Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.7 biturbo Quattro] Spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 08:23

Trochę dużo macie tych obrotów.Ja w serii przy 3 tysiącach obrotów miałem 155-160 km/h
340KM i 500NM :)

_przemek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:19
Lokalizacja: Halinów

Post autor: _przemek_ » 10 lis 2013, 13:22

Powiem Ci kolego Vectra007, że zanim kupiłem obecny model, oglądałem w Warszawie jeszcze dwa w zasadzie takie same Allroady (2.7T + tip). W jednym z 2002 roku, właściciel uzyskiwał średnie spalanie 12l/100 pb a drugi 14l/100 pb. Oba były bez gazu. Nie wiem jak ten pierwszy to robił, dojeżdżał do pracy do Warszawy spod puszczy kampinoskiej. Mówił, że takie spalanie nie było problemem. Mi takie spalanie ciężko uzyskać na prostym odcinku drogi przy małej prędkości nie mówiąc już o średnim spalaniu.

No nic, jak ktoś będzie miał jakieś pomysły by coś wymienić to chętnie posłucham. Póki co przyzwyczajam się:)

[ Dodano: 2013-11-10, 13:23 ]
krystek13 pisze:Trochę dużo macie tych obrotów.Ja w serii przy 3 tysiącach obrotów miałem 155-160 km/h
Co miałeś na myśli pisząc "serii" ?

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 10 lis 2013, 15:57

Dane z książki serwisowej mam taki wpis miasto 19,2 poza miastem 9,7 ogólne/średnie spalanie 13,2 i dodatkowo masa własna bez kierowcy itd 1862 kg, mowa tu o allroad 2.7 biturbo quattro, wiec w a6 może być mniej ale nie wiele :)
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 17:43

_przemek_, moja jest po modach lekkich i teraz przy 3 tysiącach jest prawie 170km/h
340KM i 500NM :)

_przemek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:19
Lokalizacja: Halinów

Post autor: _przemek_ » 10 lis 2013, 18:25

krystek13 pisze:_przemek_, moja jest po modach lekkich i teraz przy 3 tysiącach jest prawie 170km/h
Też bym coś takiego chciał. Rozumiem, że oryginalna skrzynia tego Ci nie dała. Robiłeś coś przy niej? Gdzieś to opisywałeś na forum? Chętnie bym poczytał.

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 10 lis 2013, 18:28

Tak, ale on ma silnik 230 km w serii a ja mam 250 i ty tez a tam rozmawialem z krzyskiem i paroma osobami i ten 250 konny ma przy 120 kolo 3 tys obrotow
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 20:56

Skrzynia jest oryginalna.Większa prędkość bierze się z większego momentu obrotowego.ÂŁatwiej jest mu pchać.Nigdzie nie opisywałem,nie mam czasu.Ale na pewno znajdę jakiś wolny zimowy wieczór i opiszę.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 lis 2013, 21:08

krystek13, to będziesz musiał porządnie wyjaśnić, bo ciekawi mnie, że na dokładnie takich samych przełożeniach - masz inne niż były do tej pory obroty w skrzyni względem silnika, wiec i na kołach rzecz jasna <mysli>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lis 2013, 21:18

Nie mam tiptronika, ale fizyka zjawiska również mnie ciekawi ? ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 21:44

Nie wiem dokładnie.Jak robiłem program twierdzili że wgrywali również coś do sterownika skrzyni(nie wiem co )Może to spowodowane jest tym że wymieniłem olej w skrzyni:) Nie wiem na prawdę ale różnica jest w prędkości do danych obrotów.
340KM i 500NM :)

Arkadom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2013, 23:53
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arkadom » 10 lis 2013, 22:56

krystek13
Taaa a świstak siedzi i zawija w papierki.

Przełożenia są przełożenia i podnoszenie mocy silnika nie ma tu nic do rzeczy.
Od miesiąca mam Allroada 2.7 automat i też się zdziwiłem ze tak wysoko kręci przy normalnych przelotowych prędkościach.
W ocenie przydatności dla mnie tego auta poczyniłem błędne założenie , że ma takie same przełożenia jak zwykła A6.
Tak nie jest.
Spalanie też mam podobne do waszego - 15,5 benzyny/19,5 gazu czyli cholernie wysokie. Liczyłem na 13l b/16l g
Do tego jeszcze mam problem z opóźnieniem reakcji na gaz - zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca zabiera mu to 0.5 -1 s zanim zdecyduje się ruszyć , irytuje mnie to bo przywykłem do dynamicznej jazdy / szybkiego włączania się do ruchu i zmiany pasa itp. - czy u Was też występuje problem opóźnienia reakcji na gaz ?
Pozdrawiam

_przemek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:19
Lokalizacja: Halinów

Post autor: _przemek_ » 10 lis 2013, 23:15

W mojej ocenie samochód rusza od razu po wciśnięciu pedału gazu. Być może jednak moje spostrzeżenia są mało przydatne gdyż to mój pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną. Do tej pory były manuale.
Na pewno jednak nie muszę czekać 1 sekundy na reakcję.

Czy ktokolwiek z niezadowolonych ze swoich skrzyń rozważał założenie skrzyni z innymi przełożeniami?

Arkadom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2013, 23:53
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arkadom » 10 lis 2013, 23:30

Czy ktokolwiek z niezadowolonych ze swoich skrzyń rozważał założenie skrzyni z innymi przełożeniami?
Operacja niewątpliwie trudna - myślę o przełożeniu na manual ale nie mam w tym temacie wiedzy ani umiejętności więc pewnie skończy się na myśleniu.

Oj jakby to było fajnie gdyby Krystek nas wybawił z tego problemu :]

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lis 2013, 23:55

Z tymi przełożeniami to ciekawa sprawa, bo np. dla allroad'a, biorąc dane z http://www.audiklub.org/dane/allroad/c5 ... 250ps.html i wstawiając do http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html wychodzi, że automat ma o wiele dłuższe przełożenia - nawet by pasowały, do tego co pisze krystek13 - może to błąd w danych, a może występowały takie długie skrzynie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 11 lis 2013, 00:10

Co do jazdy po emerycku to nie polecam bo wtedy oszczędność jest zgubna i złudna bo silnik i tak pociągnie wiecej ile mu potrzeba. Najlepszym rozwiązaniem jest jazda w obszarze obrotów gdzie najwiekszy i w miare równy jest moment obrotowy. Nie wypowiem Wam się dokładnie o 2.7 bo takiego nie mam ale w moim dieselu tez to zauwazyłem że jak go katowałem przy niskich obrotach (1000-1500) to spalanie wychodziło mi dużo wyższe niż jak jeżdzę w miare dynamicznie w mniej wiecej środkowej częsci obrotów (2000-3000)
Polecam jeśli chodzi o skrzynie to 6 biegowe manuale bo to jest fajna rzecz a nie jakies automaty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga