Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
igorw

Post autor: igorw » 24 paź 2014, 17:36

kamyk1989 pisze:czy trzeba wymieniać te kola łancuchowe??
To działa dokładnie jak w rowerze: jak przyjrzysz się staremu i nowemu to zobaczysz że są wyrobione.
Miłego weekendu.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 25 paź 2014, 16:29

Tak się zastanawiam przy jakim przebiegu zaczynają się problemy z rozrządem, ale nie tylko dotyczy to słynnych klap i wtrysków. Doszedłem do wniosku że autka przy których zaczynają się problemy mają nalatane min. 400tys. Większość samochodów z tymi silnikami przy sprzedaży na liczniku ma w granicach 200tys. Wiem że dużo zależy od serwisowania, jakości oleju, czasu wymiany itp. ale nikt mi nie wmówi że przy oryginalnym przebiegu do 200tys. trzeba cokolwiek robić w tych jednostkach. Niestety w naszym kraju ingerencja w przebieg pojazdów to wciąż norma,,,

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 25 paź 2014, 17:19

arczi0044 pisze:Tak się zastanawiam przy jakim przebiegu zaczynają się problemy z rozrządem, ale nie tylko dotyczy to słynnych klap i wtrysków. Doszedłem do wniosku że autka przy których zaczynają się problemy mają nalatane min. 400tys. Większość samochodów z tymi silnikami przy sprzedaży na liczniku ma w granicach 200tys. Wiem że dużo zależy od serwisowania, jakości oleju, czasu wymiany itp. ale nikt mi nie wmówi że przy oryginalnym przebiegu do 200tys. trzeba cokolwiek robić w tych jednostkach. Niestety w naszym kraju ingerencja w przebieg pojazdów to wciąż norma,,,
W silnikach z roku 2004-2006 niestety dzieje się to przy przebiegu ponad 100 tys. km.
Dotyczy to benzyniaków jak i diesla np. kod BMK.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 25 paź 2014, 17:58

Przy 100tys. to te silniki są dopiero dobrze dotarte, ale właśnie przez cofanie przebiegów jest taka opinia. Ciekawe że mój egzemplarz ma na budziku 305tys. w silniku wszystko oryginalne i nic nie robione i chodzi jak przysłowiowy szwajcarski zegarek :)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 25 paź 2014, 18:04

arczi0044 pisze:Przy 100tys. to te silniki są dopiero dobrze dotarte, ale właśnie przez cofanie przebiegów jest taka opinia. Ciekawe że mój egzemplarz ma na budziku 305tys. w silniku wszystko oryginalne i nic nie robione i chodzi jak przysłowiowy szwajcarski zegarek :)
Gdybyś przeczytał cały temat to byś wiedział.
Pierwsze napinacze były wadliwe, później je poprawili i powinny ponad pół miliona robić bez zająknięcia. Te z pierwszego sortu dawały o sobie znać właśnie przy ok. 100 tyś. km.

kamyk1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 12 kwie 2014, 19:02
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kamyk1989 » 27 paź 2014, 13:05

mógł by mi ktos powiedziec czy rozrzad na tym zdjeciu z linka jest ten oprawiony czy moze to jest ten z poczatku prdukcji bo taka mam obawe...

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 27 paź 2014, 17:39

Nowe napinacze są żółto-zielone, stare pomarańczowe.
Gdzie zdjęcie ? :)

kamyk1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 12 kwie 2014, 19:02
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kamyk1989 » 27 paź 2014, 17:40


kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 27 paź 2014, 17:53

To poprawiony.
Ale chyba nie kupujesz używanego rozrządu? :)

kamyk1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 12 kwie 2014, 19:02
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kamyk1989 » 27 paź 2014, 17:54

a to jest uzywane??? to jest ten rozrzad co byl na allegro za 2700

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 27 paź 2014, 18:47

Nie wiem,
jeśli opisane jako nowe to pewnie nowe.
Ja bym do tego dołożył koła zębate.

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 09 lis 2014, 07:11

w warsztacie, który serwisuje moje auto stoi 3.0Tdi z uszkodzonym/ przeskoczonym rozrządem. silnik wyjęty, rozrząd również:
1. łańcuchy powyciągane nawet o DWA ogniwa
2. w napinacze ktoś powkładał nakrętki rozmiar 5 ilość 4 po to aby napinacz wyżej napinał..
3. rozrząd po stronie kierowcy - plastikowy grzbiet napinacza wypad z napinacza i leżał w silniku.
POLAK potrafi :)
klient ma auto od 3 miesięcy. odpalał podobno cicho, ale po 2 sekundach było słyszalne chwilowe chroboczenie
Pozdrawiam,

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 11 lis 2014, 00:05

Witam,

Mnie też dotknął ten problem.

Podczas odpalania słychać grzechotanie przez 2-3 sekundy lecz gorsze jest to że po rozgrzaniu samochodu gdy staję np. na światłach to też grzechocze..... i to do momentu przygazowania - wtedy ucicha.

Miałem wymienić same górne napinacze lecz czytając ten wątek i inne tematy zastanawiam się nad kompletnym rozrządem. Lecz moje a6 c6 z silnikiem BMK ma ok. 250 tyś km - w ostatnich wątkach mówicie że rozrząd w poprawionych wersjach wytrzymuje nawet 500 tyś. Z tego co wiem to poprawione były tylko napinacze. Więc co byście doradzili ?


- Czy da radę zdiagnozować łańcuchy i napinacze oraz ślizgi bez wyciągania silnika aby ustalić co jest do wymiany?
- Wymieniać komplet czy jedynie napinacze?
- Wyczytałem że FEBI robi napinacze oraz ślizgi do ORI. Warto? bo cena sporo niższa...
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 lis 2014, 09:53

Tylko komplet,
inna opcja to kasa w błoto.
Wyciąganie silnika i robienie "na stole".

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 lis 2014, 10:04

Filipppc6 pisze:- Czy da radę zdiagnozować łańcuchy i napinacze oraz ślizgi bez wyciągania silnika aby ustalić co jest do wymiany?
Nie.
Filipppc6 pisze:- Wymieniać komplet czy jedynie napinacze?
Komplet.

Filipppc6 pisze:- Wyczytałem że FEBI robi napinacze oraz ślizgi do ORI. Warto? bo cena sporo niższa...
Wygląda na to, że tak, ale warto by to gdzieś jeszcze potwierdzić u źródła...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga