[C5 2.7 biturbo Quattro] Spalanie
Ja mam Allroada 2.7T z 2004 roku i mam skrzynię krótką (Tiptronik EYK), krótszą niż w a6 z silnikiem 2.8 z tego co widzę. Podobno tak to już jest. a6 C5 nie-allroad z takim samym silnikiem ma skrzynie o znacznie dłuższych przełożeniach.Kris699 pisze:Witam wszystkich audia6maniaków i nie tylko i życzę wszelkiej pomyślności w nowym roku.
chciałbym zakupić allroada c5 2.7 bT ale 4.2 też nie pogardze, najlepiej z końca produkcji (chyba 2005 rok).
chodzi mi o spalanie i po przeczytaniu całego tematu nie potrafie do końca zrozumieć zależności między obrotami silnika a prędkością w poszczególnych egzemplarzach (rocznik, a może moc silnika).
moja a6 c5 2.8 Q 193KM (ack) Tip 5-cio biegowy (dex 5hp19) z 1998 pali między 12 a 14 lpg - krótkie trasy przez wioski i kilka świateł. raz udało mi się 10,5 lpg z wrocławia do świeradowa koło jeleniej góry i z powrotem. (na fisie od 10,5 do 11,5 - kasuje przy każdym tankowaniu lpg do pełna).
obroty (położenie lewarka na D i 5 bieg) przy 100 lub 105 km/h to 2000. 155 km/h - 3000. 200 km/h - 4000 więc raczej normalnie. niestety więcej nie pójdzie. chyba jest jakaś blokada. koła 15 cali, 205/60
na jakie roczniki allroada patrzeć lub jakie seryjne moce bo chyba od tego zależy przełożenie w skrzyni? manual tańszy w naprawie ale tipem jeździ się super.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Jeśli chodzi o spalanie lpg to jeszcze nie udało mi się doprowadzić instalacji do porządku więc nie będę się wypowiadał. Dla orientacji powiem tylko że chwilowe spalanie na benzynie według FISa przy prędkości 100km/h pokazuje około 11litrów. Ktoś pisał że na autostradzie przy prędkości 130-150km/h spaliło mu średnio 15-16l pb/100km. To niestety jest realny wynik i potwierdza się u mnie.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
No to rzeczywiście muszą być krótsze przełożenia, bo moja na 2 biegu równo 100km/h leci.zbig_wwl pisze:Na tym filmiku specjalnie nagrałem dłuższe przejazdy, żeby nie pokazywać tylko chwilowego spalania. Filmik był właściwie odpowiedzią na posty kolegówArkadom pisze:wszystko fajnie tylko nie po to kupiłem 250KM auto aby zamulać
Poza tym chwilowe spalanie w dużym stopniu zależy od tego czy jadę po równym/minimalnie pod górę lub minimalnie w dół.
oraz_przemek_ pisze:...U mnie sytuacja wygląda tak, że gdy jadę na benzynie z prędkością 100km/h to spalanie wychodzi mi około 12.5l/100. Gdy przyspieszę do 120, spalanie wychodzi na poziomie 14l. Jazda po autostradzie z prędkością 140km to spalanie na poziomie 15-16 litrów pb.
Sprawdzałem nawet, czy uda mi się zejść do poziomu 10 litrów, ale jadąc nawet 60 na piątym biegu nie było to możliwe.
Przy ostatnim tankowaniu gazu spalanie lpg wysło około 30% więcej niż pb.i miała pokazać, że jeżdżąc "dziadkowo/oszczędnie", da się zejść poniżej 10l/100km, ale to nie znaczy, że taką jazdę polecam albo uprawiamvectra007 pisze:Ja mam tak samo jak ty kolego przemek, podobne spalanie i przy 120 km/h mam 3 tys obrotow, nie wierze w spalanie na poziomie 2.4 przy mocy 250 koni w 2.7 nie ma takiej opcji
Skrzynię mam manualną, 6-bieg, oznaczenia nie znam (gdzie to sprawdzić?), ale wygląda na to, że jest "krótka", bo na drugim biegu setki nie dociągnie. Reduktora nie mam. Na filmiku widać trzy pierwsze biegi praktycznie do odcinki - trójka to 140, więc podobnie jak w waszych "krótkich" automatach .Arkadom pisze:Jeszcze jedno. zbig_wwl masz skrzynię manualną ile biegów i czy też taka krótka jak automat ? masz reduktor?
Choć wydaje mi się, że to bardziej główne przełożenie jest przestawione.
Na którymś filmiku widziałem, jak mruga ci kontrolka ładowania przy pałowaniu, co to?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
Hej Panowie i Panie,
spalanie trasa 1300 km jedna strona obie wyjdzie coś ponad 2600 plus jazda po pl, trasa jazda 140-180 (czasem do 200 moze ciut wiecej) wszystko z reguły na tempomacie średnio z trasy wyszło na tym odcinku 15 litrów lpg, miasto to wiem, że 20 litrów można mniej ale ciężko, allroad waży swoje i swoje musi spalić niestety.
spalanie trasa 1300 km jedna strona obie wyjdzie coś ponad 2600 plus jazda po pl, trasa jazda 140-180 (czasem do 200 moze ciut wiecej) wszystko z reguły na tempomacie średnio z trasy wyszło na tym odcinku 15 litrów lpg, miasto to wiem, że 20 litrów można mniej ale ciężko, allroad waży swoje i swoje musi spalić niestety.
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli:
- nie zmieniłeś stylu jazdy;
- nie zmieniałeś ustawień sterownika LPG;
a spalanie skokowo się zmieniło to najpewniej:
- masz nieszczelność w instalce LPG;
- któryś wtryskiwacz LPG zmienił mocno swój wydatek.
Wcześniej miałeś podobną zależność spalanieLPG/wskazanieFIS ?
- nie zmieniłeś stylu jazdy;
- nie zmieniałeś ustawień sterownika LPG;
a spalanie skokowo się zmieniło to najpewniej:
- masz nieszczelność w instalce LPG;
- któryś wtryskiwacz LPG zmienił mocno swój wydatek.
Wcześniej miałeś podobną zależność spalanieLPG/wskazanieFIS ?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Wnioskuję, że wskazania FIS Ci się nie zmieniły, więc tym bardziej szczelność sprawdziłbym w pierwszej kolejności. Chociaż 6-7l/100 gazu uciekające przez nieszczelność to bardzo dużo
Na wolnych obrotach szczelności nie sprawdzisz, bo za mała jest różnica pomiędzy ciśnieniem LPG i atmosferycznym, więc najprościej "napompować" układ powietrzem do ok.3bar za pomocą jakiejś pompki/kompresora.
Na wolnych obrotach szczelności nie sprawdzisz, bo za mała jest różnica pomiędzy ciśnieniem LPG i atmosferycznym, więc najprościej "napompować" układ powietrzem do ok.3bar za pomocą jakiejś pompki/kompresora.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli wydmuchuje Ci gaz tylko podczas większego obciążenia silnika, czyli podczas jazdy, to możesz tego nie wyczuć. Prędzej ktoś jadący za Tobą.
Przegazuj silnik kilkakrotnie na postoju, ustaw się na zawietrznej i jak jest spora nieszczelność, to wtedy masz szansę poczuć ten gaz
Przegazuj silnik kilkakrotnie na postoju, ustaw się na zawietrznej i jak jest spora nieszczelność, to wtedy masz szansę poczuć ten gaz
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nie chce Ci się zrobić prostego testu, to jakiej podpowiedzi oczekujesz
Test "na syknięcie" w tym przypadku nie jest miarodajny - dlaczego nie jest bo np. http://www.assemblymag.com/ASB/2001/01/ ... /83675.gif
Test "na syknięcie" w tym przypadku nie jest miarodajny - dlaczego nie jest bo np. http://www.assemblymag.com/ASB/2001/01/ ... /83675.gif
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga