[A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy
[A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy
Witam wszystkich.
jestem tu nowy i mam pytanko!
Audi A6 2.0 16V z 2003r, przebieg 148 tys km zakupiony u nas w Polsce- autentyczny przebieg gdyż jest potwierdzony w serwisie audi Idczak w ÂŁodzi oraz zgodnymi wpisami w kompie serwisu i w ksiązce serwisowej.
No ale cóż z tego-pomimo ze jest to już kolejne audi z rodziny A6( poprzednie diesel) to ten mnie zadziwia a mianowicie:
pobiera olej ok 0,5 litra na jakieś 700 - 1000 km zależy od techniki jazdy.
Obecnie auto użytkuje mój ojciec na taxi- oczywiście i tu chyba nie będzie zdziwienia założono LPG ( nie oszczędzane - półka górna Landi Renzo - OMEGAS).
Pytanie - co z tym olejem?
Czy ktoś coś doradzi?
Kolega z serwisu VW, Audi twierdzi żebym nie kompinował bo to nic nie da - urok tego motoru!!!
A co WY na to?
Czy ktoś zna te silniki i może przerabiał ten temat?
Wszyscy piszą o 2,4, 2,8 ale 2,0 16V nikt!!!!
Proszę o podpowiedzi
Pozdrawiam
:!: :!: proszę sie najpierw przywitać w dziale powitania i poprawnie nazywać tematy :!: :!:
jestem tu nowy i mam pytanko!
Audi A6 2.0 16V z 2003r, przebieg 148 tys km zakupiony u nas w Polsce- autentyczny przebieg gdyż jest potwierdzony w serwisie audi Idczak w ÂŁodzi oraz zgodnymi wpisami w kompie serwisu i w ksiązce serwisowej.
No ale cóż z tego-pomimo ze jest to już kolejne audi z rodziny A6( poprzednie diesel) to ten mnie zadziwia a mianowicie:
pobiera olej ok 0,5 litra na jakieś 700 - 1000 km zależy od techniki jazdy.
Obecnie auto użytkuje mój ojciec na taxi- oczywiście i tu chyba nie będzie zdziwienia założono LPG ( nie oszczędzane - półka górna Landi Renzo - OMEGAS).
Pytanie - co z tym olejem?
Czy ktoś coś doradzi?
Kolega z serwisu VW, Audi twierdzi żebym nie kompinował bo to nic nie da - urok tego motoru!!!
A co WY na to?
Czy ktoś zna te silniki i może przerabiał ten temat?
Wszyscy piszą o 2,4, 2,8 ale 2,0 16V nikt!!!!
Proszę o podpowiedzi
Pozdrawiam
:!: :!: proszę sie najpierw przywitać w dziale powitania i poprawnie nazywać tematy :!: :!:
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 23:07 przez fire, łącznie zmieniany 2 razy.
fire
znikający olej
Czyli sugerujesz że nie należy się przejmować jesli bierze tyle co przewiduje norma????
Dość wysoka taka norma!
A może ktoś podpowie coś więcej
z góry dziękuję!
Pozdrawiam
Dość wysoka taka norma!
A może ktoś podpowie coś więcej
z góry dziękuję!
Pozdrawiam
fire
znikający olej
Panowie - więc co myślicie gdzie leży problem i co robić ?
Wymieniać uszczelniacze zaworów?
Faktycznie w mojej ksiazce serwisowej zapisano -norma 0,5 l/1000 km.
Sam nie wiem niech ktoś doradzi !
A czy wogóle ktoś ma taki sam silnik w Audicy?
Na forach opla czy volvo a nawet BMW też zdania są podzielone --- że 16V są wisilone i pija olej i że V5 tez , zaraz znów ktoś pisze ze ma 400 tyś przebieg i nic!
Nie wiem co czynić
Proszę o poradę!
Wymieniać uszczelniacze zaworów?
Faktycznie w mojej ksiazce serwisowej zapisano -norma 0,5 l/1000 km.
Sam nie wiem niech ktoś doradzi !
A czy wogóle ktoś ma taki sam silnik w Audicy?
Na forach opla czy volvo a nawet BMW też zdania są podzielone --- że 16V są wisilone i pija olej i że V5 tez , zaraz znów ktoś pisze ze ma 400 tyś przebieg i nic!
Nie wiem co czynić
Proszę o poradę!
fire
znikajacy olej silnikowy [A5 C5 2.0 LPG]
Właśnie że nie dymi a niedawno przy montażu LPG był na hamowni i wynika że moc ma książkową i wykres mocy na gazie i LPG jest jednakowy - strata mocy na LPG około 2 KM. Sprawdzane jakiś miesiąc temu.
Poprosiłem kolegę i jechał za mną - zero dymku - nic!
Poprosiłem kolegę i jechał za mną - zero dymku - nic!
fire
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Bo tak jest. Takie wskazanie pobierania oleju podaje Audi dla silników w układzie V zasilanych ON jak i PB. Ja np. po przejechaniu ok 8 tys w swoim Audi dolałem ok litra oleju. Siliki w układzie V tak ponoć mają. Nie wiem jak jest z rzędówkami, ale jak dla mnie to nie jest to dobre zjawisko. Nie macie wycieków??? Proponuję zdjąć obudowę i dokładnie zbadać górę silnika. Następnym krokiem byłoby sprawdzenie dołu silnika, również odkręcić osłonę i zobaczyć czy nie ma tam oleju. 2.0 jest rozwinięciem jakże znanego motoru 1.8T więc zapytaj ludzi posiadających ten motor czy nie mają tego zjawiska dalej idąc tym tropem obstawiam, że nie mają.daniel508 pisze:Nie wiem jak w Twojej instrukcji obsługi ale w mojej do audi a6 z 2.4 silnikiem jest napisane że do 1 litra na 1000km to sie mieści w normie.Pozdro
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
znikający olej
Dziękuje za podpowiedz! Sprawdzę napewno!
Chodz nie wydaje mi się ale...... kto wie!
Gdyby to było 1 l na 8000 km JAK U CIEBIE -wcale bym się nie martwił ale ok 1l/1000 to przesada!
ROZUMIEM ZE STAWIASZ NA WYCIEKI ????
Chodz nie wydaje mi się ale...... kto wie!
Gdyby to było 1 l na 8000 km JAK U CIEBIE -wcale bym się nie martwił ale ok 1l/1000 to przesada!
ROZUMIEM ZE STAWIASZ NA WYCIEKI ????
fire
znikający olej
Witam!
Sprawdziłem i jakoś wycieków nie widać ani od spodu ani z góry! W prawdzie są miejsca gdzie silnik jest troszenkę upocony np: w okolicy chyba odmy oleju ( kolektora) i wąż taki czarny był pękniety i ktoś tam już grzebał bo jest poskręcany taśmą izilacyjną.
Pozatem nie widzę wycieków - z tym ze fachowiec ze mnie żaden!
Sprawdziłem ( PO PRZECZYTANIU INNYCH POSTÓW) jak wyglada filtr powietrza - czysciutko - następnie płyn chłodniczy- czysciutki.
Więc zaczynam się poddawać!
Plisssss o rady!
Sprawdziłem i jakoś wycieków nie widać ani od spodu ani z góry! W prawdzie są miejsca gdzie silnik jest troszenkę upocony np: w okolicy chyba odmy oleju ( kolektora) i wąż taki czarny był pękniety i ktoś tam już grzebał bo jest poskręcany taśmą izilacyjną.
Pozatem nie widzę wycieków - z tym ze fachowiec ze mnie żaden!
Sprawdziłem ( PO PRZECZYTANIU INNYCH POSTÓW) jak wyglada filtr powietrza - czysciutko - następnie płyn chłodniczy- czysciutki.
Więc zaczynam się poddawać!
Plisssss o rady!
fire
znikający olej
Witam po przerwie!
Więc tak - wycieków nie ma :shock:
Rady mechaników:
1. Wymiana uszczelniaczy zaworow i zmiana oleju na półsyntetyk - Mobil ( był syntetyk castrol - podobno castrol to syf straszny) i wymiana co max na początek 8 tyś km
2. Nie ruszać uszczelniaczy i wymiana oleju na Mobil mineralny i zmiany co 8 tyśięcy.
3. Nie ruszać nic i dolać do silnika środka STP regenerującego silnik i obserwować czy się nie zmniejszy zużycie jesli się zmniejszy to zmiana na półsyntetyk i znów STP.
co wy na to koledzy - 3 mechaników i każdy coś innego chodz wszyscy twierdzą żeby wywalić ten syntetyk Castrola i zalać półsyntetykiem najlepiej Mobil- może problem nie zniknie w sensie ze zupełnie nie będzie łykał oleju ale powinno się znacznie zmniejszyć!
Przypomnę autko nie ma wycieków i wogóle nie kopci a bierze mi 0,8-1.0 litra na 800 - 1000 km.
Proszę o rady!
Więc tak - wycieków nie ma :shock:
Rady mechaników:
1. Wymiana uszczelniaczy zaworow i zmiana oleju na półsyntetyk - Mobil ( był syntetyk castrol - podobno castrol to syf straszny) i wymiana co max na początek 8 tyś km
2. Nie ruszać uszczelniaczy i wymiana oleju na Mobil mineralny i zmiany co 8 tyśięcy.
3. Nie ruszać nic i dolać do silnika środka STP regenerującego silnik i obserwować czy się nie zmniejszy zużycie jesli się zmniejszy to zmiana na półsyntetyk i znów STP.
co wy na to koledzy - 3 mechaników i każdy coś innego chodz wszyscy twierdzą żeby wywalić ten syntetyk Castrola i zalać półsyntetykiem najlepiej Mobil- może problem nie zniknie w sensie ze zupełnie nie będzie łykał oleju ale powinno się znacznie zmniejszyć!
Przypomnę autko nie ma wycieków i wogóle nie kopci a bierze mi 0,8-1.0 litra na 800 - 1000 km.
Proszę o rady!
fire
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga