Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Swap silnika z AFB na BAU Manual

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

[ AFB 2.5 150 KM] Swap silnika z AFB na BAU Manual

Post autor: Sylwek240 » 30 mar 2015, 09:32

Witam.

Piszę w sprawie SWAP'a silnika jednostki AFB na BAU/BDH/BCZ/BDG ze względu wszędzie lejącego się, wymiane rozrządu, wymianie łożyska w na sprzęgle, komplet popychaczy, podkładki, dźwigienki.

Licząc koszty części wychodzi równowartość kompletnego silnika: BAU

Do kompletnego remontu generalnego 2.5 AFB wychodzi grubo koło 8k zł.

Czy wkładać BAU czy zastanawiać się nad reanimacją AFB ?? ??

W AFB:
- Turbo po regeneracji, 1,5 roku temu, sprawdzone 0,5 roku temu przy końcu gwarancji jest lala.
- 2 tygodnie temu włożony nowy przepływomierz Boscha mam jeszcze paragon
- pompa regenerowana 4 lata temu



Proszę o podpowiedzi czy warto wkładać BAU (ewentualnie) czy reanimować AFB ??



Czy są jakieś komplikacje przy włożeniu BAU ?
Czy wszystko wchodzi P&P ??

Wszelkie porady mile widziane.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 15:54 przez Sylwek240, łącznie zmieniany 2 razy.

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 30 mar 2015, 23:21

dobry temat, też jestem ciekaw jak sie ma sprawa z przełozeniem silnika na "B".
Mój póki co jeździ, ale jesli by się coś działo to też bym się właśnie zastanawiał nad nowszym typem tych silników przede wszystkim za dużo lepszą kullture pracy.

Z tego co wiem to turbo i pompa wtryski mogą zostać stare. Ale na 100% tego nie wiem
Najlepiej chyba wychodzi kupic goły słupek i przełożyć grate ze starego

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 01 kwie 2015, 18:44

Było na ten temat kilkaset razy. UŻYWAJCIE SZUKAJKI!!!!!!!
Napisze krótko, wszystko pasuje P&P sam robiłem osobiście swap z AFB na BDG i byłem zadowolony

miras1999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 06 lut 2014, 00:04
Lokalizacja: Machnice k/ Wrocławia

Post autor: miras1999 » 01 kwie 2015, 21:44

a to nie tylko chodzi o głowice ?
miras1999

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 02 kwie 2015, 17:52

c ci z samych głowic jak dól silnika ma inne rozwiązania smarowania
a poza tym chyba nie spasują do bloku

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 02 kwie 2015, 18:09

Jakie inne smarowanie??????????
Ewentualnie stopień sprężania reszta to samo. tak jak kolega wyzej napisał inne głowice.
No i pierdoły (egr,vacum)
Można o tym poczytać bo było już nie raz

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 13 kwie 2015, 15:47

Panowie mam pytanie:
Silnik BAU z A4 B6 Manual czy komputer z AKE (180PS) będzie pasował po usunięciu immo do instalacji BAU czy musi być od BAU ?

8E0 907 401 D -> AKE 180PS
8E0 907 401 J -> BAU 180PS

kyniojawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:58
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: kyniojawor » 12 wrz 2019, 18:33

kryhawrc, witam
Zrobiłem SWAP afb na bdb i mam coś takiego jak narywanie tj przy ruszaniu z 1 szarpnie
Przy jeździe ze stałą prędkością tj ok1500obr występuje narywanie czyli jakbym nieznaczne odpuszczał gaz i wciskał za moment
Jeśli wcisne gaz to ciągnie ok do ok 3000 RPM a potem zwalnia do 4000 ciężko dociągnąć
Wspomnę że z afb mam wtryski komp i wiązkę. alternator ,kompresor klimy i pompę wspomagania oraz turbinę sprawdzona i wtryski wtryskiwacze
Co może być przyczyną narywanie i jak to ogarnac?
kynio

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga