój i ciszę :)

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 12 gru 2014, 10:23

Dzisiaj mam pojechać porozmawiać z mechanikiem co dalej z tym wszystkim zrobić, nie wiem kto powinien ponosić za to wszystko odpowiedzialność - w końcu samochód przyjechał tam sprawny, zawsze był serwisowany w tym warsztacie a 20 000km temu ten sam mechanik doradził wymianę samych napinaczy - a o całym rozrządzie nikt nic nie wspominał. Przy pierwszym kręceniu rozrusznikiem wyraźnie słyszałem jak silnik zaczynał wolniej kręcić, aż w końcu zaciął rozrusznik - mechanik próbował dalej odpalać, po czym wymienił filtr oleju na inny, no a dalej to już tak jak napisałem wcześniej. Jest tu jakiś fachowiec który mógłby doradzić w jaki sposób teraz się zachować? Wiadomo, że mechanik nie weźmie całej winy na siebie, o ile w ogóle jakąś weźmie - ale chciałbym tą sprawę załatwić mimo wszystko polubownie i jakoś się dogadać.
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 gru 2014, 10:54

łapek pisze:a o całym rozrządzie nikt nic nie wspominał.
My wspominaliśmy i to nie raz... ze góra to jest kosmetyka... na zasadzie... rzęzi, chcemy sprzedać... okej... najtaniej... ale nie jeśli robisz auto dla siebie...

igorw

Post autor: igorw » 12 gru 2014, 12:57

łapek pisze:ten sam mechanik doradził wymianę samych napinaczy - a o całym rozrządzie nikt nic nie wspominał
Wziął kasę za małą robotę bo nie chciało mu się wyciągać silnika... jak znam życie nic od niego nie dostaniesz. Ale biorąc wszystko pod uwagę nie wiem czy bym mu powierzył wymianę silnika - nie miałbym już zaufania do niego.

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 12 gru 2014, 13:16

Wg mnie mechanik powienien wiedziec jesli juz u niego serwisowales ten samochod ze wymiana samych gornych napinaczy tylko uciszy problem. Ja bym mu auta na taka rzecz nie zostawil no chyba ze wine wezmie na siebie i Ci to zrobi z jakas gwarancja. Ja Ci radze szukaj kogos ogarnietego w tym temacie. Nawet jakbys mial jechac 50,100 czy 200km.Ja Krakow przeczesalem dokladnie by u siebie rozrzad kompletny wymienic bo z reguly w DOBRYCH serwisach mowili : panie tutaj sie nic nie zmienia... tu ma pan lancuch tego sie nie rusza...inni : panie zmien se pan napinacze gorne i po problemie. Dopiero dzieki koledze znalazlem kogos na obrzezach Krakowa kto podjal sie wymiany kompletnego rozrzadu z wyjeciem silnika w dobrych pieniadzach.
Stage2 by Gregor10

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 12 gru 2014, 13:16

Panowie rozmawiałem z Gościem co robi rozrządy w 3.0 i 2.7
powiedział jasno padają łańcuchy ( wyciągają się ) i napinacz dolny.

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 13 gru 2014, 07:35

gdzie wymieniałeś?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 10:47 przez Hipo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 13 gru 2014, 08:38

Jeżdżę tam gdzie kiedyś rozmawialiśmy :) Dzisiaj będzie wiadomo jakie szkody - trudno, trzeba robić, auta robić na "sztukę" ani sprzedawać nie zamierzam, więc innego wyjścia nie ma.
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

siginy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2014, 00:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: siginy » 16 gru 2014, 23:57

vitiis pisze:Wg mnie mechanik powienien wiedziec jesli juz u niego serwisowales ten samochod ze wymiana samych gornych napinaczy tylko uciszy problem. Ja bym mu auta na taka rzecz nie zostawil no chyba ze wine wezmie na siebie i Ci to zrobi z jakas gwarancja. Ja Ci radze szukaj kogos ogarnietego w tym temacie. Nawet jakbys mial jechac 50,100 czy 200km.Ja Krakow przeczesalem dokladnie by u siebie rozrzad kompletny wymienic bo z reguly w DOBRYCH serwisach mowili : panie tutaj sie nic nie zmienia... tu ma pan lancuch tego sie nie rusza...inni : panie zmien se pan napinacze gorne i po problemie. Dopiero dzieki koledze znalazlem kogos na obrzezach Krakowa kto podjal sie wymiany kompletnego rozrzadu z wyjeciem silnika w dobrych pieniadzach.
vitiis a w jakim zakładzie byłeś? Kojarzy ktoś ten zakład? Wnet najprawdopodobniej czeka mnie podobna robota...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga