Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jakich amortyzatorów szukać do swojej A6? kilka pytań...

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Karwan88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lis 2014, 09:04
Lokalizacja: Kołobrzeg

Jakich amortyzatorów szukać do swojej A6? kilka pytań...

Post autor: Karwan88 » 28 maja 2015, 18:30

Witam

Mam pewien dylemat ponieważ nie siedzę w temacie a jednak chciałbym mieć obniżone auto, mianowicie czy mógłby ktoś raz i porządnie wytłumaczyć mi czym się kierować i jak dobrać zawieszenie tylne aby wszystko pasowało?

Tzn:

Mam Audi A6 C5 z 98r z napędem Quattro
Z przodu mam już założone amortyzatory Sachsa czerwone 1BE (miałem je dorzucone gdy kupowałem auto)
Tył póki co jeździ na 1BA - owszem ma to swoje zalety gdy jest załadowany ale jednak gdy jeżdzę sam...dupa jest wyżej od góry dlatego szukam zawieszenia/amorów na sam tył 1BE.

Dużo jest w Internecie aukcji gdzie sprzedawane są całe komplety, jednak cena jest zbyt duża a ja potrzebuję sam tył, amortyzatory tylne również są ale jest ich masa...i są niestety nie szczegółowo opisane, często ludzie nie mają pojęcia nawet czy to 1BA czy 1BE...

Niech ktoś mi powie czym się kierować aby trafić dobrze:

1- przede wszystkim muszę szukać amorów pod QUATTRO do A6 C5 czy może być również z A4 B6, Passata czy Superb z QUATTRO?
2 - Czy amory wyciągnięte z tego auta muszą być przed liftowe, nie znam się...może po lifcie było inne mocowanie czy coś...moje auto 98r.
3 - Czy amory mogą byc z Kombi? Czy jest tam inne mocowanie.. Sam mam Sedana z LPG
4 - Czerwony kolor amortyzatorów sachs to teoretycznie przy nie grzebaniu w sprężynach pochodzi z auta z zawiechą 1BE?

Tak jak pisałem powyżej znajduje na aukcjach amortyzatory ze sprężynami gdzie w opisie jest np: AMORTYZATORY A6 C5 QUATTRO ... na fotkach są czerwone amorki i nic więcej...dzwonię pytam...człowiek nie wie czy to 1BA czy 1BE, naklejki nie sprawdzi w aucie bo już dawno sprzedane, itp itd...

Przeszukałem forum i nikt nie odpowiedział w 100% na wszystkie moje pytania
Czekam na pomoc aby rozwiać wątrpliwości

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 30 maja 2015, 00:39

Wg. katalogu Sachs widnieje takie zestawienie dla 2,8 quattro avant/sedan 98r.

Przód:

1BA komfort:
SACHS 170 811
SACHS 280 535
SACHS 557 837
..... nie wiem czemu są trzy numery

1BE sport czerwone:
SACHS 170 813


Tył:

1BA komfort, sedan/kombi
SACHS 556 281

1BE sport - czerwone, sedan/kombi
SACHS 556 285



Zmienniki Sachsa sport są czarne z niebieska nalepką. Koledze jakiś czas temu szukałem tylnych amorów do FWD 1BE ponieważ w porwaniu do mojej audi z 1BE jego porostu się nie kleiła drogi, uciekała dupa.
Na portalach aukcyjnych 99,9% są to zwyklasy do komfortowego zawieszania. Sprzedają co popadanie, bo po prostu fizycznie-wizualnie pasuje. Takim później oto sposobem z auta robimy kartofla kosztem bezpieczeństwa, niewiedzy i straty pieniędzy=nerwów :)
Zadając pytanie E-sprzedawcą, "czy maja 1BE" nikt nic nie odpowiada. Olewają nawet gdy podeśle im się nr zamienników Sachsa. A różnica jest kolosalna w zestrojeniu co przekłada się to na późniejsze prowadzenie, oraz trwałość całego zawieszenia.
Amory 1Be dla kolegi znalazłem na zamówienie w zaprzyjaźnionym sklepie moto. Cena około 280zł 1szt (z ciekawości pytałem ile na przód - była podobna cena). Ori wytrzymały 300tys km o ile przebieg jest autentyczny, wiec jak wytrzymają 150tys km to będzie Git majonez. W poprzednim aucie zwykle amory bilstein b4 na progresywnych springach eibach -30 rozsypały się po niecałych 20tys km. Tzw efekt ping-pong. Od tamtej pory wyznaje zasadę... sport sprężyna to i musi być sport amortyzator ;)

Co do Twoich amorów z tylu 1BA również może być problem jeśli masz sprężyny z 1BE. Są one niższe i chyba progresywne. Najlepiej one współpracują z sportowym amorem.
Sprężyny możesz zweryfikować przy pomocy ETKA po kolorowych kropkach i >>poradniku z forum<< . Niestety Sachs nie ma w ofercie zamienników sprężyn dla wersji sport! Jedynie zostaje rynek wtórny, lub aso.
Kombi-sedan nie ma znaczenia ponieważ klasa wagowa jest odpowiednio dobrana przez producenta. Materialnie i wizualnie wszystkie wyglądają prawie tak samo.

Aaaa... istnieją również tańsze zamienniki Sacha Sport, mianowicie Monroe Reflex (w moim przypadku 240zl na 1szt). Sprzedawca również je polecał bazując na "braku reklamacji" oraz zaznaczył "nikt nie podrabia amorów do tzw. 1BE" :)
AWX 175KM/380NM

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 30 maja 2015, 09:18

koni model str.t
mają 3 położeniową regulacje mocowania sprężyny więć można ustawić wysokość
sam mam od roku i sobie chwalę cena też ok
minusem jest 2 tyg czas oczekiwania na realizację zamówienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga