Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6,C5] 2,5 tdi 180Km Wymiana paska klinowego

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

[A6,C5] 2,5 tdi 180Km Wymiana paska klinowego

Post autor: robsyl » 14 lip 2009, 21:11

Witam ,Taki problem, ze musze wymienic pasek klinowy ten od alternatora lonczacy pompe wspomagania ,stary pasek wyjolem w kawalkach, podejrzewam ze musze rozebrac caly przod auta bo miejsca to tam niema .Wiec jak sie do tego zabrac, ,w jakiej kolejnosci co rozkrecac?I czy wymieniac wszystkie rolki odrazu,niestety z braku miejsca moglem tylko dwie poruszac plastikowa krecila sie bez chalasu ale wyczulem w niej delikatny luz a ta prowadzaca z metalu kreci sie troszke oporniej .

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 15 lip 2009, 18:06

widze zee nema nikt nic do napisania ,niewazne , i tak zdecydowalem auto dac na warsztat
ale mam pytanie czy pompa wodna polonczona jest razem z tym paskiem czy z rozrzadem bo niewiem czy moge jechac autem czy zalatwiac lawete

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 lip 2009, 20:19

Pompa wodna napędzana jest od paska rozrządu
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 16 lip 2009, 07:16

Dzieki

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 16 lip 2009, 09:06

Jak już masz rozebrany przód to lepiej wymień cały rozrząd z pompa wodną. A rolki to na 100% będziesz musiał wymienić.

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 17 lip 2009, 23:09

Ostatecznie zabralem sie ze znajomym sam za to ,i robota zrobiona w 3,5 h,powodem przetarcia paska klinowego bylo poluzowanie sie sruby docisku praktycznie calkowite jej odkrecenie .
Plastikowa oslona praktycznie zostala przetopiona przez ocierajaca sie rolke docisku tak jak ramie aluminiowe na 3 mlm wyszliofofane wszystkie rolki wymienione plus ramie docisku i docisk. Dziwi mnie jednak ze doszlo do takiej sytuaci ,i podejrzewam ze podczas wymiany rozrzadu warsztat audi zagral sobie w kulki i niewymienili docisku ,bo moze wygladal ok :shock: .Rozrzadu nie wymienialem bo niema jeszcze takkiej potrzeby ten byl wymieniony niecale 80 tys km wiec mam jeszcze 40 przed sobom .Sama robota jest dziecinnie prosta .
po pierwsze
- zdiecie oslony silnika
- wymontowanie przednich lamp
- odkrecwenie 3 nakretek po lewej j po prawej od wewnatrz zderzaka ktore znajduja sie pod lampami
-2sruby lewo prawo nadkole
-zdiecie obudowy swiatel przeciwmgielnych gdzie paczac do gory po lewej jak i po prawej strstr znajduje sie sruba dosc dluga wykrecic
-3 sruby od spodu auta i mozemy wyjmowac "ciagnac" cayl zderzak ,nalezy pamietac o odlaczeniu wtyczek swiatel przeciw mgielnych i z lewej str rurki od spryskiwycza lamp
i wtyczek od klaksonow obiew str
-odkrecamy alumminiowe dystasy to "takie slupki " po 3 sruby lewa i prawa strona ,i wkrecamy na miejsce jednej sruby, specialne prowadnice ,nic innego jak dwa prety o tym symym gwicie dzieki ktorym mozemy caly przod z wszystkimi chlodnicami bez koniecznosci ich odlaczania wysunac ,nalerzy tylko odloczyc po obu stronach te grube rury od chlodnicy powietrza ,(pierwsz chlodnica jest od klimy, 2 od powietrza , 3 od chlodzenia wody)
-u gory ogkrecamy dwie sruby po obu stronach ,ta belka plastikowa na ktorej znajduje sie zamek od maski samochodu do ktorej byly przykrecone lampy
wysunac calosc do przodu,
-odkrecamy wentylator z wisco
-zdejmujemy oslome plast...
i uzyskujemy kolo 20 cm miejca -pracy
naturalnie fajnie jest tak jak w naszym przypadku mamy podnosnik i auto maozna dzwignac i opuscic w kazdej chwili.
Najlepsze jest to ze jest tyle miejscy ze mozna spokojnie wymienic rozrzad i pompe bez rozkrecania tych chlodnic zaoszczedzamy naprawde troche czasu.
Mam nadzieje ze przyda sie to komus ,w pon wkleje fotki.
Pozdrawiam <piwo>

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 18 lip 2009, 00:10

Jak pamietasz to podaj rozmiar tych śrub gdzie się wkręca prowadnice do wysunięcia przodu, to sobie takie zrobie na przyszłość... <ok>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 18 lip 2009, 09:09

W poniedzialek zapytam sie kolegi jaki to gwint i dlugosc ;-)

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 19 lip 2009, 21:18

Sruby sa chyba 6 mm, a wkreca sie je w otwory do przykrecania pasa przedniego do podłużnicy

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 21 lip 2009, 07:18

Sruby sa na 8 mm i dlugosc 30 cm zakonczone plastikowymi ogranicznkami w postaci kul ,ale mozna to zastapic naturalnie czyms innym ;-)

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 21 lip 2009, 11:51

Dzięki robsyl...
Pozdrawiam ;-)
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 01 lip 2010, 21:19

stary temat ale siedze juz 3 godz i ten jest najblizszy mojej usterce tym bardziej ze nie znalazlem zadnych pogladowych rysonkow czy zdjec :-( a chodzi mi o rolke napinajaca pasek klinowy kolo klimatyzacji ten na sprezynce
jest mocowany do sprezyny i do lapy klimatyzacji i w tym wlasnie miejscu jest luz po wyciagnieciu na lapie jest tuleja ale jak sie ja wymienia :?: cos sie tam wciska :?: czy trzeba lape wymienic :?: bo sruba do tej tuleji jest od strony bloku wiec strasznie duzo rozbieranie :-( czy jak kupie nowa rolke tam bedzie jakas obejma co wchodzi w ta tuleje i ja wzmacnia bo stara wyleciala cala rozwalona :-( i wydaje mi sie ze brakuje jakiegos elementu na ta tuleje zeby zamontowac rolke napinacza
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 01 lip 2010, 21:47

mniej wiecej o to chodzilo :mrgreen: ale i tak dalej nie wiem czy od tego napinacza mozna kupic ta tuleje czy sie ja wymienia czy wytarczy wlozyc nowe elementy :?: masz numer gg to bym Ci to jasniej wytlumaczyl to wtedy jak znasz sie na rzeczy to bys mi pomogl ;-)
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 01 lip 2010, 22:06

dokladnie o to chodzi to co na drugim screnie z etki :-D tylko sie zastanawiam czy wymieniac te wszystkie rolki czy poczekac bo za 20000 mam wymiane rozrzadu to wtedy bym wszystko pociagnal :-|
Audi Back On Track :)

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 08 sie 2010, 20:08

Witajcie. Dopadl mnie problem pekniecia paska wielorowkowego i to 15 km od Mediolanu. I teraz czy da sie wymienic pasek i rolke bez ruszania przodu?
Sorki ze pisze bez polskich znakow ale korzytam z wloskiego oprogrmowania.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga