Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Sprzęgło

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
lina82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: BYTOM

[A6 C5]Sprzęgło

Post autor: lina82 » 16 maja 2008, 10:36

Hej mam A6 2.4 V6 na manualu skok sprzegla jest wysoki ale bierze prawie przy samej gorze nie mam wrazenia zeby sie slizgalo przyspiesza dobrze a nawet bym powiedzial bardzo dobrze :) czy da sie to wyregulowac i czy czasem nie mam cos z tym sprzeglem nie tak ???

po raz kolejny proszę o poprawne nazywanie tematów
viewtopic.php?t=26
Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 11:04 przez lina82, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 07 lip 2008, 21:48

Hej, mam to samo!

Własnie jestem po pierwszych kilometrach moją A6 2,4 i u mnie sprzęgło tak samo bardzo wysoko bierze...nienaturalnie wysoko, ale nic się nie ślizga i świetnego kopa ma!

Napisałem maila do Niemca od którego kupiłem autko.
Jest to uczciwy człowiek- lekarz i odpisął mi, że w serwisie powiedzieli mu, że tak ma być i od stycznia 2001 roku jak zrobił tym autem do lipca 183 000 km to zawsze tak było i nic się nie działo, więc chyba tak ma być.
W dokumentach serwisowych nie doczytałem się żadnej informacji o błędach- ustrekach sprzęgła itp.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
daniel508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Siedlce/Tamworth

Post autor: daniel508 » 20 lip 2008, 23:20

Ja ma to samo bierze pod koniec. Martwi mnie czy to nie przypadkiem obiaw konczenia sie tarczy ale mechanikiem nie jestem więc nie wiem. Po podpięciu pod vaga wyskoczył błąd czyjnika sprzęgła, nie wiem czy to ma coś wspólnego. Może ktoś wie więcej. Proszę o porady.
Srebna strzała

Qris

Post autor: Qris » 21 lip 2008, 20:26

Gdyby się kończyła to był by zapaszek uślizgi i masa innych fascynujących bonusów. Z resztą to sie reguluje i gdy sie zacznie ślizgać można jeszcze połaszczyć się o popuszczenie... CHyba bo w innych można:-)

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 23 lip 2008, 09:16

Jezdzilem wczesniej B3 - 90 B4-80 i wszystkie te auta w porownaniu z innymi producentami sprzegla maja tak wlasnie ustawione ze lapia dosc wysoko. W mojej A6 jest podobnie. Moja pierwsz milosc B3-90 wytrzymja na fabrycznym sprzegle 400tys.km , z tym ze nie bylo oblawow uslizgu poprostu pewnego dnia zapalilem silnik i zaczelo cos stukac i okazalo sie ze sprzegla sie rozlecialo, teraz takich aut juz sie nie robi niestety.

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 26 lip 2008, 15:40

A ja ostatnio usłysząłem coś dziwnego. Może jakas inteligentna bestia powie mi co to może być.
Jest to taki krótki jakby pisk, raczej głuchy ślizg słyszany przezemnie podczas puszczania sprzęgła na jedynce, dwójce lub trójce, wtedy kiedy sprzęgło jest już w pozycji górnej i dodaje lekko gazu.
Boję się, że to może być już kończące sioę sprzęgło.
ÂŚlizg ten jest głuchy i króki, jest to jakby takie zawycie ciche?
Auto normalnie przyspiesza itp
Ile mu jeszcze zostało???
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

Dominio2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
Lokalizacja: PETERBOROUGH

Post autor: Dominio2.8 » 26 lip 2008, 16:32

kolego a może to jest łożysko dociskowe nie wiem jak kto wygląda w audi ale w opelku nasmarowałem oczywiście łożysko troche olejku i przestało
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 26 lip 2008, 16:59

No możliwe, że łożysko, ale zauwazyłem, że ten ślizg jest również w fazie początkowej dodawania gazu- pzyśpieszania. np jade 30 km/h i na dwojce daję lekko gazu, to przy delkatny,mm wciskaniu gazu słychac najpierw ślizg i przyśpiesza...
co to jest?

Qris

Post autor: Qris » 27 lip 2008, 00:23

Docisk tarczy, tarcza ot sie slizga... serwis

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 27 lip 2008, 09:40

Czyli długo na tym nie pojeżdżę???
Zauważyłem, że ślizg słychac dopiero po rozgrzaniu silnika.
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

Qris

Post autor: Qris » 28 lip 2008, 00:49

U nas bus z uszkodzonym dociskiem lata cos koło 1,5miesiąca na max ale on robi ponad 300km na dzień i na dodatek sa inne obciążenia. Jedź do mechanika może jeszcze cos Ci wyczaruje w ramach regulacji... ile km masz na blacie przelatane?

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 28 lip 2008, 09:08

Auto ma oryginalnie przejechane 180.000.
Ostatni i zarazem jedyny właściciel od 2001 r własciciel powiedział, że sprzęgło było od samego początku problematyczne... ja nie za bardzo wiedziąłem o co mu chodzi, ale gdy się wsłuchałem do zauważyłem ten krótki i cichy ślizg.

Nie za bardzo mi teraz pasuje finansowo wymiana sprzęgła, a ten ślizg raczej mi nie przeszkadza, a auto żwawo przyspiesza.
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

Qris

Post autor: Qris » 28 lip 2008, 11:57

18o tyś to żaden przebieg, jedź do warsztatu ale nie do pana Jurka, Cześka itd. To musi być serwis tak by wiedzieli o co chodzi potem popytaj o mistrza warsztatu on się będzie znał i za niewielką sumę coś koło 50-60zł powie Ci o co chodzi. Pamiętaj że przez ten uślizg uszkadzasz tarczę sprzęgła. Warto jednak wiedzieć co gdzie jak i za ile. Aha jesli koles bez podniesienia auta sypnie Ci ceną to olej ten warsztat, dodatkowo powinien przejechać się Twoim autem. Ja mam takiego mechanika i dzięki takim oględzinom nie musiałem wydawać ponad 600zł a koło 80zł (miałem dziwne stuki z tyłu i wszyscy że tuleje wywalone jednak po przejechaniu 20m okazało się że to guma na amorku :-) )

roger078
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2008, 18:21
Lokalizacja: opole

Post autor: roger078 » 16 gru 2008, 11:41

sprzęgła są hudrauliczne wiec jednynym sposobem jest albo odpowietrzenie albo wymiana tkompletu wiec zobacz dokładnie u mnie bralo wysoko i trzeba było wyienic cale sprzegło powodzenia

eagle_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2009, 00:22
Lokalizacja: Laskowice/Warszawa

Post autor: eagle_1 » 27 lis 2010, 17:34

Panowie,

odświeżam temat.

Moja c5 2.8 ma 223 tyś km (realny :) )

Dawniej było to ledwie dostrzegalne, ale teraz przy 3 biegu i wyżej czuć, że "sprzęgło ma poślizg" (jak w motorowerach z młodości :) ) - od dwóch dni wyczuwalne (nawet żona to stwierdziła).

I jest gorzej.

Uprzejma prośba - czy to rzeczywiście sprzęgło, czy szukać czegoś innego?

Dzięki wielkie za jakiekolwiek wskazówki

Pozdrawiam
przemek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga