Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.7 biturbo Quattro] Spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 sty 2014, 22:33

Z V8 4.2 w olku to uważaj, bo to silnik BAS (bliźniaczy do BBK) wyposażony w "bezobsługowy" <luzik> rozrząd na łańcuchach.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

_przemek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:19
Lokalizacja: Halinów

Post autor: _przemek_ » 03 sty 2014, 00:14

Kris699 pisze:Witam wszystkich audia6maniaków i nie tylko i życzę wszelkiej pomyślności w nowym roku.
chciałbym zakupić allroada c5 2.7 bT ale 4.2 też nie pogardze, najlepiej z końca produkcji (chyba 2005 rok).
chodzi mi o spalanie i po przeczytaniu całego tematu nie potrafie do końca zrozumieć zależności między obrotami silnika a prędkością w poszczególnych egzemplarzach (rocznik, a może moc silnika).
moja a6 c5 2.8 Q 193KM (ack) Tip 5-cio biegowy (dex 5hp19) z 1998 pali między 12 a 14 lpg - krótkie trasy przez wioski i kilka świateł. raz udało mi się 10,5 lpg z wrocławia do świeradowa koło jeleniej góry i z powrotem. (na fisie od 10,5 do 11,5 - kasuje przy każdym tankowaniu lpg do pełna).
obroty (położenie lewarka na D i 5 bieg) przy 100 lub 105 km/h to 2000. 155 km/h - 3000. 200 km/h - 4000 więc raczej normalnie. niestety więcej nie pójdzie. chyba jest jakaś blokada. koła 15 cali, 205/60
na jakie roczniki allroada patrzeć lub jakie seryjne moce bo chyba od tego zależy przełożenie w skrzyni? manual tańszy w naprawie ale tipem jeździ się super.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Ja mam Allroada 2.7T z 2004 roku i mam skrzynię krótką (Tiptronik EYK), krótszą niż w a6 z silnikiem 2.8 z tego co widzę. Podobno tak to już jest. a6 C5 nie-allroad z takim samym silnikiem ma skrzynie o znacznie dłuższych przełożeniach.
Jeśli chodzi o spalanie lpg to jeszcze nie udało mi się doprowadzić instalacji do porządku więc nie będę się wypowiadał. Dla orientacji powiem tylko że chwilowe spalanie na benzynie według FISa przy prędkości 100km/h pokazuje około 11litrów. Ktoś pisał że na autostradzie przy prędkości 130-150km/h spaliło mu średnio 15-16l pb/100km. To niestety jest realny wynik i potwierdza się u mnie.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 sty 2014, 13:25

zbig_wwl pisze:
Arkadom pisze:wszystko fajnie tylko nie po to kupiłem 250KM auto aby zamulać
Poza tym chwilowe spalanie w dużym stopniu zależy od tego czy jadę po równym/minimalnie pod górę lub minimalnie w dół.
Na tym filmiku specjalnie nagrałem dłuższe przejazdy, żeby nie pokazywać tylko chwilowego spalania. Filmik był właściwie odpowiedzią na posty kolegów
_przemek_ pisze:...U mnie sytuacja wygląda tak, że gdy jadę na benzynie z prędkością 100km/h to spalanie wychodzi mi około 12.5l/100. Gdy przyspieszę do 120, spalanie wychodzi na poziomie 14l. Jazda po autostradzie z prędkością 140km to spalanie na poziomie 15-16 litrów pb.
Sprawdzałem nawet, czy uda mi się zejść do poziomu 10 litrów, ale jadąc nawet 60 na piątym biegu nie było to możliwe.

Przy ostatnim tankowaniu gazu spalanie lpg wysło około 30% więcej niż pb.
oraz
vectra007 pisze:Ja mam tak samo jak ty kolego przemek, podobne spalanie i przy 120 km/h mam 3 tys obrotow, nie wierze w spalanie na poziomie 2.4 przy mocy 250 koni w 2.7 nie ma takiej opcji
i miała pokazać, że jeżdżąc "dziadkowo/oszczędnie", da się zejść poniżej 10l/100km, ale to nie znaczy, że taką jazdę polecam albo uprawiam ;)
Arkadom pisze:Jeszcze jedno. zbig_wwl masz skrzynię manualną ile biegów i czy też taka krótka jak automat ? masz reduktor?
Skrzynię mam manualną, 6-bieg, oznaczenia nie znam (gdzie to sprawdzić?), ale wygląda na to, że jest "krótka", bo na drugim biegu setki nie dociągnie. Reduktora nie mam. Na filmiku widać trzy pierwsze biegi praktycznie do odcinki - trójka to 140, więc podobnie jak w waszych "krótkich" automatach ;) .
No to rzeczywiście muszą być krótsze przełożenia, bo moja na 2 biegu równo 100km/h leci.
Choć wydaje mi się, że to bardziej główne przełożenie jest przestawione.
Na którymś filmiku widziałem, jak mruga ci kontrolka ładowania przy pałowaniu, co to?

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 03 sty 2014, 21:54

to lipa troszke te 2.7 bT z Tipem w allroadzie. myślałem że jak z turbinką to spalanie bedzie zbliżone a nawet tyci mniejsze niż w 2.8 z Tipem. w końcu masa podobna a 2.7 bT ma lepszy moment. a tak sie napaliłem na allroada :(

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 06 sty 2014, 10:31

Hej Panowie i Panie,

spalanie trasa 1300 km jedna strona obie wyjdzie coś ponad 2600 plus jazda po pl, trasa jazda 140-180 (czasem do 200 moze ciut wiecej) wszystko z reguły na tempomacie średnio z trasy wyszło na tym odcinku 15 litrów lpg, miasto to wiem, że 20 litrów można mniej ale ciężko, allroad waży swoje i swoje musi spalić niestety.
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 lip 2014, 09:27

Ja ostatnio zaobserwowałem spalanie ok 20 l lpg. Nie wiem co jest grane , fis pokazuje 12.6 w sterowniku nie ma żadnych błędów. Sondy ma ja poł roku. Nie wiem jak można sprawdzic egt. Coś jeszcze może być powodem takiego spalania?
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 lip 2014, 09:41

EGT nie ma wpływu na spalanie.
Można je sprawdzić w bloku 112. Sprawdź ustawienia LPG. Jaki styl jazdy,bo jeśli agresywny/dynamiczny to wszystko masz w normie <okok>

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 lip 2014, 09:45

No nawet na fisie widać ,że to spokojny tyb jazdy.70% tasa 10 kilometrowa. Co moge z gazem zobaczyć? Jeżeli z gazem było by coś nie tak to nie było by jakis błędów ze składem mieszanki?
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 lip 2014, 09:58

Jeżeli:
- nie zmieniłeś stylu jazdy;
- nie zmieniałeś ustawień sterownika LPG;

a spalanie skokowo się zmieniło to najpewniej:

- masz nieszczelność w instalce LPG;
- któryś wtryskiwacz LPG zmienił mocno swój wydatek.

Wcześniej miałeś podobną zależność spalanieLPG/wskazanieFIS ?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 lip 2014, 10:03

Tak około 1-2 litrów więcej niż na fisie. Jakis miesiąc temu pościłem sie za BMW i wydarło mi wężyk od kompesacji listw gazowych i od tej pory notuje wzrost spalania. Wcześniej na trasie robiłem 300 km za 100zł a teraz 200 nie moge...
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 lip 2014, 10:53

Wnioskuję, że wskazania FIS Ci się nie zmieniły, więc tym bardziej szczelność sprawdziłbym w pierwszej kolejności. Chociaż 6-7l/100 gazu uciekające przez nieszczelność to bardzo dużo <mysli>

Na wolnych obrotach szczelności nie sprawdzisz, bo za mała jest różnica pomiędzy ciśnieniem LPG i atmosferycznym, więc najprościej "napompować" układ powietrzem do ok.3bar za pomocą jakiejś pompki/kompresora.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 lip 2014, 10:57

A nie smierdziało by gazem ?
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 lip 2014, 11:09

Jeżeli wydmuchuje Ci gaz tylko podczas większego obciążenia silnika, czyli podczas jazdy, to możesz tego nie wyczuć. Prędzej ktoś jadący za Tobą.
Przegazuj silnik kilkakrotnie na postoju, ustaw się na zawietrznej ;) i jak jest spora nieszczelność, to wtedy masz szansę poczuć ten gaz <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 lip 2014, 11:58

Odłączyłem dziś wąż doprowadzający gaz do listwy po 2 dniach postoju i sykło więc nie podejrzewam wycieku...
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 lip 2014, 13:16

Nie chce Ci się zrobić prostego testu, to jakiej podpowiedzi oczekujesz ??
Test "na syknięcie" w tym przypadku nie jest miarodajny - dlaczego nie jest ?? bo np. http://www.assemblymag.com/ASB/2001/01/ ... /83675.gif
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga