Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 [C5] Instalacja CB [stałe zasilanie 12V] by eldo

Warsztat
Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Audi A6 [C5] Instalacja CB [stałe zasilanie 12V] by eldo

Post autor: eldo » 09 cze 2009, 16:04

Postanowilem zainstalować na stałe CB w swojej A6. Osobiscie nie lubie jak przeszkadza mi cos podczas jazdy, zawadza itp. Dla tego zlokalizowałem ciekawe miejsce na radyjko CB ktore nie zajmuje miejsca i nie wykozystuje gniazda zapalniczki w celu zasilania ! Przewody są niewidoczne i wszystko działa i wyglada bardzo fajnie ;-)

Postaram sie opisać na tyle prosto i dokładnie zeby kazdy mogł sobie z tym poradzić na miare "domowych warunków".

1. Zakup gniazda typ. canon oraz kompatybilnej wtyczki (koszt 10pln).
2. Przewód OMY 2x1mm wystarczy 1m/b (koszt ok. 2pln)
3. Narzedzia: Lutownica, obcinaczki, wiertarka, wkretak oraz pilnik okragły, multimetr cyfrowy (jezeli mamy) oraz rurka termokurczliwa.

I. Demontaż panela nawiewu wraz z gniazdem zapalniczki :

Obrazek Obrazek

II. Demontaż elementów pod podłokietnikiem oraz wykonanie otworu pod gniazdo Canon

Obrazek Obrazek

III. Montaz gniazda Canon oraz wlutowanie przewodu do istniejacej instalacji zasilajacej gniazdo zapalniczki w panelu tylnim:

UWAGA ! ! ! W przewodach zasilających wystepuje STAÂŁE napiecie 12V mimo ze mamy właczony zaplon !

-ÂŚciagamy platykowe elementy ozdobne (u mnie drewnopodobne) i wyciagamy element w którym nalezy wywiercic otwór pod gniazdo Canon.
-Po w/w czynnosciach zakładamy gniazdo i wyprowadzamy przewod zasilajacy.
- ÂŚciagamy cześć izolacji z przewodu (-/+) gdzie minus=brazowy / plus szaro-czerwony
- Wpinamy sie równolegle z przewodami od gniazda Canon w instalacje gniazda zapalniczki zachowujac ostroznośc przy lutowaniu. Na całośc zakladamy koszulke termokurczliwa w celu odizolowania od ujemnego potencjalu na blaszanych elementach karoserii oraz dodatnim biegunem 12V na gniezdzie zapalniczki.

- Profilaktycznie sprawdzamy na gniezdzie Canon czy wszystko jest OK, czyli czy mamy napięcie 12V na pinach. Jezeli wszystko GITT zakładamy elementy platykowe oraz tylni panel nawiewu.

Efekt końcowy wyglada tak:

Obrazek Obrazek

IV. Majac gotowe, stałe gniazdo 12V zakładamy wtyczke na koncówke przedodu radja CB.

Obrazek

V. Teoretycznie i praktycznie CB mamy zasilone, przewód antenowy prowadzimy we własnym zakresie w dowolnym miejscu. U mnie pod wycieraczką oraz pod tylna kanapa prosto do bagaznika. CB można umocowac od spodu na blaszkach ltóre mocujemy za pomocą tasmy dwustronnej 3M

Obrazek

Poza konkursem, proponuje zakupić taka przejściówke kontową do anteny, zdecydowanie kozystniej dla samego przewodu antenowego oraz pozwoli nam na cofniecie CB przy montazu :

Obrazek

Tak wykonane uchwyty pozwalaja na pełne wykozystanie hamulca recznego oraz podłokietnika (reg. wysokosci polozenia) przy czym radyjko mamy sztywno i pewnie umocowane.

Obrazek Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 23:24 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Mackowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 21 mar 2009, 08:20
Lokalizacja: Rzezawa/Bochnia

Post autor: Mackowy » 09 cze 2009, 16:58

brawo, brawo, brawo.
Super miejsce i elegancki opisik.
Pozdrawiam Mackowy

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 09 cze 2009, 17:02

Niezły patent. Dobry opis.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 09 cze 2009, 20:52

osobiście także posiadam radyjko pod podłokietnikiem tyle że mam podłączone radyjko pod plus z radia i załańcza mi się gdy przekręcam zapłon
(w zapalniczkach mam stałe napięcie)
nie lubię się bawić we włańczanie i wyłańczanie CB (jestem zbyt leniwy) <ok>

Awatar użytkownika
smooc666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 03 paź 2008, 08:40
Lokalizacja: Kraków Brzesko R-R

Post autor: smooc666 » 09 cze 2009, 21:23

ja mam podobnie zrobione jak kolegaeldo, tylko ze cale radyjko jest schowane w tym zaglebieniu jakie jest w C6 pod połokietnikiem ale ten patent tez dobry pozdro


ps kolego eldo, moze jakis spocik w brzesku albo bochni???
razem balujemy
razem umieramy
BAD BOYS do samego konca

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 09 cze 2009, 23:07

W temacie zasilania, jasne ze opcja zaniku po wyłaczeniu zaplonu jest OK ale w modelu tym co mam :
Alan 78 plus zeruje pamięć kanału, tzn powraca na 9d w chwili zdjecia zasilania...W pozycji OFF pamiec podczymuje stałe 12V na gniezdzie. tgzw. stanby... ztąd pomysł na tytułowe, stałe zasilanie 12V.

dzieki za opinie, moze ktoś skozysta ;-) pozdrawiam...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 10 cze 2009, 21:13

Przemcio pisze:eldo, tez tak mam ale przymocowane na rzepy do podłokietnika
jak przymocowałes rzepy do rayjka i do podłokietnika ? 3ma sie dobrze ?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 10 cze 2009, 23:04

W nastepnym poście beda w wiekszej rozdzielczości... ;-)

Jestem na etapie opisu patentu na ominięcie blokady opuszczania i podnoszenia tylnich szyb za pomocą felernego przycisku w panelu (dzwi kierowcy). Takie małe OT :-P

pozdrawiam...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Qris

Post autor: Qris » 14 lip 2009, 02:23

Fajnie że uporządkowałeś kwestię radia jednak jakoś to do mnie nie przemawia. Pierwsze że radio jest na widoku więc może zniknąć razem z szybą, drugie trzeba podnosić podłokietnik by zaciągnąć ręczny, trzecie to to że lepiej jak tego radia nie będzie widać. Moim zdaniem ciekawszym miejscem jest kieszeń obok schowka na mapy nad nogami. Masz tam główna listwę prądową, przedłużasz kabel grucha w szczelinie pod podłokietnikiem pozostaje lutowanie no i przemieszczenie głośnika. Tak czy inaczej gratki za czyn!

cyzko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 17 maja 2008, 19:43
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: cyzko » 19 lip 2009, 00:11

Qris pisze:Fajnie że uporządkowałeś kwestię radia jednak jakoś to do mnie nie przemawia. Pierwsze że radio jest na widoku więc może zniknąć razem z szybą, drugie trzeba podnosić podłokietnik by zaciągnąć ręczny, trzecie to to że lepiej jak tego radia nie będzie widać. Moim zdaniem ciekawszym miejscem jest kieszeń obok schowka na mapy nad nogami. Masz tam główna listwę prądową, przedłużasz kabel grucha w szczelinie pod podłokietnikiem pozostaje lutowanie no i przemieszczenie głośnika. Tak czy inaczej gratki za czyn!
Dokladnie taki sposob montowania jest chyba najlepszy i sprawdzony, mozna krecic spokojnie radiem lewa reka no i wylacza sie z zaplonem :)
cyzko

Awatar użytkownika
BLV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:16
Lokalizacja: Drohiczyn

Post autor: BLV » 01 sie 2009, 11:53

bardzo pomysłowe rozwiązanie :D tylko jeszcze jedno pytanie czy po takim podłączeniu nie masz zakłóceń jak np do gniazda z przodu włączysz ładowarkę do tel lub nawigacje ?

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 13 sie 2009, 15:40

- W temacie miejsca i ograniczenia funkcji np. ręcznego, nie ma z tym problemu. Nie musze podnosic podłokietnika zeby zaciagnać hamulec ! Wystarczy prawidłowo wykonać skosy i wszystko jest na swoim miejscu.

- W temacie zakłóceń, nie zauważyłem takich.

- W temacie " kradzieży" radyjko jest wg. mnie mało widoczne. A przy dłuższym postoju wyciagam gruszke i po problemie. Próbowalem rozwiazania ze schowkami ale po 1. po co zajmowac cos z czego sie korzysta, po 2. wcisnąć radio w w/w schowki graniczy z cudem no chyba ze sie ma ultra slim CB ;-) po 3. wydaje mi sie ze radio blisko wiazki z kablami mogło by narobic problemów na tle zakłóceń itp. dla tego umiescilem je w miejscu które jest kompletnie do niczego nie potrzebne na co dzień 8-)

- istotną sprawa jest poprowadzenie przewodu antenowego, do miejsca które wykorzystałem wystarcza standardowy przewód antenowy (np. President Georgia) który mozna schować pod tapicerka, w przypadku schowków pod kierownica taki przewód na 100% nie wystarczy ! A na łaczeniu juz nie jest to samo co na oryginale...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

eddi83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 25 sie 2009, 17:20
Lokalizacja: Żagań,Żary

Post autor: eddi83 » 05 wrz 2009, 21:31

słusznie kolego eldo, bardzo dobry opis i pomysł, a jak ktos ma lepszy niech zamieści w podobnej oprawie jak twój, i sie porówna. świetna robota. <ok>

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 05 wrz 2009, 22:06

Ja osobiście też mam pod podlokietnikiem radyjko tylko że stoi w pionie i rozważam przymocowanie go od spodu pod podłokietnik 8-) .
Miejsce jest jest jak najbardziej ok bo się z niego i tak nie korzysta :-) i kabelka od anteny styka :-)

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 29 cze 2010, 20:21

powiedzcie mi dlaczego nie wyświetlają się zdjęcia?????????????????????????
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga