Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Falujące obroty

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 16 maja 2014, 13:38

Panowie mi falowały obroty na postoju, kiedy zmieniałem bieg z P na jakikolwiek lub gdy przełączałem D na R i odwrotnie. Kiedy skrzynia się przestawiała silnik zaczynał falować jakby miał za mało mocy. Po przeczyszczeniu przepływki oraz przepustnicy + adaptacja problem ustąpił. U mnie już zaczynał się pojawiać sporadycznie błąd zbyt ubogiej mieszanki co było wynikiem brudnej przepływki i błędnego odczytu masy powietrza w skutek czego ECU dozowało za mało paliwa i silnik był słaby.

Awatar użytkownika
chomiczesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:30
Lokalizacja: Chełm

Post autor: chomiczesq » 04 maja 2015, 21:28

Panowie mam problem ze skrzynią mianowicie. Auto (a6 c6 3.0tdi) kupiłem niedawno w styczniu rzekomo było wymieniane sprzęgło, jadąć na wysokim biegu jak odpuszczam gaz obroty faluja. przy redukcjach jest dosc nie przyjemnie bo mocno szarpie, przy zwalnaniu i zatrzymaniu auta do zera tez jest takie nie przyjemne zrzucenie biegu. skrzynia nie przyjemnie zmienia biegi. dzis zaprowadziłem auto do warsztatu podłaczyli na szybko i wyskoczył bład w stylu brak połaczenia skrzyni z silnikiem... tak jakby silnik nie widział skrzyni i skrzynia silnika, dodam że łopatki i tip działa. mechanik nie zaglądając tylko po odczycie stwierdził że może jakaś wtyczka jest nie podłączona lub urwali jakieś kable przy zmianie sprzęgła. czy ktoś z was miał podobną sytuację i podpobny błąd? co może być przyczyną bo spędza mi to sen z powiek a zanim tam moje auto wjedzie na warsztat z kolejki troche pewnie minie

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 05 maja 2015, 08:46

chomiczesq pisze:Panowie mam problem ze skrzynią mianowicie. Auto (a6 c6 3.0tdi) kupiłem niedawno w styczniu rzekomo było wymieniane sprzęgło, jadąć na wysokim biegu jak odpuszczam gaz obroty faluja. przy redukcjach jest dosc nie przyjemnie bo mocno szarpie, przy zwalnaniu i zatrzymaniu auta do zera tez jest takie nie przyjemne zrzucenie biegu. skrzynia nie przyjemnie zmienia biegi. dzis zaprowadziłem auto do warsztatu podłaczyli na szybko i wyskoczył bład w stylu brak połaczenia skrzyni z silnikiem... tak jakby silnik nie widział skrzyni i skrzynia silnika, dodam że łopatki i tip działa. mechanik nie zaglądając tylko po odczycie stwierdził że może jakaś wtyczka jest nie podłączona lub urwali jakieś kable przy zmianie sprzęgła. czy ktoś z was miał podobną sytuację i podpobny błąd? co może być przyczyną bo spędza mi to sen z powiek a zanim tam moje auto wjedzie na warsztat z kolejki troche pewnie minie
A w silniku miałeś jakieś błędy?Jak był błąd to jaki bo fajnie to opisałeś ale ja podobne objawy miałem przy sprawnej skrzyni..Ja miałem problemy z kolektorami.Więc postaraj się dorwać kod błędu.I czy masz te objawy na zimnym czy ciepłym silniku?

Awatar użytkownika
chomiczesq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:30
Lokalizacja: Chełm

Post autor: chomiczesq » 05 maja 2015, 18:49

Nie ma żadnych innych błędów tylko ten. Na zimnym czy na ciepłym dzieje sie to samo nie ma znaczenia

Robertoo2410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Robertoo2410 » 10 gru 2018, 11:54

a ja mam o taki objaw przy hamowaniu silnikiem tylko ui wyłacznie

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 10 gru 2018, 16:40

Konwerter :) później będą jeszcze inne objawy uszkodzonego konwertera.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 24 gru 2018, 21:16

Czy jeżdżąc z uszkodzonym konwerterem można doprowadzić do uszkodzenia wału korbowego?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 gru 2018, 21:49

Jeśli będze się tylko ślizgał, to nie.

Robertoo2410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2018, 10:45
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Robertoo2410 » 25 gru 2018, 12:10

ollyon86 pisze:Konwerter :) później będą jeszcze inne objawy uszkodzonego konwertera.
falowanie obrotów przy jeżdzie z wciśnietym gazie? bo narazie mam tylko falowanie jak puszcze gaz całkowicie? to oznaka pośłizgiwania się?

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 25 gru 2018, 16:48

Witam Wszystkich Forumowiczów,

nie chce zakładać nowego tematu, bo wydaje mi sie, że problem falowania obrotów dotyczy i mnie.
Audi a6 c6 4.2 l bat i skrzynia tip 6 przebieg 245tyś.

Gdy auto jest zimne (silnik i skrzynia), podczas jazdy falują mi obroty - nie ważne na jakim jest biegu. Skrzynia zmienia biegi bez problemu, nie szarpie nic sie nie dzieje. Gdy silnik i olej w skrzyni się rozgrzeje, wszystko działa dobrze.

Pojawia sie inny problem, gdy jadę autem ok 80-90 km/h i jest zapięty 6 bieg i ma zejść o jeden bieg w dół na 5, jest takie guche stuknięcie.

Mam zamiar zmienić olej statycznie oraz filtr w skrzyni biegów, ale nie wiem, na ile może to pomóc. Czy czeka mnie wymiana konwertera (jesli tak, czy to prawda, że do tego trzeba wyjać silnik ????)

W rozmowie z Panem z ASB powiedział, że zmiana oleju może pomóc. Zapytałem o olej liqui moly Top Tec ATF 1800 (leje też do silnika i do dyfrów liqui moly) i powiedział, że będzie dobry. Proszę was jednak o pomoc i radę, bo że tak powiem kocham moja mała bestię i chcę dla niej jak najlepiej.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 gru 2018, 17:20

Robertoo2410 pisze:falowanie obrotów przy jeżdzie z wciśnietym gazie? bo narazie mam tylko falowanie jak puszcze gaz całkowicie? to oznaka pośłizgiwania się?
Później będzie jeszcze falowanie obrotów przy jeździe ze stałą prędkością, np. zapięty tempomat na 80 km/h.

KrzysztofP, delikatne falowanie obrotów jest dopuszczalne przy zimnej skrzyni, ponieważ sterownik nie jest w stanie dokładnie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, ponieważ olej jest jeszcze gęsty. Wymiana oleju może pomóc, ale na pewno nie lej tego Liqui Moly, a jedynie ZF Lifeguard Fluid 6 lub droższy 8 <okok>.
Zmień też typ skrzyni w swoim profilu, ponieważ masz wbity manual :p.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 25 gru 2018, 18:35

w opisie skrzynia zmieniona :)

mat1324 - to dlaczego gdy się rozgrzeje nie falują ??
i dlaczego po rozgrzaniu jest to stuknięcie podczas zejscia o jeden bieg ??
z 6 na 5 ?? bo gdy olej zimny tego stukniecia nie ma ?

i na ile mogę liczyć że zmiana oleju coś da :)
bo z tego co wiem olej w skrzyni nigdy nie był zmieniany bo do 208 tys był jeden właściciel i do tego przebiegu są wpisy w ASO i nigdy tego nie robili (bo w audi wrocław usłyszałem ze Audi nie zaleca zmiany oleju)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 gru 2018, 20:04

Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy, więc obroty przestają falować, bo łatwiej jest uzyskać zadane ciśnienie na zaworach. U mnie też falują, gdy jest poniżej zera, ale po rozgrzaniu jest już w porządku. Jeżdżę już tak tzeci rok i nic się nie dzieje. Jeśli jest to metaliczne stuknięcie, to wymiana oleju nie pomoże, ale jeśli jest to gwałtowna redukcja, to nowy olej oraz ponowna adaptacja mogą pomóc. Olej w tipie wymienia się co 60 tysięcy km i wtedy wystarczy zwykła statyczna metoda.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 25 gru 2018, 20:23

mat1324 bardzo ci dziękuje za szybką odpowiedz,
olej razem z filtrem zmienię jak najbardziej ale statycznie bo dynamicznie nie mam jak bo nie mam do tego maszyny
(zrobię wtedy z jakies 10tys km i znów zmienię może pomoże :))
a co to adaptacji to jak moge to zrobić kolega ma vcds i jak go poproszę to użyczy tylko jak się do tego zabrac nie mam pojecia
odnośnie puknciecia co pojawia mi sie podczas redukcji nie jest to metaliczne wrecz takie głuche pukniecie żadne metaliczne

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 gru 2018, 22:48

Jestem przeciwko robieniu dynamicznej wymiany w skrzyni, ponieważ może ona przynieść więcej problemów niż pożytku.

Kup zestaw filtra (np. ZF 1071.298.039) i dokup osobno 10 litrów oleju ZF Lifeguard Fluid 8 (np. na allegro). Wystaczy on na podwójną wymianę, tzn. za pierwszym razem olej wraz z wymianą filtra, a za drugim razem (po przejechaniu 1000-1500 km) sam olej bez ściągania miski.

Zerowanie adaptacji wykonuje się poprzez wpisanie wartości zero w pierwszym kanale adaptacji. Poprawne wykonanie zerowania widać w blokach pomiarowych w grupach 73-77, które będą miały zerowe wartości. Przed zerowaniem możesz sobie zobaczyć jakie są aktualne wartości. Po wyzerowaniu należy wykonać jazdę adaptacyjnę, ponieważ skrzynia po wyzerowaniu będzie stosowała fabryczne nastawy, które nie będą adekwatne do aktualnego zużycia skrzyni i zmiana biegów będzie gwałtowna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga