Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy

Układ napędowy i skrzynie biegów
rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

[a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy

Post autor: rali » 09 lip 2009, 21:30

Witam wszystkich
Mam problem z przeniesieniem napędu w mojej audiczce. Mianowicie przy przyspieszaniu i w przewziale prędkośći 110-130 odczuwam dosyć denerwujące drgania. Cciałem dokupic podwieszkę wału i podwieszkę dyfra bo są juz po parciałe ale okazało się że tego nie dz się dokupić. Może ktoś z was przerabiał ten problem. Może są jakieś zamienniki?
Pozdrawiam

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 10 lip 2009, 19:14

Siemka a jestes pewien ze to podpora walu ?
Bo powiem ci ze ja bylem na sprawdzeniu walu mialem go zdemontowanego i sprawdzili mi podpore i wywazenie i wszystko ok ale ten gosc co to robil powiedzial ze nie wszyscy sprawdzaja tzw liniowosc walu bo miedzy skrzynia a mostem jest w polowie przegub i podpora i podpora a konkretniej srubami powinno sie wyregulowac wysokosc tego elementu aby byl wal w lini prostej a nie przegiety w jedna lub druga strone tyle teori ktora mi przekazano sam mam ten objaw ze wibruje i jeszcze tego nie sprawdzilem z ta regulacja ale moze faktycznie to to
Najlepiej by bylo i to zamiezam zrobic w najbizszym czasie podniesc auto do gory tak aby kola byly luzno i w miare stabilnie odpalic i jedna osoba dodaje gazu i rozpedza auto do predkosci w ktorych zachodzi to niepozadane zjawisko a druga patrzy co sie dzieje pod spodem moze wyjdzie co jest nie tak.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

Post autor: rali » 10 lip 2009, 22:08

Może i masz racje, sprawdzę to, ale i tak muszę wymienić podpore bo jest tragicznie sparciała a podwieszka dyfra też nie wygląda lepiej. Chciałbym zacząć od wymiany tych elementów a nie moge ich kupić

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 10 lip 2009, 22:31

A i bym zapomnial te elementy nie sa wymienialne u nas trzeba nowy wal w c4 podobno pasuje od tranzita ale ile w tym prawdy to nie wiem a najlepiej jak poszukasz zakladu co robi waly i mosty wyjmiesz u siebie wal i im zawieziesz to oni moze cos dobiora.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
Boria
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 lip 2009, 23:46
Lokalizacja: lubin

Post autor: Boria » 10 lip 2009, 22:41

hmm a to napewno to ?;-) moze zobacz na stan sworzeni (sworzeniow ? bog wie jak to sie odmienia ;p) mi tez drzal przy takiej predkosci i to bylo to a mam fwd ;p
Wybacz im Boze bo nie wiedzieli co czynili robiac biale i srebrne audi...
Moja biedna szosteczka jest poturbowana ;(

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 13 lip 2009, 22:42

Boria, mowisz o sworzniu zwrotnicy?miesiac temu wymienilem cale zawieszenie i nadal mam te wibracje wiec ta kwestie bym pominal tak samo jak polosie 6 sztuk wymienionych i sprawdzone czy nie bija.Podejzewam jeszcze lozysko lub lozyska na wejsciu do skrzynki rozdzielczej tam gdzie jest torsen bo wyczowam delikatne luzy poprzeczne i to mnie troche martwi.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 14 lip 2009, 08:46

Kolego ja tez z tym walcze:) może to i głupio zabrzmi ale z tyłuuu tylny most jest przymocowany na 3 tulejach gumowo metalowych sprawdz sobie ta tuleje po lewej stronie co podwiesza most z przodu .Te z tyłu sa napewno w dobrym stanie a ta z przodu moze byc zerwana .Własnie u mnie jest do wymiany i tak myśle ze może to ona :?: zmienie dam znac czy jest poprawa :)

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 14 lip 2009, 09:41

O widzisz i wspólnymi siłami do czegoś sie dochodzi.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Maleńka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 lip 2009, 16:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Maleńka » 14 lip 2009, 13:56

Ja też od jakigoś miesiąca walczę z tą wkurzającą wibrą na kierownicy :evil: Formalnie już mam dość :evil: Też w czwartek odebrałam samochód z serwisu i też miał zawieszenie remontowane- co prawda nie całe, ale przez 2 dni był spokój- teraz znowu masakra. Ale powiem Wam, ze tymi tulejkami to może być bingo, bo one jeszcze zostały mi do roboty ;-)
...nie potrzebuję cudzych norm, bo posiadam własne, jasne...

Qris

Re: [a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy

Post autor: Qris » 14 lip 2009, 20:54

rali pisze:Witam wszystkich
Mam problem z przeniesieniem napędu w mojej audiczce. Mianowicie przy przyspieszaniu i w przewziale prędkośći 110-130 odczuwam dosyć denerwujące drgania. Cciałem dokupic podwieszkę wału i podwieszkę dyfra bo są juz po parciałe ale okazało się że tego nie dz się dokupić. Może ktoś z was przerabiał ten problem. Może są jakieś zamienniki?
Pozdrawiam
Mam to samo, i opcje są dwie. Pierwsza felgi i druga tarcze hamulcowe. U mnie winna jest nie do końca dobra felga. Aha nie pisz że fela jest nowa bla bla bla jedź na wyważanie i popatrz jak się kręci od wew strony. Jeśli to nie to, to zostają tylko tarcze. Aha w przypadku felgi drganie zanikało przy 125 i na nowo pojawiało się przy 175 do 190.

[ Dodano: 2009-07-14, 20:59 ]
Patryś pisze:Kolego ja tez z tym walcze:) może to i głupio zabrzmi ale z tyłuuu tylny most jest przymocowany na 3 tulejach gumowo metalowych sprawdz sobie ta tuleje po lewej stronie co podwiesza most z przodu .Te z tyłu sa napewno w dobrym stanie a ta z przodu moze byc zerwana .Własnie u mnie jest do wymiany i tak myśle ze może to ona :?: zmienie dam znac czy jest poprawa :)
Kolego te tuleje pilnują tłumienia drgań i co ważne trzymają belkę by nie latała na boki. Drgania o których pisze założyciel tematu zachodzą z przodu. Objawem zużycia tulei jest ściąganie auta, ewentualne stuki z tyłu (przy tragicznym stanie) oraz gigantyczne problemy z ustawieniem zbieżności.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 15 lip 2009, 23:48

Qris, a po czym wnioskujesz ze te drgania beda z przodu auta jak zalozyciel tematu o tym nie pisze?Wydaje mi sie bardziej ze chodzi mu o drgania calego auta ktore mozna zaobserwowac po np wibrujacym fotelu pasazera w zakresie predkosci 110 130. Tak jest u mnie a i tarcze mam wszystkie nowe i sprawdzalem kwestie felg mam zimowe i letnie i tez te same objawy wibruje nadal.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Qris

Post autor: Qris » 16 lip 2009, 11:34

A te "nowe" tarcze były już u tokarza? Z reszta miałem taki sam problem i już praktycznie nie wystepuje

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 16 lip 2009, 22:35

Raczej nowych tarcz EBC TURBOGROOVE nie bede toczyl tym bardziej ze jest przejechane na nich moze z 1500 km i to nie jest wina tarcz.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Qris

Post autor: Qris » 16 lip 2009, 23:00

A od kiedy u Ciebie wystepuje problem?

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 17 lip 2009, 00:25

Jak kupiłem auto to juz to bylo i od tamtej pory zrobione jest wszystko co na logike dalo sie zrobic teraz szukam w mniej racjonalnych miejscach hehe czyli zrobione jest nowe wszystkie tarcze nowe zawieszenie ustawiona geometria felgi proste i wywazane na aucie zeby nie bylo ze cos jeszcze wibruje sprawdzony wal i podpora wymienione 6 z 8 przegobow i sprawdzone pólosie czy nie bija i nadaj miedzy 110 a 130 jest to wyczuwalne. Jakieś pomysły?

Za pomoc w śledztwie wyznaczona nagroda hehehehe
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga