[ A6 C6] Falujące obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Panowie mi falowały obroty na postoju, kiedy zmieniałem bieg z P na jakikolwiek lub gdy przełączałem D na R i odwrotnie. Kiedy skrzynia się przestawiała silnik zaczynał falować jakby miał za mało mocy. Po przeczyszczeniu przepływki oraz przepustnicy + adaptacja problem ustąpił. U mnie już zaczynał się pojawiać sporadycznie błąd zbyt ubogiej mieszanki co było wynikiem brudnej przepływki i błędnego odczytu masy powietrza w skutek czego ECU dozowało za mało paliwa i silnik był słaby.
- chomiczesq
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:30
- Lokalizacja: Chełm
Panowie mam problem ze skrzynią mianowicie. Auto (a6 c6 3.0tdi) kupiłem niedawno w styczniu rzekomo było wymieniane sprzęgło, jadąć na wysokim biegu jak odpuszczam gaz obroty faluja. przy redukcjach jest dosc nie przyjemnie bo mocno szarpie, przy zwalnaniu i zatrzymaniu auta do zera tez jest takie nie przyjemne zrzucenie biegu. skrzynia nie przyjemnie zmienia biegi. dzis zaprowadziłem auto do warsztatu podłaczyli na szybko i wyskoczył bład w stylu brak połaczenia skrzyni z silnikiem... tak jakby silnik nie widział skrzyni i skrzynia silnika, dodam że łopatki i tip działa. mechanik nie zaglądając tylko po odczycie stwierdził że może jakaś wtyczka jest nie podłączona lub urwali jakieś kable przy zmianie sprzęgła. czy ktoś z was miał podobną sytuację i podpobny błąd? co może być przyczyną bo spędza mi to sen z powiek a zanim tam moje auto wjedzie na warsztat z kolejki troche pewnie minie
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
A w silniku miałeś jakieś błędy?Jak był błąd to jaki bo fajnie to opisałeś ale ja podobne objawy miałem przy sprawnej skrzyni..Ja miałem problemy z kolektorami.Więc postaraj się dorwać kod błędu.I czy masz te objawy na zimnym czy ciepłym silniku?chomiczesq pisze:Panowie mam problem ze skrzynią mianowicie. Auto (a6 c6 3.0tdi) kupiłem niedawno w styczniu rzekomo było wymieniane sprzęgło, jadąć na wysokim biegu jak odpuszczam gaz obroty faluja. przy redukcjach jest dosc nie przyjemnie bo mocno szarpie, przy zwalnaniu i zatrzymaniu auta do zera tez jest takie nie przyjemne zrzucenie biegu. skrzynia nie przyjemnie zmienia biegi. dzis zaprowadziłem auto do warsztatu podłaczyli na szybko i wyskoczył bład w stylu brak połaczenia skrzyni z silnikiem... tak jakby silnik nie widział skrzyni i skrzynia silnika, dodam że łopatki i tip działa. mechanik nie zaglądając tylko po odczycie stwierdził że może jakaś wtyczka jest nie podłączona lub urwali jakieś kable przy zmianie sprzęgła. czy ktoś z was miał podobną sytuację i podpobny błąd? co może być przyczyną bo spędza mi to sen z powiek a zanim tam moje auto wjedzie na warsztat z kolejki troche pewnie minie
- chomiczesq
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:30
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
- Lokalizacja: koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
- Lokalizacja: koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam Wszystkich Forumowiczów,
nie chce zakładać nowego tematu, bo wydaje mi sie, że problem falowania obrotów dotyczy i mnie.
Audi a6 c6 4.2 l bat i skrzynia tip 6 przebieg 245tyś.
Gdy auto jest zimne (silnik i skrzynia), podczas jazdy falują mi obroty - nie ważne na jakim jest biegu. Skrzynia zmienia biegi bez problemu, nie szarpie nic sie nie dzieje. Gdy silnik i olej w skrzyni się rozgrzeje, wszystko działa dobrze.
Pojawia sie inny problem, gdy jadę autem ok 80-90 km/h i jest zapięty 6 bieg i ma zejść o jeden bieg w dół na 5, jest takie guche stuknięcie.
Mam zamiar zmienić olej statycznie oraz filtr w skrzyni biegów, ale nie wiem, na ile może to pomóc. Czy czeka mnie wymiana konwertera (jesli tak, czy to prawda, że do tego trzeba wyjać silnik ??)
W rozmowie z Panem z ASB powiedział, że zmiana oleju może pomóc. Zapytałem o olej liqui moly Top Tec ATF 1800 (leje też do silnika i do dyfrów liqui moly) i powiedział, że będzie dobry. Proszę was jednak o pomoc i radę, bo że tak powiem kocham moja mała bestię i chcę dla niej jak najlepiej.
nie chce zakładać nowego tematu, bo wydaje mi sie, że problem falowania obrotów dotyczy i mnie.
Audi a6 c6 4.2 l bat i skrzynia tip 6 przebieg 245tyś.
Gdy auto jest zimne (silnik i skrzynia), podczas jazdy falują mi obroty - nie ważne na jakim jest biegu. Skrzynia zmienia biegi bez problemu, nie szarpie nic sie nie dzieje. Gdy silnik i olej w skrzyni się rozgrzeje, wszystko działa dobrze.
Pojawia sie inny problem, gdy jadę autem ok 80-90 km/h i jest zapięty 6 bieg i ma zejść o jeden bieg w dół na 5, jest takie guche stuknięcie.
Mam zamiar zmienić olej statycznie oraz filtr w skrzyni biegów, ale nie wiem, na ile może to pomóc. Czy czeka mnie wymiana konwertera (jesli tak, czy to prawda, że do tego trzeba wyjać silnik ??)
W rozmowie z Panem z ASB powiedział, że zmiana oleju może pomóc. Zapytałem o olej liqui moly Top Tec ATF 1800 (leje też do silnika i do dyfrów liqui moly) i powiedział, że będzie dobry. Proszę was jednak o pomoc i radę, bo że tak powiem kocham moja mała bestię i chcę dla niej jak najlepiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Później będzie jeszcze falowanie obrotów przy jeździe ze stałą prędkością, np. zapięty tempomat na 80 km/h.Robertoo2410 pisze:falowanie obrotów przy jeżdzie z wciśnietym gazie? bo narazie mam tylko falowanie jak puszcze gaz całkowicie? to oznaka pośłizgiwania się?
KrzysztofP, delikatne falowanie obrotów jest dopuszczalne przy zimnej skrzyni, ponieważ sterownik nie jest w stanie dokładnie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, ponieważ olej jest jeszcze gęsty. Wymiana oleju może pomóc, ale na pewno nie lej tego Liqui Moly, a jedynie ZF Lifeguard Fluid 6 lub droższy 8 .
Zmień też typ skrzyni w swoim profilu, ponieważ masz wbity manual .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
w opisie skrzynia zmieniona
mat1324 - to dlaczego gdy się rozgrzeje nie falują
i dlaczego po rozgrzaniu jest to stuknięcie podczas zejscia o jeden bieg
z 6 na 5 bo gdy olej zimny tego stukniecia nie ma ?
i na ile mogę liczyć że zmiana oleju coś da
bo z tego co wiem olej w skrzyni nigdy nie był zmieniany bo do 208 tys był jeden właściciel i do tego przebiegu są wpisy w ASO i nigdy tego nie robili (bo w audi wrocław usłyszałem ze Audi nie zaleca zmiany oleju)
mat1324 - to dlaczego gdy się rozgrzeje nie falują
i dlaczego po rozgrzaniu jest to stuknięcie podczas zejscia o jeden bieg
z 6 na 5 bo gdy olej zimny tego stukniecia nie ma ?
i na ile mogę liczyć że zmiana oleju coś da
bo z tego co wiem olej w skrzyni nigdy nie był zmieniany bo do 208 tys był jeden właściciel i do tego przebiegu są wpisy w ASO i nigdy tego nie robili (bo w audi wrocław usłyszałem ze Audi nie zaleca zmiany oleju)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy, więc obroty przestają falować, bo łatwiej jest uzyskać zadane ciśnienie na zaworach. U mnie też falują, gdy jest poniżej zera, ale po rozgrzaniu jest już w porządku. Jeżdżę już tak tzeci rok i nic się nie dzieje. Jeśli jest to metaliczne stuknięcie, to wymiana oleju nie pomoże, ale jeśli jest to gwałtowna redukcja, to nowy olej oraz ponowna adaptacja mogą pomóc. Olej w tipie wymienia się co 60 tysięcy km i wtedy wystarczy zwykła statyczna metoda.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
mat1324 bardzo ci dziękuje za szybką odpowiedz,
olej razem z filtrem zmienię jak najbardziej ale statycznie bo dynamicznie nie mam jak bo nie mam do tego maszyny
(zrobię wtedy z jakies 10tys km i znów zmienię może pomoże
a co to adaptacji to jak moge to zrobić kolega ma vcds i jak go poproszę to użyczy tylko jak się do tego zabrac nie mam pojecia
odnośnie puknciecia co pojawia mi sie podczas redukcji nie jest to metaliczne wrecz takie głuche pukniecie żadne metaliczne
olej razem z filtrem zmienię jak najbardziej ale statycznie bo dynamicznie nie mam jak bo nie mam do tego maszyny
(zrobię wtedy z jakies 10tys km i znów zmienię może pomoże
a co to adaptacji to jak moge to zrobić kolega ma vcds i jak go poproszę to użyczy tylko jak się do tego zabrac nie mam pojecia
odnośnie puknciecia co pojawia mi sie podczas redukcji nie jest to metaliczne wrecz takie głuche pukniecie żadne metaliczne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jestem przeciwko robieniu dynamicznej wymiany w skrzyni, ponieważ może ona przynieść więcej problemów niż pożytku.
Kup zestaw filtra (np. ZF 1071.298.039) i dokup osobno 10 litrów oleju ZF Lifeguard Fluid 8 (np. na allegro). Wystaczy on na podwójną wymianę, tzn. za pierwszym razem olej wraz z wymianą filtra, a za drugim razem (po przejechaniu 1000-1500 km) sam olej bez ściągania miski.
Zerowanie adaptacji wykonuje się poprzez wpisanie wartości zero w pierwszym kanale adaptacji. Poprawne wykonanie zerowania widać w blokach pomiarowych w grupach 73-77, które będą miały zerowe wartości. Przed zerowaniem możesz sobie zobaczyć jakie są aktualne wartości. Po wyzerowaniu należy wykonać jazdę adaptacyjnę, ponieważ skrzynia po wyzerowaniu będzie stosowała fabryczne nastawy, które nie będą adekwatne do aktualnego zużycia skrzyni i zmiana biegów będzie gwałtowna.
Kup zestaw filtra (np. ZF 1071.298.039) i dokup osobno 10 litrów oleju ZF Lifeguard Fluid 8 (np. na allegro). Wystaczy on na podwójną wymianę, tzn. za pierwszym razem olej wraz z wymianą filtra, a za drugim razem (po przejechaniu 1000-1500 km) sam olej bez ściągania miski.
Zerowanie adaptacji wykonuje się poprzez wpisanie wartości zero w pierwszym kanale adaptacji. Poprawne wykonanie zerowania widać w blokach pomiarowych w grupach 73-77, które będą miały zerowe wartości. Przed zerowaniem możesz sobie zobaczyć jakie są aktualne wartości. Po wyzerowaniu należy wykonać jazdę adaptacyjnę, ponieważ skrzynia po wyzerowaniu będzie stosowała fabryczne nastawy, które nie będą adekwatne do aktualnego zużycia skrzyni i zmiana biegów będzie gwałtowna.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga