Tak, ale zawsze w aucie takie były - nie pojawiły się w wyniku przyrostu mocy czy grzebaniu w sterowniku skrzyni. Bo to nadal nie są ingerujące w stosunek przełożeń modyfikacje
Czyli w prostym języku - jeżeli przełożenie 5-go biegu to przykładowo 0.81 to po przyroście mocy nadal to będzie 0.81, przekładni głównej 3.07 również będzie niezmienne.
Tak, ale zawsze w aucie takie były - nie pojawiły się w wyniku przyrostu mocy czy grzebaniu w sterowniku skrzyni. Bo to nadal nie są ingerujące w stosunek przełożeń modyfikacje
Czyli w prostym języku - jeżeli przełożenie 5-go biegu to przykładowo 0.81 to po przyroście mocy nadal to będzie 0.81, przekładni głównej 3.07 również będzie niezmienne.
Â
Co do tego, to "oczywista oczywistość" . Może przy okazji czipa zmienili kodowanie licznika zV6 na V8, co pewnie powoduje zaniżenie wskazań obrotomierza.
zbig_wwl, Automat ma o wiele dłuższe przełożenia.1 bieg do 70 . 2bieg prawie 140. 3 bieg 180 na godz. Długość biegów zaskoczyła mnie jak kupiłem samochód.3 tys obrotów przy 120 to miałem w manualu 2.3 20V(7a).
[ Dodano: 2013-11-11, 07:01 ] tomekkk1, ja zauważyłem że po zrobieniu wirusa samochód jak by dostał pare kilometrów więcej na każdym biegu.Skrzynia nie była grzebana.Więc te odczucia może naprawdę po wymianie oleju.?
krystek13 pisze:zbig_wwl, Automat ma o wiele dłuższe przełożenia.1 bieg do 70 . 2bieg prawie 140. 3 bieg 180 na godz. Długość biegów zaskoczyła mnie jak kupiłem samochód.3 tys obrotów przy 120 to miałem w manualu 2.3 20V(7a).
Możliwe, że były różne przełożenia, bo prędkości o których piszesz, wychodzą teoretycznie z podanych w materiałach o Allroad danych. Natomiast widać, że większość ma skrzynię taką, jak na , czyli max na 1bieg to ok.70km/h, 2bieg to ok. 100km/h, 3bieg - 140km/h.
Coś podobnego do Twojej A6 jest natomiast chyba tutaj - także wszyscy mogą mieć rację i faktycznie zużycie paliwa może być różne
Nie ma wątpliwości , ze w Allroadzie ( niestety) jest krótsza skrzynia niż w zwykłym A6 z tym samym silnikiem .
Krystek poinformował kilka postów wyżej że po tunningu w jego aucie wzrosła o prędkość na 5 biegu przy tych samych obrotach i to było zastanawiające a raczej niemożliwe.
Mam pomysła co można zrobić aby wzrosła prędkość przy tych samych obrotach - założyć wyższe gumy np 225/65/17 . W Allroadzie to nawet ujdzie bo taki jest przecież terenowy
krystek13 pisze:zbig_wwl, Automat ma o wiele dłuższe przełożenia.1 bieg do 70 . 2bieg prawie 140. 3 bieg 180 na godz. Długość biegów zaskoczyła mnie jak kupiłem samochód.3 tys obrotów przy 120 to miałem w manualu 2.3 20V(7a).
Możliwe, że były różne przełożenia, bo prędkości o których piszesz, wychodzą teoretycznie z podanych w materiałach o Allroad danych. Natomiast widać, że większość ma skrzynię taką, jak na , czyli max na 1bieg to ok.70km/h, 2bieg to ok. 100km/h, 3bieg - 140km/h.
Coś podobnego do Twojej A6 jest natomiast chyba tutaj - także wszyscy mogą mieć rację i faktycznie zużycie paliwa może być różne
Co do danych podanych dla Allroada z linku to chyba nie są one po prostu kompletne.
Jakiś czas temu trafiłem na forum na listę wszystkich rodzajów skrzyń automatycznych dla wersji C5. Dość sporo skanów z rozróżnieniem na skrzynie quatro i FWD.
Moja skrzynia ma oznaczenie EYK. Podstawowe przełożenia dla poszczególnych biegów są chyba takie same jak dla wszystkich skrzyń tiptronik. Odpowiadają także temu co znajduje się na stronie z z linku.
Różnice pojawiają się dopiero później.
Na stronie z linku podają że główne przełożenie dla tego modelu wynosi 3.091. Jak coś takiego podstawi się do kalkulatora prędkości, to rzeczywiście wychodzi prędkość około 170km/h przy 3000obr/min.
Natomiast w dokumentacji którą mam przed sobą podane jest znaczeni więcej danych i więcej przełożeń. Oto one:
Przełożenie pośrednie VA - 1,417
Napęd osi VA - 3,091
Przełożenie pośrednie HA - 0,902
Napę osi HA - 4,857
W tych informacjach też więc pojawia się przełożenie 3.091, ale wygląda na to, że nie jest to ostateczne przełożenie a tylko pośrednie.
Nie wiem dokładnie jak to wygląda od strony mechaniki. Nie wiem też czy oznaczenie VA i HA oznaczają oś przednią i tylną. Może ktoś to rozszyfruje.
Jak się wymnoży natomiast Przełożenie pośrednie X napęd osi to dla:
VA - przełożenie łączne wynosi 4,3799
HA - przełożenie łączne wynosi 4,3810
Są więc bardzo sobie bliskie. Być może właśnie tą wartość - 4,378 trzeba wziąć pod uwagę w kalkulatorze. Jeśłi ją bowiem podstawimy jako przełożenie główne, to wtedy prędkość pojazdu przy 3000obr/min wynosi około 118km/h czyli zgodnie z obserwacjami.
Pozostaje więc na koniec pytanie, czy samo przełożenie da się zmienić.
Krótkie nagranie z mojego eco-drivingu - jak widać jadąc "dziadkowo", spokojnie można utrzymywać jednocyfrowe wskazanie spalania na FIS.
U mnie licznikowe 120km/h to ~2850rpm, GPS'sowe 120km/h to ~3000rpm, czyli dokładnie tyle, ile wychodzi na kalkulatorze.
jadąc "dziadkowo", spokojnie można utrzymywać jednocyfrowe wskazanie spalania na FIS.
wszystko fajnie tylko nie po to kupiłem 250KM auto aby zamulać
Poza tym chwilowe spalanie w dużym stopniu zależy od tego czy jadę po równym/minimalnie pod górę lub minimalnie w dół.
Zadzwoniłem dzisiaj do warsztatu ASB z pytaniem czy można zmienić jakieś trybiki w mojej skrzyni aby uzyskać inne przełożenie główne.
Powiedziano mi że nawet jeśli by się to udało to byłby problem ze sterownikiem / komputerem auta który widziałby błąd.
Próbowałem znaleźć info w necie na ten temat lecz nic nie znalazłem.
Jeśli dalej będzie mnie to wkurzać to wymienię na manual - choć to też pewnie nie będzie proste.
Jeszcze jedno. zbig_wwl masz skrzynię manualną ile biegów i czy też taka krótka jak automat ? masz reduktor?
Jednyna ścieżką, jest wymiana przedniego i tylnego dyfra na "dłuższy", podejrzewam, że taki z 2.5TDi będzie dłuższy, bo jest krótszy zakres obrotów.
Ale po mojemu, to rzeźba w kale
Arkadom pisze:wszystko fajnie tylko nie po to kupiłem 250KM auto aby zamulać
Poza tym chwilowe spalanie w dużym stopniu zależy od tego czy jadę po równym/minimalnie pod górę lub minimalnie w dół.
Na tym filmiku specjalnie nagrałem dłuższe przejazdy, żeby nie pokazywać tylko chwilowego spalania. Filmik był właściwie odpowiedzią na posty kolegów
_przemek_ pisze:...U mnie sytuacja wygląda tak, że gdy jadę na benzynie z prędkością 100km/h to spalanie wychodzi mi około 12.5l/100. Gdy przyspieszę do 120, spalanie wychodzi na poziomie 14l. Jazda po autostradzie z prędkością 140km to spalanie na poziomie 15-16 litrów pb.
Sprawdzałem nawet, czy uda mi się zejść do poziomu 10 litrów, ale jadąc nawet 60 na piątym biegu nie było to możliwe.
Przy ostatnim tankowaniu gazu spalanie lpg wysło około 30% więcej niż pb.
oraz
vectra007 pisze:Ja mam tak samo jak ty kolego przemek, podobne spalanie i przy 120 km/h mam 3 tys obrotow, nie wierze w spalanie na poziomie 2.4 przy mocy 250 koni w 2.7 nie ma takiej opcji
i miała pokazać, że jeżdżąc "dziadkowo/oszczędnie", da się zejść poniżej 10l/100km, ale to nie znaczy, że taką jazdę polecam albo uprawiam
Arkadom pisze:Jeszcze jedno. zbig_wwl masz skrzynię manualną ile biegów i czy też taka krótka jak automat ? masz reduktor?
Skrzynię mam manualną, 6-bieg, oznaczenia nie znam (gdzie to sprawdzić?), ale wygląda na to, że jest "krótka", bo na drugim biegu setki nie dociągnie. Reduktora nie mam. Na filmiku widać trzy pierwsze biegi praktycznie do odcinki - trójka to 140, więc podobnie jak w waszych "krótkich" automatach .
Arkadom pisze:Jeszcze jedno. zbig_wwl masz skrzynię manualną ile biegów i czy też taka krótka jak automat ? masz reduktor?
Skrzynię mam manualną, 6-bieg, oznaczenia nie znam (gdzie to sprawdzić?), ale wygląda na to, że jest "krótka", bo na drugim biegu setki nie dociągnie. Reduktora nie mam. Na filmiku widać trzy pierwsze biegi praktycznie do odcinki - trójka to 140, więc podobnie jak w waszych "krótkich" automatach .
O coś takiego mi chodziło. Widać w wersji TIP nie jest to osiągalne.
[ Dodano: 2013-11-12, 19:39 ]
Arkadom pisze:
jadąc "dziadkowo", spokojnie można utrzymywać jednocyfrowe wskazanie spalania na FIS.
wszystko fajnie tylko nie po to kupiłem 250KM auto aby zamulać
Poza tym chwilowe spalanie w dużym stopniu zależy od tego czy jadę po równym/minimalnie pod górę lub minimalnie w dół.
Zadzwoniłem dzisiaj do warsztatu ASB z pytaniem czy można zmienić jakieś trybiki w mojej skrzyni aby uzyskać inne przełożenie główne.
Powiedziano mi że nawet jeśli by się to udało to byłby problem ze sterownikiem / komputerem auta który widziałby błąd.
Próbowałem znaleźć info w necie na ten temat lecz nic nie znalazłem.
Jeśli dalej będzie mnie to wkurzać to wymienię na manual - choć to też pewnie nie będzie proste.
Jeszcze jedno. zbig_wwl masz skrzynię manualną ile biegów i czy też taka krótka jak automat ? masz reduktor?
Pozdrawiam
Fajnie że to sprawdziłeś w warsztacie.
Jest nawet kilka wątków gdzie poruszany był problem podmiany automatu na manual. Temat też jest podobno dość skomplikowany.
Chyba jednak prościej byłoby podmienić skrzynię od audi A6 C5 2.7T (lub podobną). Np. z takiego auta pochodzi skrzynia TIPTRONIC o oznaczeniu FAQ. Ma ona przełożenie główne coś koło 3.5 i daje zdecydowanie dłuższe biegi. Wtedy pozostaje kwestia podmiany samej skrzyni i sterownika (pewnie jeszcze jakieś programowanie głównego komputera).
Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w temacie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez _przemek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich audia6maniaków i nie tylko i życzę wszelkiej pomyślności w nowym roku.
chciałbym zakupić allroada c5 2.7 bT ale 4.2 też nie pogardze, najlepiej z końca produkcji (chyba 2005 rok).
chodzi mi o spalanie i po przeczytaniu całego tematu nie potrafie do końca zrozumieć zależności między obrotami silnika a prędkością w poszczególnych egzemplarzach (rocznik, a może moc silnika).
moja a6 c5 2.8 Q 193KM (ack) Tip 5-cio biegowy (dex 5hp19) z 1998 pali między 12 a 14 lpg - krótkie trasy przez wioski i kilka świateł. raz udało mi się 10,5 lpg z wrocławia do świeradowa koło jeleniej góry i z powrotem. (na fisie od 10,5 do 11,5 - kasuje przy każdym tankowaniu lpg do pełna).
obroty (położenie lewarka na D i 5 bieg) przy 100 lub 105 km/h to 2000. 155 km/h - 3000. 200 km/h - 4000 więc raczej normalnie. niestety więcej nie pójdzie. chyba jest jakaś blokada. koła 15 cali, 205/60
na jakie roczniki allroada patrzeć lub jakie seryjne moce bo chyba od tego zależy przełożenie w skrzyni? manual tańszy w naprawie ale tipem jeździ się super.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów