[A6 C4 2,5TDI AEL] Stuki w silniku
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
[A6 C4 2,5TDI AEL] Stuki w silniku
Mam poważny problem ze swoim autkiem - A6 C4 2,5TDI AEL. Bardzo głośna i ostra praca silnika, wręcz jak gdyby stukanie. Problem pojawił się z nienacka, gdy dojeżdżałem do swego podwórka, na wolnych obrotach (na szczęście ). Od razu napiszę co już zostało zrobione - przede wszystkim sprawdzono rozrząd - jest wszystko z porządku, następnie klin na wale korbowym, czy nie został ścięty - chodzi o małe kółko na którym chodzi pasek rozrządu i które założone jest na wale korbowym, a następnie do którego przykręcone jest koło pasowe - wszystko ok. Głowica i tłoki w porządku, żadnych luzów, żadnych śladów uderzeń na górnych powierzchniach tłoków. Co to może być? Nie mam ani ja, ani znajomi mechanicy żadnych innych pomysłów. Dodam, że auto odpala bez żadnych problemów. Przy okazji demontażu koła pasowego wału korbowego okazało się, że jest ono uszkodzone - rozwarstwione (czy jak to się fachowo zwie?), rozerwana guma i koło rozpada się na dwie części. Rzecz jasna zostanie wymienione, ale czy takie objawy jak opisałem na wstępie mogą być związane właśnie z uszkodzonym kołem pasowym?
Panowie - pomocy!
Panowie - pomocy!
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
kiernozA6 - vacumpompa odpada, stukała mi wcześniej i ten temat miałem już "przerobiony"
Lechu - głośna praca i to stukanie pojawiło się w czasie jazdy, nie wiem - być może nieco głośniej silnik pracował już wcześniej od jakiegoś czasu, jednak wyraźnie zauważyłem to 2 dni temu.
Czy ot tak samoczynnie może się coś zmienić w kwestii kątu wtrysku? Nasuwa mi się myśl, że może w tym jest właśnie problem i stąd taka dziwna praca silnika? Jednak do przedwczoraj wszystko było ok.
Lechu - głośna praca i to stukanie pojawiło się w czasie jazdy, nie wiem - być może nieco głośniej silnik pracował już wcześniej od jakiegoś czasu, jednak wyraźnie zauważyłem to 2 dni temu.
Czy ot tak samoczynnie może się coś zmienić w kwestii kątu wtrysku? Nasuwa mi się myśl, że może w tym jest właśnie problem i stąd taka dziwna praca silnika? Jednak do przedwczoraj wszystko było ok.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
OD jakiegoś tygodnia zacząłem słyszeć głośne i rytmiczne stuki dochodzące z silnika na biegu jałowym - dokładnie gdzieś na dole w okolicach sprezarki od klimy
mam pyt czy padło mi koło pasowe czy winna może być spręzarka ??
ewentualnie macie jakis szybki spośób jak sprawdzić koło - ale bez demontazu dolnej osłony?
chłopaki pomóżcie !
mam pyt czy padło mi koło pasowe czy winna może być spręzarka ??
ewentualnie macie jakis szybki spośób jak sprawdzić koło - ale bez demontazu dolnej osłony?
chłopaki pomóżcie !
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga