Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] problem z tiptronic: szarpie 3, falują obroty na 4i

Układ napędowy i skrzynie biegów
tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 02 mar 2015, 22:46

monczi1 pisze:tibu
czyli nie trzeba skrzyni z auta sciągać?
a powiedz mi gdzie jest i jak rozpoznać ten czujnik obrotów?
oraz zawór lock-up?
nie trzeba ściągać,
jak ściągniesz moduł mechatroniczny to bedziesz widział że z niego wystają dwie takie "wierzyczki" to sa właśnie te czujniki bliżej silnika wejścia, blizej końca skrzyni wyjścia.
zwór lockup koloru czarnego

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 04 mar 2015, 23:05

"wiem że sanie trza zrzucać i silnik podwieszać to nie problem, dysponuję podnośnikiem i odp. narzedziami, chodziło mi o samo rozebranie i naprawienie skrzyni.
czy to jakaś magia czy jak w normalnej skrzyni...?"

Powiem ci kolego szczerze, że magi tam nie ma żadnej. Osoba mająca pojęcie o mechanice powinna sobie poradzić. Rozebrać to żaden problem. Trzeba wyznawać zasadę "nic na siłę". Najlepiej zaopatrzyć się w jakieś filmiki z youtube, pierwszy raz zawsze najtrudniejszy. Wszystko jest do zrobienia, potrzebny tylko czas i chęci.

monczi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lis 2014, 20:49
Lokalizacja: Leśna

Post autor: monczi1 » 27 maja 2015, 21:33

witam.

Po wielkich bojach i wydaniu kasy w nowym warsztacie problem z brakiem obrotów na wejściu do skrzyni został rozwiazany wyeliminowując jedną niepotrzebną wtyczkę w instalacji biegnącej po skrzyni ( kostka przy czujniku-kawałek kabli i zów kostka i dalej instalacja biegnie do auta) wyciągnięta i polutowana kable z drugiej kostki i obroty wróciły a zaraz za nimi powróciła prawidlowa reakcja skrzyni na lewarek biegów.
Trzeba było po poprzednikach BARANACH wszystko sprawdzać ( bo niby całą instalacje przegladali, uwierzyłem im a w kostce zgliczcza) naprawde tak nie polecam tych fachowców wszystkim że szok <wnerw>

co do szarpania autem i uslizgiwanie się (jakby) sprzęgła, to zmalało po statycznej wymianie oleju w skrzyni (6l) poki co chcę troche pojeździc (ok 400-500km) i zaś wymienić ze dwa razy oliwę w podobnym odstępie km
Swoja drogą nie wiem jak BARANY mogły (rzekomo) regenerować skrzynię i zalać stary olej (bagno takie że szok) gdzie dwa razy zwracałem im na to uwagę

Jednak ciągle pozostaje problem ze znikającym na ciepło wstecznym
zauważyłem na VCDS ze podczas postoju z pracującym silnikiem w pierwszym bloku (obroty silnika), jak jest lewarek w pozycji P lub N obroty w dwuch pierwszych oknach są takie same , 3 okno (predkość na wyjsciu) pokazuje 0 obr/min
jak dam na D obroty w 1 oknie są zgodnie z obrotami silnika ale w 2 i 3 oknie wskazują 0, a auto chce ruszyć
jak dam na R obroty w 1 oknie sa zgodne z obrotami silnika w 2 (prędkość na wejściu) skaczą w okolicach 200-300 obr/min w 3 (wyjśćie) wskazują 0 obr/min i auto stoi a po dodaniu gazu ponad 2000 obr/min i więcej czasem cos niby próbuje ruszać ale tak jak by dom przeciągało

moje pytania są w takim razie dwa:
-co jest przyczyną takiego zachowania się wstecznego na ciepło (na zimno wszystko działa OK)
- co napędza skrzynie ( skąd bierze napęd) na wejsciu że coś takiego moze ona robić
moze to naprowadzi mnie na takie zachowanie się skrzyni



Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-05-27, 21:33 ]
tibu pisze:
monczi1 pisze:tibu
czyli nie trzeba skrzyni z auta sciągać?
a powiedz mi gdzie jest i jak rozpoznać ten czujnik obrotów?
oraz zawór lock-up?
nie trzeba ściągać,
jak ściągniesz moduł mechatroniczny to bedziesz widział że z niego wystają dwie takie "wierzyczki" to sa właśnie te czujniki bliżej silnika wejścia, blizej końca skrzyni wyjścia.
zwór lockup koloru czarnego


co masz na mysli pisząc "dwie wierzyczki" u mnie była tylko jedna (blizej silnika)
a co do zaworu lockup nie wiem który czarny bo mam w rzedzie razem 7szt 3czarne 3brązowe i zielony ;(

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 02 lut 2016, 23:45

Czy problem został rozwiązany ?? Mam te same usterki w 4.2 C5, skaczą obroty przy spokojnej jeździe do 2 tyś obr. i szarpie przed przełączeniem na 4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga