Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

[A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???

Post autor: czako0 » 28 mar 2009, 16:50

witam korzystajac z ladnej pogody postanowilem zagladnac pod maske i oczy otwarły mi sie :shock: jak nigdy w okolo turbiny jest pelno nalotu o co kaman:
1. czym spowodowane jest to ze w okolo turbiny tyle dziadostwa sie narobilo (nieszczelność ???)
2. jak to uratowac i co zrobic zeby problem znikł
3. czy mam powody do paniki i czy to pilna robota jest jakie moga byc nastepstwa i objawy niepokojące
4 . w eletronice silnika pijawił sie blad którego nie mozna usunąc
17608/P1200/004608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Possible Symptoms
Power Loss
Possible Solutions
Check Boost Pressure Control Valve (N249)
czy ma cos wspólnego z tym dziadostwem
poniżej załaczam zdjecia jak wyglada ta masakra prosze o ewentualna diagnoze
Załączniki
turbo.JPG
turbo1.JPG
turbo2.JPG
turbo3.JPG

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 28 mar 2009, 18:04

wyglada ze gdzies jest nieszczelnosc stad en syf ... wutrzyj wszytko i postaraj sie ja zlokalizowac ...

robiles logi dynamiczne doladowania ?
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

Post autor: czako0 » 28 mar 2009, 18:09

nie nic nie robilem jak pisalem zagladnąlem pod dekiel i ..... moim oczom ukazało sie to wlasnie bagno

adi_si
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2008, 21:01
Lokalizacja: Norge Łomża

Post autor: adi_si » 28 mar 2009, 19:41

wymyc i bedzie po problemie. chodzi o to ze drobiny oleju przyciagaja kurz i tyle robi sie cos takiego, u siebie w C5 tez tak mialem wymylem i jest spoko nie martw sie tym tyle

Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

Post autor: czako0 » 28 mar 2009, 19:54

oki
dzieki za slowa otuchy powycieram to i zobacze potem jak sie sprawy maja obys mial racje pozdrawiam

Awatar użytkownika
vipsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: vipsan » 28 mar 2009, 20:30

Kolego mialem dokladnie to samo jest to spowodowne osadzaniem sie tam rosy od zimnego powietrza z turbiny i po paru miesiacach widac to co widac! Po wyczyszczeniu w grudniu jest nadal czyste! Wiec nic sie nie martw ten typ tak ma!

Pozdrawiam!
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO

Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

Post autor: czako0 » 28 mar 2009, 21:23

no skoro tak to jutro podwijam rekawy i do roboty dzieki za podpowiedzi pozdrawiam

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 29 mar 2009, 08:44

Hej, spokojnie... ;-)
Ten syf tam jeśli tylko nie ulega samozapłonowi ze względu na grubość warstwy - to nic to.
... gorzej tak naprawdę, jeśli by go tam zupełnie nie było po parudziesięciu tysiącach kilometrów... :mrgreen:
Dolot do turbiny od strony filtra powietrza NIE JEST szczelny i szczelny nie będzie. Zaraz z dolotem jest wiatrak turbiny (łożysko smarowane olejem...). Jeśli turbina chodzi (i wszystko z nią w porządku) - taki osad może, a nawet powinien się wokół jej dolotu zbierać (chociażby ze względu na dodatnie ciśnienia na dolocie przy większych prędkościach i jeździe na "luzie"). Dodatkowo - dolot przy pracy turbiny faktycznie potrafi się znacznie oziębić, a na jego powierzchni zaczyna kondensować para wodna.
Jeśli tylko w aucie nie ubywa Ci oleju ("smarowanie 1 litrem oleju na 1000 kilometrów ;-) ), nie masz zasyfionego od wewnątrz filtra powietrza, nie dymisz jak parowóz, nie musisz odepchnąć się nogami, żeby auto ruszyło i turbo przy załączaniu nie wydaje tak cudownego dźwięku jak zimna turbina F-16 - TO LUZIK.

Wyczyścić można, ale bądź świadom, że tak może być :-D

Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

Post autor: czako0 » 29 mar 2009, 09:33

dziekówa za wyczerpujace odpowiedzi na temat tylko teraz pozostał błąd w elektronice silnika pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-29, 12:57 ]
ok wyczyscilem wszystko dokladnie przemywajac benzyna potem dokrecilem wszystkie połaczenia i okazało sie ze ten łacznik na fotce a dokładniej opaski musiałem sporo dokrecic co to za łacznik czy to dolot do turba??? mam nadzieje ze bedzie spokój na jakis czas pozdrawiam <piwo>
aha jeszcze jedno czy na tym wężu powyżej nie powinno byc opaski ????
Załączniki
turbo4.JPG

telek86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 16:03
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sokolna

Post autor: telek86 » 30 lis 2017, 14:50

Witam,

Czy może mi ktoś podać numer katalogowy tego gumowego łącznika, albo fachową nazwę?

Pozdrawiam

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 30 lis 2017, 14:53

Wiesz co też możesz użyć sylikonowego łącznika. jest wytrzymalszy. Zmierz tylko sobie średnice jego i taki zamów. FMIC.Pl znajdziesz takie łączniki sylikonowe proste.

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 11 gru 2017, 23:48

Hej,

Wymieniałem ten łącznik.Oryginalny od temperaury i dociagania opasek się "wypaczył" i nie był szczelny.
Poniższe wymiary fajnie wchodzą ciasno na rury. Koszt silikonowego zamiennika 8 zł , dla porównania w ASO około 150 PLN <rotfl>
&#8226;Średnica wewnętrzna: 51 mm (2'')
&#8226;Długość: 70mm
Oryginalnie są opaski 50-70mm , polecam wymienić na "Opaska zaciskowa GBS 60-63mm"

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę przy plastikowym tłumiku ,który dokręca się bezpośrednio do turbiny. Stara uszczelka już też nie była szczelna, nowa idealnie na wcisk weszła.
Numer : 059129193C . Nowe maja poprawioną kostrukcję względem fabrycznie montowanej. Po lewej nowa, po prawej stara. W ASO okolo 70 PLN
Obrazek

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 12 gru 2017, 09:09

Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 12 gru 2017, 10:37

Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?
Tak, jes zdecydowanie lepiej. Poniżej zdjęcie co się dzieje z wężem zamontowanym w fabryce. Opaski ściskają go i dociąganie już nić nie daje bo jest zagnieciony w miejscach gdzie są opaski.
Dodatkowo opaski GBS są szersze niż fabryczne i tym samym na większej powierzchni ściskają wąż.

Obrazek

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 12 gru 2017, 12:43

No i nie zostawia śladów jak cybanty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga