Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.

Warsztat

Jak dziaÂłajÂą Twoje wycieraczki?

ÂŚwietnie
96
45%
Coraz sÂłabiej
55
26%
UmierajÂą
63
29%
 
Liczba głosów: 214

Qris

[A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.

Post autor: Qris » 14 lip 2009, 01:33

Szukałem i szukałem i wszędzie rozpisywano się że trzeba wymieniać... -Kłamstwo!

Potrzebujemy:
- WD40
- smar grafitowy
- młotek
- klucz płaski większy od sworznia na którym osadzone jest ramię wycieraczki (trzeba o coś zaprzeć przy wybijaniu z tulei)
- komplet kluczy - najlepiej nasadki
- coś do wybicia do końca sworzni (nie będą chciały wyjść wybijamy do końca)

Wybaczcie brak fotek. Będzie w pkt:
ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!!!!

1. ÂŚciągamy uszczelkę i osłonę plastikową

2. Mechanizm znajduje się w głębi po prawej stronie

3. Bez odkręcenia komputera pokładowego nie wiele zdziałamy

4. Wykręcamy śrubki, ściągamy osłonę, ściągamy metalowy klips, odpinamy kompa, wtyczki maja mechanizm przesówny do zewnętrznej

5. Uwalniamy złączki gumowe pomiędzy komora silnika a tą druga gdzie znajduje się komputer, odkręcamy spód obudowy by była luźna

6. Zdejmujemy klipsy z wycieraczek będzie pod nimi śruba, psikamy WD40 odkręcamy i ruchami góra dół wyjmujemy ramię wycieraczki (nie zdejmować pióra bo jak ramie puknie w szybę to...) tylko kawałek jest z frezem więc dacie radę:-)

7. Wycieraczki zdjęte odkręcamy 2 śruby (trzymające mechanizm) i obracamy delikatnie, wypinamy wtyczkę (wciskamy cypek i ruszamy aż wyjdzie - można wd40 troszeczkę dać)

8. Tu przyda się pomoc bo obudowa komputera odrobię przeszkadza ale jeśli ktoś ja przytrzyma to nie będzie problemu i mechanizm wyląduje na wierzchu (można oczywiście wypiąć wtyki od ecu i mieć luz tam ale ja się na to nie porywam)

9. Wybijamy sworzeń po kolei nie wszystkie na raz najpierw jeden itd. Napotkacie tam resztki starych zimeringów zawleczki ale nie wywalamy zbieramy ładnie bo zostaną użyte.

10. Po wybiciu pierwszego czyścimy skrobiemy nakładamy smar i wkładamy w swoje miejsce kręcąc by się rozruszało. Jak widać w środku mamy miedź dlatego tez mechanizm po konserwacji wróci do naszych łask. Składamy tak jak rozłożyliśmy ładując smar ma być go sporo bo stare uszczelniacze bez niego padną a tak mamy za free perfect efect.

11. Gdy już wszystkie połączenia będą pracowały bajecznie kładziemy całość na podłodze blokujemy mechanizm bodajże 17 (silnik) i odkręcamy śrubę mocująca mechanizm z częściami ruchomymi. Tam także dajemy smar po wyczyszczeniu oczywiście.

12. Zauważyliście że łączenie ramion w jednym miejscu jest na tulejach kulowych z czego wybić da się bezpiecznie tylko górny. Dolny rozruszamy i smarujemy gdy ramie będzie wolne po wybiciu sworznia.

13. Składamy, smarujemy i jeśli zrobicie to porządnie to padniecie ze szczęścia widząc jak pracują normalne wycieraczki. Moje dla przykładu schodziły w dół do 70-80km/h drgały a nie raz od tak zawieszały się w połowie by zatruć mi życie.

Trochę namieszało mi się z nazewnictwem - spać mi się chce tuleja sworzeń ect. Sorki.

Mam nadzieję że ta instrukcja komuś ułatwi życie. Jutro właduję film z działającymi wycieraczkami.

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 14 lip 2009, 22:26

ładnie opisane i o to właśnie chodzi jest sporo roboty ale się opłaca
Piotr

Qris

Post autor: Qris » 14 lip 2009, 22:57

Czy sporo cała operacja trwa nie całą godzinę, co do opłacalności owszem bo za cenę WD40 i smaru grafitowego nowego mechanizmu nie kupimy. Co jednak było dziwne, u mnie pod kompem było tyle syfu że aż strach się bać sam nie wiem jak to się tam dostało...

Awatar użytkownika
wolynsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:16
Lokalizacja: Płock/Lódź

Post autor: wolynsky » 25 sie 2009, 14:19

Dorzucę swoję 3 grosze :)

W aucie po lifcie (od 2002r.) sprawa wygląda trochę inaczej
Przede wszystkim mechanizm jest przykręcony 3 śrubami po jednej pod bolcem na wycieraczkę i jeden na środku. Mi udało się wyjąć mechanizm bez odkręcania obudowy komputera, ale musiałem zdjąć przykrywkę obudowy.

Najważniejsza rzecz to zanim przystąpicie do wybijania trzpieni na których mocowane są wycieraczki, musicie usunąć specjalne zawleczki zabezpieczające, inaczej moecie połamać mechanizm.

Są one przy samej tulei w którą wchodzi trzpień, praktycznie pod samym frezem na pióro. 2 małe śrubokręty i po kłopocie i dopiero wybijamy trzpień. najlepiej po kawałku wybić trochę nasmarować, wbić z powrotem, znowu wybić kawałek nasmarować i wbić.

Pozdr.

Acha, uważajcie żeby przykręcając pióra nie dotknąć kluczem klemy + akumulatora bo zwarcie murowane.

U mnie niestety na kluczu brakło kawałka izolacji i doszło do zwarcia i wycieraczki mimo że działają pięknie, to tylko w chwili przekręcenia zapłonu, mimo że manetka jest na zero :(. Próbuję zlokalizowac usterkę ale narazie bezowocnie.,

Pozdr.

Qris

Post autor: Qris » 25 sie 2009, 14:46

heh.. no zmiana ilości śrub to spory problem wart dodania pierwszego grosza... Drugi grosz - chodzi Ci o wyżej wspomniane zimeringi uszczelniające bo jeśli o zwykłe zawleczki z pod spodu to nie odpowiadaj nawet. Kwestia zwarcia... Nie mam pojęcia jak tego dokonałeś? Nie zauważyłeś w moim opisie powyżej takiego małego tekstu na samym początku?

Kod: Zaznacz cały

ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!!!! 

Awatar użytkownika
wolynsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:16
Lokalizacja: Płock/Lódź

Post autor: wolynsky » 25 sie 2009, 16:03

Qris pisze:heh.. no zmiana ilości śrub to spory problem wart dodania pierwszego grosza... Drugi grosz - chodzi Ci o wyżej wspomniane zimeringi uszczelniające bo jeśli o zwykłe zawleczki z pod spodu to nie odpowiadaj nawet. Kwestia zwarcia... Nie mam pojęcia jak tego dokonałeś? Nie zauważyłeś w moim opisie powyżej takiego małego tekstu na samym początku?

Kod: Zaznacz cały

ODPINAMY PLUS od AKUMULATORA!!!!!! 
NIe chodzi mi o zawleczki od spodu bo takich u mnie nie było, gdyż w dolnym ramieniu trzpień u mnie jest na stałe. Od góry (patrząc od frezu) jest najpierw zawleczka blokująca, podkładka i uszczelka gumowa. Tak więc żeby wybić trzpień z tulei trzeba najpierw usunąć zawleczkę, bo inaczej nie ma szans na jego wybicie. Jeśli nadal za trudno zrozumieć postaram się zrobić zdjęcia, które to zobrazują.

Odnośnie zwarcia, Oczywiście że odpiąłem klemę + z akumulatora, ale dokręcając pióro wycieraczki pasażera (czyli jakby nie spojrzał to masa czyli -), końcówką klucza grzechotki dotknąlem bolca + aku i stąd zwarcie. Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, iż mam na końcu grzechotki zerwaną gumę.

Pozdr.

Qris

Post autor: Qris » 25 sie 2009, 17:47

Kolego to o czym mówisz to zimeringi i uszczelniają całość by nie zachodziło rdzą (tak jest tam miedź ale i tak się zbiera) powodem tego że stworzyłem ten opis jest naprawa mechanizmu po jego częściowym zatarciu przez uszkodzenie tych "gumek" czyli zimeringów.

Co do 2giego to nadal nie czaje bo mechanizm jest po prawej a ramie wycieraczki zdejmujemy "w górę". No nic zrobiłeś jak zrobiłeś. Napisz coś o awarii która przez to nastąpiła albo daj linka do tematu

Awatar użytkownika
wolynsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:16
Lokalizacja: Płock/Lódź

Post autor: wolynsky » 25 sie 2009, 18:33

Obrazek

Na zdjęciu zazanczona jest zawleczka/zimering. U mnie były całe, a mimo to doszło do zatarcia mechanizmu. ÂŻeby wybić sworznie musiałem je napierw zdjąć, tego u Ciebie w opisie nie znalazłem, a wolałem napisać, co by nikt bezsensownie nie walił młotkiem, a potem płakał że pękł mechanizm.

Pozdr.

Co do awarii jest opisana tu

Qris

Post autor: Qris » 25 sie 2009, 19:18

Punkt 9ty. Po przeczytaniu całego tekstu wiadomo o co chodzi. No nic gratki za fotke przydała się z uwagi na zobrazowanie tego co pada w mechanizmie.

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 12 wrz 2009, 15:28

Ciekawy opis, miałem kiedyś podobny problem w pasku. Niechciało mi się rozbierać i czyścić. Aż pewnego dnia padał sobie śniżek, a ja musiałem na parkingu stać, bo wycieraczki nie miały siły się poruszyc :-D

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 29 wrz 2009, 15:50

Bardzo dziękuję za opis, przydał się bardzo.
Gdyby zdecydował się na operację ratowania wycieraczek podobny laik samochodowy jak ja, niech uważa w A6 C6 dodatkowo:
- ja namęczyłem się ze ściągnięciem plastikowego podszybia, jest ono mocowane na dwa wkręty w środu i na zatrzask na całej długości w szczelinę między plastikowym zakończeniem szyby a resztą. Najlepiej podważyć na końcu i powoli wyciągać.
- z tym waleniem w sworznie ostrożnie, można uszkodzić gwint, najlepiej nakręcić nakrętki lub zabezpieczyć deską :)
- chcąc sprawdzić, czy wszystko działa (ja chciałem zanim przykręcę plastiki i pióra) trzeba ZAMKNÂĄć MASKę, bo inaczej wycieraczki nie działają :):) Jak bym to wcześniej wiedział godzina zaoszczędzona :) Ale mam ten samochód miesiąc i jeszcze wiele przede mną.

Wielkie dzięki, zaoszczędziłem 1500zł w AUDI CENTER WROCÂŁAW, tyle u nich kosztuje nowy mechanizm, podobno z silnikiem:(

Qris

Post autor: Qris » 30 wrz 2009, 01:01

Praulinka, ciesze się że mogłem pomóc :-) odpal z zaoszczędzonej kwoty z 20zł na klub:-) hehe:-)

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 01 paź 2009, 22:06

Qris pisze:Praulinka, ciesze się że mogłem pomóc :-) odpal z zaoszczędzonej kwoty z 20zł na klub:-) hehe:-)
Masz jak w banku :)

Qris

Post autor: Qris » 01 paź 2009, 23:49

wklej tu dowód wpłaty :-P

[ Dodano: 2009-10-02, 02:33 ]
slavi16, wiesz jakos nie do końca rozumiem to co napisałeś. Nie wyjmowałeś mechanizmu ani go nie rozebrałeś tylko topiąc w wd40 wyczysciłeś i zasmarowałeś? jeśli tak to problem wróci w najmniej odpowiednim momencie :-( Skąd to wiem? Zrobiłem podobnie wczesniej a potem jade zaczyna padać ale wycieraczki nadal czekają staję na krzyżówce i szuuuust z nieba potop włączam wycieraczki a one ruchami przejechanego kota do połowy i zonk...

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 02 paź 2009, 20:08

koledzy, a jakie sąpierwsze objawy, bo u mnie jak włącze wycieraczki,a pootem wyłącze to lekko drgają a w samochodzie słychac pykanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga