Witam.
Piszę w sprawie SWAP'a silnika jednostki AFB na BAU/BDH/BCZ/BDG ze względu wszędzie lejącego się, wymiane rozrządu, wymianie łożyska w na sprzęgle, komplet popychaczy, podkładki, dźwigienki.
Licząc koszty części wychodzi równowartość kompletnego silnika: BAU
Do kompletnego remontu generalnego 2.5 AFB wychodzi grubo koło 8k zł.
Czy wkładać BAU czy zastanawiać się nad reanimacją AFB
W AFB:
- Turbo po regeneracji, 1,5 roku temu, sprawdzone 0,5 roku temu przy końcu gwarancji jest lala.
- 2 tygodnie temu włożony nowy przepływomierz Boscha mam jeszcze paragon
- pompa regenerowana 4 lata temu
Proszę o podpowiedzi czy warto wkładać BAU (ewentualnie) czy reanimować AFB
Czy są jakieś komplikacje przy włożeniu BAU ?
Czy wszystko wchodzi P&P
Wszelkie porady mile widziane.
[ AFB 2.5 150 KM] Swap silnika z AFB na BAU Manual
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
[ AFB 2.5 150 KM] Swap silnika z AFB na BAU Manual
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 15:54 przez Sylwek240, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
dobry temat, też jestem ciekaw jak sie ma sprawa z przełozeniem silnika na "B".
Mój póki co jeździ, ale jesli by się coś działo to też bym się właśnie zastanawiał nad nowszym typem tych silników przede wszystkim za dużo lepszą kullture pracy.
Z tego co wiem to turbo i pompa wtryski mogą zostać stare. Ale na 100% tego nie wiem
Najlepiej chyba wychodzi kupic goły słupek i przełożyć grate ze starego
Mój póki co jeździ, ale jesli by się coś działo to też bym się właśnie zastanawiał nad nowszym typem tych silników przede wszystkim za dużo lepszą kullture pracy.
Z tego co wiem to turbo i pompa wtryski mogą zostać stare. Ale na 100% tego nie wiem
Najlepiej chyba wychodzi kupic goły słupek i przełożyć grate ze starego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2010, 12:58
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
kryhawrc, witam
Zrobiłem SWAP afb na bdb i mam coś takiego jak narywanie tj przy ruszaniu z 1 szarpnie
Przy jeździe ze stałą prędkością tj ok1500obr występuje narywanie czyli jakbym nieznaczne odpuszczał gaz i wciskał za moment
Jeśli wcisne gaz to ciągnie ok do ok 3000 RPM a potem zwalnia do 4000 ciężko dociągnąć
Wspomnę że z afb mam wtryski komp i wiązkę. alternator ,kompresor klimy i pompę wspomagania oraz turbinę sprawdzona i wtryski wtryskiwacze
Co może być przyczyną narywanie i jak to ogarnac?
Zrobiłem SWAP afb na bdb i mam coś takiego jak narywanie tj przy ruszaniu z 1 szarpnie
Przy jeździe ze stałą prędkością tj ok1500obr występuje narywanie czyli jakbym nieznaczne odpuszczał gaz i wciskał za moment
Jeśli wcisne gaz to ciągnie ok do ok 3000 RPM a potem zwalnia do 4000 ciężko dociągnąć
Wspomnę że z afb mam wtryski komp i wiązkę. alternator ,kompresor klimy i pompę wspomagania oraz turbinę sprawdzona i wtryski wtryskiwacze
Co może być przyczyną narywanie i jak to ogarnac?
kynio
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga