Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6-C7 System Start&Stop

Elektryka
Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 784
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 11 lip 2013, 06:34

Teoretycznie system jest naszpikowany czujnikami zapobiegającymi wyłączaniu silnika niedogrzanego lub tuż po forsownej jeÂździe (turbina). Tyle teori, a praktyka pewnie pokaże po latach i przebiegu np. 150 tyś. , że to kolejny bubel ekologiczny, który pozwala oszczędzić grosze na spalaniu kosztem wydatków w tysiącach na naprawy wywołane działaniem start&stop <nerwus>

presess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 maja 2013, 23:47
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: presess » 11 lip 2013, 09:14

tomekkk1, osobiście skupiłem się tylko na rozruszniku, akku i na tym, że sterta minusów tego systemu pozwala na jedno stwierdzenie: to się nie spina ekonomicznie - ale jest fajnym bajerem żeby się pochwalić - "ja mam!". Fakt rację trzeba Ci przyznać, że wielokrotny rozruch i przerwy w pracy silnika wpływają negatywnie także na elementy, które muszą być poprawnie smarowane. Chociaż wydaje mi się, że silnik doznaje mniejszych spustoszeń przy wielokrotnym rozruchu niż elementy rozrusznika. Mogę się mylić - nie wiem czy ktoś dokonywał testu silnika np: po 100kkm nalotu i jedno auto milion rozruchów a drugie 100 000? <rotfl>

Co do działania po "ostrej jeÂździe" - bawiąc się tym na początku - bo teraz już tego nie wykorzystuje - kiedyś zauważyłem, że auto nie "miało" warunków do wyłączenia się - być może z winy temp. turbiny. Innym razem po ostrej jeÂździe wyłączył się tak po prostu. Wydaje mi się, że w takich autach jak Audi takie zabezpieczenia powinny istnieć, ale zawsze przez wszystko przemawia chęć zysku ;) po przeciwnej stronie - może nie ma ;) co by szybciej padały turbiny.


Patrząc na to wszystko i mówiąc krótko - to się nie opłaca - jeśli ktoś ma wybór kupić auto bez tego systemu i dać mniej $ - to, to jest dobra opcja, która przyniesie wymierny zysk.

Pozdrawiam

Toms
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 maja 2014, 23:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Toms » 03 cze 2014, 11:38

jacczy pisze:Odświeżam temat...Jeżeli ktoś bardzo chce to w A6 C7 można start/stop dezaktywować - na mmi będzie wtedy "!" z informacją o czasowej niedostępności start/stop. Robi się to ustawiając vcds'em w module 01 (silnik) Byte 5 Bit 6 na 1.
Można też dodatkowo wyłączyć działanie przycisku "OFF Start/Stop" - moduł 09 (Cent. El.) Byte 20 Bit 2 na 0.
Niestety to kodowanie nie przechodzi.

Czy ktoś ma nowe wieści jak to wyłączyć?

[ Dodano: 2014-06-03, 11:38 ]
Znalazłem dwa takie ustrojstwa. Może się komuś przyda.

http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html

http://www.nicomania.de/auto/start-stop ... aktivieren

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 08 cze 2014, 16:01

Po tym kodowaniu co ktoś zapodal zaczynają się niezle jaja. Można start-stop dezaktywować vcds ale do następnego zapłonu. Żeby zrobić to permanentnie to nie mam pomysłu.
Tomek

lordx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: lordx1 » 13 lip 2014, 08:01

znalazłem firmę która robi elektronikę oszukującą system start stop http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 13 lip 2014, 20:32

Czarna skrzynka;-) ale Start-Stop jest naprawde wku..jący....
Tomek

krzysiek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: krzysiek29 » 14 lip 2014, 08:54

kiarka pisze:Czarna skrzynka;-) ale Start-Stop jest naprawde wku..jący....
:> niestety tak; wyrobiłem sobie już nawyk , że przy zapinaniu pasów go wyłączam....

Np. w Maździe Cx-5 aby start&stop aby zadziałał trzeba konkretnie mocno wdusić pedał hamulca, przy lekkim przyhamowaniu (np. takim na gdzie zaraz ruszamy) silnik pracuje. Zaciekawiło mnie to mocno , że w Maździe "się dało" i właściciel mazdy powiedział ,zę w instrukcji pisze iż działanie jest to uzależnione m.in od ciśnienia w układzie hamulcowym.
System w maździe jest bardzo łatwy do wyczucia - nawet przy krótkiej przejażdżce wiadomo o co chodzi.
pozdrawiam
Krzysiek

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 15 lip 2014, 00:13

U nas jest tak samo.... tylko nie zawsze mi wychodzi a gaśnie w najmniej potrzebnym momencie...
Tomek

krzysiek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: krzysiek29 » 15 lip 2014, 14:05

kiarka pisze:U nas jest tak samo.... tylko nie zawsze mi wychodzi a gaśnie w najmniej potrzebnym momencie...
Pisząc "u nas" masz na myśli Audi? ? .. na pewno nie w moim ; gdy tylko się zatrzymam silnik się zatrzyma..
pozdrawiam
Krzysiek

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 16 lip 2014, 07:35

U mnie jest tak ze jak lekko wcisnę hamulec to nie gaśnie....a jak mocno to tak.
Tomek

gotman25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2010, 21:24
Lokalizacja: Mansfield

Post autor: gotman25 » 02 maja 2015, 11:14

Samochod A8 D4 2011 3.0TDI silnik CDTA
Witam. Troche inny samochod ale podobny problem.

Start/stop nie dziala i na FIS podaje informacje ze start/stop faulty(blad).

Jak saksowalem blad na CANie (VCDS) to start/stop zaczyna dzialac.
Ale bledy od razu powracaja po ponownym wlaczeniu zaplonu po zamknieciu samochodu

Co zauwazylem wczoraj. Bledy sa caly czas i ich nie kasuje.
1.
Wchodze do samochodu, wlaczam zaplon, odpalam samochod i na FIS(wyswietlaczu licznika) pokazuje blad systemu i stat/stop nie dziala.

2. Druga mozliwosc.
Wchodze do samochodu, wlaczam zaplon, wylaczam zaplon, wlaczam ponownie odpalam samochod i Start/Stop dziala tak jak powinien bez problemow.


Teraz sie zastanawiam czy to moze cos z kodowaniem.

Jakies pomysly?


Mam 2 bledy.
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 401 HW: 4G0 907 401
Component and/or Version: 3.0TDI EDC17 H37 0004
Software Coding: 0A2A4012052601020800
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114H0907401 001010 (AU64)
VCID: E1C33B5DF0520B1
1 Fault Found:

8169 - Terminal 30
U140A 00 [047] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 90936 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00


Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 4H0 907 468 F HW: 4H0 907 468 C
Component and/or Version: J533--Gateway H08 0213
Software Coding: 00CD077D00
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025 (AU64)
VCID: 346D02099F204E9
1 Fault Found:

4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE
U0100 00 [008] - ECM/PCM)
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 172
Mileage: 90936 km
Date: 2015.04.25
Time: 12:02:22
gotman25

lordx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 28 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: lordx1 » 05 maja 2015, 08:55

problem ze start stopem rozwiązany :) mechanik w Jeleniej Górze ogarnął mi temat ,przycisk sam się aktywuje po odpaleniu silnika i jeżeli chcemy działający start stop wciskamy przyscisk , a więc odwrotność :) oszczędzę rozrusznik i nie będę się wkurzał na światłach :) w razie czego podaję namiary dla zainteresowanych tematem Rafał Bielecki 504 344 765 ,ewentualnie facebook ,pozdrawiam :)

Gecon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 sie 2010, 10:50
Lokalizacja: Centrum Mazur

Post autor: Gecon » 17 cze 2015, 16:16

lordx1 pisze:pprzycisk sam się aktywuje po odpaleniu silnika i jeżeli chcemy działający start stop przyscisk , a więc odwrotność :)
Jezeli ktos bylby zainteresowany jak to zrobic za pomoca vcdsa to zapraszam na pw
Potrzebujesz przypisać do auta nowy sterownik który ma ochroneę komponentu?. Pisz na PW a napewno Ci pomogę, nawet jeżeli jesteś na drugiej półkuli. Usługa CP,SVM etc na wszystkie główne 4 marki VAG.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 17 cze 2015, 18:45

szuli88 pisze:Jezeli ktos bylby zainteresowany jak to zrobic za pomoca vcdsa to zapraszam na pw
A dlaczego nie pochwalisz się tym na forum ?? Masz jakiś zarobek w tym ?? Podejrzewam, że nie - więc może jakieś fotostory w dziale "Warsztat" dla potomnych ?? :)

Gecon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 22 sie 2010, 10:50
Lokalizacja: Centrum Mazur

Post autor: Gecon » 17 cze 2015, 20:43

Potrzebujesz przypisać do auta nowy sterownik który ma ochroneę komponentu?. Pisz na PW a napewno Ci pomogę, nawet jeżeli jesteś na drugiej półkuli. Usługa CP,SVM etc na wszystkie główne 4 marki VAG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga