Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 c5 2.5 TDI] Oslony przegubow

Układ napędowy i skrzynie biegów
pigmej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2009, 02:01
Lokalizacja: norwich

[A6 c5 2.5 TDI] Oslony przegubow

Post autor: pigmej » 21 cze 2009, 02:35

Chodzi mi o dlugie sruby umieszczone w elemencie trzymajacym cale kolo i dwa gorna wachacze Brzydko pisząc, pieprzylem sie dzisiaj z jedna 1.5h i sie poddalem. Jest strasznie zapieczona a boje sie ja urwac, bo nie wiem czy jest pozniej mozliwosc wybicia jej jakims wybijakiem w druga strone. Mam na mysli akcje po urwaniu lebka sruby :) ? Jak ktos mial juz doswiadczenia z taka sytuacja to prosze o podzielenie sie wiedza na ten temat.
Prosze o jakas podpowiedz bo w poniedzialek zabieram sie do urwania srubki i rozwiercania a nie chcialbym tego robic mojej 6 -ce. Jeszcze sie pogniewa i odmowi posluszenstwa w przyszlosci :-)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2009, 23:51 przez pigmej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 cze 2009, 09:50

pigmej, przede wszystkim popraw oznaczenie modelu: w 2002 roku nie moze być C4 tylko C5.

ÂŚrubę w jednym przypadku musiałem przeciąć i wybijałem w 2 częściach. Lej jakis porządny penetrator i stukaj. Możesz użyć klucza pneumatycznego udarowego jeslimasz możliwość. Unikaj wbijania klinów w szczelinę w zwrotnicy, mozna uszkodzić zwrotnicę a mechanicy uwielbiają to wlaśnie robić.

Przy montazu za to porządnie śrubę nasmaruj.

A jeśli chodzi o osłony przegubów to są opisy na forum, że robiono to z rozłączaniem dolnych wahaczy lub bez rozłączania czegokolwiek :!:
Części samochodowe online - Motostacja pl

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 cze 2009, 16:32

niestety, często na tą śrube pomaga tylko grzanie palnikiem... felerne iejsce. Na 6 do tej pory rozbieranych zawieszeń 3 razy skończyło sie wizytą ze zwrotnicą pod pachą u machera z palnikiem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 cze 2009, 16:55

ja nie wiem co ty chcesz dokrecic ??
srobe mocujaca przegub ??
jesli tak bo bierzesz porzadny klucz ,metrowa rure i odkrecasz
mi to zajelo 10 minut
natomiast mialem problem z wyjeciem lozyska z zwrotnicy ale dalo sie przy odkreceniu tylko dolnych wahaczy <ok>

jesli chodzi ci o srobe ktora mocuje 2 gorne wachacze to musisz wykrecic najpier od gory trzy sroby mocujace kielich, wyciagnac na dola caly mcperson i dopiero wykrecic inaczej sie nie da ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 cze 2009, 18:07

alukard, z tego co ja zrozumiałem to chodzi o śrubę mocującą (zaciskającą) przeguby górnych wahaczy w zwrotnicy.
Części samochodowe online - Motostacja pl

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 cze 2009, 20:38

alukard pisze:j
jesli chodzi ci o srobe ktora mocuje 2 gorne wachacze to musisz wykrecic najpier od gory trzy sroby mocujace kielich, wyciagnac na dola caly mcperson i dopiero wykrecic inaczej sie nie da ??
nie, akurat do tej śruby jest dostęp bez wymontowywania mc phersona. Mc pherson musisz odkręcać jeśli demontujesz górny tylny wahacz - inaczej nie wyjmiesz śruby mocujacej wahacz do mc phersona - przeszkadza nadwozie

części o przegubie w ogóle nie widziałem pisząc mój post - kolega usunął?? to teraz zrobił się topic w sam raz do zawieszeń...

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 24 cze 2009, 17:19

Nie wiem o czym pisze pigmej ?
Ale jeżeli ma takie problemy to chyba jedynie z drążkiem kierowniczym i wkręconą w niego końcówką.
Jeżeli tak to powiem że nie warto tego rozkręcać na siłę, a już grzanie palnikiem odpada na pewno ( tak robią właśnie niektóre paprusy z zakładów mechanicznych) w drążku kierowniczym panewki są plastykowe więc odpowiedz sobie sam. Jak odkręcisz to oki , ale z regóły ( 80% przypadków) trzeba wymienić końcówkę z drążkiem.
Pozdrawiam
Darnok

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 25 cze 2009, 10:52

nie, kolego, Pigmej pisze o śrubie trzymającej sworznie górnych wahaczy w zwrotnicy
Przypadku, żeby nie puściła końcówka drażka na kontrze jeszcze nie miałem...

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 25 cze 2009, 16:55

Nie napisałem że na kontrze
Kontra puści bez problemu.
Pozdrawiam
Darnok

pigmej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2009, 02:01
Lokalizacja: norwich

Post autor: pigmej » 28 cze 2009, 13:43

sorki ze tak dlugo sie nie odzywalem ale mam nowy problem :(
skrzynie szlak trafil (multitronik) i jestem w zalobie.
Odnosnie tej srubki której nie mogłem odkrecic, to bez palnika nie podchodzic :).
Ja osobiscie kupilem jakis gaz w areozolu w BQ z palniczkiem koszt &#163;11.
minutka grzania i poszla jak po masle :)
Dziekuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.

Aha z drugiej strony obeszlo sie bez palnika. Ktos cos grzebal przy zawieszeniu i posmarowal srube :) Chwala mu za to.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 06 lip 2009, 12:25

pawelk600 - nie jestem mechanikiem - to za duzo powiedziane - uczyłem się kiedyś w tym fachu, chwile pracowałem, ale potem poszedłem w inną stronę. Cały czas jednak naprawiam auta własne i znajomych - oczywiście w takim zakresie w jakim wystarczające są moje umiejętności. Na forum staram się pisać o tym co sam robiłem/ wiem jak wygląda/ wiem jak to zrobić. Palnika nie mam (a żałuje ;-) ), wiem że są takie na gaz lpg z butli turystycznych - do grzania wystarczające - trzeba będzie się zaopatrzyć

Co do problemów z rozkręceniem końcówki drążka kierowniczego od samego drążka o których pisze kolega - jeszcze nigdy nie miałem takiego problemu... Miejsce łączenia końcówki z drążkiem jest szczelnie zamknięte kontrą, jeśli było posmarowane przy montażu (a fabrycznie jest posmarowane) to wystarczy popuścić kontrę i końcówka schodzi w paluszkacha - robiłem końcówki także 5-6 razy i za każdym razem było tak samo.

co do osłony przegubu - masz rację. Dodam tylko od siebie że sam przegub trochę ciężko zbić ale na szczęście wieloklin przegubu wchodzący w piastę jest pusty w środku i wystarczy ustawić przegub równo z półosią, przez otwór w wieloklinie przy pomocy jakiegoś bolca pobić z wyczuciem w półoś trzymając przegub i zejdzie ;-)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 07 lip 2009, 10:28

wiadomo - jesli próbujesz rozwiązać problem to może się zdarzyć że uszkodzisz drążek. Ale liczy się to że próbowałeś wymienić samą końcówke - na wymianę drażka zawsze przyjdzie czas ;-)
Coraz mniej jest niestety mechaników a coraz więcej wymieniaczy.... szacun więc i dla ciebie pawelk600 <piwo>
Ja nie spotkałem jeszcze problemu zapieczonej końcówki - może dlatego że grzebię praktycznie tylko w audi i do tej pory ściągałem chyba zawsze jeszcze fabryczne końcówki...

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 08 lip 2009, 19:12

pawelk600 pisze:Po pierwsze to tylko TY nie zrozumiałeś o czym pisze kolega pigmej. To na pewno o czymś świadczy.
Nie mam nic do używania palnika w warsztacie mechanicznym - wręcz przeciwnie.
Miałem na uwadze tylko przypadek z drążkiem kierowniczym. Ja nie zrozumiałem co miał na myśli pigmej i ok.
A ty pawelk600 nie zrozumiałeś o czym ja napiałem to też o czymś świadczy.
A do tego wkurzasz się i nie wiesz o co.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Darnok

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 08 lip 2009, 19:24

darnok pisze:Nie mam nic do używania palnika w warsztacie mechanicznym - wręcz przeciwnie.
tez nie mam i uzywam go b.czesto :lol:
Koncówki w audi akurat nie są takie tragiczne do wymiany.Polecam Vectre z lat 90 i zobaczymy jak idzie bez palnika :-P ;-)

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 29 paź 2009, 14:40

Troszkę odkopię temat &#8230; w najbliższy weekend mam do przejechania parę setek km , a wczoraj (podczas zmiany opon ) odkryłem uszkodzenie osłony przedniego przegubu . Zabiję go tą jazdą :?: :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga